Pavo Cup 2009

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 18:15

ammi schreef:
Vudress schreef:
Ik vind dat wel een beetje typerend voor mensen die veel op internet zitten en hun mening baseren op uitslagen om dat soort dingen in hun achterhoofd te houden.

Goh wat zijn we weer heerlijk kort door de bocht.. :Z

Nou, inderdaad!
Die eerste opmerking daarover kwam van mij.
Ik las een keer in een advertentie dat iemand een paard te koop had dat extra kon bewegen. De uitslag van de Pavocup sprak dat tegen, net als de foto's trouwens.
Ik baseer mijn aanschaf van een paard niet op de resultaten van de Pavo, kan ook niet want ik koop ze jonger.
Soms lees je ook van mensen dat ze zo'n enorm geweldig paard hebben dat zo super kan bewegen... Dan zie je de uitslag van de Prinsenstaddressuur en daar scoren ze dan tussen de 10 en de 12 punten op de basisgangen. :?
Dat soort uitslagen zijn soms best verhelderend, zeker bij mensen die hun eigen beesten door een roze bril zien. :D

ammi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 18:23

Citaat:
KarinvdM Dat soort uitslagen zijn soms best verhelderend, zeker bij mensen die hun eigen beesten door een roze bril zien. :D

Juist..!
En daar slaat mijn reactie dus op. Het hartsikke leuk als je een leuk paardje hebt, (waarvan iemand denkt ) die leuk kan bewegen,
maar zomaar een pavo rijden is niet niks! Ik kan me goed voorstellen dat er mensen zijn die teleurgesteld thuiskomen.

Zooist

Re: Pavo Cup 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 18:26

Sommige super goede sportpaarden zijn geen pavo paarden.
Heeft vorig jaar een heel verhelderend artikel gestaan in IDS.

Daar stond het heel goed in uitgelegd. Toch moet je zoiets denk ik zelf ervaren.

Sommigen gaan ook gewoon voor de lol.....

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 18:28

Ja, ik ben zelf ook wel eens teleurgesteld terug gekomen, maar je leert er wel van.
De Jazz uit mijn profiel scoorde bij de Pavo ook niet hoog, 57 en 58 geloof ik, maar die loopt nu wel ZZ-Z. Het wil niet direct zeggen dat het een slecht paard is als je niet hoog scoort.
Maar ik denk wel dat veel mensen te licht denken over de Pavo-cup.

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 18:39

What scoorde ook niet hoog, maar in de dressuurring daarentegen wel.

Zoo was net elite geworden en ga je er zelfverzekerd heen, was ze weer te bleu..... 1 punt te weinig maar wel de vraag om volgend jaar terug te komen...

Met dat laatste ben ik het zeker eens. Als je amper een B proef rond kan sturen zou ik zeker geen PAVO gaan rijden.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 19:57

Maar als de Pavo geweest is, dan komt al het commentaar van de mensen die "voor de lol/ervaring" gingen.

De jury keek niet eens na mij!
De jury hield niet van schimmels!
De jury hield alleen van omhoog geprikte paarden!

Ken wel een voorbeeld van iemand die voor de lol ging, punten waren erg, erg laag. En hoe kwam dat?
Omdat de jury alleen voorbeen zwaaiende, wegspringende, hete bloedkikkers wilde zien.....
Toevallig was ik toe toeschouwer, en was het een heel terechte uitslag, maar natuurlijk is het toch de schuld van de jury.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 20:41

Toch heb ik dat nooit zo gevoeld. :) Ik ben in het verleden wel teleurgesteld geweest, maar ik weet nu dat die paarden niet goed genoeg waren voor de Pavo.
Die grote Jazz van mij was als 4- en 5-jarige veel te slap en onbespierd. Bij nader inzien absoluut geen Pavo-paard. Daarnaast ben ik ook niet handig genoeg in het rijden en voorstellen. :D

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 21:09

Maar jij weet wat een pavocup voorsteld. :)
Je hebt ook mensen die meedoen, en denken dat als hun paard het halsstrekken goed uitvoert, dat ze daar dan vast veel punten voor krijgen.

Ik ga al verschillende jaren naar de pavo enzo kijken, en ook voor mij is het niks.
Ben ook geen handige ruiter daarvoor, laat mij maar een dressuurproefje rijden. Mijn paarden zijn ook al niet goed genoeg, dus ook dit jaar ben ik weer gewoon toeschouwer en aanmoediger!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 21:14

Toen ik voor het eerst mee deed had ik ook geen idee hoor. :D
Door schade en schande.......

