Volgend indoorseizoen telt maar 1 proef voor winst?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 13:22

Annekeee schreef:
Maar het gaat alleen over het indoor seizoen. Zomers is het vaker mogelijk om twee juryleden op twee proeven. :)

Leuk voor de ruiters die merries rijden waarmee ook gefokt wordt, die zijn zo goed als afhankelijk van het indoorseizoen -O-

truitje

Re: Volgend indoorseizoen telt maar 1 proef voor winst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 13:49

maar de knhs gaat hier qua financien toch ook op achteruit als iedereen zijn startkaart opzegt? Ik snap ook niet dat hierover via de knhs site oid ook niet over wordt geinformeerd oid. De mening vd leden zou er toch ook toe moeten doen lijkt mij?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 14:26

Nee, de mening van de leden is niet belangrijk in de ogen van de KNHS. Zij maken het beleid en als lid heb je maar naar de pijpen van de KNHS te dansen.

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 21:18

truitje schreef:
maar de knhs gaat hier qua financien toch ook op achteruit als iedereen zijn startkaart opzegt? Ik snap ook niet dat hierover via de knhs site oid ook niet over wordt geinformeerd oid. De mening vd leden zou er toch ook toe moeten doen lijkt mij?

En wederom doen ze het weer zo laat dat je dus te laat bent met het afmelden! Want officieel moet het eerst in de P&S staan voordat ik het officeel weet. Zolang het daar niet in staat weet ik natuurlijk van niks...

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 22:31

Ik heb niet alle 12 pagina's doorgelezen, maar wil toch even graag reageren als ruiter/jury/vereniging.
Afgelopen week werd tijdens onze kringvergadering dit aan ons medegedeeld. Ik ben het hier niet mee eens en heb dat daar ter plaatse ook gemeld en gevraagd wat ik kon doen om tegen dit voorstel in te gaan. Er werd mij toen verteld dat ik maar een brief aan de kring moest sturen en dan zouden zij dit wel meenemen. Op onze regiovergadering van de FNRS kwam dit onderwerp ook te discussie en zij hebben aangegeven om een brief te zenden aan het bestuur van de KNHS en daar ben ik nu dus mee bezig.
Wij hebben dus een vereniging die beschikt over 1 binnenmanege, dit zou dan gaan betekenen dat ik per dagdeel 2 juryleden zou moeten vragen die om en om gaan jureren. De kosten voor de vereniging worden dus verdubbeld!

Zelf ben ik IZ jury en jureer ik geregeld 2 proeven. Ik heb daar geen moeite mee en ben van mening dat je als jury blanco naar iedere proef moet kijken en niet moet terugdenken aan de vorige proef. Heb overigen ook nog niet eerder klachten gehad van ruiters.
Onlangs heb ik op de "nieuwe"manier gejureerd en dit vond zowel mijn collega als ikzelf erg onprettig. Half uur jureren, half uur wachten. Je wordt iedere keer uit je concentratie gehaald.

Daarnaast vind ik dat de KNHS twijfelt over de kunde van hun jurycorps. Deze zouden dus niet in staat zijn om 2 verschillende proeven van 1 ruiter te beoordelen.
Dan voel je je als jury toch ook aangesproken :( ben het daar dus echt niet mee eens.

Als ruiter/menner heb ik er geen moeite mee om 2 keer dezelfde jury te treffen. Ik snap heel goed dat een vereniging met 1 binnenmanege niet in staat is om 2 verschillende juryleden te laten jureren.

Dus mijn advies is, schrijft allemaal een brief/e mail naar de KNHS met daarin je mening! Zend tevens een afschrift naar je kring. Als wij als ruiters/juryleden en verenigingen niets laten horen, dan gaat dit voorstel er zeker door. Nu kan er nog wat aan gedaan worden.

Ik ben nu bezig met een brief te zenden aan het bestuur van de KNHS met een afschrift naar de kring en de FNRS.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 23:13

Loetie84 schreef:
truitje schreef:

En wederom doen ze het weer zo laat dat je dus te laat bent met het afmelden! Want officieel moet het eerst in de P&S staan voordat ik het officeel weet. Zolang het daar niet in staat weet ik natuurlijk van niks...

Om heel eerlijk te zijn verdenk ik ze ervan dat ze dat expres doen...

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 23:21

Even hardop denken:
Zou het dan niet zo zijn dat het produkt dat verkocht is middels je startpas zodanig is gewijzigd dat dit een reden zou kunnen zijn om alsnog op te zeggen?

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 23:28

Ik denk dat voor veel ruiters dit wel het geval zou kunnen zijn.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 23:41

Ik denk dat als je dit voorlegt aan de Consumentenbond dit idd de uitkomst kan zijn. Bij verzekeringen is het toch ook zo dat je op kunt zeggen als de voorwaarden wijzigen? Dus in theorie zou de KNHS de leden de mogelijkheid moeten bieden om de startpas per 1 april 2013 op te zeggen.

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 23:47

jury schreef:
Even hardop denken:
Zou het dan niet zo zijn dat het produkt dat verkocht is middels je startpas zodanig is gewijzigd dat dit een reden zou kunnen zijn om alsnog op te zeggen?

Grote veranderingen (niet zijnde prijsverhogingen) zijn, even uit mijn hoofd, reden om een lidmaatschap op de zeggen. Echter, ik weet niet wat een startpas nu juridisch precies is... Je bent namelijk niet 'lid van de startpas'. Wel heb je, naast je KNHS lidmaatschap, een startpas gekocht(?)... Maar goed, als je zou willen, zou je het wellicht als grond kunnen aandragen.

lizzy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 12:48

Ik heb het topic niet helemaal doorgelezen dus misschien is mijn vraag al beantwoord, maar ik vroeg me af als je wel 2 wedstrijdbanen hebt, mag je dan in de winter wel gewoon 2 proeven laten starten? Ik bedoel dan dus dat de 2 proeven door 2 verschillende jury's beoordeeld worden.

