Wat vinden jullie het meest frustrerende?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Natasja_

Re: Wat vinden jullie het meest frustrerende?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 22:36

Dat heb ik nog nooit. We zijn veel vergeten tot kind aan toe. Maar het paard :D

Vigo2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 11:45

Haal je op de selectie wedstrijden je paard van de trailer, los ijzer... Hij was 3 dagen ervoor beslagen.

Naar de hoefsmid, maakt meneer er zo'n heisa van, dat hij bij het vast slaan van het ene ijzer de andere drie heeft los getikt |( Kon het hele feest wer op nieuw beginnen.

Niet goed voor het stress niveau ;)

Groeten Femke

Vigo2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 11:47

x3_Ine_x3 schreef:
Sky_As schreef:
ik vind het irritant dat je het verschil in dressuur en springen zo goed merkt op wedstrijd...springen is veel gezelliger (zeg ik, als dressuurruiter) en ook veel loyaler tegenover elkaar!
de helft van de dressuurruiters gunt de ander het licht in de ogen niet (niet allemaal!)

Ben je wel eens bij een menwedstrijd geweest. Dat is nog veel gezelliger en al mijn frustaties mogen dan gewoon... Op de bakrand staan, zitten, herrie maken, harde muziek, hoe gekker hoe beter ;)

Groeten Femke

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 11:48

Als je een ringmeester hebt die zijn taak niet goed uitvoert.
Dat het volgens opgave gaat, je je plekje invult op het bord en de ringmeester zich er niet aan houdt en er steeds andere ruiters tussenpropt, waardoor je uiteindelijk veel later aan de beurt bent dan je in eerste instantie dacht. Je kan dan nergens van op aan.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 14:53

ik ben weleens ringmeester bij springwedstrijden en krijg dan alle sh*t over me heen als het secretariaat beslist als er mensen bijkomen of er tussen gezet worden op de startlijst.

het gaat vast overal anders,maar hierdoor ga ik niet graag meer ringmeesteren

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 22:03

mensen die op 2 cm langs je af rijden terwijl mijn pony slaat als je haar aan raakt, of mensen die niet kunnen rijden(die rechtom op de hoefslag blijven of stappen op de hoefslag)
ik ging vroeger voor iedereen aan de kant maar nu niet meer rij er gewoon door tip voor iedereen gewoon doorrijden dan gaan ze van zelf uitkijken

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 09:13

ja lekker joh gewoon doorrijden............misschien wel aan de rijbaanregels denken,maar iemand kan zich ook weleens vergissen.

xJolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 09:22

Als je met je grote D pony moet inrijden tussen nog een stuk of 6 andere C/D pony's op een stukje van 20x20, en dan blijkt het een half uur in te lopen...
Ik rijd mijn pony altijd een half uur/3 kwartier in omdat ze dan het beste loopt, en dan moet je ineens na een kwartier starten :(
(En niet lekker kunnen inrijden op zo'n klein stukje met zoveel)

Vervolgens nog 3 kwartier moeten wachten voor de volgende proef, dat resulteerde in een paard dat liep te kloten wegens het lange wachten...

Daar kan ik echt boos om worden, en dan nog een uur moeten wachten op de prijsuitrijking...

Of met een onderlinge wedstrijd iemand een eerste prijs geven die met hulpteugel (thiedeman in dit geval) rijd?
Dat snap ik ook niet, tuurlijk is een onderlinge niet echt, maar er deden 28 deelnemers mee en dan iemand met een hulpteugel de eerste prijs geven?

Ik was allang blij dat mn pony niet aan de kletter ging en braaf deed tijdens de proef.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 09:33

Dat je met je Haf aan het losrijden bent en dat de KWPN-ers in de hogere klasse denken dat ze meer zijn en dus meer ruimte nodig hebben dan mijn blondje...

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 16:31

hihi baalde gister omdat ik met mijn L1 debuut net buiten de prijzen viel..! was 7e en er waren 6 prijzen

verder frustreer ik me aan mensen die denken dat ze alles zijn en hun paard zo voor jouw paard langs sturen..

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 13:41

Jury, was een keer een half uur te laat en ik maar wachten op me paard!
Waren ze gewoon rustig in de kantine aan't eten!!! :Y)

En (niet op wedstrijd) ik erger me echt te pletter aan kinderen/ouderen met eigen paarden die de manege klanten min achten!
Net alsof zij beter zijn met hun eigen paarden. Of dat ze heel overdreven in je paardrijles gaan zuchten als iemand
iets verkeerd doet of een 'domme' vraag stelt.

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 19:23

Ruiters die anderen zo ongeveer ondersteboven rijden! Het enige wat ik verder frustrerend vind is kalkoenen draaien, wat een ***** dingen. :D

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 22:08

Van die arrogante penny meisjes die denken dat ze alles beter hebben dan een ander.. En het is ook erg frustrerend als je steeds omver gereden wordt.. (en dan steeds door dezelfde persoon..)

