Wedstrijden kletstopic 2024

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 09:30

MyWishMax schreef:
Autumnn schreef:
Ik heb het eens gevraagd en paspoort hoef je niet meer te laten zien ivm de avg, laten zien is alleen op verzoek. Dat het paspoort mee moet is meer vanwege (eventueel) transport

Avg is persoonsgegevens en een paardenpaspoort is geen document met persoonsgegevens.

Het paspoort moet je elk moment kunnen laten zien. Dat het niet elke wedstrijd gebeurt is meer een tijd kwestie, maar absoluut geen AVG kwestie. Dat gaat daarnaast ook nog over persoonsgegevens opslaan. Een mensen paspoort tonen valt dus ook al niet onder de avg.
Je moet hem sowieso bij je hebben, omdat het paspoort altijd bij het paard hoort te zijn waar deze ook is. Maar je moet hem op wedstrijd ook op elk moment op verzoek kunnen tonen.

Don't shoot the messenger :') dit was letterlijk het antwoord wat ik quoteer van degene van de rijvereniging. Ik weet ook wel wat AVG betekent haha

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 09:35

Ik verbeter het alleen, omdat het niet klopt. Het paspoort moet niet alleen vanwege vervoer bij paard zijn, maar bij knhs wedstrijden ook altijd omdat ze er dus altijd om kunnen vragen en je hem moet kunnen tonen.
Maar als je weet wat avg betekent dan weet je toch ook dat het niet geldt voor paarden? En dat die vereniging verkeerde informatie geeft? Vind ik wel weer kwalijk van ze :=

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 09:50

MyWishMax schreef:
Ik verbeter het alleen, omdat het niet klopt. Het paspoort moet niet alleen vanwege vervoer bij paard zijn, maar bij knhs wedstrijden ook altijd omdat ze er dus altijd om kunnen vragen en je hem moet kunnen tonen.
Maar als je weet wat avg betekent dan weet je toch ook dat het niet geldt voor paarden? En dat die vereniging verkeerde informatie geeft? Vind ik wel weer kwalijk van ze :=

Ach, ik kreeg ooit eens vanuit de gemeente (na een klacht over de plaats van een lantaarnpaal) terug dat 'vanwege de AVG van de lantaarnpaal ik geen verdere informatie meer zou krijgen'
dus ik verbaas me nergens meer over :Y)

MyWishMax

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 10:21

Dat meen je niet :')

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 10:37

Autumnn schreef:
MyWishMax schreef:

Ach, ik kreeg ooit eens vanuit de gemeente (na een klacht over de plaats van een lantaarnpaal) terug dat 'vanwege de AVG van de lantaarnpaal ik geen verdere informatie meer zou krijgen'
dus ik verbaas me nergens meer over :Y)

Het is goed dat ik niks aan het drinken was terwijl ik dit las _O-

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 11:35

Je bent niet de enige haha :D

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 09:41

Goedemorgen :D

Wij zijn gisteren weer op wedstrijd geweest. Onze Blos had minder spanning dan de vorige keer. Dit keer ging ze meedenken in de proef :') daardoor ontstonden er kleine storinkjes, gelukkig was het alleen in de eerste proef. De tweede proef deed ze het niet. We hadden 182 in de eerste en 193 in de tweede. Ik heb heel fijn gereden! Er zit zeker nog meer in, maar het gevoel was al zoveel beter dan twee weken geleden. We starten indoor eerst nog L1 en ik ga even kijken wanneer we een klasse hoger gaan starten. We mogen versneld promoveren tot en met het M2 maar zo ver zijn we nog niet.

Hebben jullie nog gereden? En hoe ging dat?

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 09:45

Nette punten Sophievdv!

Hier volgende week wedstrijd, maar aangezien ik de enige start ben denk ik dat het niet doorgaat. Wel vervelend die onzekerheid want anders schrijf ik me in bij een andere wedstrijd en kosteloos annuleren kan nu niet meer. Heb de vereniging maar even een mailtje gestuurd met hoe en wat.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-24 11:20

Sophievdv nette punten, gefeliciteerd!

Autumnn zo dat is wel makkelijk winnen :))

Wel banketstaaf zeg, voor de organisatie maar ook voor jou :')

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 12:38

Fly_high schreef:
Sophievdv nette punten, gefeliciteerd!

