Vala schreef:Idd, sterke punten gebruiken is tot daar aan toe maar de kur kopieeren in spiegelbeeld... Rath maakt zichzelf onsterfelijk belachelijk. Ik vind het eerlijk gezegd ook zielig.
Je heet Matthias Rath en je stiefmoeder is een tikkie te rijk. Een iets te rijke handelaar koopt een goeie knol uit Nederland van een op geld belustte Nederlander. Geen enkele Duitser wil zijn vingers eraan branden maar stiefmams heeft genoeg poen en Matthias mag er op. Is een sympathieke jongen die zeker dondersgoed kan rijden maar krijgt de hengst niet op tijd heel goed aan het lopen. Maar er moet wel gestart worden natuurlijk, harmonie en afstemming wel of niet. Kur van Edward wordt gekopieerd in spiegelbeeld want de rest van de wereld is dom en ziet het toch niet. Dus wel.
Ik vind het eigenlijk een beetje triest voor Matthias, dit wordt een tragedie vrees ik.
Zoals Sjef al zei: Edward is een kunstenaar die paarden die speciaal zijn zoals Sisther en Totilas aan het lopen krijgt, paarden waarbij de grens een heel dun lijntje is, de besten zijn nu eenmaal net iets anders in de kop.
Amen!