Jurypraatjes

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Patriesja

Berichten: 3187
Geregistreerd: 15-12-04
Woonplaats: Amersfoort

Re: Jurypraatjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 00:02

dat lijkt mij idd, ook een goeie manier van binnenkomen jah hahaha ik heb ook vaak geschreven en toch als iemand al schots en scheef niet stilstaand groet hebben ze al iets van ... tsja....

veerledec

Berichten: 6705
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Re: Jurypraatjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 00:19

Sorry, ik kan het toch niet laten om ff te zeggen haha;
We weten allemaal dat Anky en Salinero (Olympisch goud, dus ja) ook niet kunnen halthouden

Patriesja

Berichten: 3187
Geregistreerd: 15-12-04
Woonplaats: Amersfoort

Re: Jurypraatjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 00:20

jaaaaaah hahahaha ik dacht er net nog aan
das toch eigenlijk ook té erg voor woorden?????????

veerledec

Berichten: 6705
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Re: Jurypraatjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 00:25

Haha, ik liep achter ze aan toen ze klaar was met NK Nijmegen (werkte daar), en Sjef liep behoorlijk te mopperen op haar, dat ze zoiets simpels niet kon, en dat t zo zonde was van de punten. En zij maar zeggen dat ie t thuis en met t oefenen áltijd doet.
Maar wel een hart onder de riem voor iedereen die ergens mee worstelt: zelfs de beste ruiters kunnen niet alles (meteen) voor elkaar krijgen

Patriesja

Berichten: 3187
Geregistreerd: 15-12-04
Woonplaats: Amersfoort

Re: Jurypraatjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 00:33

hahaha helemaal gelijk jah

Horsedances

Berichten: 857
Geregistreerd: 21-10-03

Re: Jurypraatjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 01:35

Citaat:
We weten allemaal dat Anky en Salinero (Olympisch goud, dus ja) ook niet kunnen halthouden


Maar bij de GrandPrix kür krijg je geen cijfer voor het halthouden, dus het maakt niet zoveel uit als Salinero de motoren alvast aan het starten is.

Needje

Berichten: 19216
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Jurypraatjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 06:53

Dat vind ik echt raar. Da's toch gehoorzaamheid nr. 1?!!

Sylhouet

Berichten: 4532
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Vierhouten

Re: Jurypraatjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 07:45

@Needje, alléén bij de Kür, niet bij de Grand Prix proef en de Grand Prix Special.
Bij de Kür op muziek begint de beoordeling en gaat de tijd lopen vanaf de eerste pas na het groeten, dat is ook in de lagere klasses bij de kür het geval.

Needje

Berichten: 19216
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Jurypraatjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 09:05

OK duidelijk. (maar blijf t raar vinden. haha)

Needje

Berichten: 19216
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Jurypraatjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 09:11

Heeft een van de jury's hier al wat gezien van de nieuwe proeven? Aangezien ze t groeten er uit halen aan t begin, ben ik erg benieuwd hoe je weet wanneer je proef begint. Zou je dan bv eerst langs de A moeten rijden, en dan begin je? En ga je met dit nieuwe systeem niet de getalenteerde paarden een nog groter voordeel geven? (gewoon een vraagje) Want paarden die wat lastiger te rijden zijn, die kunnen nu nog door netjes op de letter enzo te rijden hun winstpunten halen. Dat gaat zo niet meer lukken lijkt mij.

GeJe

Berichten: 2493
Geregistreerd: 12-06-04
Woonplaats: Emmen

Re: Jurypraatjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 10:58

Nee, heb nog geen nieuwe proeven gezien. Dat zal ook wel niet gebeuren want dit is denk ik voorbehoude aan de leden van de nieuwe proeven commissie. Ik verwacht dat iedereen die nieuwe boekjes/mappen/papieren (???) gewoon ineens onder z'n neus krijgt en zich er dan maar mee moet redden.... denk ik

jip
Berichten: 91
Geregistreerd: 15-07-01

Re: Jurypraatjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 11:04

Als je bij de KNHS werkt heb je al een blik kunnen werpen op de nieuwe proeven.

