Startcoupons gaan verdwijnen, let even op met bestellen!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Femke16

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 17:54

Sjolvir schreef:
Ik zou zeggen ledenraad stem maar in met het idee, maar dan wel per 1 januari 2013.

Dan kan iedereen zijn coupons op maken en de goede hoeveelheden bestellen.
Tevens dan fatsoenlijk de tijd om de veranderingen naar verenigingen en leden te communiceren ipv dat het nu een haast klus zou
moeten worden met alle irritatie van dien en onvolkomenheden.

Wou net coupons bestellen, stel dat wel even uit totdat er meer duidelijkheid is.
Kleinere sets klinkt wel leuk, maar ik blijf geen porto kosten sponseren aan de TNT.

Ben ik het volkomen mee eens! De coupons die ik nu heb raak ik nooit een keer kwijt voor 1 januarie 2012, en ben vast niet de enige... en er zullen vast een heel bult tussen zitten die er erg boos om worden en klagen...

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 17:56

Henrieke schreef:
ponyparadijs schreef:
Henrieke ik zie als vereniging ook wel de voordelen er van in hoor!

Ja dat zal best, ik bedoel eigenlijk meer de organisatie/secreatariaat zegmaar die daar ook echt mee te maken heeft.
Maargoed, eerst maar eens zien.. het loopt vast wel los!

Ik ben het secretariaat bij onze vereniging en heb daar dus mee te maken. En ik denk dat wij er ook wel op vooruit gaan!

ponyparadijs

Re: Startcoupons gaan verdwijnen, let even op met bestellen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 17:58

Nou wat mij betreft gaan we het gewoon per 1-1-2012 doen hoor. Zie de voordelen er wel van in!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 18:00

Tja, het zou wel zo fijn zijn als iedereen even zijn coupons op kan maken. Vaak worden die vanwege de administratiekosten toch in grotere sets besteld dan slechts 16 per keer.

pietsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 18:03

ze kunnen het wel uitstellen maar het blijft een feit dat het voor ieder persoonlijk moeilijk word om te bepalen wanneer je door je coupons heen bent, als de een er nog een stel heeft liggen moet de ander er misschien al weer bijbestellen om te kunnen starten.

Maaike_Ma

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 18:04

Heb er ook pas wat besteld. Normaal rijdt ik in de zomer meer wedstrijden maarja door die slechteweersomstandigheden is er heel veel afgelast en heb ik die weer terug. Hier zijn ook veel verenigingen ermee opgehouden vanwege dat van de Knhs de statutten bij de notaris vastgelegt moesten worden.

Dus tja veel blijft er niet over om ze op te maken!

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 18:05

Nexus schreef:
Ik voer ook alleen de totalen in. Punten per onderdeel invoeren is een heidens karwei en erg foutgevoelig.

Met twee man kan je makkelijk 20 ringen bijhouden als er tussendoor maar steeds coupons gebracht worden. Dubbel invoeren en zo elkaar verifiëren. Kan je makkelijk een kwartier na de laatste starter prijzen uitreiken maar dan moet je niet continue afgeleid worden en twee snelle tiepmiepen hebben.

pietsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 18:07

wat ik jammer vind is dat er zo weinig mensen hiervan af wisten , is dit een gebrek aan communicatie tussen regio,kring,secretariaten en de leden ?
aangezien er verschillende verenigingen al pilot draaide met nieuwe onderdelen van de knhs , of worden hun werkzaamheden niet besproken op bv ledenvergaderingen of dergelijks.

gvmf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 18:09

Nou ik vind het maar niks dat afschaffen!

Zeker weer een melkkoe ofzo van de Knhs. Goedkoper wordt het er vast niet op. Dure grap wordt wedstrijd rijden dan en het is al niet goedkoop.

Hobby kost geld maar elke beurs heeft ook een bodem.

Vraag me hard af hoeveel zo'n startpas ofzo gaat kosten en of verenigingen het startgeld omhoog schoppen...

Ik had het overigens van iemand in het bestuur gehoord op onze jaarvergadering in januari. Echter wist zei ook niet te vertellen hoe en wat en wanneer dit alles ging gebeuren. Heb contact gezocht met de knhs maar ja... weinig wijzer van geworden...

Mijn coupons krijg ik niet op, weg geld...alsof ik een geldboom in mijn tuin heb staan...
Laatst bijgewerkt door gvmf op 06-09-11 18:20, in het totaal 2 keer bewerkt

CalvinenGino

Pff heb ik net een paar weekjes geleden 16 springcoupons en dressuur coupons besteld, en de springcoupon heb ik eigenlijk volgend jaar pas nodig.. Echt super handig dus!

superlise

Oh fijn.. heb ook net een startkaart en 16 coupons besteld per 1 oktober. Mogen ze lekker terug betalen dan. Vraag me wel af of dat het echt gaat werken, ik wil wel gewoon direct diezelfde dag mijn commentaar en punten per onderdeel zien.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 18:13

Superlise die krijg je ook gewoon. Maar dan op een protocol en niet op je coupon

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 18:24

Ben benieuwd hoe het gaat uitpakken, maar lijkt mij een superconcept!

gvmf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 18:36

Tuurlijk worden er dingen ook makkelijker van. Gewoon via mail oid opgeven enzo.

