[HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

OliLau

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 12:49

Gefeliciteerd met de behaalde succes allen!

Dat gedeelte van hollen of achteruitgaan ken ik wel. Zo is Ol ook, of heel hard, of heel te weinig impuls. Ik vind het nog een lastig iets dat impuls. Daar komt bij dat Ol thuis altijd zo heet is dat je er bijna niets mee kan beginnen, hij doet het beter met trainen aan de longe en 2 keer in de week erop. De merrie die ik nu rij ben ik echt mee aan het knoeien nog, ze is zo anders dan Ol maar zo getalenteerd en lief. Nog even lekker doorstoeien, knopjes vinden en haar goed aan het been maken en dan gaat ze ook mee op concours.

Hmm vreemd Keshia dat er maar 1 kant kapot is dan. Sowieso lijkt het me bijna niet dat het aan de sporen kan liggen. Ik heb ook zulke ienie minie sporen en daar kun je bijna onmogelijk iets mee kapot maken. Maarja zeg nooit nooit he! Ik zou persoonlijk er niet meer op gaan met sporen tot het dicht is, wellicht de eerste dagen er helemaal niet op en er even naast trainen?

Leuke sneeuw foto's Nouvel! Al ben ik blij dat het nu weg is. :D

Zebra, wat een klote situatie zeg! Veel beterschap voor je paardje. Hopen dat het snel te goede kant op gaat.

Splendid, hoe gaat het met Gaga haar blessure?

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 13:22

Ze heeft wel een extreem dun huidje.. zit zo dun in haar haren als elk ander paard in de zomer.. ook bij de singel hebben we lang liggen stoeien omdat het steeds kapot ging :( nu een heel zachte anatomische lederen singel en gaat het wel goed..
Misschien dat hey juist komt doordat het balletje draait van mijn sporen.. of de overgang van het balletje naar de houder dat schuurt? Dat het enkel links is zou best kunnen aangezien de kracht in mijn rechterbeen ernstig verminderd is en daarmee dus niet echt kan duwen.

Afbeelding

Afbeelding

zebra89

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 14:09

Mooie puntjes weer gereden hierboven allemaal.
De dierenarts kan niet met zekerheid een hoefzweer zeggen, de arts die ik zaterdag had twijfelde want hij reageert op bepaalde 'testjes' op de hoef extreem en bepaalde niet. Hele zware pijnstiller gespoten en antibiotica en vandaag einde van de dag komt hij weer. Dan testen ze nog een keer alles en als het toch hoefzweer lijkt maken ze de plek van de zweer open. Daarnaast heeft ie óók zeker weten een pees en kogelblessure. Als er onvoldoende 'bewijs' of te veel twijfel is gaat ie naar een kliniek voor foto's en een scan, deze week nog.

OliLau

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 23:42

keshia schreef:
Ze heeft wel een extreem dun huidje.. zit zo dun in haar haren als elk ander paard in de zomer.. ook bij de singel hebben we lang liggen stoeien omdat het steeds kapot ging :( nu een heel zachte anatomische lederen singel en gaat het wel goed..
Misschien dat hey juist komt doordat het balletje draait van mijn sporen.. of de overgang van het balletje naar de houder dat schuurt? Dat het enkel links is zou best kunnen aangezien de kracht in mijn rechterbeen ernstig verminderd is en daarmee dus niet echt kan duwen.

[ [url=m/GQyzwh.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Bjv1Oh.jpg]Afbeelding[/url] ]

Misschien dat haar vel er dan tussen is gekomen op een rare manier? Of idd de overgang

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 23:46

Kk heb met mijn moeder zitten brainstormen vanmiddag.. en we denken dat het van het pootje van de sporen komt.. die is tamelijk dun.. en komt wel overeen met de vorm van het wondje.. vanavond nog een keer gekeken, en het ziet er mooi rustig en droog uit al.. maar God wat voel ik me schuldig..

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 19:10

Vandaag voor het eerst L1 gereden, ik vond het niet lekker gaan, veel spanning bij ons. Maar de jury's hebben toch er wat in gezien, in beide proeven een winstpunt.

anoniempje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 21:25

Helaas liggen wij er ook een poosje uit. Door een val heb ik mijn elleboog gebroken. Zijn er mensen die dat ook wel eens hebben gehad?

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 22:43

Goed gedaan iwanluver! Cool! Eerste 2 puntjes zijn binnen.. mooi.. nu lekker werken aan het finetunen..

Oooooh nee anoniempje! Hoe kom je daar toch opeens aan.. van je paard gevallen? Of gewoon op straat... elleboog gebroken heb ik werkelijk nog nooit gehoord! Wat is de verwachting Hoe lang je uit de running zal zijn? Sterkte en beterschap!

