[HK] B-debuut in 2017

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 18:15

Tja.. heb inmiddels al ruim 15 duizend euro in het beest zitten in 1.5 jaar tijd. Je zou toch verwachten dat je vooruit gaat na alle osteopaten, tandartsen, dierenartsen, onderzoeken, instructie etc. ;(

Woensdag nog een hele fijne les gereden. Donderdag heeft mijn bijrijder even gereden, ging prima tot circa een half uur. Toen begon dit gedrag uit het niets ineens. Sinds vrijdag is het 1 groot drama, maar het lijkt zo erg op gewoon "poedersuiker gedrag". Je weet het gewoon niet. Aan de longeerlijn loopt ze trouwens heerlijk, ontspannen, ruim en lang en laag..

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 18:25

Esaqar schreef:
Ik hou dit topic echt niet bij. Vooral omdat ik 9 van de 10 keer op bokt zit via mijn telefoon en enkel op maandag op school via de laptop.

Ik zal dus morgen even reageren op de updates van jullie!

Gisteren had ik concours met Sterre! Ze liep super fijn tijdens het inrijden, viel wat door het binnenbeen zo af en toe, maar het ging boven verwachting! :)
Eenmaal in de ring verbaasde me het dat ze nergens van schrok, aangezien ze nogal snel over de zeik kan zijn, alleen ging ze vol op de rem bij de jury auto.
Na een aantal minuten moest ik toch echt starten en heb ik mijn proef niet echt fijn kunnen rijden. Ik probeerde er toch nog het beste van te maken, wat resulteerde in 179,5.

In de tweede ring hetzelfde alleen heb ik me toen maar gefocused op een ontspannen paard aangezien ze in de eerste proef toch wat spanning had. Ze liep meer ontspanning omdat ik de zijde van de auto (C) niet doorreed en halsstrekken en stap verruimen niet heb getoont (in de eerste proef werd ze hier wat onrustig van en ging met de verruimde stap dribbelen). Wat resulteerde in 162,5.

Ondanks dat heel fijn gereden en weer een ervaring rijker. Op naar 7 juni! :D

Wat balen van die 0.5 haha, maar toch nog nette punten!

Succes 7 juni alvast.

ynskek
Moderator Algemeen

Re: [HK] B-debuut in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 18:28

Wat k.lote GA

Ik heb 215 gereden in de F16. Redelijke proef neer gezet... op naar volgende week.

210 moet je hebben voor een promotie punt

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 18:59

ynskek schreef:
Wat k.lote GA

Ik heb 215 gereden in de F16. Redelijke proef neer gezet... op naar volgende week.

Is netjes toch? Gaat vast helemaal goed komen. Al eerder B gestart? (Krijg niet alles meer mee haha)

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 19:33

Ghostattack schreef:
Tja.. heb inmiddels al ruim 15 duizend euro in het beest zitten in 1.5 jaar tijd. Je zou toch verwachten dat je vooruit gaat na alle osteopaten, tandartsen, dierenartsen, onderzoeken, instructie etc. ;(

Woensdag nog een hele fijne les gereden. Donderdag heeft mijn bijrijder even gereden, ging prima tot circa een half uur. Toen begon dit gedrag uit het niets ineens. Sinds vrijdag is het 1 groot drama, maar het lijkt zo erg op gewoon "poedersuiker gedrag". Je weet het gewoon niet. Aan de longeerlijn loopt ze trouwens heerlijk, ontspannen, ruim en lang en laag..

Heb je al laten checken op kissing spines?

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 19:45

Dat gaan we nu dus doen Harvey1, maar we hebben voor 4 weken terug een thermografische scan laten doen en daar kwam niks uit wat betreft rug of nek. Apart dus..

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 19:48

Ghostattack schreef:
Dat gaan we nu dus doen Harvey1, maar we hebben voor 4 weken terug een thermografische scan laten doen en daar kwam niks uit wat betreft rug of nek. Apart dus..

Ontzettend K*T joh.. Ik hoop toch dat er niks ernstigs uitkomt en dat mevrouw toch 'gewoon' vervelend is. Goed dat je niet opgeeft.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 21:19

Harvey1 schreef:
Ghostattack schreef:

Ontzettend K*T joh.. Ik hoop toch dat er niks ernstigs uitkomt en dat mevrouw toch 'gewoon' vervelend is. Goed dat je niet opgeeft.

