[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Peelie

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 15:09

En welke maat trens heeft hij normaal?

Ik had altijd begrepen dat je trens groter hoort te zijn dan je stang?

Ik rij nu op 12.5 stang en 13.5 trens.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 15:09

Hier geen stang en trend, anderhalf jaar terug een bit + hoofdstel laten aanmeten. Zou ik over gaan op s&t zou ik dat weer doen. Hij liep beduidend beter met dat bit en hoofdstel.

Zou dan ook niet lukraak maten en soorten uitzoeken, gewoon kijken wat bij je past!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 15:30

Peelie schreef:
En welke maat trens heeft hij normaal?

Ik had altijd begrepen dat je trens groter hoort te zijn dan je stang?

Ik rij nu op 12.5 stang en 13.5 trens.

Trens normaal 12,5

Ja ik ook maar ik hoor heel veel in omgeving (van mensen op hoog niveau) juist andersom stang groter dan trens omdat het anders klemt.

Dat zat bij mijn paard dus ook veel beter.

miicchhellee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 16:16

Ik rij met S&T, maar zou ook op trens kunnen.
Ik heb een trust combi erin, 13,5 en 13.
dubbelgebroken watertrens en de low port stang (nr 2)

MyWup

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 17:18

Janine1990 schreef:
Hmm.. nieuwe baan is toch niet helemaal wat ik er van verwachtte... Voornamelijk wachten tot er werk komt. Betaalt erg goed, maar ik vind dit echt verschrikkelijk saai. Leuke mensen, maar niet het contact dat ik bij mijn vorige baan had met de mensen op de werkvloer. Om deze redenen gaat mijn voorganger weg en hij heeft exact dezelfde achtergrond als ik. -O-
Dus dit ga ik niet lang volhouden... :n

Gelukkig maken paarden gelukkig!

Helaas heb ik mijn zwarte parel open gereden -O- Wat kan je je daar banketstaaf over voelen zeg! Vlak voor de clinic zag ik wat kalige plekjes ter hoogte van mijn spoor. Ik ging er vanuit dat het ging om een vieze spoor in combinatie met verharing. Not... :+ het was een schimmeltje... -O-
Toen de bak maandag een beetje nat was, is het plekje open gegaan door de wrijving :(

Inmiddels is het plekje weer dicht, maar voorlopig maar even zonder sporen tot alles weer begroeid is. :+
Nouja, kan alleen maar goed uitpakken denk ik. Travers was eerst even moeilijk, misschien ook door de warmte. Maar dankzij de tips uit de clinic gaat dat ook prima zonder sporen :)

Noukie, klinkt heel goed die clinic! zo wil ik dan ook wel eens oefenen!

Liss, hoe gaat het met paard en zoon?

Paardlief is weer weer op de rit, vandaag met stalgenoten een buitenrit gemaakt.
Mijn zoon knapt elke dag wat op, alleen is het moeilijk voor hem om rust te houden. Maar met beiden gaat het goed!

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 19:33

Gelukkig gaat het met beide beter Liss! Maar echt zorgen voor ie rust hoor, hoe moeilijk ook... Ik zou willen dat ik het gedaan had, nu 10 jaar later, dus als je nog iemand nodig hebt om vermanend toe te spreken... :P Nee, maar zonder gekheid, het is wel echt belangrijk in het herstel en nu ligt de kans er om dat goed te doen.

Ik rijd met een glad wiel. Vind zelf punten/knopspoor niet fijn en hier reageren ze vaak wat meer ril op (als de mijne überhaupt reageert :+) Ik kan t niet zo goed uitleggen, maar iig vind ik t wieltje zelf fijner, das de conclusie :+

Mijn normale trens is 13,5, mn onderleg ook en mn stang 12,5. Ooit hier al eens besproken, is mij zo aangeraden door een bitfitter, maar hoor ook andere logica en uiteindelijk moet je doen wat het beste voelt..
Dat was voor mij dus verder op trens, hij is helemaal niet fijn op stang eigenlijk. :') Zo jammer van mijn mooie hoofdstel, haha

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 11:15

Ik heb inderdaad juist andersom geloof ik, stang groter dan mn trens? Ik weet de logica niet meer maar dat raadde iemand me ooit aan en zo loopt er eigenlijk prima op.
Met mn ruin weet ik het nog niet daar heb ik hem nog niet ingehangen. Ik train trouwens bijna altijd op trens, heel soms in mn lessen alleen met stang erbij. Merrie loopt nog een stuk gedragender met stang erbij maar ik wil graag dat ze ook gaat leren dat met enkel de trens te doen en hopelijk kan die stang er dan uit blijven.

