Wedstrijden kletstopic 2023

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DiscoDipp

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 21:48

Die is wel logischer hahaha niet dat ik logisch kan denken als ik op t paard zit hoor :')

Deempjexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 22:20

SophievdV schreef:
Ik lees wel mee, maar reageer niet zoveel. Komt ook omdat ik op dit moment weinig wedstrijden rijd. We hebben wel net een nieuwe merrie aan onze collectie toegevoegd en als ik deze foto zie dan lonkt het wel om ook met haar straks ook op wedstrijd te gaan :D

[ [url=m/E6Xtc7.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een knapperd! Die gaat zeker shinen in de ring hoor. Zonder twijfel :))

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 08:36

Deempje dankjewel!! Je zou het zo niet zeggen maar ze is al 17 :D

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-23 23:48

Vanavond weer 2 puntjes gereden in de B en 2 keer 1e prijs. 1e proef 183.5 ze was alleen maar met de omgeving bezig door de regen en de wind en 2e proef 193. Had haar daar wat scherper en lette ze meer op mij. Zeiknat geregend maar gelukkig niet voor niks. Heb nu b+9. 13 augustus hopelijk laatste keer B starten. En dan in oktober naar het L want september kan ik niet. Baal alleen dat de laatste maanden de galop echt slecht gaat. Ze valt er links steeds en snel uit. Ook tijdens de wedstrijden...

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-23 14:55

Ik had ook wedstrijd vandaag. Eerste proef gingen we meer zijwaarts dan vooruit, tweede proef gelukkig kunnen herpakken. Enige voordeel is dat ze dus wel zijwaarts kan voor het wijken straks :+ de regen was echt niet top, zag niks meer met al die druppels op mijn bril. Was een klein beetje zoeken naar de letters af en toe.

Deempjexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-23 18:52

Wat goed xxxmh, toch weer twee winstpunten. In de regen rijden is altijd zo zuur.. toch goed herpakt want bijna 10 punten verschil geeft toch een fijn gevoel!

Jammer van de regen Lumi, volgende keer beter.

Ik ben vandaag ook gestart, gelukkig hier geen regen. Wel een zeiknatte bak.. waardoor ik echt op safe reed. Met sommige punten het niet echt eens, later toen ik thuis kwam zag ik zelfs dat de jury een fout had gemaakt. Ze hadden opgeschreven dat ik op het verkeerde been zat met rijden, dus niet he.. heb het filmpje wel 10x terug gekeken :?
Wijken verdiende nog wat aandacht, 2e proef toch herpakt.
We hadden 179 punten in de 1e proef en 185 in de 2e proef met een 2e plaats.
Niet meer dan tevreden met ons eerste wedstrijd samen en gelijk zijn L2 debuut.
Ik had ook een 6 op zijn middendraf.. in de 1e proef :') dit is echt zijn ding wat hij super goed kan. Maarja.. volgende keer gaan we voor hoger.

Filmpje van vandaag:

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-23 19:07

Van harte iedereen weer met de punten! *\%/*

Ik moet er woensdag aan geloven, onze eerste springwedstrijd. We doen mee in de 70 en 80cm! Afgelopen vrijdag even naar de vereniging gelopen om op "vreemde" hindernissen te oefenen. Hij begon mega onzeker maar na een paar keer goed enthousiast belonen ging hij er wel vol voor! Ik schijt nu al 1000 kleuren _O- ben benieuwd

Afbeelding

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-23 19:30

Deempjexxx schreef:
Wat goed xxxmh, toch weer twee winstpunten. In de regen rijden is altijd zo zuur.. toch goed herpakt want bijna 10 punten verschil geeft toch een fijn gevoel!

Jammer van de regen Lumi, volgende keer beter.