Ik ben wel bang voor het ergste.. Snap er gewoon niks van. Zo is er niks aan de hand en dan ineens vergaat de wereld. Als het foute boel is, dan betekent dat ook einde paardensport voor mij helaas :n

CarolandRuud

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 21:25

Jeetje wat balen GA. Hopen dat je snel duidelijkheid hebt.

Mijn debuut ging super!
Mijn doel was om 2 ontspannen proeven neer te zetten en dat is gelukt. Heb zelfs 2 dikke winstpunten (190 & 192,5).

Nog genoeg verbeterpunten waar ik mee bezig kan en ook wel wist. Maar voor de eerste keer ben ik erg tevreden :D

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 22:10

roosjenat schreef:
ynskek schreef:
Wat k.lote GA

Is netjes toch? Gaat vast helemaal goed komen. Al eerder B gestart? (Krijg niet alles meer mee haha)

Ik heb 22 april mn debuut gereden en daar voor mijn gevoel toen 1 redelijke en 1 prut proef neergezet...

Kwam met 194,5 en 181 thuis toen

Voor iedereen met winst gefeliciteerd.

GA ik ga voor je duimen.

Volgende week mag ik om 17.36 en 17.52 starten

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 22:27

Ynskek : oh dat is super netjes! Moet vast wel goedkomen aankomende week.

Ik ga vanaf woensdag niet meer reageren tot ik weer terug ben.
Dinsdag examens voorbij en woensdag op vakantie , ben weer even wat rust nodig haha.

Met miley trainen gaat goed , morgen laatste keer rijden voor ik weg ga.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 22:58

Leuk zo al die deadlines voor mijn afstuderen, dan loop je gelijk achter. :')

Iedereen gefeliciteerd met de behaalde punten! Mensen waarbij het net niet ging zoals het moet: moed niet laten zakken en volgende keer weer een kans!

Hier op het moment vooral last van de warmte in combinatie met hooikoorts en dan rijden in een rijbaan die zo beetje volledig omringt is met planten. Maar al met al mag ik nog in mijn handjes knijpen, want mijn ogen zitten niet dicht en kan dus nog wel veilig rijden.
Aankomende zaterdag komt de fysio weer voor controle, ben benieuwd wat ze er nu van vindt. 11 juni ga ik weer op wedstrijd.

GA: ik zal voor je duimen. Klinkt in ieder geval goed poedersuiker.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 19:27

Morgen om 15.00 moeten we op de kliniek zijn, dan ga ik mijn verhaal doen bij de dierenarts en daarna wordt er misschien eerst een klinisch onderzoek gedaan en daarna foto's gemaakt. Ik wil toch ook even vragen om bloed te trekken voor de zekerheid. Ik ben wel echt heel bang voor de uitslag van de foto's -O-

Voor degene die het willen zien hoe ze doet, ik heb een filmpje met drie soorten beelden: longeren, wedstrijd van gisteren en de les van vorige woensdag. Als je oprecht geïnteresseerd bent, dan kun je me een PBtje doen.

venivedivici

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 20:50

Nou wij leven nog!
Zondag ons debuut gehad.
Ik was zo zenuwachtig dat ik heel de nacht wakker lag en heletijd liep te kokhalzen. Zodra ik duke ging wassen en knotten was het weg.

We gingen ons melden en toen moeste ze nog met de l1/l2 ponys beginnen dus op ons gemakje opgezadeld eenmaal daar aan gekomen kon ik gelijk de ring in dus na 1ntje draf meteen erin.
Helaas was dat in de proef te merken. Hij was nog niet helemaal warm en daardoor veel mis communicatie.. wat toch nog 176,5 waard was.

Daarna kon ik pas echt losrijden maar duke had nog wel veel spanning doordat ie niet even op zijn gemak kon kijken.
Toen toch maar de 4de proef in ging eigenlijk een stuk beter. Hij sprong 1x verkeerd aan doordat ie schrok.
Helaas kreeg ik daar een 4 voor terwel iemand anders heletijd oversprong ect en die na huis ging met 210 punten... jury sport :')
Mijn doel was om op mijn tempo te laten lopen en op mij te laten wachten en dat doel is gelukt.
Toch hebben wij ons eerste wp behaald in de 2de proef met 183 *\o/* *\o/*

Nu veel kms gaan maken want zoals het thuis gaat moet het op wedstrijd ook!

