Haasten op wedstrijd is inderdaad niet fijn... Ik ga zondag wel iets proberen wat ik misschien daarna ook nooit meer doe, Haha! ‘sMorgens met Jan met de trailer naar les van Herman Wientjes in de buurt, omdat ik even door wil pakken nu het weer de goede kant op begint te gaan en ‘s middag hier vlakbij starten met Ferro... Wordt vast een uitputtingsslag maar ik ga het proberen!
Die lessen zijn inderdaad echt heel fijn! Het kost veel geld, maar ik heb er zoveel aan en geniet er ook van, hij is inderdaad altijd rustig en positief maar weet de paarden wel zo aan het werk te krijgen als mij alleen echt nooit zal lukken! Ben er echt super blij mee en heb daarom het geld er wel voor over! We zitten te denken om een keertje een weekje met de paarden bij hem in de buurt op vakantie te gaan zodat we er ook een soort combi vakantie/trainingsweek van kunnen maken, maar eens kijken of dat lukt. Hij was gisteren ook zo positief over de verbetering van Jan na de laatste keer, dat is dan echt heel leuk om te horen en stimuleert ook weer om moed te verzamelen en door te gaan.
Meya_
Geplaatst: 10-09-18 18:12
Haha succes!! Ach ja, als het helpt why not? Zo denk ik ook hoor.. als iets geld kost maar het waard is....
Ohja dat is een leuk idee! Ik wil ook weleens weekendje weg, paard(en tzt) mee en dan ergens concours. Je hebt ook Texel weekend, jaren geleden x geweest, was wel leuk maar wel prijzig. Zo willen vriendin en ik ook ooit op "ponykamp"
Mooi om te zien, die filmpjes, alleen van het terugkijken ervan leer je al zoveel! Zeker een fijne, rustige manier van lesgeven ook, ik snap dat je er graag heen gaat Nouvel.
Ponykamp haha, zou leuk zijn als dat ook voor volwassenen bestaat met 's avonds een wijntje bij het kampvuur i.p.v. een fristie
hier even een berichtje vanuit Amerika, waar wij momenteel verblijven.. hierdoor eventjes niet heel actief in het topic en op bokt.. stiekem wel een beetje mee gelezen, en ik zie weer mooie resultaten voorbij komen.
hier wordt paardlief eventjes onderhouden door mijn bijrijdster en instructeur.. hopelijk opstappen en wegrijden over 2 wkn, want 14 oktober staat er weer een rondje M1 op het programma.
Zijn er hier nog mensen die actief willen mee dingen voor de selecties voor het indoor kampioenschap? En zo ja, hoe werkt het binnen jullie regio/kring ?
Meya, was bedoelt op het meisje dat haar lease paardje kwijt was. Waarom het geen optie zou zijn om een eigen paardje aan te schaffen
Nouvel, ah wat zijn we met geld op de bank Je kan het beter goed investeren in erg goede lessen dan ik kwakkel lessen zeg ik altijd Het moet klikken met iedereen en dan pas kan je ver komen.
Gisteren getraind thuis. Ze kan thuis altijd zo spooky doen in een bepaalde hoek. Nu heb ik ze al bijna drie jaar en dat gaat niet over. Zou dat een manier zijn om vanonder het werk te komen? Vanavond terug les, hopelijk haalt ze het dan niet in haar hoofd om steeds weg te springen.
Zijn er hier mensen die meerdere paarden starten? Ik heb nog 2 andere paarden, waarvan 1 2jarige weliswaar, maar mijn andere merrie start ik af en toe in de BB. Ik heb ze beiden al op 1 dag meegenomen maar dat bezorgt me zoveel stress, ookal is alles tot in de puntjes voorbereidt . Nou vroeg ik me af hoe jullie dit doen?
Flevolander, geen kampioenschappen hier. Ik vind persoonlijk dat je daarvoor rond de 200 punten moet rijden, en dat halen we niet.
Jammer dat je hebt moeten afzeggen Meya, maar dat gehaast werkt echt niet. Wedstrijden zat die je nog kunt rijden toch
Succes Nouvel! Komt vast goed zo'n dag!
Ach, ik denk dat je beter een goede les kunt rijden waar je iets meer voor betaald de een relatief goedkope les waar je niet verder mee kan
Flevolander; Amerika, fantastisch! Hier ook geen kampioenschappen, kom toch niet mee haha. Al sta ik er tussen de koudbloeden wel weer netjes voor, maar kan ik de laatste selectie niet rijden helaas.