Ik ben vandaag ook gestart, gelukkig hier geen regen. Wel een zeiknatte bak.. waardoor ik echt op safe reed. Met sommige punten het niet echt eens, later toen ik thuis kwam zag ik zelfs dat de jury een fout had gemaakt. Ze hadden opgeschreven dat ik op het verkeerde been zat met rijden, dus niet he.. heb het filmpje wel 10x terug gekeken :?
Wijken verdiende nog wat aandacht, 2e proef toch herpakt.
We hadden 179 punten in de 1e proef en 185 in de 2e proef met een 2e plaats.
Niet meer dan tevreden met ons eerste wedstrijd samen en gelijk zijn L2 debuut.
Ik had ook een 6 op zijn middendraf.. in de 1e proef :') dit is echt zijn ding wat hij super goed kan. Maarja.. volgende keer gaan we voor hoger.

Filmpje van vandaag:
[ Video ]

Leuk filmpje! Proficiat met je winstpunt en prijs. Wat een matig weer was het dit weekend he!

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-23 19:30

FleurSandro schreef:
Van harte iedereen weer met de punten! *\%/*

Ik moet er woensdag aan geloven, onze eerste springwedstrijd. We doen mee in de 70 en 80cm! Afgelopen vrijdag even naar de vereniging gelopen om op "vreemde" hindernissen te oefenen. Hij begon mega onzeker maar na een paar keer goed enthousiast belonen ging hij er wel vol voor! Ik schijt nu al 1000 kleuren _O- ben benieuwd

[ [url=m/WGxY6w.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat is het toch een mega gave pony!

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-23 19:34

Drie dagen Brabantse kampioenschappen zitten er op. Als groom mee met mijn instructrice/vriendin.
Met drie paarden ontzettend goed gereden. Eenmaal kampioen en een vierde plaats.

Met mijn favoriet helaas 10e.
Er werd met 6 ringen losgereden in een 30x60 ring en het paard werd er erg gespannen van. Losrijden ging natuurlijk niet goed op deze manier en met wat spanningsfouten in de proef kwam ze net te kort. Liep super goede onderdelen, maar ook een paar dikke onvoldoendes. Echt zonde, want we hadden er best wel wat van verwacht.

Vandaag gejureerd. Enorm gevarieerde groep waarvan de helft echt heel erg nat geregend is. Echt heel erg jammer.

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-23 19:54

Wat veel positieve verhalen! Gefeliciteerd iedereen met de punten, en Deempje specifiek met je L2 debuut :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-23 20:12

Iedereen gefeliciteerd met hun behaalde punten!

@Deempjexxx: ziet er netjes uit!! Maar gooit jouw paard nu zo ontzettend hoog op? Hij lijkt mij heel lastig uit te zitten. Wel heel zuur dat de jury het verkeerd heeft gezien.

@FleurSandro: succes woensdag :D

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-23 20:39

PSvanLot schreef:
Drie dagen Brabantse kampioenschappen zitten er op. Als groom mee met mijn instructrice/vriendin.
Met drie paarden ontzettend goed gereden. Eenmaal kampioen en een vierde plaats.

Met mijn favoriet helaas 10e.
Er werd met 6 ringen losgereden in een 30x60 ring en het paard werd er erg gespannen van. Losrijden ging natuurlijk niet goed op deze manier en met wat spanningsfouten in de proef kwam ze net te kort. Liep super goede onderdelen, maar ook een paar dikke onvoldoendes. Echt zonde, want we hadden er best wel wat van verwacht.

Vandaag gejureerd. Enorm gevarieerde groep waarvan de helft echt heel erg nat geregend is. Echt heel erg jammer.

Pff dat moet echt heel druk geweest zijn... dat helpt niet mee nee.. :n

Deempjexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-23 21:03

Fleursandro spannend!! Ik durf echt niet te springen en mijn paard is een rasecht springpaard en springt met mijn zusje momenteel 1meter. Mij niet gezien :')

Psvanlot, jammer maar grote cc zijn ook echt wel veel prikkels voor een paard. Zeker als ze daar al gevoelig voor zijn. Je paard probeerde vast zijn beste beentje voor te zetten ondanks de spanning. Lastig om door heen te rijden vaak.. maar jullie hebben het toch even gedaan +:)+

Lumi bedankt!