Afbeelding

Afbeelding

Veel complimenten over hem gehad!
En ben super trots op ons.
Zo wit was ie toen we thuis kwamen niet meer want hij mocht lekker de wei op <3

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 21:15

venivedivici schreef:
Nou wij leven nog!
Zondag ons debuut gehad.
Ik was zo zenuwachtig dat ik heel de nacht wakker lag en heletijd liep te kokhalzen. Zodra ik duke ging wassen en knotten was het weg.

We gingen ons melden en toen moeste ze nog met de l1/l2 ponys beginnen dus op ons gemakje opgezadeld eenmaal daar aan gekomen kon ik gelijk de ring in dus na 1ntje draf meteen erin.
Helaas was dat in de proef te merken. Hij was nog niet helemaal warm en daardoor veel mis communicatie.. wat toch nog 176,5 waard was.

Daarna kon ik pas echt losrijden maar duke had nog wel veel spanning doordat ie niet even op zijn gemak kon kijken.
Toen toch maar de 4de proef in ging eigenlijk een stuk beter. Hij sprong 1x verkeerd aan doordat ie schrok.
Helaas kreeg ik daar een 4 voor terwel iemand anders heletijd oversprong ect en die na huis ging met 210 punten... jury sport :')
Mijn doel was om op mijn tempo te laten lopen en op mij te laten wachten en dat doel is gelukt.
Toch hebben wij ons eerste wp behaald in de 2de proef met 183 *\o/* *\o/*

Nu veel kms gaan maken want zoals het thuis gaat moet het op wedstrijd ook!

[ [url=m/8AnIC8.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/OR8SDO.jpg]Afbeelding[/url] ]

Veel complimenten over hem gehad!
En ben super trots op ons.
Zo wit was ie toen we thuis kwamen niet meer want hij mocht lekker de wei op <3

Kun je trots op zijn!. Je hebt ook echt een leuk paard. Veel kilometers maken en dan gaat het helemaal goed komen met jullie.

En dat jurysport herken ik haha. Maar doe je helaas niks aan.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 21:46

Gefeliciteerd met je puntje venivedivici

venivedivici

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 21:53

Dank jullie wel!
Ben al ontzettend trots dat ik dit met hem kan. Van alleen halster kennen na oefen springen , oefen cross naar officieel dressuur!
We gaan lekker door oefenen en binnenkort lessen bij een wedstrijd amazone dus moet goed komen.

Nathalie.. dat jurysport gaat nergens over maar dat paard had al zzl gelopen en was een heus mooi gespierd groot paard dus snap dat ie hoge ogen gooid maar zon punten verschil..

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 22:16

venivedivici schreef:
Dank jullie wel!
Ben al ontzettend trots dat ik dit met hem kan. Van alleen halster kennen na oefen springen , oefen cross naar officieel dressuur!
We gaan lekker door oefenen en binnenkort lessen bij een wedstrijd amazone dus moet goed komen.

Nathalie.. dat jurysport gaat nergens over maar dat paard had al zzl gelopen en was een heus mooi gespierd groot paard dus snap dat ie hoge ogen gooid maar zon punten verschil..

Maar alsnog heb ik hier vaak genoeg mee gemaakt dat er oneerlijk wordt gejureerd. Gelukkig niet bij iedereen maar er zijn hier wel een paar bekend die niet helemaal eerlijk zijn.

venivedivici

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 22:29

Zie net dat ik me zin beetje raar getypt heb. Bedoel idd het zelfde als jou..
En als er een bekende naam op staat is het toch al hoge scoren ookal rijden ze flut.

Wij hebben zaterdag cross en zaterdag erop springen en dan gaan we weer ff goed door trainen in dressuur en weer een gokje wagen :D

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 22:40

venivedivici schreef:
Zie net dat ik me zin beetje raar getypt heb. Bedoel idd het zelfde als jou..
En als er een bekende naam op staat is het toch al hoge scoren ookal rijden ze flut.

Wij hebben zaterdag cross en zaterdag erop springen en dan gaan we weer ff goed door trainen in dressuur en weer een gokje wagen :D

Haha , precies. Maar ja niks aan te doen.

Veel plezier zaterdag! Gaat vast helemaal goed komen.

venivedivici

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 22:42

Zolang wij het leuk vinden is het goed toch wat de jury er ook van vind!

Dankjewel.. jij bent van wodan toch? Raak af en toe beetje in de war haha.
Jij crosst ook wel is toch?

