[HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

EllyC

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 21:53

Dank voor de complimenten. Ben ook erg blij mee, mede omdat ie ook beginnende ruiters goed kan hebben en buiten ook super braaf is. Allen op de hindernis is ie niet echt handig.

Wat een leuk tweespan zag ik voorbij komen. Lief!!!! Mooie wagen ook.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 22:58

Vandaag drie proeven gereden op een dag bij de enige jury waarvan ik op tien jaar wedstrijd rijden met verschillende paarden nooit punten heb kunnen rijden, drie keer derde. :')

De derde keer was een finale proef ( was een soort cup over zes wedstrijden, vijf van de zes telde). Onze categorie hebben we gewonnen, finale proef was tegen de winnaars van de andere niveau's (elk reed de proef van zijn niveau, hoogste score won een zadel). Daar dus derde wat ons een hoofdstel op leverde en we de twee voor ons rijden normaal nationaal...

Dus ben super trots op mijn mannetje!! Ik voel hem meer en meer op zijn achterhand komen EN lengte houden, zie dat ook op de filmpjes maar hij houdt het nog geen hele proef vol. ( maar is voor Sam niet simpel door zijn bouw)... En vooral dat ie lengte houdt is absoluut een inmense vooruitgang!!! :+:

Wel ruzie gemaakt... :o ( ik mijn verdediging, ik nam het op voor een paard....)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 11:25

Als je het opneemt voor een paard (en ga er van uit dat het wel reëel was en het paard buiten proporties iets voor zijn kiezen kreeg. ) dan is ruzie maken allicht niet slim, maar ahum.. had mij ook kunnen gebeuren.

Gefeliciteerd met je redultaten. Hoofdstel past ook? (heb er ooit 1 gewonnen, maar die paste echt niet, ook zo jammer)

SJ, het zal toch ook geen fjord wezen.. Sta je midden in een waterplas, staat ie nog op iets te kauwen.

Zonnetje, leuke pony, vertel er eens wat meer over.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 11:45

Eh nee voor Sam niet, die heeft maar een kleine cob... :') dit is een flinke full, maar ach, dan heeft Pret haar veulen alvast een hoofdstel. _O-

Mja was een jong dier dat schrok en zijn ruiter af wierp, meiske bleef liggen (later hoorde ik dat ze pas weer op het paard zit na een bekkenbreuk terwijl dat eigenlijk niet meer mocht van de dokters dus dat verklaart waarom ze zo geschrokken was) en een andere ruiter komt met veel tamtam de bak in (geen wedstrijdruiter) en pakt dat paard bij de teugels. Ik stapte met Sam net in de buurt (weg van de gevallen ruiter dus) en ze pakt dat dier dusdanig ruw aan dat ie achteruit schiet en Sam haast raakt. Nu heb ik het betreffende meiske op een vorige wedstrijd ook al op dat dier zien rijden en dat was gewoon ronduit dierenmishandeling.. Bovendien joeg ze toen ook alle andere paarden op door dat die zo aan te pakken dat ie gewoon niet meer wist waarheen en natuurlijk niet uit kijken. Dus ik reageerde geschrokken en wat boos van "joh, doe es rustig, het beest kan er niets aan doen" waarop ze op me uit begint te vliegen...
Dat als het me niet aan staat ik maar moet op laden en kan vertrekken en dat het mijn probleem niet is. Nu wil het feit zijn dat die bak afgehuurd werd door de inrichter, ofwel; zij hoorde daar niet te zijn gezien zij geen deelneemster was. :+
Dus ik reageer met "van het moment dat je mijn paard in gevaar brengt en mij er indirect bij door een actie zoals die van net is het wel mijn probleem en ik stel voor dat je de rest binnen gaat regelen, ben benieuwd wie er dan mag opladen en vertrekken. Het dier schrok, er is geen enkele reden om hem door de bak te gaan slaan zoals je de vorigere keren al deed zonder dat ie schrok en zeker niet als je daarmee ons losrijden bemoeilijkt" (er liep nog een jong vosje die ook al erg nerveus was waar ik ook aan dacht als zij weer haar kuren zou krijgen.)
Toen kwam er dat zij daar op stal stond enz. :') Dus ik zeg "van mijn part ben je de eigenaar van het hele ding, dan kan je nog fatsoenlijk doen. Het dier is jong, die schrikt nu eenmaal..." (ze had inmiddels ook al lopen schelden op het meiske dat huilend op de grond lag :x ) waarop haar eigen zus (die thans naar het schijnt ook niet simpel is hoorde ik van de eigenaresse van de manege) tegen haar in begon te gaan dat ze moest op houden. En uiteindelijk is één van de eigenaren (enfin, het is geen eigenaar maar het scheelt niet veel) van de manege de piste in gekomen, heeft iets tegen haar gezegd (maar heb niet gehoord wat) en ze zijn met het dier naar buiten gegaan... Ik hoop dat ie daar geen pak slaag gekregen heeft maar volgens mij is hij mee gegaan (dat hoop ik iig) en hij zou dat niet toe laten...

Ben vervolgens 's avonds even naar de echte eigenaresse gegaan en even mijn verhaal gedaan, kwestie dat ze de twee kanten kende moest het betreffende meiske naar haar gaan... En ik was nog geen drie woorden ver toen ze zei "oh, jij hebt K ontmoet... " en toen "EINDELIJK heeft die eens weerwoord gekregen...."
blijkt dat die schimmel niet eens van haar is maar van de ruiter die viel... :x

Kennelijk is ze zo'n beetje de terreur van de manege daar. :=

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 11:50

Leuke stal.. om te staan dan als ie normaliter allemaal met elkaar door 1 deur moeten.
Wat een mafkezen.