HiFive, ik start er twee. Ze gaan ook altijd samen mee. Ik geef gewoon aan bij de organisatie dat ik ruim de tijd nodig hebt om van paard te wisselen. Lukt meestal wel Nu is het wel zo dat de eigenaresse van de paarden altijd mee is en bijna altijd de andere bijrijder. Op en afzadelen en alles wat daar bij komt kijken mag ik me al niet eens meer mee bemoeien, iets met een geoliede machine hahaha. Als het echt te krap word kan de andere bijrijder alvast wat losstappen of uitstappen. Ik wel altijd de paarden dicht bij elkaar qua klasse en dat is niet altijd even makkelijk. Ik start nu L2 en M1.
HiFive5
Geplaatst: 11-09-18 10:09
Met een goed team mag je je zeker in de handen kussen Vaak is het ook handig om je gerief dubbel te hebben. Het probleem is bij mij wel vaak dat de ene de andere opjut als die in de vanne staat te brullen. Jij hebt dan misschien iemand die de achterblijver kalmeert?
Ik heb heel fijne hulp inderdaad hoor! En wij hebben alles dubbel mee, zadels, hoofdstellen, witte dekjes. Nee geen achterblijver bij de trailer. In het begin was het wel heen en weer gebrul, maar na een paar keer was dat ook al weer over. Vaak moeten ze er ook gewoon even aan wennen. En ik heb geen paard dat onbestuurbaar word als ze worden afgeleid door een ander, kan er gelukkig gewoon aan blijven rijden
Hifive, soms snap je de punten niet maar wel mooi 2x winst. Dus gewoon M1 proberen succes vast!
Verder iedereen lekker aan het lessen. Kwamen ook leerzame en leuke filmpjes voorbij!
We kunnen ons nu echt op gaan maken voor het M1. Vandaag is mijn Fryso zadel passend bevonden door de zadelmaker. Ben helemaal verliefd. Particulier opgehaald, fryso was best moeilijk te vinden. Na al 3 zadels geprobeerd te hebben eindelijk geslaagd nu.
Ja heel jammer, had liefst mijn M1 debuut tussen de koudbloeden gestart, maar denk niet dat dat gaat lukken.
Nouvel
Geplaatst: 11-09-18 16:49
Fijn Shelly dat je een zadel hebt!
Ik heb wel voor 2 paarden een startkaart maar de ene pas 1x gestart, ik neem ze niet tegelijk mee. Beide staan niet heel graag op de trailer en dan laat ik ze niet alleen achter. Daarbij lijkt me het voor jezelf ook best pittig...
Ik heb ze nu 1x allebei op 1dag gestart maar vlak bij zodat ik er onder het zadel naar toe kon, om de hoek eigenlijk, dat was wel pittig maar wel te doen. De ander verder nog niet gestart.
Flevolander, geniet er van daar!
Ja ik geef ook liever wat meer uit dat het gewoon goed is en je er echt wat aan hebt, eigenlijk ook wel met spullen, dan laat ik er maar iets anders voor zitten...
glenstorm
Geplaatst: 11-09-18 19:55
Zo ik kom ook maar weer eens onder mijn steen vandaan
Shelly, wat fijn dat je eindelijk een dressuurzadel hebt! Nu mooi gaan starten! HiFive, ik ga er als het goed is deze winter 2 starten. Maar waarschijnlijk zelden allebei op een dag, mogelijk alleen onze 'thuiswedstrijden'. Heb ook maar een 1.5 paards trailer dus dan moet je sowieso 2x heen. Flevolander, ik heb nog geen idee of ik selecties ga rijden. Ligt er aan hoe ze lopen. Wellicht dat ik er anders maar met 1 selectie ga rijden, maar dat zal de tijd uitwijzen. Nouvel, fijn dat ze zo veel aan die lessen hebt. Trainingsweek zou wel heel gaaf zijn! Rianne, fijn dat het zo goed gaat. Echt een lekker gevoel geeft dat! Meya, lastig dat het op wedstrijd nog niet helemaal wil, gewoon lekker door oefenen dan komt het vast goed.