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 22:45

venivedivici schreef:
Zolang wij het leuk vinden is het goed toch wat de jury er ook van vind!

Dankjewel.. jij bent van wodan toch? Raak af en toe beetje in de war haha.
Jij crosst ook wel is toch?

Ja inderdaad , als mijn pony braaf zijn rondje loopt ben ik al tevreden.

Ja klopt ik ben van Wodan , alleen ga ik met Wodan dit jaar niet meer starten maar met mijn andere pony. Met die andere pony cross ik inderdaad.

Pien1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 23:37

Venivedivici: goed joh! Gefeliciteerd! Fijn dat je de tweede proef hem kon herpakken. En dat hij ook wat meer tijd had om op z'n gemak te komen. Goed gedaan! Mag je trots op zijn.
Zal voor je duimen GA dat het mee valt...

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 18:56

Wij zijn weer terug van de kliniek. Neutraal nieuws :+
Zara is helemaal van voor tot achter onderzocht. Eerst klinisch onderzoek, eigenlijk een klinische keuring. Daar kwam ze heel netjes doorheen, vrijwel geen opmerkingen behalve dat ze wat scheef is (maar dat wisten we haha). Dus aan de hand hiervan besloten om alle wervels op de foto te zetten. Van achter de oren tot aan de staart. Deze foto's allemaal bekeken en dat zag er super mooi uit, op 2 kleine dingen na: Paar wervels in de nek staan ietsje scheef, dat is niet erg en gebeurt bij mensen ook wel eens. Dit is geen verklaring voor haar gedrag. Daarnaast had ze in de rug (ter hoogte van de laatste rib) in 1 wervel een super klein plekje artrose. Ook dit was niet noemenswaardig en is niet de oorzaak van haar gedrag onder het zadel. Vervolgens is ze van voor tot achter met de echo bekeken om te kijken of er misschien ontstekingen zaten. Dat zag er allemaal netjes uit, dus de aanmerkingen op de röntgenfoto's zijn echt niet erg of dramatisch.

Met andere woorden. Pony is klinisch en rontgenologisch oke! We hebben nu besloten om maandag opnieuw een gastroscopie te doen, aangezien ze een heftige maagzweer heeft gehad enkele maanden terug. We willen even zien of er nog wat plekjes zitten die eventueel tijdens het rijden (door aansingelen) pijn kunnen geven door het maagzuur. Als dit niet het geval is, dan zou het nog spierpijn kunnen zijn en is ze waarschijnlijk gewoon bang dat werken = spierpijn betekent.

Tymone

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 20:12

Ghostattack schreef:
Wij zijn weer terug van de kliniek. Neutraal nieuws :+
Zara is helemaal van voor tot achter onderzocht. Eerst klinisch onderzoek, eigenlijk een klinische keuring. Daar kwam ze heel netjes doorheen, vrijwel geen opmerkingen behalve dat ze wat scheef is (maar dat wisten we haha). Dus aan de hand hiervan besloten om alle wervels op de foto te zetten. Van achter de oren tot aan de staart. Deze foto's allemaal bekeken en dat zag er super mooi uit, op 2 kleine dingen na: Paar wervels in de nek staan ietsje scheef, dat is niet erg en gebeurt bij mensen ook wel eens. Dit is geen verklaring voor haar gedrag. Daarnaast had ze in de rug (ter hoogte van de laatste rib) in 1 wervel een super klein plekje artrose. Ook dit was niet noemenswaardig en is niet de oorzaak van haar gedrag onder het zadel. Vervolgens is ze van voor tot achter met de echo bekeken om te kijken of er misschien ontstekingen zaten. Dat zag er allemaal netjes uit, dus de aanmerkingen op de röntgenfoto's zijn echt niet erg of dramatisch.

Met andere woorden. Pony is klinisch en rontgenologisch oke! We hebben nu besloten om maandag opnieuw een gastroscopie te doen, aangezien ze een heftige maagzweer heeft gehad enkele maanden terug. We willen even zien of er nog wat plekjes zitten die eventueel tijdens het rijden (door aansingelen) pijn kunnen geven door het maagzuur. Als dit niet het geval is, dan zou het nog spierpijn kunnen zijn en is ze waarschijnlijk gewoon bang dat werken = spierpijn betekent.

Op zich neutraal, maar ook redelijk okey nieuws. Geen dingen om je acuut zorgen over te maken. Maar haar gedrag is wel erg vervelend. Nu maar hopen dat ze weer snel de oude is.