[HK]M2 debuut: wie nog meer??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Laura01234

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 23:51

Ik maak hem vanuit de S!

In de M1 moest je ook vanuit sb van hand veranderen en ging je ook niet eerst rechtstellen toch :)

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 07:12

Haha ik mag ook niet klagen hoor. Heb het m2 doorgereden met bijna alleen maar rond de 200( enkel
Keer in de 180). Maar mijn merrie is verschrikkelijk heet en dan is zo'n proef gewoon heel hectisch.

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 09:32

Maak m idd ook vanuit de S, is veel vloeiender.

Filmpje kan ik zondag wel even vragen in de les. Verwacht er nog niet al teveel van hoor haha, controle moet nog komen en hij wil af en toe teveel doen en mist dan nog lossigheid daarin.
In mn profiel staat trouwens wel stukje film hoe ie kan lopen als ie heet is haha, dat was in maart dit jaar met m'n vorige instructrice erop.

smurvaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 09:50

Welkom Yvv

Toch weer mooi 2 punten erbij Myour

Jeetje Laura het zit echt niet mee! Hopelijk is het snel weer weg!

Wow mooi paard Auke.

Ik maak m ook vanuit mn SB

Mooie vos Myour!

Iemand nog wedstrijd plannen voor t weekend?

YvvvWedg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 10:05

melissa_93 schreef:
Welkom Yvv, wat is je echte naam? :P
Heb je foto van je paard?

Absque super dat de tip geholpen heeft

Myour jammer van de fouten. toch 2 mooie wp

M'n echte naam is Yvette :P
Ik heb wel foto's maar zit op dit moment op m'n stage dus kan hier geen foto's uploaden.
Het probleem bij mij ligt dat hij of de lengtebuiging wel pakt of de buiging om m'n been maar niet allebei tegelijk :')
Hij is altijd een beetje traag geweest en niet naar voren te rijden, maar dit begint nu eindelijk weg te raken, soms heeft ie nog wel eens van die buien, maar in de meeste gevallen gaat het al stukken beter. :Y)
Iemand tips, zodat ik het kan combineren en gewoon een normale travers te kunnen rijden?

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 15:05

YvvvWedg schreef:
melissa_93 schreef:
Welkom Yvv, wat is je echte naam? :P
Heb je foto van je paard?

Absque super dat de tip geholpen heeft

Myour jammer van de fouten. toch 2 mooie wp

M'n echte naam is Yvette :P
Ik heb wel foto's maar zit op dit moment op m'n stage dus kan hier geen foto's uploaden.
Het probleem bij mij ligt dat hij of de lengtebuiging wel pakt of de buiging om m'n been maar niet allebei tegelijk :')
Hij is altijd een beetje traag geweest en niet naar voren te rijden, maar dit begint nu eindelijk weg te raken, soms heeft ie nog wel eens van die buien, maar in de meeste gevallen gaat het al stukken beter. :Y)
Iemand tips, zodat ik het kan combineren en gewoon een normale travers te kunnen rijden?

Lastig om te zeggen zonder het te zien natuurlijk. Maar paarden die impuls verliezen in een zijgang ( in dit geval travers ) hebben over het algemeen of moeite met de buiging, of staan niet scherp genoeg aan het been. Ik vermoed in jou geval het laatste omdat je zegt dat hij snel traag is. Ik zou dus mijn travers met iets minder buiging doorrijden ( want wat je ook doet, iets mag nooit ten koste gaan van de voorwaartse drang ) en zorgen dat je daarin ook kan schakelen, duidelijk naar voren en duidelijk terug, en dan heel scherp weg dus als jij bij wijze van je teen beweegt moet hij alweer naar voren zijn. Als je dat voor elkaar heb dan weer stukje voor stukje extra lengtebuiging pakken en bovenstaande herhalen net zo lang tot hij er vloeiend door heen gaat.

En als je wel makkelijk kan schakelen maar het zit hem puur in je buiging dan is het een kwestie van zorgen dat het paard losser door het lijf wordt. Dus extreem gaan stretchen zodat je lengtebuiging op zich al makkelijker wordt. Ik krijg in m'n les altijd mee dat als een zijgang niet lukt, het eigenlijk altijd aan de tempocontrole ligt of omdat paard niet genoeg door het lijf is. Hoop dat je er iets aan hebt!

Ik ga donderdag even m'n les laten filmen ( train bij danielle Heijkoop ) kunnen jullie mee kijken!

