[HK] Wedstrijd springende bokkers II

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 08:41

Onbewust veel spanning of paard weet gewoon dat ie dan niet verder hoeft. Lastig te beoordelen vanaf hier. Ik ben ook voor oefenspringen. Maar ook voor goede instructie die dan mee gaat met oefen springen.
Je kan de amazone trainrn, maar je kan bij wijze van t paard ook een tik met de longeerzweep meegeven bij hindernis 1. Als de amazone hier niet toe in staat is.
Ik zeg ook lekker veel kms maken. En even er een studie van maken met instructie :j

Junia

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 09:25

Bedankt voor alle tips!

14 mei heeft ze nog een wedstrijd staan, als het daar weer niet lekker gaat zal ik haar inderdaad maar weer een aantal keer inschrijven voor oefenspringen. Weten jullie waar het leuk oefenspringen is? Reisafstand maakt me niet heel veel uit.

Instructeur mee wordt moeilijk aangezien hij zelf in de weekends meestal ook een aantal paarden uit te brengen heeft. Als hij tijd heeft komt hij altijd graag mee, maar dat is tot nu toe pas 1x geweest :o

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 10:16

Vaak hebben grote stallen toch wel een parcours staan waar je meestal voor een x bedrag kan oefenen? ik ben niet heel bekend bij jou in de buurt :D
Of als je het goed filmt kan je daar ook meestal wel wat aan zien. Ik stuur m'n rondjes altijd door naar instructeur en dan hebben we het even over waar ik het beste aan kan sleutelen. Al is het de laatste tijd alleen maar 'komt wel goed, kilometers maken'.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 10:17

Gave foto's zag ik weer voorbij komen!
Nann wat jammer dat je een hindernis was vergeten, is ook echt iets voor mij. :')

Junia, 3x weigeren op hindernis 1 is wel echt heel zuur. Is het echt geen spanning?

Ik ben gisteren zelf bij de fysio geweest (zelfde vrouw die bij mijn paard komt. Heeft opleiding fysiotherapie gedaan en heeft later ook opleidingen voor paarden en honden gedaan. Om de naam osteopaat te mogen dragen behandeld ze ook nog steeds mensen).
Eindelijk een verklaring waarin ik elke keer zoveel pijn heb en ik het gewoon écht niet voor elkaar krijg om rechtop op het paard te zitten, ook al doe ik zo mijn best daarop.

Mijn si gewricht is dusdanig scheef dat als ik mijn rug bol of hol maak, deze niet eens mee beweegt. Mijn rug in de nierregio zit volledig vast, mijn schouders zitten voornamelijk aan de rechterkant helemaal vast. Bij mijn rechterschouder zie je ook 1 heel ontwikkelde spier en de rest in mijn schouder doet niks. Zelfde voor mijn rug; 1 kant is ontwikkeld en de andere kant doet bijna niks. Komt puur door het overcompenseren wat ik heb gedaan.

Ze had al wel gezien dat ik scheef was, maar dat het zo ernstig was dat had ze (en ik ook) niet verwacht. Mijn rechterbovenkant is gekraakt (auwwwww %) ) ze heeft me behandeld met van die naaldjes (dry needling) dat viel me trouwens verrassend mee. Voelde het naaldje iets en zodra die in de spieren kwam voelde ik schokjes, was heel bijzonder. En mijn si gewricht heeft ze voor nu getaped.

En er was 1 stukje in mijn rug dat wel mooi recht was. :o

Al met al kan ik mijn bekken niet kantelen, hang ik naar links en doet rechtop zitten pijn omdat alles zo scheef is. Ze vroeg gisteren ook; ga eens rechtop zitten. Dus ik rechtop zitten. Dat was dus volledig scheef. Ze maakte een foto en daar zag ik het zelf ook pas op, was best wel confronterend.

Ben zo blij dat ik nu weet wat het allemaal is, ik ben door 3 fysiotherapeuten en 1 manueel therapeut weggestuurd met; het zijn alleen maar je spieren, en kreeg dan wat oefeningen om die sterker te maken.