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 13:26

Ja tuurlijk, dan kun je 2 jury's neerzetten en heb je het probleem niet.

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 14:03

En dat is nu weer mijn punt, dat betekend dat in de toekomst alleen bedrijven/verenigingen met minimaal 2 a 3 binnenmaneges nog wedstrijden kunnen organiseren en dat de manege of vereniging met 1 binnenmanege de dupe is en dat die voor grotere kosten komen te staan of geen inschrijvingen meer krijgen. Ik heb op mijn facebook een stuk hierover geschreven en kreeg een mooie reactie van Dhr. Bierling. Ik weet nu dat mijn bezwaar ook naar het wedstrijdplatform moet, dus dat ga ik nog even regelen.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 14:09

Heb je een emailadres voor mij van het wedstrijdplatform? Hoe meer reacties hoe beter zou ik zeggen, want ik krijg van degene die ik benaderd heb bij de KNHS maar weinig respons.

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 14:26

Dat is nu het punt, kan ik dus ook niet vinden. In het wedstrijdplatform zitten vertegenwoordigers van je regio. In mijn geval moet ik dus een mail sturen naar regio Brabant. Ik heb deze mail cc gedaan naar de KNHS en de kring. Ik weet niet in welke regio jij zit?

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 21:04

Ik zou ook graag het adres van het wedstrijdplatform willen. Bij de kring kunnen we niks meer doen.

truitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 21:06

ik ben ook benieuwd, wil ook graag een brief schrijven.

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 21:19

Het klinkt mss raar, maar ik ga morgen bij de FNRS even informeren wie wij het beste kunnen mailen. Aangezien wij van de KNHS en kringen geen of weinig response krijgen, lijkt mij dat de beste optie.

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 11:49

Ik blijf er bij dat een van de problemen met dit soort dingen (het niet kunnen doorgronden wie je ou moet aanspreken) ons iedere keer opbreekt! Ik weet echt 100% zeker dat, als er duidelijk(er) was wie we waarvoor moeten hebben, er veel meer mensen in de pen zouden klimmen en veel meer mensen protest zouden aantekenen.
Persoonlijk vind ik het namelijk ook té veel moeite om al die lijnen te proberen te doorgronden. Dat is slecht, ik weet he, maar ik zeg mijn startpas toch niet op uiteindelijk. Outdoorseizoen en indoorspringen zijn mijn prio. Maar als ik nu wist via wie ik mijn onvrede kon uiten, zonder van hot naar her te moeten bellen, had ik zeker mijn stem even laten horen...
Ik weet niet hoevelen van jullie het topic gelezen hebbem over de terugbetaling van de startcoupons, maar ik heb inmiddels echt 0,0 vertrouwen meer in de KNHS als het op dit soort dingen aan komt. Als een normaal bedrijf zó met zijn klanten om ging, zou het alláng failliet zijngegaan...

Dus wie trekt de stoute schoenen een en begint een eigen clubje??

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 12:08

loetie84, zoals ik het nu begrijp is ons eerste contact als wedstrijdruiter onze vereniging.
Die veregenwoordigd ons in de Kring.
Kring vertegenwoordigd ons in de Regio.
Regio vertegenwoordigd ons in de ledenvergadering (40 leden waarvan 19 regio's).

Al had ik eerder nog nooit over nagedacht, laat staan last van, mis ik nu de volgende dingen
- Hoe communiceert de vereniging met haar leden?
+ Verslagen van enig overleg zijn nergens te vinden muv de jaarvergadering?
+ Hoe weet de vereniging wat er speelt onder haar leden?
+ Welke zaken moeten in stemming gebracht worden? En hoe ga je dan om met items die qua planning niet in de jaarvergadering meegenomen kunnen worden?
- Waar is meer info te vinden over de structuur van de knhs?
+ De informatie die ik tot op heden heb gevonden is zeer sumier. 5 regels over de ledenlaard, een eenvoudig organisatie schema en dan heb je het wel gehad.
+ Waar zijn de statuten te vinden?
+ Waar zijn de gegevens van de leden ledenraad te vinden?
+ Het meerjarenplan geeft niets aan waar de behoefte vandaan komt tot deze reglementswijziging. Waar komt dit dan wel vandaan?
+ Waar zijn verslagen/actielijsten te vinden van subcommissies?

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 12:18

jury schreef:
loetie84, zoals ik het nu begrijp is ons eerste contact als wedstrijdruiter onze vereniging.

Mijn inziens wringt hier al de schoen... Ik ben namelijk lid van de vereniging, maar ook lid van de KNHS. De KNHS heeft 2 sooren leden: verenigingen en individuele leden. Als individueel lid (en zoals mijn man bv, die alleen maar lid is van de KnhS en niet van een vereniging) heb je geen stem. Dat klopt toch niet?
Het zijn echt twee verschillende lidmaatschappen en kun je van beide afzonderlijk lid zijn. Echter op een of andere manier, is alles in elkaar verweven.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 12:25

Bij mij ook miv volgend jaar een probleem. Dan ben ik ook individueel lid.

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 12:30

jury schreef:
Bij mij ook miv volgend jaar een probleem. Dan ben ik ook individueel lid.

Maar nu ook al! Ik ben nu toch ook al individeeul lid? Mijn vereningingslidmaatschap doet daar niets van af... Er bestaan namelijk geen verschil, alleen de verplichte P&S die je moet kopen ipv P&L...

The_Stig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 12:32

Wat is eigenlijk de afdracht per proef aan de KNHS?

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 12:41