Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
SophievdV schreef:Ik lees wel mee, maar reageer niet zoveel. Komt ook omdat ik op dit moment weinig wedstrijden rijd. We hebben wel net een nieuwe merrie aan onze collectie toegevoegd en als ik deze foto zie dan lonkt het wel om ook met haar straks ook op wedstrijd te gaan![]()
[ [url=m/E6Xtc7.jpg]Afbeelding[/url] ]
Deempjexxx schreef:Wat goed xxxmh, toch weer twee winstpunten. In de regen rijden is altijd zo zuur.. toch goed herpakt want bijna 10 punten verschil geeft toch een fijn gevoel!
Jammer van de regen Lumi, volgende keer beter.
Ik ben vandaag ook gestart, gelukkig hier geen regen. Wel een zeiknatte bak.. waardoor ik echt op safe reed. Met sommige punten het niet echt eens, later toen ik thuis kwam zag ik zelfs dat de jury een fout had gemaakt. Ze hadden opgeschreven dat ik op het verkeerde been zat met rijden, dus niet he.. heb het filmpje wel 10x terug gekeken![]()
Wijken verdiende nog wat aandacht, 2e proef toch herpakt.
We hadden 179 punten in de 1e proef en 185 in de 2e proef met een 2e plaats.
Niet meer dan tevreden met ons eerste wedstrijd samen en gelijk zijn L2 debuut.
Ik had ook een 6 op zijn middendraf.. in de 1e proefdit is echt zijn ding wat hij super goed kan. Maarja.. volgende keer gaan we voor hoger.
Filmpje van vandaag:
[ Video ]
FleurSandro schreef:Van harte iedereen weer met de punten!![]()
Ik moet er woensdag aan geloven, onze eerste springwedstrijd. We doen mee in de 70 en 80cm! Afgelopen vrijdag even naar de vereniging gelopen om op "vreemde" hindernissen te oefenen. Hij begon mega onzeker maar na een paar keer goed enthousiast belonen ging hij er wel vol voor! Ik schijt nu al 1000 kleurenben benieuwd
[ [url=m/WGxY6w.jpg]Afbeelding[/url] ]
PSvanLot schreef:Drie dagen Brabantse kampioenschappen zitten er op. Als groom mee met mijn instructrice/vriendin.
Met drie paarden ontzettend goed gereden. Eenmaal kampioen en een vierde plaats.
Met mijn favoriet helaas 10e.
Er werd met 6 ringen losgereden in een 30x60 ring en het paard werd er erg gespannen van. Losrijden ging natuurlijk niet goed op deze manier en met wat spanningsfouten in de proef kwam ze net te kort. Liep super goede onderdelen, maar ook een paar dikke onvoldoendes. Echt zonde, want we hadden er best wel wat van verwacht.
Vandaag gejureerd. Enorm gevarieerde groep waarvan de helft echt heel erg nat geregend is. Echt heel erg jammer.
Eef_Bam schreef:Psvanlot: dat is wel heel druk 6 rongen door elkaar heen, en dan ook nog verschillende klassen, niet fijn. Toch 2 hele goede resultaten.
Spannend Fleurdandro: veel succes woensdag.
Deempje: jammer dat de jurering wat tegenviel, klinkt toch als een mooi debuut. Vond je halve volte halve baan en halthouden erg mooi! Wat had je daar voor?
Ik heb vrijdag een oefendressuur gereden, was niet best. Mijn zadel ligt niet helemaal top en ik neig snel naar stoelzit. Op concours kom ik dan met wat spanning erbij achterop de lepel terecht en kan mijn paard niet ontspannen meer lopen en ik niet meer zitten. Stap en galop ging wel, maar draf was echt drama. Geluk bij een ongeluk was mijn instructrice de jury en een zadelmaker haar schrijver en die zagen dat het echt grotendeels aan het zadel lag. Ik dacht dat ik gewoon niet kon rijden, of in ieder geval niet onder spanning. Snel een zadel van marktplaats geplukt en vandaag passend gemaakt met een prolite pad eronder. Nog niet optimaal maar een stuk beter dan ik had. Kan ik komende weekend hopelijk een beetje fatsoenlijk rondrijden op de kampioenschappen. Was vrijdag bijna in staat om me af te melden
.
En dan maar sparen voor een permanente oplossing.
FleurSandro schreef:Ik moet er woensdag aan geloven, onze eerste springwedstrijd. We doen mee in de 70 en 80cm! Afgelopen vrijdag even naar de vereniging gelopen om op "vreemde" hindernissen te oefenen. Hij begon mega onzeker maar na een paar keer goed enthousiast belonen ging hij er wel vol voor! Ik schijt nu al 1000 kleurenben benieuwd
[ [url=m/WGxY6w.jpg]Afbeelding[/url] ]
Deempjexxx schreef:Lv19952, zo daar noem je ook een maat haha.
Is die van jou nog een jonkie? Lix is nu 8 maar tot van kort echt een springer geweest. Hij springt nog steeds dus maar met mij gaat hij ook de dressuurring in. Maar ik merk dat dit nu hij dressuurmatig beter en sterker word hij ook steeds lichtvoetiger word en dit langer volhoud.
Hierdoor word het voor mij weer lastiger om te zitten, ik kan echt niet doorzitten hoor ik hou mijn hart al vast![]()
En het zijn gewoon de overgangen, hij heeft zoveel go op sommige momenten dat hij mij achterwege laat. Moet ik echt even mee puzzelen. Hij gooit dan echt zijn benen in de strijd. Heb je hier ook last van?
LV19952 schreef:Deempjexxx schreef:Lv19952, zo daar noem je ook een maat haha.
Is die van jou nog een jonkie? Lix is nu 8 maar tot van kort echt een springer geweest. Hij springt nog steeds dus maar met mij gaat hij ook de dressuurring in. Maar ik merk dat dit nu hij dressuurmatig beter en sterker word hij ook steeds lichtvoetiger word en dit langer volhoud.
Hierdoor word het voor mij weer lastiger om te zitten, ik kan echt niet doorzitten hoor ik hou mijn hart al vast![]()
En het zijn gewoon de overgangen, hij heeft zoveel go op sommige momenten dat hij mij achterwege laat. Moet ik echt even mee puzzelen. Hij gooit dan echt zijn benen in de strijd. Heb je hier ook last van?
Ja ook nog een jonkie! Ze is nu 6 jaar. Zadelmak gemaakt met 4 en 2 jaar rustig aan gedaan en vanaf dit voorjaar mag ze echt aan de bak.
Bij die van mij wordt het juist makkelijker zitten nu ze sterker wordt en wat meer op die achterhand komt! Zij wordt pas echt moeilijk zitten op het moment dat ze spanning heeft en dus niet helemaal los laat. Zo als bijvoorbeeld op buitenrit. Ik moet dan echt mijn beugels 1 gat korter doen anders gooit ze mij zo hoog uit het zadel dat ik geen contact meer heb met de beugelsop wedstrijd hadden we hier de eerste keren ook last van maar dit gaat steeds beter.
Qua overgangen heb ik eigenlijk nergens last van. Die doet ze eigenlijk heel soepel. Behalve de overgang draf naar galop maar dat heeft een andere reden. Wel heel veel moeite gehad met de overgang galop draf. Ze viel dan uit elkaar en werd dan lastig te zitten.
Ook al hebben we nu net pas de punten voor het L1 zijn we nu toch al aan het oefenen met doorzitten. Korte stukjes maar jeetje wat is dit lastig zitten zeg. Heb op haar ook heel erg snel last van onrustige benen terwijl ik dat op andere paarden nagenoeg niet heb.