Kur Gal en Rath

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 13:55

Jannepauli schreef:
FlyAway schreef:
Ík vind het enorm lachwekkend dat alle Edward Gal-Totilas aanbidders hier dit filmpje nodig hadden om uberhaupt te zien dat ze dezelfde kur gebruikt hebben. Zonder dat filmpje had niemand het in de gaten gehad.

.. deze uitspraak staat letterlijk in het gastenboek van Rath. Nu snap ik waarom jij plagiaat niet zo erg vindt FlyAway :D

Zeer scherp :')

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 13:56

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 07-03-24 20:34, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 14:00

Jannepauli schreef:
FlyAway schreef:
Ík vind het enorm lachwekkend dat alle Edward Gal-Totilas aanbidders hier dit filmpje nodig hadden om uberhaupt te zien dat ze dezelfde kur gebruikt hebben. Zonder dat filmpje had niemand het in de gaten gehad.

.. deze uitspraak staat letterlijk in het gastenboek van Rath. Nu snap ik waarom jij plagiaat niet zo erg vindt FlyAway :D

Het zou niet zo kunnen zijn dat zij die uitspraak daar ook gepost heeft? :)

Mim11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 14:01

Citaat:
Kan me ook voorstellen dat hij zelf weinig heeft in te brengen, ik liep niet graag in z'n schoenen.

Na dit fiasco krijgt het er alle schijn van dat Matthias niet meer een pion is die slechts in de achtertuin van z'n rijke stiefmoeder mag spelen, een onvolwassen persoon zonder ruggegraat, moraal of persoonlijkheid. Je zou er eigenlijk medelijden mee moeten hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 14:02

Jannepauli schreef:
FlyAway schreef:

ehh ik denk dat velen de kur van Rath nog helemaal niet gezien hadden ( ik niet igg) , ben erg benieuwd naar het plagiaat van FlyAway ( of heeft ze daar hetzelfde gepost )

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 14:04

Citaat:
Het zou niet zo kunnen zijn dat zij die uitspraak daar ook gepost heeft?
Zou kunnen, maar in ieder geval niet onder het alias "weggeflogen"! ( op z'n duits uitspreken!)

Zidore

Re: Kur Gal en Rath

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 14:07

belachelijk!!!

Dat je ons paard 'gejat' hebt is tot daar aan toe, maar die kür daar moet je vanaf blijven!

Orginaliteit is blijkbaar niet jullie sterkste punt...

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 14:08

Zidore schreef:
belachelijk!!!

Dat je ons paard 'gejat' hebt is tot daar aan toe, maar die kür daar moet je vanaf blijven!

Gejat? Het paard is gewoon verkocht. Dat is gewoon ruilhandel. Jij krijgt geld, ik krijg het paard.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 14:09

FlyAway schreef:

Had de kür nog niet eens gezien, anders was het me zeer zeker meteen opgevallen. Kan die van edward en Toot wel dromen nl.

Ollie23

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 14:17

Vala schreef:
Idd, sterke punten gebruiken is tot daar aan toe maar de kur kopieeren in spiegelbeeld... Rath maakt zichzelf onsterfelijk belachelijk. Ik vind het eerlijk gezegd ook zielig.
Je heet Matthias Rath en je stiefmoeder is een tikkie te rijk. Een iets te rijke handelaar koopt een goeie knol uit Nederland van een op geld belustte Nederlander. Geen enkele Duitser wil zijn vingers eraan branden maar stiefmams heeft genoeg poen en Matthias mag er op. Is een sympathieke jongen die zeker dondersgoed kan rijden maar krijgt de hengst niet op tijd heel goed aan het lopen. Maar er moet wel gestart worden natuurlijk, harmonie en afstemming wel of niet. Kur van Edward wordt gekopieerd in spiegelbeeld want de rest van de wereld is dom en ziet het toch niet. Dus wel.
Ik vind het eigenlijk een beetje triest voor Matthias, dit wordt een tragedie vrees ik.

Zoals Sjef al zei: Edward is een kunstenaar die paarden die speciaal zijn zoals Sisther en Totilas aan het lopen krijgt, paarden waarbij de grens een heel dun lijntje is, de besten zijn nu eenmaal net iets anders in de kop.

Amen!

nadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 14:18

Dat hij de kuur kopieert, kan ik nog begrijpen; Toot kent die lijnen en zal dus makkelijker te rijden zijn. Maar het feit ze zo opscheppen over zijn nieuwe kuur, dat hadden ze nooit moeten doen. Als ze gewoon hadden gezegd dat de combinatie nog geen ervaring genoeg heeft om een goede nieuwe kuur in elkaar te zetten en te rijden en dat ze daarom hebben gekozen voor dezelfde lijnen met nieuwe muziek, dan was er niets aan de hand geweest en had (bijna) iedereen het begrepen. Dat gebral, dat vind ik een beetje jammer.

