[HK]M1 debuut; wie nog meer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

TeeGee

Re: M1 debuut; wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 14:23

Succes dames!!

Ik was even op de meeleesstand, mn kleine meisje werd 1 en daar was ik erg druk mee :D

Vanavond en morgen les en vrijdagavond wedstrijd. Ga gelijk na mn proeven naar huis denk ik want ik moet zaterdag om 7.30 in Wieringerwerf zijn om te jureren en het is minstens een uur rijden.

Ohja ik les altijd een half uur, daarvoor even zelf stappen en draven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 14:28

Proficiat nog!

De tweeling wordt zondat 3. Is ook een heel geregel. Pffff zal wel druk worden!

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 14:33

Succes met de kampioenschappen! Ik zie dat er een paar in De Wijk zijn ;-)

Ik heb zondag weer concours tussen de zwarte parels, eens zien of we nu weer wat van de stijgende lijn in de training ook in de proeven kunnen laten zien.

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 19:05

Vonneke ik vond het ook erg pittig, was voor mij ook de eeste x M2, met de pony tot de M1 gereden.
Dat halthouden bij het groeten doet ze elke x. In de training gaat het goed maar op wedstrijd stapt ze altijd weg, of naar achter of opzij. jury zei na die tijd wel dat ik gewoon een keer een proef moest pakken en net zo lang door gaan met stilzetten totdat wel op mij wacht.
Dankje voor de tip, ik hang dan idd wat naar buiten. Ja vond het zelf ook te royaal hoor, ze liep gewoon echt niet fijn los door het lijf en met genoeg impuls.

Lianne fijn dat je lekker hebt gereden! Raar dat je de 2e proef lage punten hebt

Allemaal heel veel succes met de kampioenschappen :D

Ik wil van het winter ca 1x per maand starten. maar als er sneeuw of ijzel ligt dan ga ik niet weg. en met -10 ofzo krijgt ze vaak maar even vakantie, heb geen zin om elke dag naar de manege te moeten gaan.

TeeGee gefeliciteerd met je dochter!

Vonneke dat zal zeker een drukke verjaardag worden. Wel leuk!

Caro succes alvast :D Hopen dat je de stijgende lijn ook in je proeven terug ziet

lianne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 14:09

TeeGee schreef:
Succes dames!!

Ik was even op de meeleesstand, mn kleine meisje werd 1 en daar was ik erg druk mee :D

Vanavond en morgen les en vrijdagavond wedstrijd. Ga gelijk na mn proeven naar huis denk ik want ik moet zaterdag om 7.30 in Wieringerwerf zijn om te jureren en het is minstens een uur rijden.

Ohja ik les altijd een half uur, daarvoor even zelf stappen en draven.

Gefeliciteerd met je kleine meid!

vonneke schreef:
Proficiat nog!

De tweeling wordt zondat 3. Is ook een heel geregel. Pffff zal wel druk worden!

Het lijkt mij altijd druk met een tweeling, of valt dat mee? Gefeliciteerd alvast!

Caro_MarjaH schreef:

Ik heb zondag weer concours tussen de zwarte parels, eens zien of we nu weer wat van de stijgende lijn in de training ook in de proeven kunnen laten zien.

Succes, waar moet je starten?

melissa_93 schreef:
Vonneke ik vond het ook erg pittig, was voor mij ook de eeste x M2, met de pony tot de M1 gereden.
Dat halthouden bij het groeten doet ze elke x. In de training gaat het goed maar op wedstrijd stapt ze altijd weg, of naar achter of opzij. jury zei na die tijd wel dat ik gewoon een keer een proef moest pakken en net zo lang door gaan met stilzetten totdat wel op mij wacht.
Dankje voor de tip, ik hang dan idd wat naar buiten. Ja vond het zelf ook te royaal hoor, ze liep gewoon echt niet fijn los door het lijf en met genoeg impuls.