Maar hoop niet dat het duurder gaat worden...

Nicolet90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 18:50

nou kben echt benieuwd hoe dit gaat uitpakken...

stel dat er een computer/stroomstoring is tijdens de wedstrijd ... :7

en inderdaad, ze komen hier veel te laat mee aanzetten.
heb ook een startkaart per 1 oktober aangevraagd en dus ook 16 coupons... die krijg ik nooit op voor januari :+
en ook erg handig dat de verenigingen dit al weten, vooral als je een wedstrijd organiseert in januari en je weet niet eens hoe het allemaal gaat werken.
net als het concoursprogramma, dat werkt ook al zo perfect %) :=

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 18:54

Nicolet90 schreef:
stel dat er een computer/stroomstoring is tijdens de wedstrijd ... :7

:=

Ach bij stroomstoring gewoon op een kladblok verder gaan, niet die op je computer uiteraard.
Maar die ouderwetse variant.

nobility

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 18:59

Per 1 januari 2012 invoeren, dan wel je coupons op kunnen maken. Geen coupons meer kunnen bestellen. Per mei/ juni alles digitaal. Lijkt me een prima oplossing. Heerlijk, alles digitaal. T is even lastig voor het secretiaat.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 19:01

Ik denk dat ze het per 1 januari willen invoeren, zodat ze de kosten voor een startpas voor een heel kalenderjaar kunnen berekenen, net als met de startkaart. Anders zitten ze met 2 systemen in 1 kalenderjaar en dat is natuurlijk niet heel handig.

jennxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 19:15

pff..ik blij dat ik de startkaart van mijn nieuwe paard pas in oktober krijg en ik dit nu alvast te lezen krijg.

Het lijkt mij wel makkelijker om mezelf in te schrijven over internet, geen postzegels en geen papierwerk.

Ik vind het nog wel kortdag om zo over te schakelen naar die startpas...vooral wanneer je nog stapels startcoupons hebt liggen.

marije1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 19:21

jennxxx schreef:
pff..ik blij dat ik de startkaart van mijn nieuwe paard pas in oktober krijg en ik dit nu alvast te lezen krijg.

Het lijkt mij wel makkelijker om mezelf in te schrijven over internet, geen postzegels en geen papierwerk.

Ik vind het nog wel kortdag om zo over te schakelen naar die startpas...vooral wanneer je nog stapels startcoupons hebt liggen.

Wel fijn dat het gaat verdwijnen, vond het ook al zo ouderwets. Maar KNHS mag wel opschieten met communiceren naar de leden.. of statiegeld uitkeren op alle coupons die je nog hebt liggen haha. :+

Lauura

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 19:23

T zal wel een stuk duurder worden.. De dressuur ruiters hebben dus ook een pas voor het springen en cross. Daar zal je dus ook wel voor betalen! Anders kocht je alleen dressuur coupons en heb je alles

areke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 19:30

Ik heb er hier nog een beste stapel liggen, die krijg ik nooit op voor het eind van het jaar.
Zeker niet omdat ik even een wedstrijdstop heb ivm vervoer :o

Sabientjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 19:33

Lekker is dat, heb gisteren net 32 coupons binnen gekregen.... Laten ze dan iig het pas in april of okt in gaan.... Ook fijn dat het even vermeld wordt.... Word in okt geopereerd en kan de rest van dit jaar dan niet meer starten.... kan dan net zo goed mn geld aan de straat leggen....

romy46

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 20:00

Heb ik toch afgelopen weekend weer een setje coupons besteld. Het zijn er wel maar 16... maar die rij ik niet meer op dit jaar. Misschien meer wedstrijden inschrijven??!! ;)

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 20:01

hmm vind dit alleem aar positief. snap dat het ff wennen is en balen voor de mensen die nu net besteld hebben.

dit zou mijn ideaal zijn:

je registreerd je gegevens op startlijsten/knhs (ook je bank gegevens)
je geeft je op door digitaal inschrijven (scheelt postzegels)
zodra het inschrijf termijn verlopen is krijg je bericht voor betaling (mijn voorkeur naar automatische incasso, als het veilig en goed te regelen is, eventuele via de knhs).
startlijst komt van iedereen die heeft betaald
op de wedstrijd meld je je aan.
je rijdt wedstrijd en wordt gejureerd
de schrijfste vult dit digitaal in (met een pen op een scherm, of gewoon typen)
de punte worden automatisch opgeteld, en automatisch in het systeem van knhs gezet
puntenlijst wordt uitgeprint en daar wordt de uitslag aan gekoppeld.
coupon krijg je per mail en kun je bekijken.
(als het er dan niet mee eens bent wordt het lastig, maar mijn ervaring is dat ze het toch niet veranderen)