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 21:26

Das waar!

gelukkig heeft Winston wel wat goedgemaakt van die eerste keren. :)

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 21:29

Ja, dat was geweldig toen hij 4 was. Ik ben geloof ik nog nooit zo trots geweest. :D Dat had ik ook niet durven hopen hoor. Dat ik in Ermelo niks te zoeken had, dat wist ik wel, maar ik vond het zó gaaf dat we daar mochten rijden! :)

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 21:31

Dat geloof ik!
En als je daar heen mag, dan moet je gaan ook, en gewoon genieten!

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 22:59

Dat is ook onwijs gaaf!

Ik ben ook meer een proefjesmens hoor. Moet erg hard werken wil ik een rondje PAVO kunnen sturen. Is niet mijn ding. Maar wil nu toch dat ene puntje erbij hebben. Dan ben ik er gewoon klaar mee en ga ik weer verder proefjes rijden!

sheila23

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 21:57

Kan iemand mij toevallig vertellen hoe ik me kan inschrijven voor de oefen avond in Maasdijk ik kan er niks over vinden.

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 09:07

Michelle85

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 23:31

Ik heb persoonlijk meer met het rondje sturen ipv proefjes rijden. Mijn vierjarige merrie is qua papier en beweging wel goed genoeg, maar heeft nog niet veel gezien. Ze is wel mooi bespierd, goed model (volgens erkende fokkers) en 'af'. Ik denk dat ik een jaartje wacht, zodat ze eerst met (hopelijk) goed gevolg haar IBOP kan doen. Veel succes alvast allemaal :Y)

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 10:27

Michelle85 schreef:
Ik heb persoonlijk meer met het rondje sturen ipv proefjes rijden. Mijn vierjarige merrie is qua papier en beweging wel goed genoeg, maar heeft nog niet veel gezien. Ze is wel mooi bespierd, goed model (volgens erkende fokkers) en 'af'. Ik denk dat ik een jaartje wacht, zodat ze eerst met (hopelijk) goed gevolg haar IBOP kan doen. Veel succes alvast allemaal :Y)

Ik heb even in je profiel gespiekt ;-)

Uit zo'n merrie en tevens halfzus van..... die zal zeker kunnen bewegen *D 8-)

Vero83

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 10:58

waar kun je de selectiedagen vinden ik vind enkel die van 2008 ip site van kwpn? Ik zoek een wedstrijd in limburg.
en tot wanneer kun je inschrijven?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 11:15

Dan moet je naar Sevenum.
De data van de keuringen staan hier in het topic al ergens genoemd.
De inschrijving is nog niet geopend, maar meestal tot 2 weken voor de selectie.

Vero83

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 11:33

KarinvdM schreef:
Dan moet je naar Sevenum.
De data van de keuringen staan hier in het topic al ergens genoemd.
De inschrijving is nog niet geopend, maar meestal tot 2 weken voor de selectie.

hey ja sevenum had ik gezien op de site van KWPN, maar was datum 2008.
ah moet ik eens teruglezen...
Ja maar vind je de datums dan niet op de site van hun?
oh dat is niet een maand op voorrand dus... dat is gemakkelijker en waar vind je de gegevens om een paard in te schrijven?
want ik moet nog ergens lid van worden knhs of zoiets... belgische ruiter
en eigenaar moet lid zijn van kwpn
moeten we nog allemaal doen....

dus als ik het begrijp moet je de ring in met 3 paarden en ze vragen je om de beurt een oef te doen? of alles achtereen?
sorry geen ervaring...
maar zou het eens dolgraag meedoen, en mijn paardje tja dat weet ik niet maar we zullen zien he

Vero83

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 11:56

waar kun je terecht voor zo een oefen avond in limburg? ..;

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 12:05

Vero83 schreef:
waar kun je terecht voor zo een oefen avond in limburg? ..;

Wordt lid van het KWPN, dan krijg je "in de Strengen" daar staat alles in (ook het inschrijfformulier) ;-)

Of houdt de KWPN site in de gaten :)*

Vero83

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 12:52

ah ja oke, ik hoop dat lid maken niet te lang duurd want ja wij weten natuurlijk waar beginnen he...
:-)

Michelle85

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 14:52

listiglistje schreef:
Michelle85 schreef:

Ik heb even in je profiel gespiekt ;-)

Uit zo'n merrie en tevens halfzus van..... die zal zeker kunnen bewegen *D 8-)

Ja haar broers doen het erg goed de laatst tijd 8-) Maar resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst he ;)

ammi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 17:36

Michelle85 schreef:
Michelle85 schreef:

Ja haar broers doen het erg goed de laatst tijd 8-) Maar resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst he ;)

Heel gaaf, gekocht van Greve neem aan?
Succes met deze topper. Je zegt wel geen garantie, maar dat kan bijna niet anders!! :D