[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MyWup

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 22:16

Janine1990 schreef:
Leuk Liss, waar ga je heen? :D

Mahitri, spannend!

W
Pmo Steenwijk, paard en ruiter instructieweken, een aanrader, ben vorig jaar ook geweest.

Pas je wel een beetje op jezelf!? :)

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 09:13

Shirley gefeliciteerd met je debuut!

Wat leuk dat je geschreven hebt bij subtop Peelie, lijkt me heel leerzaam om een keer te doen inderdaad! Ik ben altijd benieuwd of zij afgestraft worden op dezelfde dingen als ons?

Janine!! Doe je wel een beetje voorzichtig? Is er behalve uitdroging niet meer aan de hand?

Veel plezier Liss, leuk! Ik ben daar ook een paar keer geweest toen het nog in Drachten was. Ben benieuwd hoe het nu is.

Fijn dat je zo weer lekker hebt kunnen genieten van je wedstrijd Yvank, weet hoe het is als je het niet verwacht ooit nog te kunnen starten om dan weer voor het eerst de ring in te gaan :) .

Hier afgelopen weekend ook echt heerlijk gereden, eindelijk heb ik bij Watse zn verzameling in de galop weer terug. Ik had me er al bij neergelegd dat het niet meer was dan nu na zijn operatie maar he's back :D Ook weer voor het eerst op Jonne gezeten na haar zwangerschapsverlof. Brave merrie is het toch, vrijdag was het allemaal super wankel en geen balans en gister gooide ze er alweer een wissel uit terwijl dat van mij nog niet hoefde :+

Peelie

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 10:03

Ze worden wel afgestrafd op de zelfde dingen, alleen merk ik dat er veel meer vanuit de basis gerekend wordt vanaf de 10 en dan naar beneden.

In de basissport zie ik vaak gebeuren dat er vanuit een 6 wordt gerekend. Dan zegt de jury, doe maar een 6je. Doe maar een 6je. Ik wordt daar altijd een beetje moe van. Als er echt vanuit een 10 gerekend zou worden dan zouden er denk ik veel minder 6jes proeven zijn.

Maar er wordt ook rustig een 4 of een 3 gerekend als je dat rijd. Maar er worden ook makkelijk 7ens uitgedeeld, waarvan er in de basis sport zeker maar een 6je vanaf had gekund.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 19:04

Ben benieuwd naar je ervaringen Liss! Wie geven daar les?
Ben zelf niet zo van die instructieweken, home sweet home zeg maar :') Of barn sweet barn :+

Peelie, dat heb ik vaker gehoord! Maar ook het tegenovergestelde gezien bij een vriendin die inter II reed. Enorm kwaliteitsvol paard, maar fouten werden terecht met 3en en 4en beoordeeld, de hele goede dingen kon er net een 7tje vanaf. Maar goed, dat is de sport.

Droversrun, niets ernstigs hoor... Een zeer mild griepje, kan de beste overkomen ;) Was ook al meer dan 5 jaar geleden dat ik zoiets heb gehad. En het voelt bij lange na niet zo vervelend als ontstoken amandelen :D
Les vanavond heb ik maar wel afgezegd, niet meer zo'n last als gisteren. Maar een dagje rustig aan bijtanken kan geen kwaad. Op de terugweg van het werk nog wel even wezen aaien :')
Oké en even overleggen of ik 20 mei en 9 juni naar een proevenclinic kon :') Die van 9 juni is bij de jury waar ik eind vorig jaar zo'n fijn gesprek mee heb gehad. *\o/*

Het liefst zou ik daartussen nog een wedstrijd gaan rijden, zodat ik 9 juni echt goed beslagen ten ijs kom.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 20:06

Balen Janine, om zo beroerd te zijn! Knap je weer een beetje op?