Mijn si gewricht is links een stuk hoger dan rechts, mijn schouder staat rechts een stuk hoger dan links. Om dat scheve si gewricht te compenseren knik ik vreselijk in naar links en trek ik mijn rechterschouder omhoog, omdat ik dan het gevoel heb recht te zitten. Ze vond het voor mij niet leuk, maar ze vindt mij wel een mooi project. :+
Ze zei; ik ga je weer helemaal recht krijgen, over een tijdje herken je jezelf niet meer terug. *\o/*

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 10:29

Wow best heftig dan! Wel fijn dat ze je zo goed gaat helpen naast die andere die je zo wegstuurde.

Felien_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 10:34

@Kaitlyn wat fijn dat je nu er eindelijk achter bent! :D Hopen dat dit ook gaat zorgen voor een fijnere houding op het paard en vooral dat je nu dan geen pijn meer hebt! Gek ook eigenlijk dat een aantal mensen niks bij je kunnen vinden en dan zo opeens komt iemand er mee dat je echt ontzettend scheef bent...

@Junia ik had dit zelf ook in het begin met mijn paardje, de drie keer weigeringen op een hindernis, maar dit kwam wellicht doordat wij beide onervaren waren en in tegenstelling tot het ruitertje op jou paard, had ik wel spanning.. Uiteindelijk was het gewoon veel oefenen, oefenen, oefenen.

Is er een mogelijkheid om bijvoorbeeld eerst bij de club waarvan ze lid zijn te gaan oefenen? En dan daar het eerst volgende wedstrijdje te plannen? Dit hielp mij destijds heel erg. Ik moet zeggen dat ik bij de eigen club nog steeds het fijnst spring.
Zelf ben ik ook een tijdje mensen gaan aanspreken (of mensen boden het aan) of ik niet een keer bij hun kon springen, dan was het toch een ander terrein maar zonder de druk van wedstrijden.

Verder kwamen er inderdaad ontzettend gave foto's voorbij! Ik vind het altijd jammer, meestal de wedstrijden waar ik rijd zie ik geen foto's van terug en mijn paps filmt het liever, ook niet erg, maar zou ook wel een keer gave foto's willen :D Misschien de volgende keer maar een vriendin meeslepen naar wedstrijd.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 11:48

Zo. Lekker scheef. Ik heb ook laten onderzoeken waarom ik scheef zit, behandeld en nu zit ik rechter. Maar ik ben scheef dus zal nooit helemaal kaasrecht worden. Gelukkig is het vrij minimaal voor mij.

Je kan ipv een les ook naar een andere locatie gaan waar een parcour staat en het parcour rijden als les. Dus oefen springen door de weeks. Dan moet instructeur mee kunnen haha. Van te voren plannen en dan moeg zoiets uit kunnen. Hij heeft er toxh een beter beeld van dan wij achter ons schermpje. En idd filmen. Alles filmen

Ik heb nog een foto gekocht van odD fotografie van Markelo <3

Afbeelding

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 11:51

Super gave foto <3

Ik heb er ook 2 gekocht van Lui foto die in Ouderkerk altijd foto's maakt

Afbeelding
Afbeelding

Felien_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 12:05

@Capriootje Die foto's herkende ik! of eigenlijk de hindernis :') Vroeg me al af of iemand daar nog had gesprongen, had gezien dat er inderdaad foto's van waren! Mooie foto's

@Cioccolato ook een gave foto zeg!

Even een vraagje, hoe komen jullie er altijd achter dat er foto's zijn gemaakt? :D

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 12:10

Haha ja Frederique en ik dus allebei! Laura start er ook nog weleens.

