Wedstrijden kletstopic 2024

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Puppetje

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 09:06

Ik hoor het hier ook vaker dat het geld wordt overgemaakt.
Het is niet zo gezellig, maar voor de vereniging wel veiliger.

Annieee23

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 21:43

Hoi! Kan iemand mij, in Jip en Janneke taal, uitleggen hoe het werkt met selectiewedstrijden en het vervolg hiervan. :)

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 00:00

Annieee23 schreef:
Hoi! Kan iemand mij, in Jip en Janneke taal, uitleggen hoe het werkt met selectiewedstrijden en het vervolg hiervan. :)

Dat is erg afhankelijk van je regio. Welke kring en regio val je onder?

XRuby_SymmyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 07:32

DemiSisa schreef:
2e proef was hij leeg. En ik ook, kon gewoon amper ademhalen door de warmte, terwijl het 'maar' 23 graden was. Dat is gewoon mijn type weer niet :o Je ziet ook aan mij dat ik er veel harder voor moet werken en dat bv. volte's ook veel minder mooi zijn. Ook 2 verschillende jury's.

Dit heb ik ook gehad in de L2 waha 1e proef 204 punten 2e proef 167 :D

Annieee23

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 19:30

Bowo schreef:
Annieee23 schreef:

Dat is erg afhankelijk van je regio. Welke kring en regio val je onder?

Kring West Veluwe, Gelderland. :)

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 22:19

In dat geval zijn er (voor dressuur) 3 kringselecties. Deze worden gedeeld op de website (en facebook wss) van de kring. De beste zoveel over die selecties gaan door naar de regio. Daarvan weer de afgevaardigden naar het nk. Op de site van de kring staan de selectie wedstrijden al gepubliceerd.

Melis gefeliciteerd en Getup d'r dochter ook weer!

Autumn, jij al duidelijkheid over je wedstrijd?

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 23:08

Ik ben alles aan het lezen maar ik krijg het even niet opgeslagen om allemaal te beantwoorden.

De merrie gaat redelijk vooruit en toen trof ik dit vanavond aan.

Afbeelding

Lip zat erin en de nagels. Verschrikkelijk gewoon, muurvast.

Der goede voet.

Ze is nu 3x bij de kliniek geweest.

Eerste keer ijzer eraf en de zool gevuld met watten en ingepakt.

2e keer was er weinig tot geen verbetering en is er gekozen om de voet weer op een ijzer te zetten en niet meer te vullen.

3e x veel verbetering. Maar nog niet goed genoeg om het goed te noemen.

De 27e moeten we weer terug, maar met dit soort taferelen zoals boven vernoemd lijkt het er niet op dat we heel snel gaan verbeteren.

XRuby_SymmyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-24 08:13

Gabbergirl jeetje dat is schrikken en naar sterkte

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-24 08:48

Noukie schreef:
In dat geval zijn er (voor dressuur) 3 kringselecties. Deze worden gedeeld op de website (en facebook wss) van de kring. De beste zoveel over die selecties gaan door naar de regio. Daarvan weer de afgevaardigden naar het nk. Op de site van de kring staan de selectie wedstrijden al gepubliceerd.

Melis gefeliciteerd en Getup d'r dochter ook weer!

Autumn, jij al duidelijkheid over je wedstrijd?

Ja, is helaas geannuleerd -O-
Wat schrikken GG. Loopt ze nog wel goed? Dat is je vos?

DemiSisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-24 09:53

Autumnn schreef:
Lastig DemiSisa! Wat zegt de masseur/fysio ervan? Misschien is het een spierkwestie wat dwars zit?