Lianne fijn dat je lekker hebt gereden! Raar dat je de 2e proef lage punten hebt

Allemaal heel veel succes met de kampioenschappen :D

Ik wil van het winter ca 1x per maand starten. maar als er sneeuw of ijzel ligt dan ga ik niet weg. en met -10 ofzo krijgt ze vaak maar even vakantie, heb geen zin om elke dag naar de manege te moeten gaan.

TeeGee gefeliciteerd met je dochter!

Vonneke dat zal zeker een drukke verjaardag worden. Wel leuk!

Caro succes alvast :D Hopen dat je de stijgende lijn ook in je proeven terug ziet

Tweede proef kon ik mij ook niet helemaal in vinden, maar een goed gevoel is voor mij wel belangrijk.

Ik heb tot nu toe alleen je eerste filmpje bekeken.
Hoefde je niet in wedstrijdtenue? Zelf heb ik nog nooit M2 gereden, kan niet heel veel commentaar geven.
Het algehele beeld mag nog wel wat netter afgewerkt, maar voor de eerste keer zitten er zeker goede stukken in.

Vanmorgen wederom een fijne les gereden, hopelijk houden we dit morgen ook vast. :)

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 14:20

lianne__ schreef:

Succes, waar moet je starten?

In Assen bij de Sunrise Stables. Mijn 3e selectiewedstrijd voor frieze paarden. Ik eindig elke keer ergens in de middenmoot, gaat mij ook niet om winnen, maar om proberen weer wp te halen en leuk tussen de friezels te rijden.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 14:35

Succes caro, altijd leuk zulke wedstrijden lijkt me!

Melissa, filmpjes gekeken. Zie genoeg eraan, dat je zelf goed weet waar je aan moet werken. Denk dat je vooral veel winst kunt halen in de afwerking (wat bij een nieuwe klasse altijd lastig is omdat het een soort overleven is in het begin haha)
Zorg dat je je figuren goed op de letter rijdt, kijk zelf goed waar je heen moet, bereid je oefeningen netjes voor. Bij halthouden, neem OVERDREVEN je tijd! Voor mijn gevoel sta ik echt heel lamg stil voordat ik iets doe, kijk ik het terug... Valt het reuze mee. Ik rijd binnen, bereid voor, sta stil. Wacht even, dàn pas groeten. Teugels weer pakken, even wachten en dàn pas wegrijden.
Tenzij je paard natuurlijk slecht stil wil staan met groeten. Bij het aw, sta ik ook echt enkele seconden stil voooordat ik de hulp geef. Hier kun je in elke klasse al mee uit de voeten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 16:32

Lianne, een tweeling is super leuk! Druk maar wel heel makkelijk twee van dezelfde leeftijd! Alles tegelijk

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 20:32

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 20:47

Lianne nee hoefde niet in wedstrijd tenue, dit was een keer ipv clubles omdat instructrice niet kon.
Afwerking was echt beroerd, schrok er zelf van toen ik de filmpjes zag. Denk een beetje spanning bij mezelf, rijd normaal best netjes op de letters :P

Michelle klopt helemaal. Was inderdaad nog overleven. En zit nog heel veel werk in. Dankje voor de tips! met halthouden en groeten wil ze nooit fatsoenlijk stilstaan, altijd of een pas naar achter of een pas opzij. jury zei ook gewoon een keer een proef pakken en dan net zo lang op nieuwe stilzetten totdat ze op mij wacht. Scheelt dat we voorlopig toch nog niet overgaan, was zo mooi even een oefening om te kijken hoe zo'n M2 proef loopt.
Heel veel succes morgen :D

Leuk paard TeeGee

Rijden ging aardig vanavond. Daarna nog even stukje naar buiten geweest. Was braaf, schrok alleen nog harder van de varkens als de vorige keer :')

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 21:32

Mag ik ook je filmpjes zien Melissa? :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 22:51

TeeGee schreef:
Heeeel kort filmpje van Do: http://youtu.be/R3ra9fabc9A

[naam] hoe doe jij dat met de twins en rijden?