Bij deze locatie is eigenlijk altijd Lui foto aanwezig als ik er was, die loopt dan vrij duidelijk rond met een reclame jasje aan. Verder op andere concoursen zie ik niet vaak fotograven.
Op Aerdenhout soms wel, die plaatsen het op Facebook van de vereniging.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 12:20

Gave foto's :D

Ik heb 2 dressuurfoto's besteld :')

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 12:21

Jaa, leuk als er foto's worden gemaakt! Die van jou zijn ook tof, Kayleigh! En hele gave foto van OdD, Carola :j

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 12:40

Meestal zijn er op eventing wedstrijden altijd wel fotografen. Zie het op fb, heb veel fotografie paginas geliked dus daar zie ik het ook. En sommige herken ik tijdena de cross lopen, of tijdens het kijken bij springen _O-

Dank jullie!

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 12:50

Cioccolato schreef:
Je kan ipv een les ook naar een andere locatie gaan waar een parcour staat en het parcour rijden als les. Dus oefen springen door de weeks. Dan moet instructeur mee kunnen haha. Van te voren plannen en dan moeg zoiets uit kunnen. Hij heeft er toxh een beter beeld van dan wij achter ons schermpje. En idd filmen. Alles filmen

Dat is een top idee en moet inderdaad haalbaar zijn! Ik ga eens op zoek naar een locatie.
Het was gefilmd, maar filmpje is helaas niet bewaard. Instructeur krijgt normaal altijd een filmpje inderdaad, dan is hij er toch een beetje bij haha.

Gave foto van Markelo trouwens!

Capriootje ook gave foto's, wat heb jij een prachtig paard <3

Felien_Kyra fijn te horen dat ze niet de enige is. Misschien heeft ze ook wel meer spanning dan ze zelf zegt of merkt. Eigen club zijn we geweest, daarvan had ze juist veel spanning omdat ze zich zo graag wilde bewijzen. Ik ga inderdaad rondvragen voor terreinen :j

Kaitlyn wat heftig, maar wat super fijn dat je nu écht geholpen wordt!

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 07:01

Erg lastig Junia... Zo'n oefenparcours is wel een goed plan denk ik :)

Ik heb gisteren weer fijn gesprongen. Als het hoger wordt ga ik soms alleen een beetje dom doen :+ Gelukkig is m'n paard zo lief om dat door de vingers te zien O:)
Vibabu ging ook mee met haar paard! Was erg leuk om ze weer aan de gang te​ zien *\o/*
Beviel mij iig wel goed zo samen :D

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 09:28

Ja was leuk :) moest wel lachen om die balkenregen. Balken aantikken tot het hoger wordt en dan ineens je benen gaan optillen :') Was wel weer even een eyeopener dat ik zoveel compromissen sluit. Wendingen niet mooi uitrijden.... zolang hij maar springt is het goed. Maar goed, daar kunnen we aan werken :D

Krijg meteen weer zin om wedstrijdje op te geven. Misschien maar even kijken om met outdoor beukers mee te doen.

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 12:58

Wat tof dat jullie samen zijn gegaan!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 15:39

Gezellig om samen te lessen!

Ik ben gister dagje in Geesteren geweest met de paarden. Liepen alletwee top!
Hurri nul in het L en 9de, Gupje ook toprondje in het M en 13de. Beginnen stiekem toch wel aan 1* in De Wolden te denken nu hij zo goed aanpakt. Hurri maakt wsl volgende week zijn M-debuut, die is er ook wel aan toe. Vandaag won amazone met haar eigen paard het Z en was ze 3de in het M. Mooi weekend dus :D

Afbeelding
Afbeelding

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 18:28

Gaaf zeg!! Gefeliciteerd met de goede resultaten

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 09:38

Mooie resultaten!
Ik mag vanmiddag weer et de beide paarden op pad.

Tref ik net op stal dit aan, inclusief een straal melk die er net voor de foto uit liep.
Ben benieuwd hoelang ze t veulen nog geheim houd

Afbeelding

Elitedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 09:57

Gave foto's en goede resultaten komen weer voorbij!

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 10:24

Oe dat word toch wel spannend nu dan! Leuk!

Ik ga vanmiddag ook rondje B en L. Als het goed gaat ga ik gewoon helemaal over naar het L :D

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 15:21

Dood veulen helaas..

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 15:25

Ohhh Carola wat k*t zeg :(:)

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 15:25

Dat is wel heel zuur Cioccolato.