Peelie, idd altijd leerzaam om te schrijven :j ik kan ook enorm geinspireerd raken van alleen maar subtop kijken (en liefst het losrijden)

Yvank, een big smile is altijd goed!! De rest komt wel, kan me voorstellen dat je voor nu gewoon superblij bent dat jullie weer meedoen. :)

Ik zou zaterdag een rondje springen, maar woensdag mijn nieuwe auto opgehaald (eindelijk mijn eigen trailer-trekkende auto!) en vrijdag even aangekoppeld om alles te controleren. Bleek verstandig, want de verlichting deed t niet -O- Afijn, zaterdag de garage heel vroeg open gegaan voor me en alles in het werk gesteld om het op tijd gefixt te hebben zodat ik nog weg kon, maar dat lukte net niet. Uiteindelijk wel met de trailer naar t bos geweest :)
Qua dressuur gaat ie thuis superfijn, wissels beginnen te komen, hij wordt wat leniger. Lekker verder uitbouwen dus weer!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 20:12

Ja hoor Noukie, vind dat ik morgen wel echt weer helemaal de oude moet zijn.
Nu wat last van cravings (sugaaaaaarrrr), ik gok dat ik wat heb gemist :') En af en toe nog een klein beetje duizelig (maar dat kan ook zijn vanwege mijn ogen, krijg binnenkort een nieuwe bril).
Heb nog niet weer gereden, morgen komt de fysio dus ik heb sowieso morgen nog vrij :D

Wat leuk dat je een eigen trailertrekauto hebt!! *\o/* Superstoer!
Jammer dat je zaterdag niet op cc kon! Al een Z2 datum op het oog???

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 20:32

hahaha, die cravings ken ik als ik een paar dagen minder gegeten heb :') wel klein beetje voorzichtig met die duizeligheid he :P

Nee, Z2 echt voorlopig nog niet. Ik heb in die clinic gezien dat hij écht beter kan dan we laten zien, en dat stuk wil ik eerst onder de knie hebben voor ik door ga. Anders loop ik in het Z2 tegen dezelfde dingen aan en zullen de zesjes wellicht net vijfjes worden en is het ineens helemaal niet leuk meer :+
Heb gewoon sterk het idee dat dit punt wel echt een essentiële is die ik voor elkaar moet krijgen. Maar dat weerhoudt me er niet van thuis lekker verder te puzzelen met de wissels, galopappuyementen en werkpirouettes natuurlijk :D

haha en die auto, ik ben stiekem ook best trots *\o/* Hij is wel slechts 1,5m langer dan z'n voorganger _O- :D Dus middenin de stad moet ik soms ietsje verder rijden voor ik een parkeerplek heb :')

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 20:21

Vanmiddag in de herkansing toch een rondje gereden :) Zaterdag weer dressuurles
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 18:10

Vandaag weer gestart op een prachtige locatie! Vond mijn paard iets minder prachtig die vond het best wel erg eng. Uiteindelijk 198,5 en 191,5. Zaterdag gaan we daar weer heen.

Mahitri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 22:03

Stoer Noukie!
Jammer van de punten Yvank maar misschien vindt paard het zaterdag minder eng.
Janine inmiddels helemaal opgeknapt?

Subtop is inderdaad geel leerzaam! Ik heb ook veel opgestoken van de K&NPP platform dag.
Komende week wordt een druk weekje voor paard en mij. Maandag en dinsdag les en zaterdag nog een keer zitles :D Als het daarna nog niet goed gaat dan weet ik het ook niet meer _/-\o_

Safrou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 14:42

Hoihoi,

een heel tijdje niet op bokt gezeten ivm drukte, maar iedereen gaat lekker zo te lezen ! *\o/*

Wij zijn inmiddels alweer Z2 startgerechtig (gaat veelste snel).
Paar weken geleden hebben wij voor het eerst met stang en trens gestart. Dat ging heel goed totdat wij de ring in mochten, toen kregen we een beetje last van spanning
Tegen verwachting in waren we nog 2e (met veelste veel punten? :\ )
Gelukkig hebben we de foto's nog :')

http://nl.tinypic.com/r/2d6nvjd/9
http://nl.tinypic.com/r/4ugq4l/9
http://nl.tinypic.com/r/287jhip/9

De wissels gaan redelijk, mevrouw wordt iets te enthousiast vaak.
Ik hoop ergens in juli/augustus ons Z2 debuut te maken

shirleyp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 18:23

Mooie foto’s Safrou! Is dat in Almelo? Stang & trens is toch wel een dingetje... Komt met wat minder spanning vast goed!

Na mijn debuut van vorige week vandaag weer op wedstrijd geweest. Eerste proef te veel foutjes en storingen door wat spanning langs de bosrand 8)7 , tweede proef braaf en safe met als resultaat: mijn eerste winstpunt! *\%/* Vind het zoooo leuk :D Weer fijn verder trainen en blijven verbeteren, maar dit motiveert wel weer enorm!