Hier heb ik met Tinky even een dipje, het wil allemaal gewoon net niet fijn en dat kost ons op concours ook veel onnodige punten. Ik heb nu met mezelf afgesproken dat ik hem eerst thuis helemaal voor elkaar ga krijgen voordat we weer gaan starten. Ik wil gewoon dat moeilijke stukje van hem voor elkaar krijgen ipv door blijven modderen zoals we nu doen. Gamble doet het wel echt heel knap en is echt mega braaf. Afgelopen week voor het eerst op ander terrein geweest. Vond ze erg spannend, maar ze bleef echt braaf ondanks de spanning. Voor de eerste keer nog even de hele tijd aan de longe vastgebleven. Had prima los gekund maar we wilden gewoon echt een positieve ervaring er aan overhouden. Aankomende donderdag gaan we waarschijnlijk weer. En van het weekend ook onze eerste balkjes onder het zadel gedaan en ons eerste minisprongetje gemaakt wat ze ook knap deed! Hopelijk heb ik haar van de winter zo ver dat we B dressuur kunnen starten.
Meya_
Geplaatst: 11-09-18 20:37
Ah die fiets hifive! Haha tja.. deze kan ook spooky zijn. Succes met je les! Hier wel 2 paarden tegelijk gestart destijds, vond het goed te doen. Vaak om en om of hetzelfde weekend. Had destijds een 1.5 paardstrailer ter beschikking dus kon ook niet anders.
Flevolander, als ik haar eens langere tijd stabiel heb wil ik wel weer poging doen. Voorheen met de friezen wel altijd selecties gereden en meerdere malen op de kampioenschappen. Met Hope eenmaal gericht selectie gereden, 1 ging goed. Andere 2 had ik ook mijn handen vol.... Lekker hoor in Amerika, handig dat je paardje zijn beweging nog wel krijgt!
Leuk Shelly!! Fijn een goed zadel
Glenstorm hm balen zeg! Dan inderdaad eerst thuis even puzzelen. Wel fijn dat t jonkie t zo goed doet. Ziet er goed uit!!
Zo. Hope dagje vrij gehad gisteren. Vandaag gelongeerd, ging redelijk. Laten we maar zeggen adem in, adem uit. Heb al geopperd hier thuis, volgende wordt een ruin. Morgenochtend nieuwe zadel passen
Shelly21: hebben die koudbloed wedstrijden veel verschil met gewone wedstrijden? Nouvel: het is inderdaad 'mentaal' pittig. Zeker als de uren niet netjes uit elkaar liggen. glenstorm: goed idee om even thuis te blijven en de puntjes op de i te zetten Het zal vanzelf wel komen dan. Succes met Gamble, die B dressuur zal zeker we lukken Meya_: tsja merries, ik heb er drie Laten we zeggen dat ze elk hun eigen karaktertje hebben
Hier de les niet zo goed begonnen. Ze werd weer een beton blok vanvoor en kon er niet aan rijden. Even laten stappen en terug opgenomen en dan ging het gelukkig beter. Contragalop begint er netter en netter uit te zien Vanvond met alle twee naar het bos, even ontspannen voor we er weer invliegen.
Shelly, snap ik! Heb ik ook gedaan. Niet dat ik het toen alsnog zelf verknalde
Glenstorm, soms moet je even een stapje terug doen en ze eerst thuis weer goed voor elkaar hebben voor je op concours gaat. Fijn dat Gamble wel zo goed gaat!
Meya, haha, wij hebben ook nog een ruin staan. Die wil zich wel eens net zo huppelig en stuiterig gedragen als een merrie. Mijn ene merrie daarentegen is echt de rust zelve.. Je nieuwe zadel al gepast?
HiFive, wel dat je haar na een rondje relaxe-stand toch weer fijn kunt oppakken! Goed bezig met de contra! Ontspannen bosritjes zijn ook zeer nodig!
Ik vind sommige koudbloed wedstrijden wel leuk! Niet allemaal, veel zijn ook echt vriendjes politiek. Altijd de zelfden die winnen bijv.
Ik vind koudbloed wedstrijd zelf gemoedelijker. Niet het grote verschil in gangen etc tussen een koudbloed en een warmbloed. Je bent allemaal meer gelijk zegmaar, niemand die een mega beweger heeft. Dan voel ik me ook niet zo zenuwachtig. Dat vriendjes politiek heb ik eigenlijk nog nooit gemerkt aniek.
In jullie regio is dat ook helemaal niet zo! Vond de laatste keer in de Lutte heel gezellig Ik heb wel eens het gevoel gehad dat ik weggeken werd helaas. Maar dat is meer richting het noorden ..
Meya_
Geplaatst: 12-09-18 14:34
Haha, ja.. altijd ook merries gereden. Ach ieder heeft zijn gebruiksaanwijzing natuurlijk.
Ja zadel is binnen, gelijk gereden of course. Heerlijk!! Best wel groot verschil, en ze deed nu nog normaal ook... Mijn schatje
Staan sinds weekend in de nieuwe paddock. Hebben 2 gemaakt..