Lv19952 Jep.. grote gangen en bijna niet uit te zitten.. kan daarom ook niet goed doorzitten. Heb ook nog niet het juiste zadel deze geeft totaal geen steun. Maar wil sparen voor echt een zadel waar ik tevreden mee ben.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-23 21:30

Psvanlot: dat is wel heel druk 6 rongen door elkaar heen, en dan ook nog verschillende klassen, niet fijn. Toch 2 hele goede resultaten.
Spannend Fleurdandro: veel succes woensdag.
Deempje: jammer dat de jurering wat tegenviel, klinkt toch als een mooi debuut. Vond je halve volte halve baan en halthouden erg mooi! Wat had je daar voor?

Ik heb vrijdag een oefendressuur gereden, was niet best. Mijn zadel ligt niet helemaal top en ik neig snel naar stoelzit. Op concours kom ik dan met wat spanning erbij achterop de lepel terecht en kan mijn paard niet ontspannen meer lopen en ik niet meer zitten. Stap en galop ging wel, maar draf was echt drama. Geluk bij een ongeluk was mijn instructrice de jury en een zadelmaker haar schrijver en die zagen dat het echt grotendeels aan het zadel lag. Ik dacht dat ik gewoon niet kon rijden, of in ieder geval niet onder spanning :') . Snel een zadel van marktplaats geplukt en vandaag passend gemaakt met een prolite pad eronder. Nog niet optimaal maar een stuk beter dan ik had. Kan ik komende weekend hopelijk een beetje fatsoenlijk rondrijden op de kampioenschappen. Was vrijdag bijna in staat om me af te melden :7.

En dan maar sparen voor een permanente oplossing :\ .

Deempjexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-23 21:39

Eef_Bam schreef:
Psvanlot: dat is wel heel druk 6 rongen door elkaar heen, en dan ook nog verschillende klassen, niet fijn. Toch 2 hele goede resultaten.
Spannend Fleurdandro: veel succes woensdag.
Deempje: jammer dat de jurering wat tegenviel, klinkt toch als een mooi debuut. Vond je halve volte halve baan en halthouden erg mooi! Wat had je daar voor?

Ik heb vrijdag een oefendressuur gereden, was niet best. Mijn zadel ligt niet helemaal top en ik neig snel naar stoelzit. Op concours kom ik dan met wat spanning erbij achterop de lepel terecht en kan mijn paard niet ontspannen meer lopen en ik niet meer zitten. Stap en galop ging wel, maar draf was echt drama. Geluk bij een ongeluk was mijn instructrice de jury en een zadelmaker haar schrijver en die zagen dat het echt grotendeels aan het zadel lag. Ik dacht dat ik gewoon niet kon rijden, of in ieder geval niet onder spanning :') . Snel een zadel van marktplaats geplukt en vandaag passend gemaakt met een prolite pad eronder. Nog niet optimaal maar een stuk beter dan ik had. Kan ik komende weekend hopelijk een beetje fatsoenlijk rondrijden op de kampioenschappen. Was vrijdag bijna in staat om me af te melden :7.

En dan maar sparen voor een permanente oplossing : .

Een 6 :')

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-23 22:01

FleurSandro schreef:

[ [url=m/WGxY6w.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ziet er heel goed uit, veel plezier alvast :D

Deempjexxx gefeliciteerd met je winstpuntje! Wat een lange poten heeft die paard van jou zeg, kan me voorstellen dat het niet heel ontspannen zit zo ruim als zijn gangen zijn :') ik vind het ook een heel netjes proefje :) ook al vallen de punten wat tegen

Eef_Bam blijft een gedoe altijd, een fijn zadel vinden dat ook nog goed op je paard past. En maatwerk is zo belachelijk duur :\

----------

We zijn naar onze eerste echt grote springwedstrijd geweest, kleine 80 man in 1m, tig profs, dure paarden, luxe vrachtwagens op t erf en noem maar op. Parcours stond niet moeilijk ofzo wel grote afstanden voor grote stoere springpaarden zeg maar ;) ondanks al mijn twijfels een foutloos rondje gereden, dus alsnog met 1 winstpunt in 1m naar huis *\o/* ander rondje helaas toch 1 balk door een wending die ik enorm verkloot heb :\ ik kan alleen maar linksom rijden, echte springruiter dat ik ben :=

Het gaat wel lekker, ik heb voor het eerst ooit daadwerkelijk klik met mijn paard zeg maar :+ We weten allebei wat we van elkaar kunnen verwachten en dat we even graag naar de overkant willen, is ook niet niets ;)

Deempjexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-23 23:39

Fly_high, wat een deelnemersveld joh. 80 man? :roll:
Wel tof dat je een foutloos rondje hebt gereden.
En met die wending leer je alleen maar van toch?