Ik rijd op mn merrie met ronde zwanenhalssporen in de training en wieltjes met 'zachte' tanden met wedstrijd en bij mn ruin ronde wieltjes met training en wedstrijd zelfde als bij mn merrie.

Fijn dat het beter gaat Liss :)

Mahitri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 08:34

Zo ik meld mij ook weer eens even :o
Iedereen is lekker bezig zo te lezen.
Zelf heb ik ook maar weer eens een wedstrijd gepland. Half mei gaan we een nieuwe poging doen om Z1 te starten. Met het mooie weer van vorige week begint het bij mij toch weer te kriebelen.
Ik heb de afgelopen maanden heel veel aan mezelf gewerkt en momenteel ben ik nog druk met zitlessen bezig omdat dat echt wel nodig was. Vooral mijn eigen spanning loslaten vond ik lastig maar Beer reageert daar echt heel fijn op dus we blijven oefenen.

shirleyp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 09:44

Ik val ook weer even binnen :) Heb gisteren mijn debuut gemaakt en man wat vond ik het spannend! Maar uiteindelijk best fijn kunnen rijden! Paard gedroeg zich redelijk goed en ik kon mijn zenuwen redelijk de baas. Merkte dat ik het nog wel lastig vind om alles goed aan elkaar te plakken en het zijn veel oefeningen waarbij een afwerkingsfoutje snel gemaakt is. Ik moet er nog echt meer routine in krijgen en handiger in worden. Maar heb er zeker vertrouwen in! We hadden 198,5-2 (ahum, programmafoutje) en 197,5 (incl. Verzetbokje O:) ) Leek me een mooi beginpunt voor een debuut! Nu trainen en volgende week weer :D

Paardlief mag eerst als beloning voor ons harde werk zondag nog even een oefencrossje doen, zin in!

Mooi weer motiveert mij ook enorm! Buitenwedstrijden zijn ook echt mijn ding, dus het is voor mij enorm gekoppeld aan fanatiek trainen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 21:09

Netjes toch!

Ik mag morgen :D zit al helemaal te stuiteren. Na 10 maanden weer met mijn knapperd de ring in :):)

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 21:22

Niet gek voor de eerste keer Shirley! Weet je waar je staat en waaraan je verder wil werken :)

En Yvank: heeeel veel plezier op jullie uitgestelde debuut!

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 11:36

Veel plezier vandaag yvanka.

Ik heb gisteren in Velsen bij een Sub-Top wedstrijd geschreven. Inspirerend op vele vlakken. Ik ben er achter gekomen dat het ook maar mensen zijn en dat er ook in de subtop tot grand prix niveau maar wat aangekloot word. Het geeft de burger weer moed. :Y)

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 11:46

Yvank heeeeel veel plezier! *\o/*

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 13:22

Mahitri, wat spannend! Waar ga je starten?

Shirley, netjes hoor! Op naar de volgende, wat gaf het algehele beeld in de punten weer?

Yvank, heel veel succes!!! *\o/*

Peelie wat leuk om te doen! En uiteindelijk doen we allemaal hetzelfde; iets dat we ontzettend leuk vinden! :D

