[HK] B-debuut in 2016

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

glenstorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 23:57

Patricia gefeliciteerd!

Ik was zelf heel erg tevreden na de dressuur, maar al wel verwacht dat ik niet veel punten zou hebben. Hij liet eindelijk een beetje los en bleef niet zo strak in de bovenlijn, moet alleen nog veel meer bevestigd worden. Kreeg vervolgens 172 punt en commentaar waar ik me niet in kon vinden. Ach tja, we gaan vooruit in ieder geval en ik was zelf in ieder geval tevreden.
Springen deed die erg goed zijn best, ben hem rustig aan het opleiden, dus me niet druk gemaakt om de tijd, helaas 3 tijdsfouten oeps. Had ook geen idee hoe de tijd stond, want iedereen voor mij was uitgebeld :') Hij is nog erg groen en wiebelig, dus ik maak me er ook niet druk om.
Voor de geïnteresseerden heb ik wel een filmpje https://www.facebook.com/renske.holleboom/posts/1117107458355204?notif_t=like&notif_id=1465076333198042

Naat3

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 06:51

Ik mag vanmiddag weer. Selectie, 32 deelnemers, ben benieuwd...

_Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 07:54

Lekker KM'ers maken glenstorm! Je merkt zelf al vooruitgang, dus top!

Succes vandaag Naat3, knallen! :D

patricia2403 schreef:
Ons eerste winstpunt is een feit 181.5 voor de sel en 178, helaas week ze een aantal keer van de hoefslag omdat ze angstig is voor tegemoet komende paarden maar heerlijk gereden en dik tevreden!:D

Gefeliciteerd :D

onley schreef:
Wat een prut regen... de wedstrijden dit weekend zijn afgelast inverband met de hevige regen. Baal als een stekker.
Maar begrijpelijk. Hier is op 1 dag mega veel regen gevallen

Niet normaal wat een regen er in het zuiden gevallen is! Wel jammer can alle wedstrijden

_helga_ schreef:
[ [url=m/YxJGYy.jpg]Afbeelding[/url] ]

Welkom!

Kaitlyn schreef:
Ik heb afgelopen weekend ook gestart. Was mijn eerste proef begonnen en ineens komt de jury met haar hoofd de hoek om: "Je peesbeschermers zijn nog om!"

Oeps. :o

Gelukkig vriendelijke jury dus ik mocht ze af doen en opnieuw beginnen en ben daar 1e geworden met 204 punten! *\o/*
2e proef ging voor mijn gevoel beter, maar daar was de jury het niet mee eens en daar net geen punt voor, 176.

Al met al best wel tevreden! Aankomende zaterdag weer op wedstrijd en dan gaan we weer springen en dressuur.

Dat van die peeskappen heb ik ook weleens gehad :')
Mooie punten in je eerste proef, super! Jammer dat je punten van de 2de niet overeen kwamen met je gevoel..

Spianne schreef:
Ik ben vandaag ook weer gestart, 178,5 en 191 punten. De tweede proef voelde ook veel beter dan de eerste, echt de rust gevonden waar ik naartoe wil! Eerste proef was nog wat rommelig en madame zag hele enge paarden in de wei :+ Ik vond het wel jammer dat op m'n protocol eigenlijk veel dingen stonden die goed gingen, en dan kreeg ik toch een 6 op dat onderdeel. Maargoed, het blijft een jurysport en we konden ook zeker beter! :)

Nu starten we pas in juli weer, dus we hebben mooi even de tijd om aan de slag te gaan met alle verbeterpunten :D

Mooi dat je resultaat ziet van waar je naartoe wilt, gefeliciteerd met je WP!

jessicadewit schreef:
Vandaag voor het eerst wedstrijd gehad op vreemd terrein. We gingen met de trailer op pad, voor het eerst! Hij deed het echt super braaf! Ik ben helemaal trots op hem :D

Eerste proef had ik 177 punten en de tweede proef 184 punten. Weer een winstpuntje erbij :D

[ [url=m/b3vWlu.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat goed! Braaf paard :D lief die foto!