Leuk filmpje!!

Mmm in de vakanties ligt het wat anders dan rijd ik wanneer mijn vriend thuis is of kids op kdv zijn. Maar wanneer ik gewoon werk (docent) was mijn schema afgelopen jaar zo

Ma: kids bij schoonmoeder. Ga ik of om 16:00 uit school of avond.

Di: kids bij mijn moeder. Geen vergadering dan om 16:00 uit school of avond

Wo: kids 1/2 dag kdv. Ga avond

Do: kids 1/2 dag kdv. Ik gaf enkel 1e of 3e uur les dus ging ervoor of erna

Vr: Bas thuus. meteen uit school 15:00

Za: Bas thuis. Na 12:00 naar stal

Zo: Bas thuis. In hockeyseizoen als ik dan ook concours heb (probeer zoveel mogelijk op zaterdag) komt meestal een van opa's of oma's en soms iemand anders. Maar dat proebeer ik te beperken.

Als ik niet ga rijden oid mogen ze ook weleens mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 22:53

Ik heb fijn gereden vanavond! Nog wel veel fouten in proeven maar ook veel zevens en achten!

Stond 2 en 1 met 186/199...
In 5 wedstrijden M1+11...

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 23:22

Mooi schema zeg! En super punten, gefeliciteerd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 23:28

Tis wel een beetje passen en meten met de kids. Maar het lukt hihi.

Ja ben trots! Had echt hele goede stukken.

lianne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 10:41

Vonneke, strakke planning hoor zo met de kids. Super punten gereden, je gaat hard.
Teegee, leuk filmpje, start je Do M1? Donkere lucht op achtergrond zeg.. brrrrr
Melissa, Je hebt nu weer wat om aan te werken. Ik moet ook vaker gaan filmen, maar ben vaak alleen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 10:47

als iemand filmpje wil zien van gister. Heb er nog 1... de andere per ongeluk weggegooid... domdom

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 10:53

Goed gedaan vonneke!

Ben wel benieuwd, balen dat je er 1 kwijt bent. Kan t niet meer hersteld worden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 18:11

Geen idee. Denk het niet haha

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 21:59

Lianne ja m1 met Do :D

Vonneke, balen ben wel benieuwd!

Jeuj net 196 en 197 :D :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 22:03

Goed bezig!!!! Proficiat. Gewonnen?

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 22:09

Hello! Even snel, ga zo mijn bed in na een drukke en lange dag. Niet fijn gereden, hij was te traag, niet flitsend. Maar was alsnog 5e en door naar morgen. Had 202 en 185 (2 juryleden, zelfde proef) vond het ene wat te hoog, andere te laag, maar qua gemiddelde kwam het wel overeen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 22:27

Fijn dat je door bent!!

Heel veel succes morgen.

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 22:47

Top gereden Vonneke! Gaat hard joh met de punten
Mooi schema! Lijkt me soms wel lastig plannen ook als je rooster wijzigt

Lianne ja ik moet dat ook veel vaker doen hoor dat filmen, toch wel heel fijn om even terug te zien

Vonneke ik ben wel benieuwd naar je filmpje

TeeGee ook super punten! Gefeliciteerd

Super michelle :D Lekker knallen morgen! Idd enorm verschil. Zou toch eigenlijk niet moeten kunnen, tenzij iedreeen er 25 punten verschil in heeft zitten. Ik had het voor 2 jaar terug op de regio ook, 184 en 207

Don ging vandaag erg fijn in de regen :)

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 22:48

Tja ene jury vond hem echt te braafjes en de andere jury vond dat ook wel, maar niet voor zo'n verschil in punten. Een 6 of 7 is maar een klein verschil natuurlijk, maar ja als je dat vaak hebt dan krijg je dat al snel.