Bleegh... ik baal als een stekker...
Woensdag uit het werk een afspraak bij de opticien. Had niet genoeg boodschappen gedaan dus niet bepaald genoeg gegeten :+ Hele lichaam deed pijn en ik dacht dat het kwam door te weinig eten. Nog even snel langs de appie voor wat granenrepen. Het leek weer wat beter te worden.
Die avond lag ik al om 7 uur op de bank te slapen, vroeg op bed en donderdag weer aan het werk. Met flinke koorts en pijn in mijn maag. Maar ook die pijn was te doen en wat afleiding op het werk hielp mee. 's Middags weer naar de opticien, ogen gedruppeld waardoor ik gigantische pupillen kreeg en niet meer kon lezen (alleen veraf zien). Dus 's avonds alleen maar tv kunnen kijken en weer vroeg op bed. Dacht dat ik misselijk was van de druppels en de grote pupillen. Vrijdag thuis een muurtje slopen voor de bijkeuken, aangezien mijn pupillen nog steeds enorm waren liep ik met een zonnebril op. Was misselijk en nog steeds buikpijn. Toen ik cola ging drinken ging de buikpijn in ieder geval over. Dus 's avonds lekker gereden. Afspraak gemaakt om vandaag de jonge hengsten te gaan longeren. Gisteren de hele dag maar wat omgehangen, darmen begonnen ook vrolijk mee te doen ;(
Inmiddels ben ik compleet uitgedroogd... Ik was onderweg naar stal en besloot eerst te gaan tanken, just in case... Maar zelfs tanken was eigenlijk te veel moeite. Zat me af te vragen waar ik in godsnaam mee bezig was. Dus nu zit ik weer op de bank :(
Bedenken of ik mijn les voor morgenavond ook af moet zeggen. En een potje janken omdat mijn lichaam niet mee wil werken, hoe onschuldig ook :+

Oke tot zover mijn klaagzang :+

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 13:42

Jeetje Janinne. Ook wel een beetje voorzichtig doen met jezelf!

Ik heb voor het eerst in mijn leven last van hooikoorts. Ik dacht dat ik dood ging :+ nu met een pilletje en neusspray gaat het wel weer een beetje.

En idd. Uiteindelijk doen we allenmaal iets waar we plezier ik hebben. En dat is het belangrijkste.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 15:55

Nou onze kop is er af :D

In de stromende regen, heerlijk. En nee het was niet perfect zeker niet maar ach ik zat er met een big smile op. 10 maanden niet gestart, de vraag geweest of hij wel weer genoeg zou herstellen om volledig de sport in te kunnen en nu reden we dan zomaar ons Z1 debuut. Losrijden was heel fijn! In de proef krijg hij spanning wat zich de eerste onderdelen heel erg uitte dan kruipt die helemaal in elkaar en en als je been geeft gaat die galopperen. Dus binnenkomen was denk ik wel 3 keer galop :´) onderdelen daarna ook niet zo goed maar gewoon rustig doorgereden en ik kon de spanning er uitrijden waardoor het daarna veel fijner ging!

Over het algemeen moet ik de proef nog veel meer aan elkaar rijden hoor en in het begin dus best wat punten verloren. We hadden 191 punten en daar ben ik helemaal niet ontevreden mee :) we gaan lekker verder oefenen!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 15:56

Moet toch al een heerlijk gevoel zijn om na zo'n onzekere periode weer de ring in te rijden! Een overwinning an sich!! *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 15:58

Ja ik was super trots! En vooral dat hij voor mij bleef lopen terwijl die het eigenlijk eerst weer supereng vond. Eerder zou die dichtklappen en dan kon ik er de hele proef niet aanrijden. Nu heb ik in de draf alle zeilen moeten bijzetten maar de galoptour was wel al veel beter. Komt vast wel goed. Lekker kilometers maken nu!

Mahitri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 16:08

Klinkt helemaal niet verkeer Yvank! Inderdaad nu lekker kilometers gaan maken.

@Janine: Pas inderdaad maar goed op jezelf. Je lijf geeft niet voor niets aan dat het even niet lukt.
Ik ga de 19e in Joure starten.
@Peelie: Ik heb zelf geen hooikoorts maar ik zie wel mensen in mijn omgeving die er heel veel last van hebben. Ik hoop voor je dat het nu goed blijft gaan.
@shirleyp: Keurige punten zo voor de eerste keer! En fijn dat er al goede stukken in zaten.

MyWup

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 18:03

Yvank, fijn dat je toch nog een fijn gevoel hebt.

Ik ga morgen naar Steenwijk, instructieweek :)
Lekker weekje geen werk en gezin (hou van beide hoor ;)) gewoon even 5 dagen lang alleen paard, paard, paard!

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 18:04

Leuk Liss! Veel plezier!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 18:07

Leuk Liss, waar ga je heen? :D

Mahitri, spannend!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 20:35

Leuk veel plezier!

En jij inderdaad goed op jezelf passen janine!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 20:37

Komt allemaal wel goed hoor, zolang ik nog op Bokt kan, ben ik niet doodziek. :+

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 20:53

Hahaha Janine