miss_lizje schreef:Wij hebben even een "wedstrijd stop". September de laatste springwedstrijd voor het seizoen en we zijn nu bezig met het oefenen van de L2 proeven. Vind het zonde van het geld om nu L1 te blijven starten, zo'n wedstrijd dag tikt tegenwoordig aardig aan.
Moeite met doorzitten heb ik hier ook. Hypermobiel met weinig balans wat zich dus gaat uiten in klemmen en stuiteren.. Naast zwemmen doe ik nu hoelahoepen met een fitness hoelahoep. Ook het ouderwets 1 hand aan het zadel zonder teugels doen we hier regelmatig. "Gelukkig" heb ik nog de hele L2 om het onder de knie te krijgen.
Ik had trouwen een vraag over de L2 proeven met het wijken vanaf de hoefslag. Als jullie lichtrijden op welk been is dat?
Met wijken vanaf de AC lijn is je "sta moment" het schaar moment achter. Maar als je vanaf de hoefslag komt en je blijft op het buiten been lichtrijden is het "zit moment" het schaar moment achter.
Ben vooral heel benieuwd naar het verschil van de kwaliteit van je wijken als je dus blijft lichtrijden.
Of wisselen jullie van been voordat je het wijken inzet?
Volgens mijn instructeur wissel je van been, maar online kan ik daar eigenlijk niks over vinden.
Je instructeur heeft gelijk, even van been wisselen voor je gaat wijken. Dat maakt het een stuk makkelijker!