Autumnn zo dat is wel makkelijk winnen :))

Wel banketstaaf zeg, voor de organisatie maar ook voor jou :')

Hoe bedoel je makkelijk winnen? Met 1 start lijkt het me niet doorgaan en alsnog het is een meetmoment :')

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 16:53

Nou ja, als je in je 1tje start , ben je automatisch de beste :D

Hopelijk kun je wel starten. Mag het anders een gecombineerde rubriek worden ? Reglementair?

Sophie : nette punten !

Gisteren in Luxemburg op wedstrijd geweest. 6 uur weggereden, 8 uur starten. En 10u nog n keer.
Eerste proef sprong ze rechtsom verkeerd aan. 2x :') . Zonde , want ze kreeg alsnog een 7.8 en was 8e.

2e proef, een niveau hoger een nette 7.5 en 5e.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 17:57

Dat snap ik haha. Maar het spreekt voor zich dat het met maar 1 deelnemer niet doorgaat :D
Geen idee of het een gecombineerde rubriek is maar ik ben echt in mijn eentje. Er is letterlijk niemand die zich heeft aangemeld meer haha dus ook niemand om mee te combineren

Nette punten Getup!

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-24 19:05

Ja ik bedoel het als grapje, dacht eigenlijk dat je de enige start in je rubriek was vandaar.

Wat gek zeg, geen aanmeldingen verder :?

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 20:12

Oh ok dat had ik niet door whaha . Dat is jammer

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 20:19

Ja ik weet ook niet waarom. Het is een outdoor bak maar de voorspellingen zijn al een tijdje goed dus ik vraag me af waar het dan aan ligt.
Voor mij wel jammer :D

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 20:23

Heb t idee , dat er in NL te veel wedstrijden zijn. Veel tegelijkertijd binnen n kleine straal.

Of?

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 20:57

Getup schreef:
Heb t idee , dat er in NL te veel wedstrijden zijn. Veel tegelijkertijd binnen n kleine straal.

Of?

Dat idee heb ik met periodes ook. Hier is sommige weken wel op 3/4 plekken wat te doen, en dan is er een aantal weken juist compleet niks in de omgeving.
Je zou denken dat dat wat beter verdeeld wordt.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 08:52

Klopt hoor, er zijn zondags 10 locaties in een straal van 15 km met wedstrijden :Y)

DemiSisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 09:04

Wat apart Autumn dat je de enige bent. Heb je al reactie terug van de organisatie?

Wel bijzonder dat er bij jullie zoveel wedstrijden zijn. Ik vind het hier in de omgeving de hele zomer (logisch) echt tegenvallen, had verwacht dat er nu wel weer meer zou zijn, maar zelfs september valt nog behoorlijk tegen. Maar ik start momenteel toch even niet, dus opzich heb ik er geen last van. Hier gaat het trainen sinds mijn vakantie (en daarna nog wat privé) even niet zo lekker. Hij heeft toch even stilgestaan en het oppakken gaat nog niet zo lekker als gehoopt. Dus dat is jammer, we gingen zo lekker en het M1 kwam echt heel dichtbij, maar voelt nu weer een beetje alsof een B proef netaan gaat lukken :+

Dus ik lees momenteel vooral even mee en probeer her en der wat te reageren!

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 09:08

Ja, ik hoor dinsdagavond of het doorgaat.

Het is hier echt wel heel wisselend. Ene keer zijn er dus gigantisch veel wedstrijden en zo twee weekenden bijna niks (/verder weg).

Wat zonde dat het bij jou wat minder gaat! Enig idee hoe het komt?

DemiSisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 09:31

Ben benieuwd dan! Hopelijk hoor je het tijdig zodat je je eventueel ergens anders nog kan inschrijven als het niet doorgaat..