Aminola

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 23:36

Ik had laatst een wedstrijd, was in aan het rijden, en het liep al een half uur uit. GAAT DE JURY EEN PAUZE HOUDEN VAN 20 MIN!! Oke, een jury mag pauze hebben, maar NIET als als het al een half uur uitloopt, dan drinken ze wat mij betreft maar wat in hun auto hoor. |o Mijn pony was zoooo aan het zweten, en onderhand al moe van het inrijden. Ik werd helemaal gek. :? Was daar al vanaf 8 uur,(vanwege stamboekopname) en moest pas om half 1 rijden (volgens de startlijst). Vervolgens word daar gezegd dat ik 10 min later moet, én dan loopt het ook nog eens uit tot kwart voor 2, waardoor ik tot 4 uur (terwijl de prijsuitreiking al om half 3 zou zijn) moest wachten. WAS DAAR VAN 8 TOT 16:00. OMG. Ik was dooood, en mijn vriendin&pony ook. Dat vind ik echt het aller ergste wat er bij een wedstrijd kan gebeuren :(

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 09:02

sorry maar jij bent ook egoistisch.........wie weet hoelang de jury al gezeten heeft,nogal logisch dat ze op een gegeven moment even pauze willen.

goed,20 minuten is misschien wel erg lang als het zo uitloopt,maar om dan maar te stellen dat ze maar wat moeten drinken in hun auto en verder gaan.......pauze verfrist je weer even en dan kunnen ze ook helderder naar de volgende ruiter kijken

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 15:02

Sorry hoor, maar hier houden de jury's toch echt geen pauzes tussendoor... Er wordt drinken en eten gebracht en dat doen ze tussen de proeven door. Dus ik snap echt de frustratie wel van Aminola. En daarbij, áls er al pauze is hoort dat op de startlijsten te staan. Dit kan je gewoon niet maken :n

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 20:26

Bij ons worden die pauzes gewoon ingepland. Staat op de startlijst wanneer en hoe lang een pauze duurt. En ja...als t eerste deel uitloopt dan gaat dat van de pauze af. Staat er geen pauze op de lijst dan krijgen ze tussendoor drinken en iets te eten als ze willen..

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 05:59

hangt er vanaf hoever het eerste deel dan uitloopt,een fatsoenlijke pauze is wel normaal!

het gaat niet eens zozeer om eten en drinken,maar om even de rust tussendoor. dus ja ze kunnen dat zeker wel maken!
ze zitten daar wel voor de ruiters en je wil toch ook dat ze met een frisse blik naar je proef kijken

angelalala

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 11:46

als ze ineens inlopen of uitlopen.
als er met inrijden mensen zijn die geen rekening met anderen houden.
als je heel lang moet wachten op je coupons of prijsuitreiking.
:+

miekymouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 12:12

het meest frustrerend vind ik dat de jury het niet goed heeft beordeeld terwijl het op film heel duidelijk wel goed is,
dus bv recht binnenkomen en halthouden en wegrijden
travers inzetten met stelling/en lengtebuiging

en dan meent de jury dat je scheef binnenkomt een 5 scheef wegrijd een 5 traver geen stelling en buiging een 5

enz enz

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 15:38

Snoevie schreef:
tja maar ik heb dan zoiets van; dat kan je een beetje verwachten als je een buitenwedstrijd start

Kun je verwachten dat ze het wedstrijdterrein gaan sproeien terwijl jij op dezelfde plek moet losrijden, omdat je nergens anders kunt losrijden dan op de plek waar gesproeid wordt en dan moet je dus onder de sproeier door gaan losrijden?! Ik vind dat niet iets wat je kunt verwachten

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 18:43

hmm ok dat zal dan wel aan mij liggen zeker........

BrittOllie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 14:21

ergens in t begin stonden dingen hierover ;

ja ik ben het ermee eens, dat als mensen hun pony of paard gewoon aant afranselen zijn ofso op het inrijterein ze een gele of rode kaart moeten hebben.
bij geel maand wedstrijdverbod ofso
en bij rood uitsluiting van kring selectie dat seizoen en 2 maanden wedstrijdverbod
best wel strengg :P }>

en idd 2uur of 1uur tussen proeven zoo vervelend.
vaak in t binnenseizoen is het zo.
of een halfuur tussen de proeven,ook vervelend.
want een halfuur voor de 1e proef moet ik er wel op zitten,
en dan heb je daarna nog een halfuur, beetje lang.
maarja om af te zadelen en op te zadelen is het te kort.
7 of 8 minuten er tussen is wel mooi :P of gelijk door..

Rosanna1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 18:28

Mando schreef:
Dat je met je Haf aan het losrijden bent en dat de KWPN-ers in de hogere klasse denken dat ze meer zijn en dus meer ruimte nodig hebben dan mijn blondje...

Dat is echt irritant, we zijn dan misschien wel kleiner, maar de oefeningen zijn even groot hoor :+
Dat is mijn grootste ergerpunt, dat mensen elkaar bij wijze van omver rijden, mijn haffie gaat dan meteen in de rem als er een groot paard op haar af komt.
Daarnaast erger ik me enorm aan de rijkunsten van sommigen, die op het inrijterrein zitten te zagen en prikken en dan ineens in de proef peoslief kijken. Vind dat er best wel een voorcontrole op het inrijterrein mag zijn.
En de groom kan ook een ergerpunt zijn, als die te langzaam is :P

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 20:28

nou jullie scheren ook over een kam zeg,het zijn heus niet alleen kwpn-ers en ook mensen met pony's zijn soms net zo arrogant,heeft natuurlijk niks met je paard te maken

ik rij met een fjord en heb er geen last van,het is maar hoe je instelling is. mijn pony is net 1m40,maar is nog niet bang voor een kasteel van 1m80 die op haar af komt.
je weet dat je dat tegen gaat komen