Het lijkt alsof hij hele lange poten heeft maar dat is echt niet zo _O-
Hij is wel groot 1.72 maar met zijn knotjes in en ik in mijn wedstrijdtenue lijkt het ineens alsof hij op stelten staat whaha.
De ruime passen is een uitdaging en hij dendert er ook graag in door. Is nog een aandachtspuntje. Ho is ho en ik moet het ook nog kunnen bijbenen 8)7

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-23 23:57

Poeh dat losrijden is soms wel t spannendste van de hele wedstrijd whaha

Mooie grote rubriek zeg, 80 man

FleurSandro: dapper zeg

Iedereen gefeliciteerd met de wp !

Hier ook n regenachtige wedstrijd dag. Was " maar " 43 km van huis, dus vanmorgen met dochter en pony gegaan en later nog zelf terug.
Dochter heeft goed gereden, pony was over de zeik en heet en stout met die wind en regen. Beetje jammer

Zelf een fijne proef gereden en voor t eerst gewonnen tot mijn grote verrassing. Had wel wat mazzel, dat vele paarden ook spooky waren en die van mij niet, anders hadden die mij er zeker af gereden...maar ach, beetje geluk moet ook kunnen *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 00:06

@Deempje; heel herkenbaar. Ik heb er een van 1,80 die ook zulke grote passen maakt. Ik heb haar nu 2 jaar onder het zadel en begin nu pas een beetje normaal licht te rijden :+ moet wel zeggen dat ze sinds kort genoeg kracht heeft om haar achterhand wat meer er onder te zetten en als ze dan goed los gereden is en die achterhand werkt goed dan is ze wel een stuk makkelijker uit te zitten. Maar op wedstrijd met spanning lukt dit nog niet helemaal waardoor het er soms wat stuntelig uit ziet.

@Getup: wauw gefeliciteerd :D een beetje geluk mag je soms ook wel hebben hoor!

Deempjexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 00:46

Lv19952, zo daar noem je ook een maat haha.
Is die van jou nog een jonkie? Lix is nu 8 maar tot van kort echt een springer geweest. Hij springt nog steeds dus maar met mij gaat hij ook de dressuurring in. Maar ik merk dat dit nu hij dressuurmatig beter en sterker word hij ook steeds lichtvoetiger word en dit langer volhoud.
Hierdoor word het voor mij weer lastiger om te zitten, ik kan echt niet doorzitten hoor ik hou mijn hart al vast _O-
En het zijn gewoon de overgangen, hij heeft zoveel go op sommige momenten dat hij mij achterwege laat. Moet ik echt even mee puzzelen. Hij gooit dan echt zijn benen in de strijd. Heb je hier ook last van?

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 07:26

Het was eigenlijk gewoon schandalig. In de ringen werd B/L1/L2/M1/M2 en DM1 gereden.
Er zaten dus ook kinderen tussen wat het niet echt veilig maakte tussen ook flink wat ‘beginnende’ wedstrijdruiters, goedgekeurde hengsten en jonge paarden.

Later werd de hele grote nieuwe binnenbaan lll geopend om in los te rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 08:00

Deempjexxx schreef:
Is die van jou nog een jonkie? Lix is nu 8 maar tot van kort echt een springer geweest. Hij springt nog steeds dus maar met mij gaat hij ook de dressuurring in. Maar ik merk dat dit nu hij dressuurmatig beter en sterker word hij ook steeds lichtvoetiger word en dit langer volhoud.
Hierdoor word het voor mij weer lastiger om te zitten, ik kan echt niet doorzitten hoor ik hou mijn hart al vast _O-
En het zijn gewoon de overgangen, hij heeft zoveel go op sommige momenten dat hij mij achterwege laat. Moet ik echt even mee puzzelen. Hij gooit dan echt zijn benen in de strijd. Heb je hier ook last van?