Vanaf oktober (indoor) komt het hier weer meer naar een 'normale frequentie'. Maar ik acht de kans vrij groot dat ik voorlopig nog even niet start, denk niet dat ik selecties ga rijden namelijk en kan ieder moment weer een startkaart aanvragen natuurlijk. Dus kijk gewoon wanneer ik het weer goed genoeg vind gaan en dan zien we wel :P

Ik krijg hem achter niet snel genoeg. Geen idee hoe dat komt helaas.. Daardoor komt hij er gewoon door z'n hele lijf niet lekker door en houd hij op links ook vast. Aan de longeerlijn of aan de hand is er niks aan de hand. Dus ik weet het even niet zo goed, zadel is recent nog nagekenen en heb er ook zonder zadel even opgezeten en dan is het precies hetzelfde. Dus ik verwacht eigenlijk dat het aan mij ligt.. Morgen weer les, dus hopelijk wordt er dan meer duidelijk.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 09:49

Lastig DemiSisa! Wat zegt de masseur/fysio ervan? Misschien is het een spierkwestie wat dwars zit?

Keebish

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 10:05

Wij hebben gisteren weer een online proefje opgenomen!

Voor het eerst geen spanning meer voor mij, want we hebben nu zo vaak die proefjes geoefend, dat het bijna niet meer bijzonder voelt :')

Ben heel benieuwd of het weer een winstpuntje gaat opleveren. Ik word steeds kritischer, dus heb steeds minder het idee dat het goed genoeg is, terwijl als ik filmpjes terugkijk het echt wel steeds beter wordt. Ben benieuwd of de jury dat ook vindt :=

melis_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 20:48

Sophie wat leuk dat je ernaast ook nog druk bent met mennen!
Ik heb het paard een soort van thuis. Staan bij mijn ouders op 2 minuten fietsen, dus ik noem het altijd nog wel thuis, en hoop ook ooit dat het weer echt thuis is :)
Wij hebben ook een buitenbak, bodem kan wel veel hebben maar zoals afgelopen winter met continue heel veel regen was ik het weer wel een beetje zat :+

Getup wat een pech voor de pony zeg.. Hopelijk knapt ie gauw op..

Hier normaal ook alleen met kampioenschappen paspoort controle, 1x op een gewoon concours I&R controle gehad.
Autumn volgens mij ben je bij I&R controle wel verplicht het paspoort te laten zien? Anders hebben die controles ook geen zin

Sophie super dat je fijn hebt gereden en mooi 2 winstpunten meegepakt!

Getup mooie scores! Krijgen jullie altijd maar 1 cijfer, of is dat een gemiddelde van verschillende onderdelen?

Autumn wat stom dat je de enigste bent die ingeschreven staat. Wellicht doordat het een meetmoment is? Kan me voorstellen dat ruiters liever voor een wedstrijd kiezen.

DemiSisa balen dat het even wat minder gaat met rijden, hopelijk hebben jullie snel weer een stijgende lijn te pakken!

Keebish weer lekker een proefje gereden, ik wist eigenlijk niet eens dat je nog steeds online kon starten :+

Wij zijn afgelopen donderdag op concours geweest, 1 dag gestart van een meerdaagse. 1e proef heel fijn gereden, daar vielen de punten iets tegen met 214 maar wel een 2e prijs :) 2e proef hadden we wat teveel rommeltjes, daar 211 en middenmoot.
Was allemaal wel een beetje chaotisch, met prijsuitrijking werd ik exeqo 3e, werden geen punten oid genoemd en naderhand ook geen uitslag opgehangen of een scherm ofzo. Keek ik 's avonds op de uitslagen op mijn knhs, stond dat ik 3e was met 59%, maar had dus 61,.
Even gemaild met de organisatie, schijnbaar hebben ze 2x een protocol van een ander ingevuld en mijne niet, maar het is gelukkig netjes aangepast :)

Prijzen ook iets nieuws, kreeg gewoon een envelop, maar zonder geld maar met een QR code, die moet je scannen, gegevens invullen en dan krijg je binnen 14 dagen het prijzengeld overgemaakt. Hebben jullie dat wel eens meegemaakt? Ik weet niet anders dan dat je met prijzengeld gewoon een envelop met geld krijgt :+
Ben nog in twijfel of ik een foto ga bestellen, vind het beeld van Ken heel mooi, maar mn eigen houding niet zo :+

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 08:18

Dat met die enveloppen heb ik nu een keer eerder meegemaakt. Was op die vereniging ingevoerd nadat er kort daarvoor voor honderden euros aan klaarliggende enveloppen gestolen was bij een andere vereniging in de buurt. Ze voelden zich toch wat veiliger nu ze niet zoveel contant geld op het secretariaat hadden.
Vond het een logische reden, maar een beetje ongezellig zijn die enveloppen wel.