Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
_Noor schreef:Ik moet morgenochtend dressuren (half 10-10 uur) en begin van de middag springen. Neem veel water mee zodat het paard lekker kan drinken (beetje appelsap erdoor) en ik hem goed kan koelen. Daarna breng ik hem direct naar huis. Ben vandaag op het terrein geweest en er staat gelukkig wel een briesje.
Linda_Bien schreef:TeeGee schreef:Klopt, je mag tot een week na je enting niet op wedstrijden rijden.
Even offtopic, maar ik geloof dat dat enkel is als je paard maar 1 keer per jaar wordt geënt. Een enting is 9 maanden "geldig" en indien je paard dus 6 maanden geleden ook nog geënt is, is het wel toegestaan. Geen idee of dit broodje aap is, maar zo is het mij verteld.

)lordus schreef:iedereen zegt maar gewoon gaan maar misschien is het wel fijn voor het paard dat er aan zijn gezondheid word gedacht. Ook staat er in de regelementen van het KNHS dat er niet gestart mag worden wanneer de verwachte tempratuur boven de 30 graden komt, dit ivm het paardenwelzijn!