[HK]M2 debuut: wie nog meer??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sharonaa_

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 10:45

Hier na veel zadel troubles ben ik uitgekomen op thorowgood t8hw. Eerste zadel dat niet schuift en vrij blijft liggen en dat is goed te merken ohz. Paard kan opeens bewegen

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 16:48

Gisteren een super fijne les gehad, waarbij veel puzzelstukjes op zijn plek vielen. Nu op deze weg lekker doortrainen en zorgen dat ik het ook in de proeven blijf vasthouden. Komt helemaal goed!

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 21:06

Sharona ik vind niet dat ze zozeer strenger zijn. Maar een fout is gewoon een fout. Je hebt dan wel snel een 3 te pakken. De proeven zijn gewoon een stuk pittiger dan de M1. En ze verwachten natuurlijk wel net iets meer dan in de M1.

Smurvaas jammer dat je Z debuut niet helemaal fijn ging.
Hier ook een beetje aan het klooien met zadel. Ga toevallig morgen een afspraak maken. Ze is best wat gegroeid in de breedte het laatste half jaar. Heb het idee dat het niet meer optimaal ligt. Komt iets los van achter en schuift soms wat naar voor en kan er zelf ook niet heel fijn in zitten. Ik rij nu met een passier compact, was destijds vrij lastig een geschikt zadel te vinden. Ze heeft heel weinig schoft, iets kort in de rug en rondgeribt.

ik spring alleen af en toe bij huis een klein beetje voor de afwisseling. Maar dat houd wel op bij 60cm :P
Me zusje start haar heel af en toe een keer in het BB springen. Durf dat zelf niet :P maar don vind het wel erg leuk

Super van je les Caro!

Clubles ging aardig fijn vanavond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 22:03

Ik ook een Custum. Super tevreden over.

Smurvaas wat jammer van je debuut. Komt vast goed hoor! Ik vind het ook een behoorlijke overgang.

Hier trainen we flink wat door. Weinig wedstrijden op de planning, beetje rustig wat pielen en van de zomer gas er op.

smurvaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 08:32

Ja was zelf ook gewoon stik zenuwachtig, komt wel goed. gewoon km maken.

Heb voorlopig niks gepland, lekker ff oefenen en proeven leren rijden.

Maar eerst een ander zadel.
Zat te denken aan Arno Brandt.

YvvvWedg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 08:52

Ik zit ook met het zadelprobleem...
Rij nu met een euroriding titan II op mijn grote d-pony, en dit ligt toch niet helemaal goed. Ook vind ik de hoge lepel en diepe zit echt verschrikkelijk :(.
Als het goed is komt a.s. maandag Hans de Haas van Kingsley Zadels langs en heeft hij ook tweedehands zadels bij zich voor me, helemaal happy en hopelijk een hoop problemen opgelost, want nu kan ik nog geen eens meer rijden, omdat het zadel zo slecht is gaan liggen.. (lees; heeft ook op een andere pony gelegen tijdelijk, die heel breed was in vergelijking met mijn pony. Ik heb pony met een hele gevoelige rug, dus dit heeft niet positief uitgepakt.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 09:53

smurvaas schreef:
Ja was zelf ook gewoon stik zenuwachtig, komt wel goed. gewoon km maken.

Heb voorlopig niks gepland, lekker ff oefenen en proeven leren rijden.

Maar eerst een ander zadel.
Zat te denken aan Arno Brandt.

Kun je wel fijn 20x60 oefenen?

Dat kan ik enkel in de zomer helaas. Hebben op de club een buitenbaan van 50x70 maar daar ligt nu geen ring in

smurvaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 09:57

Ja we hebben een 20 x 60 binnenbak :-)

en een mega buitenbak, maar daar staan alleen ringen in als er wedstrijd is.
daar staan meestel op de helft hindernissen en ander deel niet. (100*50)

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 12:24

@ Melissa: leuk zeg apassionata, en fijn gereden lekker hoor.
@ Sharona: ik vind niet dat ze strenger zijn maar je paard moet gewoon beter voor elkaar. Maar dat zal ook weer per jury verschillen.
@ smurvaas: jammer maar komt wel goed, volgende keer beter!

Qua zadel heb ik een Schutte zadel, heel erg blij mee, al moet ik zeggen dat ik in wel veel type zadels fijn kan zitten.

Vervelend hoor zadelproblemen, hopelijk allemaal snel opgelost!

Nog geen filmpje geregeld, ik vergeet het steeds, daar ben ik echt een ramp mee..
Training gaat lekker, we rijden sinds kort op proef met een andere singel omdat mijn Fairfax scheurtjes begint te vertonen. Er was een zadelmaker op stal die een interessant concept had en hij zei zonder problemen: oh probeer maar uit ik zie 'm wel weer terugkomen :P nou super fijn dus! Hij lijkt er goed op te reageren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 13:39

Smurvaas dat is fijn! Daarvoor moet ik echt te ver reizen dus doen we het met 20x40 in de winter.

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 21:24

Vonneke lekker even doortrainen, doet vos het fijn?

Yvette balen van het zadel zeg..

Myour ideaal dat je een singel kan proberenn. Wat is het voor een?

Smurvaas ideaal dat je 20x60 bak hebt om te trainen!