Fysio is nog niet geweest in die 2 weken, maar ik wilde sowieso eerst m'n les afwachten. Had niet heel erg het idee dat het zoiets zou zijn. Maar in de les liep hij eigenlijk best wel weer fijn. Instructrice heeft dus meegekeken en mijn vermoeden was dus o.a. te traag achter en daarnaast ook stukje schouder begrenzing. Dat klopte dus ook. Ze had wel het idee dat ik op het juiste punt had zitten puzzelen, maar dat ik net niet genoeg had doorgevraagd. In de les lukte het gelukkig heel goed en gelijk werd hij weer een stuk fijner! Vanmiddag helpt ze me gelijk nog even een keer en hopelijk kan ik dan zelf weer verder puzzelen :)

Balen van jouw wedstrijd Autumn! Heb je je nog over kunnen schrijven?

Er staan overigens nog wel 2 wedstrijden gepland. 5 oktober clubkampioenschappen, die doe ik toch nog maar even op L2 niveau. En dan 10 oktober een oefendressuur, dan wel M1 :)

Prijzengeld via de bank heb ik ook al eens gehad bij een vereniging hier in de buurt. Ik vind het opzich wel prima eigenlijk :)

Wat balen GaberGill :(
Laatst bijgewerkt door DemiSisa op 19-09-24 10:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-24 10:09

Hopelijk zet die stijgende lijn door dan! En herkenbaar dat niet genoeg doorvragen. Mijne doet bijvoorbeeld heel goed de stelling maar het komt nog niet echt tot buiging. Ook wel een lastige puzzel soms waarin ik dan ook eigenlijk meer moet doorvragen.

Nee ik heb me niet verder ingeschreven. Geen eigen vervoer dus het werd even een logistieke uitdaging. Tevens zijn we ook aan het verhuizen dus die zondag 'vrij' kwam eigenlijk wel even goed uit. Wij hebben ook 5 oktober wedstrijd. Kunnen we nog even lekker verder trainen.
Wel leuk en slim om te starten met de oefendressuur in het M :)

DemiSisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-24 10:16

Ja absoluut fijn, dus hopelijk zet dit door inderdaad :D Heel benieuwd hoe het vanmiddag gaat, heb er in ieder geval weer zin in :D

Hopelijk lukt het stukje buiging bij jou ook binnenkort!
Nou, dan lekker genieten van een vrije zondag inderdaad. :) Heel veel succes met verhuizen!

Ja ik wil sowieso nog niet direct over naar het M hoor. De oefendressuur is puur om te kijken waar we staan. Heb geen lopende startkaart en ga dat nog even lekker zo laten, bevalt me wel even zo :)

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-24 10:16

Gefeliciteerd Melis en Getup met jullie punten.

Balen GG Wat heeft ie nu weer gedaan? Misschien op de wei van die rubberen springschoenen aan doen? Of anders van die springschoenen met hiel/hoefbalbeschermers. Daar staan die van mij mee om op de wei, omdat die ook nogal eens kunnen spoken en vervolgens een ijzer kwijt zijn.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-24 11:00

Daar ben ik weer :D
Ik heb het heel druk gehad de afgelopen weken, we hadden thuis een groot feest ivm onze (komende) verjaardagen en dat we daar zijn komen wonen. Was super gezellig en als klap op de vuurpijl ben ik ten huwelijk gevraagd 8-), natuurlijk zei ik ja ^&+

Maar ik moest 4 pagina’s bij lezen en met mijn adhd brein is dat bijna een onmogelijke opgave :o
Ik ben met Mac na m’n LT debuut 6 dagen later nog een keer gestart, Mac gaf aan dat het te veel voor hem was en dat uitte zich in niet weg willen na binnenkomst en groeten.. toen aangalloperen op de volte 8m en niet meer terug willen komen.. toen met z’n hoofd eruit naar voren springen.. fouten ( die hij nooit maakt) in de series..
Al met al reden om hem even thuis te houden en het volgende maand nog een keer te proberen.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-24 13:39

Dat is inderdaad die grote vos.

Ze liep helemaal niet meer. Gelukkig was de smid er in 10 min en gebeurde het net. Terwijl mijn dochter haarpony deed draaide zijn een x of 3 heen en weer en erna stond ze stil. Er is met toen niks opgevallen tot ze mee moest om te eten.