Ja ook nog een jonkie! Ze is nu 6 jaar. Zadelmak gemaakt met 4 en 2 jaar rustig aan gedaan en vanaf dit voorjaar mag ze echt aan de bak.

Bij die van mij wordt het juist makkelijker zitten nu ze sterker wordt en wat meer op die achterhand komt! Zij wordt pas echt moeilijk zitten op het moment dat ze spanning heeft en dus niet helemaal los laat. Zo als bijvoorbeeld op buitenrit. Ik moet dan echt mijn beugels 1 gat korter doen anders gooit ze mij zo hoog uit het zadel dat ik geen contact meer heb met de beugels }:0 op wedstrijd hadden we hier de eerste keren ook last van maar dit gaat steeds beter.

Qua overgangen heb ik eigenlijk nergens last van. Die doet ze eigenlijk heel soepel. Behalve de overgang draf naar galop maar dat heeft een andere reden. Wel heel veel moeite gehad met de overgang galop draf. Ze viel dan uit elkaar en werd dan lastig te zitten.

Ook al hebben we nu net pas de punten voor het L1 zijn we nu toch al aan het oefenen met doorzitten. Korte stukjes maar jeetje wat is dit lastig zitten zeg. Heb op haar ook heel erg snel last van onrustige benen terwijl ik dat op andere paarden nagenoeg niet heb.

Enzo_Ollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 09:36

Weer een hoop positieve verhalen! Gefeliciteerd iedereen en ook netjes hoe er in het weer is gereden zo te lezen! :)

Wij gaan donderdag voor de meertallen Drentse en vrijdagochtend selectie voor ons individueel, als dat goed gaat mogen we door naar zaterdag voor de Drentse zelf, weersvoorspellingen werken gelukkig goed mee :+
Aan de andere kant, minder last van pollen dus dat is wel weer fijn :j

Deempjexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 10:12

LV19952 schreef:
Deempjexxx schreef:

Ja ook nog een jonkie! Ze is nu 6 jaar. Zadelmak gemaakt met 4 en 2 jaar rustig aan gedaan en vanaf dit voorjaar mag ze echt aan de bak.

Bij die van mij wordt het juist makkelijker zitten nu ze sterker wordt en wat meer op die achterhand komt! Zij wordt pas echt moeilijk zitten op het moment dat ze spanning heeft en dus niet helemaal los laat. Zo als bijvoorbeeld op buitenrit. Ik moet dan echt mijn beugels 1 gat korter doen anders gooit ze mij zo hoog uit het zadel dat ik geen contact meer heb met de beugels }:0 op wedstrijd hadden we hier de eerste keren ook last van maar dit gaat steeds beter.

Qua overgangen heb ik eigenlijk nergens last van. Die doet ze eigenlijk heel soepel. Behalve de overgang draf naar galop maar dat heeft een andere reden. Wel heel veel moeite gehad met de overgang galop draf. Ze viel dan uit elkaar en werd dan lastig te zitten.

Ook al hebben we nu net pas de punten voor het L1 zijn we nu toch al aan het oefenen met doorzitten. Korte stukjes maar jeetje wat is dit lastig zitten zeg. Heb op haar ook heel erg snel last van onrustige benen terwijl ik dat op andere paarden nagenoeg niet heb.

Bij ons ook overgang galop draf vooral. Overgangen terug duren te lang, en is op het moment nog geen kleine hulp. Heb lix nog niet meegemaakt met spanning.. _/-\o_
hij is echt een koele kikker, kijkt niet echt ergens van op dus zal niet weten hoe hij zich dan opstelt maar zal vast een keer gebeuren.

Bij het doorzitten hier ook last van onrustigere benen en daarbij ook uit het zadel gegooid worden. Ik hoop dat het met een ander zadel alleen al beter is maar ik moet zeggen ik oefen het af en toe met de les en training en dat gaat op zich wel. Maar ik durf het niet in een proef denk dat ik het niet zo lang volhoud of het er erg rommelig en onrustig uit ziet :Y)