Gulpje

Berichten: 8093
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Re: Jurypraatjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 11:07

Ze zijn toch nog niet af?

Needje

Berichten: 19216
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Jurypraatjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 11:46

nee, geloof dat ze in september klaar moeten zijn. Dan gaan ze ze uitproberen, en dan 1 april 2006 zouden ze moeten ingaan.

Soraya92

Berichten: 2421
Geregistreerd: 15-11-04
Woonplaats: Zwaag,Noord-Holland

Re: Jurypraatjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 16:55

even een vraagje .

een vriendinnetje van mij is gestart met een D-pony in de B . nu heeft zij 13 wedstrijden gereden en is ze M1 + 2wp .

Ze heeft van de B tot L1 en van L1 tot L2 etc. elke wedstrijd 4 wp’s gehaald !! Telkens is ze eerste , het is gewoon asociaal zeg ik tegen haar :p !

Maar ik vraag me af , is de combinatie dan zo goed dat ze geen haperingen ofzo tegenkomen ? Want ik begrijp niet hoe ze dat doet hoor . En vinden jullie dat zij te snel overgaat of niet ?

Horsedances

Berichten: 857
Geregistreerd: 21-10-03

Re: Jurypraatjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 21:12

Citaat:
Bij de Kür op muziek begint de beoordeling en gaat de tijd lopen vanaf de eerste pas na het groeten, dat is ook in de lagere klasses bij de kür het geval.


Sommige juryleden zullen dit best meenemen onder het kopje " harmony between rider and horse" of op zijn vlaams gezegd "als je zegt dat die bok stil moet staan, dan moet hij niet gaan staan dansen"

SharirBobby

Berichten: 2409
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Jurypraatjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 22:58

Soraya92 schreef:
Ze heeft van de B tot L1 en van L1 tot L2 etc. elke wedstrijd 4 wp’s gehaald !! Telkens is ze eerste , het is gewoon asociaal zeg ik tegen haar :p !


volgens mij kan je maximaal 3 wp per proef halen hoor! nouja, kweet het trouwens wel zeker
start ze dan 2 proeven per wedstrijddag? dan kan het natuurlijk wel 2+2 of 1+3...

judithh

Berichten: 3348
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Rotterdam

Re: Jurypraatjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 23:12

SharirBobby schreef:
Soraya92 schreef:
Ze heeft van de B tot L1 en van L1 tot L2 etc. elke wedstrijd 4 wp’s gehaald !! Telkens is ze eerste , het is gewoon asociaal zeg ik tegen haar :p !


volgens mij kan je maximaal 3 wp per proef halen hoor! nouja, kweet het trouwens wel zeker
start ze dan 2 proeven per wedstrijddag? dan kan het natuurlijk wel 2+2 of 1+3...


PER wedstrijd...niet per start....dus 4 in totaal...neem ik aan

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Re: Jurypraatjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 07:21

Als je bij zoveel verschillende jury's dubbele winst haalt, zit het echt wel goed. Dan gaat ze ook niet "te" snel over. Pas als de punten wegblijven of normaliseren rijdt ze w.s. op haar niveau.

Als je echter bij de ene jury dikke winst haalt en de volgende jury een krappe voldoende, dan zou ik aanraden om in die klasse te blijven totdat er overal winst wordt gehaald. Soms "krijg" nou eenmaal punten die gewoon te hoog zijn. Denk maar aan de voorbeelden van het Z paard met een krappe B ruiter.

Jury A denkt: ik punt wat ik zie en de overgangen, voltes etc gaan gewoon netjes. Terwijl jury B zegt: Paard moet alles zelf uitzoeken, ruiter rijdt niet en lift mee: ik kan voor een oefening niet meer dan een 6 geven en een 5 als de ruiter ook nog terugwerkt.

