Dan kun je het wel? Is het gek dat ik dat raar vind?
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

KiWiKo schreef:lijkt me niet he![]()
![]()
![]()
als de eigenaar er persee op staat misschien wel........
maargoed, wedervraag.......... stap jij zo even zonder iets op een paard waarvan je weet dat die er al 3 het ziekenhuis in heeft gewerkt?

KiWiKo schreef:dan start ik niet............ ben niet levensmoe![]()
maar nu graag antwoord op mijn vraag zonet....... want ik heb echt een leukerd voor je op het oog waar je het op kan laten zien..........
Of bedoel je een vraag verder terug. Maar zie 1 bericht eerder. _sparta_ schreef:KiWiKo schreef:femiaans........ ik kreeg de paarden te rijden of zadelmak te maken waar andere mensen al mee bezig geweest waren he.......dat is heel wat anders dan gewoon een paard inrijden ......... Elk huis tuin en keuken paard met het bijbehorende huis tuin en keuken gedrag is een appeltje eitje kale plaatje........ maar krijg je er een waar er al drie hun deskundigheid op losgelaten hebben met als enig resultaat ziekenhuisbezoeken......... dan hang je er echt wel even een slof om hoor de eerste paar keren dat je erop zit!
Ga jij die eerste paar keer ook meteen op wedstrijd dan.
) maar ik ben daar nooit mee op wedstrijd geweest. En dat is waar het nu een beetje om gaat, de discussie om een slof tijdens het wedstrijdterein te gebruiken, of als overlevingsredmiddel. (Al dan niet mentaal) Maar nogmaals, dan is een slof niet bedoelt om dressuurmatig te "trainen", maar om te overleven. 
femiaans schreef:Dat bedoel ik dus ook kiwiko, ook ik heb naarlingen onder me gehad ( ook ik ben jong geweest) maar ik ben daar nooit mee op wedstrijd geweest. En dat is waar het nu een beetje om gaat, de discussie om een slof tijdens het wedstrijdterein te gebruiken, of als overlevingsredmiddel. (Al dan niet mentaal) Maar nogmaals, dan is een slof niet bedoelt om dressuurmatig te "trainen", maar om te overleven.
maar nu graag antwoord op mijn vraag zonet....... want ik heb echt een leukerd voor je op het oog waar je het op kan laten zien..........
Als iemand ( ook toen ik nog jong was) naar mij toe kwam met de vraag of ik er eentje wilde rijden die er al 3 het ziekenhuis in had geholpen had hij eerder een knal voor zijn kanis gehad met de mededeling of hij/zij wel goed bij zijn hoofd was. Ik hoef (de) mezelf niet zo te bewijzen. femiaans schreef:KiWiKo schreef:dan start ik niet............ ben niet levensmoe![]()
Waarom ben je buiten de wedstrijden om dan wel levensmoe?Als iemand ( ook toen ik nog jong was) naar mij toe kwam met de vraag of ik er eentje wilde rijden die er al 3 het ziekenhuis in had geholpen had hij eerder een knal voor zijn kanis gehad met de mededeling of hij/zij wel goed bij zijn hoofd was. Ik hoef (de) mezelf niet zo te bewijzen.

_sparta_ schreef:KiWiKo schreef:lijkt me niet he![]()
![]()
![]()
als de eigenaar er persee op staat misschien wel........
maargoed, wedervraag.......... stap jij zo even zonder iets op een paard waarvan je weet dat die er al 3 het ziekenhuis in heeft gewerkt?
Nee, maar daar gaat dit topic toch niet om? Het gaat over wedstrijden met een slof. Dat schrijf ik ook al 10 keer. dat een paard dan (nog) niet ver genoeg is in zijn training als de slof perse om moet.
Ayasha schreef:Verdienen zulke dieren dan geen kans?
En ik reageer nu effe puur op jou, kan nl niet voor KiWiKo antwoorden..
)
Als iemand ( ook toen ik nog jong was) naar mij toe kwam met de vraag of ik er eentje wilde rijden die er al 3 het ziekenhuis in had geholpen had hij eerder een knal voor zijn kanis gehad met de mededeling of hij/zij wel goed bij zijn hoofd was. Ik hoef (de) mezelf niet zo te bewijzen.[/quote]
Ayasha schreef:femiaans: maar er op gaan betekent toch niet dat je ze gaat breken, een dier dat er drie het ziekenhuis ingewerkt heeft stuur je niet met dwang door de baan. Die krijg je alleen nog door de baan als je hem kan laten inzien dat werken ook leuk kan zijn en geen gevecht hoeft te zijn. Zo'n paard dwing je echt niet meer. Die weten veel te goed dat ze sterker zijn. Ze in het land gooien werkt heul goed, dat heb ik wel gezien met mijn eigen merrie.... (niet dus)
femiaans schreef:Ayasha schreef:femiaans: maar er op gaan betekent toch niet dat je ze gaat breken, een dier dat er drie het ziekenhuis ingewerkt heeft stuur je niet met dwang door de baan. Die krijg je alleen nog door de baan als je hem kan laten inzien dat werken ook leuk kan zijn en geen gevecht hoeft te zijn. Zo'n paard dwing je echt niet meer. Die weten veel te goed dat ze sterker zijn. Ze in het land gooien werkt heul goed, dat heb ik wel gezien met mijn eigen merrie.... (niet dus)
Misschien een keer zonder slof gaan rijden?
judithh schreef:Ook even volledig off-topic...@femiaans... Dank je, kijk er niet naar uit..heb zoooo geen zin. Maar het is voor een goed doel en ik heb geen keus![]()
On-topic
het slofgebruik om een paard er rijtechnisch mee te willen verbeteren, corrigeren, iets aanleren enz..enz. Is in mijn ogen een tekort van kunde en handigheid van de ruiter. Dat een slof wordt gebruikt uit veiligheid kan ik geen probleem vinden.
Kim is kundig genoeg om paarden te corrigeren, beleren enz. en heeft absoluut geen slof nodig om te bereiken wat ze wil.
En geloof me, ik ben een felle tegenstander van hulpteugels en dat weet kim ook, maar tijdens de lessen heeft kim mij meer dan laten zien en overtuigd dat ze geen hulpteugels nodig heeft.

Citaat:Niets meer dan respect. Maar de discussie gaat niet over Kiwiko over over wie dan ook die met een slof wil rijden, het gaat erom dat de slof niet op het losrijterrein gebruikt mag worden.

ben ondertussen 40, heb een bedrijf waarvan mensen afhankelijk zijn....... en ben mamma....... ik kan het risico niet meer lopen 
ben te oud geworden voor die sjit
femiaans schreef:Ayasha schreef:femiaans: maar er op gaan betekent toch niet dat je ze gaat breken, een dier dat er drie het ziekenhuis ingewerkt heeft stuur je niet met dwang door de baan. Die krijg je alleen nog door de baan als je hem kan laten inzien dat werken ook leuk kan zijn en geen gevecht hoeft te zijn. Zo'n paard dwing je echt niet meer. Die weten veel te goed dat ze sterker zijn. Ze in het land gooien werkt heul goed, dat heb ik wel gezien met mijn eigen merrie.... (niet dus)
Misschien een keer zonder slof gaan rijden?