En vanaf april hoop ik deze in het m2 te starten. Ze wordt in januari officiel 5 dus dan mag ze in april het M in. ( op het filmpje is ze net 3,5)
https://youtu.be/Kc70dNN1Sps

YvvvWedg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 15:20

@Aukelizzy
Je hebt ook inderdaad gelijk, hij heeft lange tijd gewoon nergens op gereageerd en soms reageert hij nog niet. We zijn hierin ook al heel erg gegroeid en ik rij super consequent met hem; goed is ook echt goed en fout is ook echt fout. Ik merk dat hij hierdoor zich veeeeel beter is gaan gedragen en ook al een stuk feller op mijn been is geworden dan dat hij was en natuurlijk gaat het al 100 x beter. We trainen hier elke dag op, super bedankt voor de tip! Ik ga dit zeker toepassen en het schakelen in m'n oefeningen doe ik al. Ook vooral na m'n oefeningen gelijk weer naar voren (naar bijna uitgestrekte draf), zodat zijn voorwaartse drang steeds meer word.

YvvvWedg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 15:22

absque_dubio schreef:
Hoe doen jullie dat eigenlijk met sb, door een S van hand veranderen, en dan weer sb. Voor de B of E rechtstellen? en dan de S maken? Of vanuit de sb de S maken?

Ik rij hem inderdaad ook vanuit sb gelijk door in een S en vanuit m'n S gelijk weer door in sb. Toevallig had ik het er een paar maanden geleden nog met m'n moeder en een ander stalgenootje over, want m'n moeder vroeg zich dit ook af. Maar we kwamen alle drie tot de conclusie dat je hem gelijk door moet zetten.

smurvaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 15:36

Ik ga donderdag even m'n les laten filmen ( train bij danielle Heijkoop ) kunnen jullie mee kijken!

En vanaf april hoop ik deze in het m2 te starten. Ze wordt in januari officiel 5 dus dan mag ze in april het M in. ( op het filmpje is ze net 3,5)
https://youtu.be/Kc70dNN1Sps[/quote]

Dat is leuk om te zien!

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 22:24

Laura don wil ook in de middengalop nog wel een keer de kont wat naar binnen doen. Ik doe dan ook schoudervoor. Helpt goed

Wat rot dat je debuut weer hebt moeten afzeggen..
Das een behoorlijke bult!

Absque ik maak vanuit de Schouderbinnwaarts de S

Yvette ik zorg altijd eerst in de travers dat ze voorwaarts en genoeg zijwaarts wil en vooral scherp aan het been blijft en vanuit daar de buiging vragen. Don heeft ook nog wel wat moeite met en genoeg zijwaarts en genoeg impuls en de juiste buiging.

Auke wat een onwijs gaaf paard zeg!
Grappig, Dan.nielle heeft een paard van mijn instructrice gekocht :P

Clubles ging matig vanavond. Ze was eerst wat druk en boos. Bak stond vol met hindernissen en 4 andere paarden erbij is dan niet optimaal. Later wel fijn :)

Laura01234

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 12:45

@smurvaas: wat een ontzettend gave merrie zeg!! rijd je die voor anderen?

@melissa: dat is ook een ervaring om ondanks de drukte toch nog lekker te rijden!

smurvaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 13:14

nee das niet mijn filmpje, ik had gequote op een bericht van Aukelizzy, maar dat ziet er altijd beetje raar uit vanaf mn mobiel

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 21:20

Laura ja klopt helemaal!

Gisteren op concours geweest. 1e proef teveel spanning en daardoor ook teveel fouten. Toch nog 183-2. 2e proef liep ze er fijner aan, nog wel wat foutjes erin. Daar 183 en precies erlangs met commentaar fijn paard, jammer van de foutjes. Was een proef met wat 4en maar ook 7ens en een 8 voor de slangevolte contra :)

smurvaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 00:01

Netjes!
Lekker ondanks de spanning en foutjes wel winst. Dan was de rest gewoon goed

YvvvWedg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 09:55

Thanks voor de tip Melissa.
Ik zorg inderdaad er altijd voor als ik de travers inzet, dat ik hem uit een goede voorwaartse draf rijdt, omdat ik anders teveel impuls verlies en door de draf in een wat hoger tempo te zetten kan je nog wat 'spelen' met het impuls verlies. Thanks voor de tips ik ga ermee aan de slag!

Laura01234

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 11:35

@yvonne, dat is inderdaad een goede tip, daar hou ik me ook vaak aan! mijn paard vind het moeite om echt de ruimte in z'n passen te behouden in de travers, maar het gaat al steeds beter :)

@smurvaas: ooh oeps haha

@melissa: toch nog 2 puntjes, wel lekker!!

oooh ik kan niet wachten weer op wedstrijd te gaan, door alle tegenslagen is het alweer 2 maanden geleden :oo terwijl het trainen wel zo lekker ging (behalve op het moment dan haha)
echt niks voor mij :P

vandaag ga ik lekker met hem werken in stap onder het zadel, we mogen nog niet draven helaas, hoop dat maandag de bult weg is zodat we weer lekker kunnen gaan oefenen :)

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 13:42

Jullie gaan goed zeg! Best een beetje jaloers hoor! Kom ik aan met mijn barokke fries die wat moeite heeft met middengangen en lengtebuiging.......