Ik denk trouwens dat het laatste voorbeeld wordt meegenomen in de nieuwe proefbeoordeling. Of bedoelt de KNHS dat niet?

bruine

Berichten: 1037
Geregistreerd: 28-03-05

Re: Jurypraatjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 20:38

heb even een vraagje aan aale juryleden die op dit topic zitten: wat willen jullie nou zien in een L1 proef? heb er een aantal gereden maar het lukt mij niet om een w.p. tehalen. of het is te "braaf"en als ik er wat meer aan rij is het paard ïn verzet" voor mijn gevoel gaan er hele stukken van de proef goed (galop) en natuurlijk stukken iets minder maar zelf heb ik het idee als je paard wat gespannen binnen komt ze eigenlijk niet meer zien dat hij half wege de proef ontspant en ik zo elke keer lage punten haal. wat is hier op u andwoord?

judithh

Berichten: 3348
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Rotterdam

Re: Jurypraatjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 21:59

bruine schreef:
heb even een vraagje aan aale juryleden die op dit topic zitten: wat willen jullie nou zien in een L1 proef? heb er een aantal gereden maar het lukt mij niet om een w.p. tehalen. of het is te "braaf"en als ik er wat meer aan rij is het paard ïn verzet" voor mijn gevoel gaan er hele stukken van de proef goed (galop) en natuurlijk stukken iets minder maar zelf heb ik het idee als je paard wat gespannen binnen komt ze eigenlijk niet meer zien dat hij half wege de proef ontspant en ik zo elke keer lage punten haal. wat is hier op u andwoord?


het is per jury verschillend wat ze willen zien, ik zie bv liever een gedurfde proef dan een braaf proefje.

maar wat ik uit jou verhaal kan halen is dat hij het eerste gedeelte gespannen is en daarna ontspant, hierdoor laat je natuurlijk al een hoop punten liggen in het eerste gedeelte en dan wordt het een zware dobber om dat weer op te halen..en weet je zeker dat hij de tweede helft volledig ontspannen loopt? misschien dat je voelt dat hij meer gaat ontspannen, maar voor het gezicht kan het er dan nog steeds gespannen uitzien, wellicht iets minder maar nog niet voldoende..
loopt je paard netjes nageeflijk, met een ontspannen rug en is de stelling en buiging correct?
zijn je overgangen "gereden", zijn de overgangen netjes...enz...dit zijn allemaal aspecten waar we op letten.

neem een keer je proef op en kijk dan eens kritisch naar jezelf of laat er iemand naar kijken die je misschien kan vertellen wat verbeterd kan worden.

succes!!

bruine

Berichten: 1037
Geregistreerd: 28-03-05

Re: Jurypraatjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 22:19

ik ga zeker de volgende keer mijn instructrice mee nemen om eens te kijken waar het fout gaat.maar wat ik toch nog even kwijt wil is dat als ik de ontspanning in mijn paard voel komen dit toch ook te zien moet zijn? gevoel bedriegt toch niet, en je dit dan toch wel terug moet kunnen zien in je punten

JusTinn
Berichten: 173
Geregistreerd: 03-02-05

Re: Jurypraatjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 23:47

haha ik weet wie je bedoeld soraya92

asociaal kind is ze gewoon :p

nee dus elke wedstrijd had ze 2 proeven en beiden preoven 2 wp ’s snap ?

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Re: Jurypraatjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 00:14

bruine schreef:
heb even een vraagje aan aale juryleden die op dit topic zitten: wat willen jullie nou zien in een L1 proef?

Nou je ........ eehhhh......... Hans-Peter op Florencio zou wel leuk zijn denk ik.....

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Re: Jurypraatjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 06:28

CGJ12 schreef:
bruine schreef:
heb even een vraagje aan aale juryleden die op dit topic zitten: wat willen jullie nou zien in een L1 proef?

Nou je ........ eehhhh......... Hans-Peter op Florencio zou wel leuk zijn denk ik.....


Ik denk dat je het snel zat bent als je een baan vol van die hotemetoten in een L proef moet jureren.