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 22:48

Net lekker wezen spelen met mijn paard.. was eigenlijk van plan om serieus te longeren met wat cavaletti's, maar nadat ik alle balken had liggen had ik al geen zin meer.. Dus een paar staanders erbij gegooid en haar laten vrijspringen.. Ze werd er lekker blij en vrolijk van.. was er ook heerlijk weer voor.. het wondje van de sporen geneest gelukkig super.. korstje is er al afgevallen dus nu enkel een kale plek nog..
Afbeelding

anoniempje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 08:02

Ja ben samen met mijn paard gevallen tijdens het springen. Hij gooide een balk eraf en landde daar precies op, die balk rolde weg dus meneer maakte een koprol... ik lag er naast en ben een beetje ongelukkig terecht gekomen. Hij heeft gelukkig niets. Hoelang dit gaat duren hoor ik bij mijn eerst volgende controle (over 1 week). Dan kijken ze of het alsnog geopereerd moet worden, ze gipsen het liever niet in ivm het snelle verlies van de strek en buigfunctie.

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 09:39

Oh jee! Wat ontzettend heftig! En zo te horen ben je er nog relatief goed vanaf gekomen.. wat schrikken zeg! En dat zal wel flink zeer doen als ze niet kunnen gipsen.. die stabiliteit van het gips deed veel pijn wegnemen bij mijn gebroken arm destijds.. fijn dat je paard er verder niks aan over heeft gehouden! Ik duim voor je dat alles meevalt over een week... Beterschap!

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 12:30

Nou idd, klinkt als een flinke smak! Veel beterschap!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 12:38

Nou waardeloos zeg, sterkte!

En Iwanluver, gefeliciteerd !

Kimmutjuh89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 19:59

Jemig, anoniempje1 dat is heftig! Heel veel beterschap gewenst!

Vandaag ons L2 debuut in Zevenaar gehad. Het ging niet zo best haha, maar alsnog een 3e plaats en een 2e plaats met 2 wp. Dus nu officieel L2+2 :D

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 21:39

Gefeliciteerd Kim!

Dit waren wij zaterdag
Afbeelding

Kimmutjuh89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 22:04

IwanLuver schreef:
Gefeliciteerd Kim!

Dit waren wij zaterdag
[ [url=m/GCXHYS.png]Afbeelding[/url] ]

Dat ziet er goed uit! Was het goed gegaan? :)

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 22:06

Voor mijn gevoel niet lekker, maar ik had 2 winstpunten. Niet slecht voor een debuut

Kimmutjuh89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 22:23

IwanLuver schreef:
Voor mijn gevoel niet lekker, maar ik had 2 winstpunten. Niet slecht voor een debuut

Haha dan hadden we hetzelfde, mijn eerste proef ging echt knudde _O- |o

CdeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 12:34

iedereen gefeliciteerd met de behaalde resultaten.

ik heb even tussendoor een vraagje

volgen jullie vlogs op youtube ?
ik ben namelijk aan het denken om te gaan vloggen over mijn alledaagse leven als een bbl horeca student en een fanatieke amazone

graag jullie mening !

Kimmutjuh89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 14:34

CdeB schreef:

ik ben namelijk aan het denken om te gaan vloggen over mijn alledaagse leven als een bbl horeca student en een fanatieke amazone

graag jullie mening !

Hoi, ja ik volg de vlogs van Jill Huijbregts, Romy Oudshoorn en Danielle van Mierlo! :D
Leuk dat je ook wil gaan vloggen!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 16:11

Ik volg niemand, maar ben denk ik ook van de verkeerde generatie om vloggers te volgen.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 16:18

Ik volg ook niks, maar ik hoor wel dat dat veel gedaan wordt, ik hoor ook bij de generatie van voor het vlog gebeuren ben ik bang...

CdeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 19:08

Kimmutjuh89 schreef:
CdeB schreef:

graag jullie mening !

Hoi, ja ik volg de vlogs van Jill Huijbregts, Romy Oudshoorn en Danielle van Mierlo! :D
Leuk dat je ook wil gaan vloggen!

Ja jill volg ik ook ! dankjewel ! :D

Maar het gaat niet alleen over de paarden. ik ben een druk bezet persoon dus denk dat dat wel leuk is om te volgen. ik zit tot september op de horecaschool 1 dag in de week , werk 4 dagen in een restaurant , heb 2 paarden en binnenkort meerdere om te trainen en dan nog de rest eromheen , citytrips , fashion , shopvlogs , feestjes , me vriend is een dj dus alles bij alles is het zo gevarieerd en leuk ! :D

CdeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 19:08

SusanH schreef:
Ik volg niemand, maar ben denk ik ook van de verkeerde generatie om vloggers te volgen.

ja het is echt iets van 2017

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 20:47

Dat bedoelde ik niet, maar Nouvel is ongeveer van dezelfde leeftijd als ik, dus die begrijpt het denk ik wel :j het is doorgaans iets voor mensen die zeg maar een paar jaar jonger zijn als wij, om vloggers te volgen. Ik zou eerlijk gezegd ook niet weten waar ik de tijd vandaan moet halen :+