Maat full, proest..nee, dat past Sammetje niet, ik won toen een maatje cob, maar ja die groothoofdpony's van mij moeten dan weer full hebben.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 11:55

en nog een grote full ook heb ik het idé... := Of hij staat gewoon op het grootst dat kan ook...
Da's het nadeel van mee doen tussen de paarden he... _O-

Mja normaal is het een hele fijne bende daar... Maar de twee gezusters zijn een beetje de uitzonderingen... En ik kan me voorstellen dat ze door haar manier van doen niet vaak weerwoord krijgt...
Jammer voor haar had ze deze keer de foute dressuurruiter voor zich.
Benieuwd of zij ook de DA kosten betaald had als dat paard met achteruit te springen Sam geblesseerd had.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 12:01

Gelukkig hebben die van mij allemaal full :P

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 12:09

Jij speelt vals! :')
Mwa Pret haar veulen zou een paard moeten worden (een kleintje maar goed, Pret heeft ook full dus)
Heeftie eerder een hoofdstel dan een naam. _O-

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 14:21

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 17:45

Sjolvir schreef:
Als je het opneemt voor een paard (en ga er van uit dat het wel reëel was en het paard buiten proporties iets voor zijn kiezen kreeg. ) dan is ruzie maken allicht niet slim, maar ahum.. had mij ook kunnen gebeuren.

Gefeliciteerd met je redultaten. Hoofdstel past ook? (heb er ooit 1 gewonnen, maar die paste echt niet, ook zo jammer)

SJ, het zal toch ook geen fjord wezen.. Sta je midden in een waterplas, staat ie nog op iets te kauwen.

Zonnetje, leuke pony, vertel er eens wat meer over.

Thanks! Er is niet zoveel van hem bekend. Afstamming onbekend, nooit wedstrijden gelopen. Heeft 3 jaar in de manege gelopen dus moet nu goed afgericht worden. :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 19:07

Urielle : hij gaat zeker niet slecht maar in de proeven loopt hij nog niet genoeg uit zichzelf, thans thuis en bij het losrijden is dat geen probleem... :? Heb al op de filmpjes zitten zoeken wat ik anders die maar.. Kom er niet achter. In de proef is hij heel voorzichtig.. Moet ik echt werken om hem vooruit te houden

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 19:08

Ayasha schreef:
Jij speelt vals! :')

Mijn paard heeft gewoon veel hersens = groot hoofd :P

Heb net een nieuwe frontriem in maatje Xfull besteld :')

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 22:26

Kom ik aan met mijn pony met hoofdstelmaat Mini-Shet :')

Heerlijke foto's Urielle

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 22:28

Mijn zwartje heeft een bouwpakket, daar wordt je ook niet vrolijk van hoor! Frontriem extra full, bakstukken etc. full en de neusriem moet dan weer in cob :=

Dev en Sendy alles in cob.

Future een stevige full.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 22:36

Wat heb ik dan een normale knollen.
Hoofdstellen gewoon cob en full en allebei een normaal zadel.

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 10:14

Hier ook een normaal zadel. Hoofdstel maat full en cob. Gewoon simpel. :)
Eerder de pony had ook zo'n bouwpakket. Bakstukken maat full, neusriem cob, frontriem full.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 10:15

Hier ook! Ponys cob, paarden full en een enkeling met een grote harsens extra full :')

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 21:13

Ik heb 13 april een onderlinge van de club opgegeven en ga dan mooi even proefdraaien in het M1 :=

Vandaag lekker gereden in het zonnetje
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding[/quote]

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 21:20

https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 9958_n.jpg
hoofdstelletje op de achtergrond! ben zo trots op m'n ukkie!

cp: je hebt 'm fijn voor mekaar! Fijn om tinkers met lengte in die hals te zien lopen! :+:
(tinkers in meervoud omdat jouw hengst ook al altijd zo fijn voor mekaar was)

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 21:24

Gaaf hoor, ook al past t niet, altijd leuk om wat te winnen :)

Hoe bedoel je dat laatste zinnetje Ayasha? Dit is mn hengstje :D :P

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 21:26

je hebt toch nog een hengst gehad? Ben zijn naam even kwijt... die liep Z toch?

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 21:30

Nee hoor :) Dit is mijn eigen.
Van een vriendin loopt wel Z ja. 2 zelfs :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 21:31

aah dan ben ik je daar mee misschien aan het verwarren... :o
Ach alsnog, deze foto's zijn fijn om te zien. :j zoals ik al zei; mooi op lengte, zachte hand... :j

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 21:37

Dankje :D Als ie gaat tanken is mn hand wat minder zacht hoor hihi :o maar ben er wel druk mee want ik had heel onrustige handen.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 22:36

Heerlijke foto's! En wat lékker hè: die zon!

Mbt hoofdstel maten: bij mijn valkje van 1.48 is een cobmaat vaak nog te groot.
Het schimmelje is nu 1.52 ( en in mei pas drie) en bij haar ga ik vrees ik wel een full nodig hebben... Die heeft echt een hóófd....

( om over haar oren nog maar niet te spreken.... := )