Verder rijtechnisch snap ik dat het nog geen topcombinatie is, dat moet groeien. Dan moet je over 6 jaar terugkijken hoe Toot dan loopt. Wel vind ik dat hij onder Edward veel rustiger toonde en zijn hulpen zijn veel subtieler.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 14:20

Moest overigens wel erg lachen om deze reactie op de post van Hans Peter op Facebook:

"Ik vind het wel een mooie choreografie;-) Ze zijn alleen die klokken vergeten in de pirouettes. Ik zal ze even een sample sturen, kunnen ze hem afmaken haha!!!!"

Embe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 14:21

mylittlejoy schreef:
Moest overigens wel erg lachen om deze reactie op de post van Hans Peter op Facebook:

"Ik vind het wel een mooie choreografie;-) Ze zijn alleen die klokken vergeten in de pirouettes. Ik zal ze even een sample sturen, kunnen ze hem afmaken haha!!!!"

Hahaha _O-

byjou1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 14:22

Zidore schreef:
belachelijk!!!

Nou ja "gejat" 15 miljoen neertellen noem ik niet bepaald gejat _/-\o_ :D

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 14:23

mylittlejoy schreef:

Haha die is echt goed!! _O- _O- _O-

byjou1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 14:23

Embe schreef:
mylittlejoy schreef:

Hahaha _O-

*\o/* Sportief ook van onze Jan Peter :D

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 14:24

:D Het heeft duidelijk ook een nadeel dat Toot de kür kent. Op de laatste lijn was het paard sneller dat MAR en dat zag er grappig uit.

Nog 100 keer deze kur rijden en dan hoeft er helemaal geen ruiter meer op.... Kan PS er zelf nog op gaan meeliften en zijn gedroomde gouden medaille individueel incasseren want dat is hem met springen nooit gelukt.

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 14:25

Dribbel schreef:
Zidore schreef:
belachelijk!!!

Gejat? Het paard is gewoon verkocht. Dat is gewoon ruilhandel. Jij krijgt geld, ik krijg het paard.

daarom 'gejat'

met geld kun je alles kopen.....

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 14:26

Jannepauli schreef:
FlyAway schreef:

Klopt, die staat daar inderdaad óók. Maar hoe jij dan direct tot de conclusie komt dat ik "plagiaat" niet zo erg vind snap ik niet helemaal. Kun je dat eens uitleggen?
Laatst bijgewerkt door FlyAway op 21-06-11 14:28, in het totaal 1 keer bewerkt

byjou1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 14:26

Voor ik heel bokt over me heen krijg....Jan Peter klonk zo mooi Duits :D

Annet555

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 14:27

Nou ja, ze hebben de kur wel degelijk zelf gemaakt. Hij lijkt alleen verdomd veel op die van Gal :D

Hoeveel modemerken doen dat wel niet.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 14:27

Ja@Zidore, uit het interview met Sjef bleek ook dat hij niet zo happy is met de handelsgeest in Nederland. We kunnen de OS wrs op ons buik schrijven.
Laatst bijgewerkt door Vala op 21-06-11 14:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 14:28

Vala schreef:
Ja uit het inteview met Sjef bleek ook dat hij niet zo happy is met de handelsgeest in Nederland. We kunnen de OS wrs op ons buik schrijven.

Dan moet er geld in Nederland zijn om de paarden voor het Nederlands team te behouden. Er is al zoiets voor de springsport opgestart.

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 14:28

Tjongejonge...ik had de Kur nog niet gezien. Alleen gehoord dat hij met ruim 85% had gewonnen. Daar schrok ik toch behoorlijk van!! Snapte al niet hoe hij zulke hoge punten kon scoren...maar nu dus wel!! Die man kan alleen rijden op de knopjes van Gal....Toot kan die Kur dromen en misschien zwijmelt hij tijdens de Kur wel over zijn tijd bij Gal ;)
Ik vind het nog best meevallen hoe hij de proef doorloopt ondanks een aantal verschillen met de proef van Gal. Maar voor mij is de magie volledig verdwenen :( Het zal gewoon nooit meer zo'n gevoel geven als eerder.......

Tijdens zijn allereerste presentatie reed hij al op muziek van Gal. Ook heeft hij zijn handhouding volledig veranderd, net zoals Gal. Nu weer de proef gejat.....het begint echt triest te worden, beetje kinderachtig zelfs. Op zich kan het me nu nog allemaal weinig schelen, maar als het straks er echt om gaat: WK of Olympische Spelen en ze gaan de medailles voor onze neus weg pikken DAN vind ik het WEL erg. Al moet ik zeggen dat ik hoop dat er een hele felle strijd gaat komen binnen de dresuuurring tussen Nederland en Duitsland. Maar als Rath nu al 85% met Toot haalt ben ik bang dat wij toch het onderspit gaan delven.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 14:29

Ach, dhr Visser had zonder de verkoop van Totilas ook nog een mooi leven kunnen leiden. En ik denk niet dat je voor dat soort bedragen nog een syndicaat bij elkaar krijgt...