Gisteren weer concours gehad, daarvoor 2x concours gehad die echt wel een beetje een drama waren, veel te laag gepunt (onterecht, ook volgens mijn instructrice) en zelfs 1x een verliespunt gereden die echt niet terecht was, maar ja.......
Gisteren dus weer concours gehad. Op zich ging het wel lekker hoor, maar madam heeft de gewoonte om in een zelfhouding te gaan lopen die er wel goed uit ziet maar waardoor ik haar net niet nageeflijk genoeg heb en ik haar niet op kan richten en op het achterbeen kan zetten. Daardoor gingen de middengangen de mist in en de keertwendingen (die ik nu langzaamaan steeds beter kan maken) ook en daarop 4en gekregen. Verder wel weer de nodige 7ens op andere onderdelen dus uiteindelijk wel tevreden, er was goed gepunt. Ik had 170 en 172 en gezien onze voorgeschiedenis en progressie ben ik daar op dit moment blij mee. De punten komen wel....
Nu dus die oprichting veel meer in de training meenemen zodat ze die zelfhouding niet meer zo snel aanneemt.

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 14:17

Caro, je bent niet de enige hoor met een niet standaard paard. Ik rijd met mijn pony tussen de grote paarden dus ik zal gezellig met je mee doen. Het gaat ons ook niet altijd even makkelijk af. Maar we zullen volgende week zien hoe we het in het M2 gaan bakken. Heb dan mijn debuut (wel HC voor de zekerheid) en ik zal ook tegen veel dingen aanlopen omdat ik geen benenzwaaier heb die lekker bergop gebouwd is. :')

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 14:21

Sharonaa_ schreef:
Caro, je bent niet de enige hoor met een niet standaard paard. Ik rijd met mijn pony tussen de grote paarden dus ik zal gezellig met je mee doen. Het gaat ons ook niet altijd even makkelijk af. Maar we zullen volgende week zien hoe we het in het M2 gaan bakken. Heb dan mijn debuut (wel HC voor de zekerheid) en ik zal ook tegen veel dingen aanlopen omdat ik geen benenzwaaier heb die lekker bergop gebouwd is. :')

gelukkig ben ik niet de enige _/-\o_

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 15:58

Laura hopen dat je gauw weer op concours kunt!

Caro wat zonde van de verliespunt.. Gelukkig ging het nu weer een stuk beter.
De punten zullen gauw genoeg komen

Gisteren naar Apassionta geweest. Was leuk :)
Vanmorgen don gereden, ging aardig fijn. Wat in-uitjes gesprongen.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 16:34

Caro fijn dat er progressie in zit, de punten komen vanzelf wel!

Ik heb ook een pony tussen de paarden. Als je een dier hebt dat net even anders is val je daarmee op, het ligt aan jezelf of dat positief of negatief kan uitpakken denk ik. Ik zit eigenlijk altijd in de prijzen. Al ben ik wel benieuwd of dat in de M2 ook nog gaat lukken. Maar dat komt gewoon omdat ik het zelf echt nog lastig vind.

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 01:43

ik zit over het algemeen ook wel vaak in de prijzen in alle klasses. M1 ben ik binnen 2 maanden door gekomen en ook een aantal 1e 2e en 3e prijzen tussen de paarden, had ook wel veel wedstrijden in een periode. Ik ben dus alleen bang dat het M2 heel veel strenger gejureerd zal worden. Hoe ervaren jullie dat?
veel nieuwe oefeningen. Daarom voor mij eerst HC om even te ontdekken :')

smurvaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 09:52

Caro, gelukkig ging het weer beter!

Doe je ook wedstrijden spingen Melissa? of doet alleen je zus dat?
(ik durf t helemaal niet :+ )

Nou....mn z debuut was drama.
Hij zag iets waardoor ik m de bak niet rond kreeg, wat ongetwijfeld ook met mijn eigen zenuwen te maken had.
Snel maar vergeten :+

Ik zit te tobben met mn zadel.
Zit een beetje rond te kijken voor een nieuwe, iemand nog tips?
Waar rijden jullie mee?

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 09:54

Ik heb al ruim 2 jaar een Custom, nog steeds super blij mee!

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 11:22

Ik lees straks alles ff bij!

Smurvaas Baalen van je Z debuut, maar je moet maar zo denken, de volgende keer kan het alleen maar meevallen haha. Ik rijd met verschillende zadels, heb op de traingspaarden kentauer en Anatomica liggen, die passen namelijk op redelijk veel paarden dus dat is handig. Op mijn eigen heb ik een Albion liggen en dat is toch wel mijn favoriet. Super fijn zadel.