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 22:03

Ik heb vanavond voor de laatste keer M2 gestart. Winnend afgesloten met 196 en 204 pnt. Nu lekker ff maandje doortrainen en dan eind december of begin januari Z1 starten.

Laura01234

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 22:32

wat fijn auke! lekker gevoel :) dan zit het in de basis voor het Z in ieder geval goed!!

@caro: fijn dat er progressie in zit! dat met die zelfhouding komt me bekend voor.. heb je helemaal niks meer te zeggen... kilometers maken helpt!

@smurvaas: wat jammer van je debuut... maar het komt vast wel goed! je debuut, vooral met het Z is toch altijd weer even aftasten hoe het gaat! wat voor singel probeer je nu uit?

ik heb een albion zadel, heb ik al 5 jaar en ziet er bijna nog uit als nieuw! om eerlijk te zijn zou ik voor verbetering van mijn houding wel en andere kunnen gebruiken maar hij lijkt prima te liggen op mijn paard dus we houden het er maar bij.

over paard gesproken, er zit vooruitgang in z'n gekke bult! de zwelling is weg en de bult is gehalveerd in grootte dus dat is goed!! maandag de dierenarts nog gebeld voor advies en die zegt toch nog maar even een weekje rustig aan doen al lijkt hij nergens last van te hebben want die spier zit er niet voor niks dus beter te voorzichtig dat de spier goed kan herstellen. Heb maandag (poging tot) rustig gelongeerd, hij was heeel blij haha! maakte wel een aantal vreugdesprongetjes :P dinsdag lekker oefeningen gedaan in stap en 10 minuutjes rustig gedraafd en vandaag weer en hij had er weer heel veel zin in! zo nog even aan sukkelen deze week totdat de bult helemaal weg is, en zeker weten dat de zwelling niet terug komt, vandaag was de laatste dag metacam.

zondag eigenlijk nog een wedstrijd in de planning, maar had me al niet ingeschreven haha dat zou oneerlijk zijn, hopen dat we 12 december er helemaal klaar voor zijn, dan staat ie nu toch echt (met 2 maanden vertraging) gepland!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 23:07

melissa_93 schreef:
[naam] lekker even doortrainen, doet vos het fijn?

Yvette balen van het zadel zeg..

Myour ideaal dat je een singel kan proberenn. Wat is het voor een?

Smurvaas ideaal dat je 20x60 bak hebt om te trainen!

Vos doet het super goed! Groeit nog steeds zoveel. Zijn op stal wat aan het tobben. Eerst dachten ze influenza, viel mee maar nu is er een paard met droes. Dus weer niet van de dam en niet lessen. Balen!

simpie94

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 09:51

@Laura01234, ik zie dat jij ook al vertraging heb met je m2 debuut. Ik weet nog dat wij samen in het L2 topic zaten? of M1 :Y) Geen idee meer eigenlijk.

Mijn m2 debuut zou eigenlijk eind september plaats gevonden moeten hebben. Echter staat hij nog steeds niet gepland. Kort samengevat: Paard voelde niet fijn, zadelmaker, zadel aangpast, paard nog steeds niet fijn, fysio, behandeld (geen gekke dingen gevonden), 3 weken rust voor zekerheid, oppakken, na twee weken weer niet fijn, dierenarts.. conclusie: kniebanden achter geïrriteerd. Inmiddels behandeld, 5 dagen moeten stappen en vanaf zondag weer aan het longeren. Hoop er as zondag weer op te kunnen. :)) Hou nu het laatste weekend van december in mijn hoofd voor debuut M2.

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 10:58

Zou ik me hier ook mogen melden? We hebben ondertussen onze punten voor de M2, maar nog niks gepland.. :o

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 14:48

Melissa ik probeer nu een Sella Sterno uit.

Fijn aukelizzy, kort bezoekje dus aan dit topic :P

Laura fijn dat er vooruitgang in zit, en kun je lekker je geplande M2 debuut maken.

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 21:10

Wauw Auke dat is een mooie afsluiting van de M2!

laura gelukkig neemt de zwelling af. Hopen dat het gauw helemaal weg is je je toch snel je debuut kan rijden!

Vonneke fijn dat vos het goed doet! Wel balen dat je niet van stal weg mag/kan.. HOpen dat dat gauw weer veranderd

Welkom Naath

Myour nooit van gehoord.

Don ging fijn vanavond in de les :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 22:38

Ik hoop het ook Melissa! Vooral ook dat het paard opknapt, zo sneu.

Maar morgen komt mijn juf aan huis en volgende week komt ook gewoon de osteo gelukkig.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 18:48

Wij zijn officieel M2! Vandaag ons debuut gehad. Behoorlijke groep maar zaten met 177 en 180 net niet in de prijzen. Nog veel ruimte voor verbetering maar voor de eerste keer meer dan tevreden.

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 18:54

Gefeliciteerd absque_dubio!!

Ik vandaag ook weer gestart, ging alweer beter dan de laatste keer! Twee maal 1e met M1 in handicap met 193 en 198 punten. Onze droom komt steeds dichterbij :D
Volgende wedstrijd over een maandje, lekker op stal!

Laura01234

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 19:24

wat fijn allemaal!! gefeliciteerd met de punten :)

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 20:10

Gefeliciteerd allemaal! Mooie punten

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 21:51

Gaat lekker! Gefeliciteerd allemaal met de punten!

smurvaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 08:26

Gefeliciteerd met de punten