Mahitri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 17:53

@Safrou: Mooie foto's! Gaaf dat je al met de wissels bezig bent. En spannend dat je Z2 debuut al in zicht is.

@Shirleyp: Gefeliciteerd met je winstpunt! Kan me voorstellen dat je daar helemaal blij mee bent :)

Mijn les van vandaag was weer erg fijn. Ik merk dat ik zelf toch te snel tevreden ben terwijl hij echt veel meer en beter kan. Ze gaan weer lekker aan de slag.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 18:14

Oh herkenbaar Mahitri! Maar daarom is er ook les uitgevonden :) En mooi dat ie fijn ging!

Die van mij was zaterdag ook even heel boos, maar daarna wel gelijk 2 klasses beter. Als ie dat zelf nou zou snappen he, dat ie dat gewoon kan en dan snel klaar is _O- :D

Gefeliciteerd Shirley!
En hoe is het zaterdag gegaan Yvank?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 22:31

Ooh even een egobericht hoor... ik heb vanavond les gehad van mijn oude juf. Had van mijn 12e tot mijn 20e les van haar. Mn moeder begon er al een paar keer over, maar ik moest zo nodig les van een subtop ruiter...
Beste zet die ik heb gedaan... wat heb ik fijn gereden! Zo krijg ik het vertrouwen terug! Hij deed een super travers, appuyeren ging echt geweldig. Natuurlijk nog voldoende ruimte voor verbetering, maar ik durf aan een datum te gaan denken! *\o/*

shirleyp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 23:18

Fijn zeg! Een instructeur waar je een goede klik mee hebt kan zoveel schelen! Dressuur is nou eenmaal lange termijnwerk als je het op een goede manier doet, ik blijf daarom graag langere tijd bij een instructeur. Soms zie ik mensen echt iedere maand switchen, daar kan ik echt niks mee...

BrittBR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 09:16

Ik hoop binnenkort ook mijn Z1 debuut te gaan maken. Ik rijd ongeveer 5 dagen per week. Twee dagen rust en ik heb 1x per week les. Ik probeer 1x per week op buitenrit te gaan voor de afwisseling. Ben nu hard aan het trainen om alle oefeningen van het Z1 bevestigd te krijgen. :) :)

miicchhellee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 12:17

Ik ga even heel onverwachts vrijdag op wedstrijd, onze 2e officiële wedstrijd *\o/*

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 12:33

BrittBR schreef:
Ik hoop binnenkort ook mijn Z1 debuut te gaan maken. Ik rijd ongeveer 5 dagen per week. Twee dagen rust en ik heb 1x per week les. Ik probeer 1x per week op buitenrit te gaan voor de afwisseling. Ben nu hard aan het trainen om alle oefeningen van het Z1 bevestigd te krijgen. :) :)

Welkom

miicchhellee schreef:
Ik ga even heel onverwachts vrijdag op wedstrijd, onze 2e officiële wedstrijd *\o/*

Leuk! Veel plezier.

Afbeelding
Nash laatst. Hij had het erg warm. Het was ook erg warm. Dan is hij toch snel een stuk hangeriger jammer genoeg.

Hisjebillie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 13:28

Leuk om dit te volgen!

miicchhellee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 07:35

Gisteren gestart en best fijn kunnen rijden, mooi gesloten kunnen rijdrn en fijn eraan. Helaas nog wat foutjes door heen hengstige merrie :(:) maar toch mooi 207,5 en 208,5 met een 2e en 1ste plek terwijl ze in de 2e proef toch echt leeg liep, moest te lang nog rondrijden in de 2e proef voor ik kon beginnen. Maar al met al blij met de vooruitgang die we gemaakt hebben en daarmee kunnen we weer voorruit!

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 12:22

Wij zijn donderdag nog eens gestart.
Moest om half twee en twee rijden maar “alle uitslagen namiddagprogramma pas om 18u30 a 19h”
Ja doooeeeiii. Ik laat paardlief geen zes uur op de aanhanger staan, zo goed was Mn proef ook weer niet 8-)

Ik zie ze wel online en stalgenoot pakt ze volgende week mee als t daar terug wedstrijd is (ik start dan niet).

Weten jullie of dat wel mag eigenlijk? Zo lang wachten?

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 12:56

Nee mag niet. Een uur na je proef hoor je in ieder geval je punten te weten.

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 15:06

Kan ik dat ergens aankaarten?

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 15:10

Knhs