Deze merrie staat 24/7 buiten en heeft nog nooit een ijzer erafgetrapt hier. Maar het lijkt nu allemaal contant achter elkaar te komen.

Ik moet tot deze avond wachten om te kijken hoe de voet eraan toe is en of het gaat zwellen. Ze staat al op een pijnstiller En op rust natuurlijk dus daar kunnen we niet heel veel in verminderen of verbeteren.

ChristelJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-24 11:55

Morgen gaan wij gewoon nog een wedstrijd rijden in het L1 te rijden. Officieel mogen we L2 starten maar wil alles nog even finetunen, en we vliegen overal doorheen dus even rustig aan. We gaan voor de 3e keer buiten de deur starten dus vooral voor de ervaring en de jury tips

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-24 12:33

ChristelJ schreef:
Morgen gaan wij gewoon nog een wedstrijd rijden in het L1 te rijden. Officieel mogen we L2 starten maar wil alles nog even finetunen, en we vliegen overal doorheen dus even rustig aan. We gaan voor de 3e keer buiten de deur starten dus vooral voor de ervaring en de jury tips

Succes!

melis_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-24 22:12

Gabbergil dat is wel enorm balen zeg.. Wel fijn dat het nu de 3e keer vooruit is gegaan, duimen dat het zo voortzet!

DemiSisa fijn dat het in de les alweer een stuk beter ging!

Moniek gefeliciteerd! Wat een leuke verassing!
Jammer dat het even niet wilde op concours, goed dat je hem dan even thuis houd

Zijn er nog wat gestart dit weekend? :)

Hier een aantal dagen naar de Belgische Ardennen geweest, Ken een paar dagen vrij en vandaag weer opgepakt, ze had er weer zin in :)
Foto van de wedstrijd 1,5 week terug besteld, heel blij mee (ondanks mijn opgetrokken hak) <3

Afbeelding

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-24 22:36

Wat een leuk dier is dat!

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-24 12:46

Melis, wat een knappe foto +:)+

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-24 12:58

Melis wat een mooie foto!

Gabbergirl hoe is het nu met je paard?

Wij hadden afgelopen weekend onze jonge merrie mee op (men) wedstrijd. Ze deed het super!!

Liep direct weer winst in de B. Nog twee puntjes en dan mag ze alweer L.

Afbeelding

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 17:29

Sophie, wauw wat knap.. hoe werkt dat met de winstpunten bij het mennen?

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-24 06:48

Moniek de telling is hetzelfde, maar toch ook anders. 180 is een winstpunt, 195 zijn twee winstpunten etc. Alleen in het Z en ZZ is 180 ook een winstpunt. Dat verandert dus niet. Er is ook geen Sub Top. Na het ZZ is er dan nog het internationale niveau. Ik ben daarin zelf ook nog niet zo bekend.

De proeven zijn ook heel anders. Pas in de M komt er galop aan bod. In de B kom je zelfs niet over de AC lijn binnen, maar A-E of A-B (in een schuine lijn dus).

Mijn ervaring is dat je het beste heel braaf kunt rijden. Dus super correct en met een paard wat zeker niet teveel spanning op bouwt. Met Jody en Dee heb ik mezelf wel een uitdaging aangeboden, want ze zijn allebei tuigpaard gefokt en daar hoort wel wat scherpte bij. Hoewel Jody echt beduidend scherper is dan Dee. Dee legt zich er op een gegeven moment bij neer en Jody houdt vol :')

We rijden ook nog vaardigheid (kegels met balletjes) en marathon (met vaste hindernissen). Vaardigheid is ook echt super leuk!! Voor de marathon hebben we nog wat meer vertrouwen nodig en dan kunnen we daar ook snelheid maken.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-24 09:20

Leuk SophievdV. Gefeliciteerd met je punten.
Leuke foto Melis. Mooi plaatje zo.
Hoe gaat het met je paard GG?

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-24 10:10

Gave foto Sophie! Gefeliciteerd met je punten.

Hier dit weekend beide dagen wedstrijd. Fingers crossed :D

Anderen ook nog wedstrijd?