Euforie schreef:
Vandaag was mijn wedstrijd samengevoegd met de L2 erbij. Eerste proef 3e plek met 196 punten! Ging erg prettig :j
2e proef, waren we allebij erg moe maar nog steeds goed voor 186 punten.
Dus 3! winstpuntjes vandaag, ben heel erg trots. Ons harde werken loont :o

Gefeliciteerd! :D

IwanLuver schreef:
Ik heb vandaag 2 winstpunten gereden! Maar op een knollen veld, wat een slechte bodem was het.
Ik ga niet weer op gras starten

Jammer van de bodem, maar niet helemaal voor niks geweest! Gefeliciteerd!

Ik heb mijn L debuut voor morgen afgezegd helaas. Ben van de week van een jonge fries afgevallen en dat ging niet zachtjes, dus nu lukt paardrijden voorlopig even nog niet. Hoop er volgende week ergens toch wel weer op te zitten.[/quote]
Je hebt een beste klap gemaakt! Hoe gaat het nu?

Naat3 schreef:
Ze was 6e van de zes. Wel nog 188,5 (ja, een halve)
Ze was te heet en mijn dochter liet teveel het tempo overnemen.

Toch mooie punten, maar wel jammer dat het voor je dochter dan niet fijn voelt!

aniquegraaf schreef:
Vanavond voor de 2e keer gestart en de eerste proef 176.5 punten gehaald en de 2e proef 203.5 punten :')
Ik vond het zelf wel heel erg hoog gejureerd en een groot punten verschil. Maargoed nu dus 2 winstpunten erbij!

Dat is inderdaad wel een aardig verschil, maar mooi 2 punten gepakt! Top!

Ik heb zondag met Gibbie meegedaan aan een crossclinic. Dat vond ze in eerste instantie maar zozo, maar toen ze mocht gaan springen was ze blij :') *\o/*
Aankomend weekend weer wedstrijd en volgende week selecties.[/quote]
Super leuk dat ze zo enthousiast was :))

lovemario schreef:
mijn 2e L1 wedstrijd ging super!met los rijden was hij wel erg sterk en fel voor mn been, maar in de ring ging er een knop om. 187 en 197,5 punten en een 5e prijs.

Gefeliciteerd, mooie punten! :D

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 08:00

Vandaag onderlinge. Nu onderweg naar stal. Vol dagje. 10:45 parcours lopen(40/60cm), 11u en 11:06 starten. Dan om 13:15 starten met andere paard B dressuur. Dan mijn bijrijdster met dat paard om 14:53 en ik met paard waar ik ook mee spring B dressuur om 15:23.

Iemand nog tips voor het lopen van parcours? Mijn 1e springwedstrijdje haha. Vorige week met oefenen erg fanatiek, hopelijk zit de rem er een beetje op vandaag.

_Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 08:20

Hmm, m'n quotes zijn niet helemaal goed gegaan zie ik :')

Wij zijn gister voor het eerst op het gras gestart, grote wedstrijd! :wow:
Ze is altijd wat zenuwachtig en onder de indruk van de omgeving, dus wist niet helemaal wat ik moest verwachten, maar ze was zo braaf! Super warm, dus niet te lang van te voren erop, toen ik erop zat voelde ze gelijk al heel fijn aan! Helaas zijn we in de galop onderuit gegaan, wss gestruikeld en geen grib meer gekregen om overeind te blijven.. Hoofdstel kapot, lepel van m'n zadel verbogen, maar gelukkig m'n toppertje nog heel! Ze was er zo braaf en rustig onder :+: Even rustig gestapt met d'r, maar wilde er voor t vertrouwen nog wel even op! Toevallig had m'n nicht net gereden daar, dus haar hoofdstel om en opgestapt, weer super braaf en fijn eraan! Wilde afmelden, maar naar overleg met de jury toch gestart, lekker op safe en ze gaf zon fijn en vertrouwd gevoel! 2de was t kwartje op. Lekker naar huis, afgedoucht en de wei op. Blijken we uiteindelijk in de eerste proef 2e (vd 25 :oo) te zijn met 198 punten en in de 2de toch ook nog 181!

Spianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 08:27

Gefeliciteerd Marjolein! Dat zijn echt super punten en dat na zo'n val :D Lijkt me echt heel naar om zo onderuit te gaan, maar gelukkig is het met je paard goed gegaan! :) Ben jij ook heel gebleven?

wil94

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 08:56

Wij zijn gister weer op cc geweest, zelf eindelijk weer fijn kunnen rijden. Vallen de punten weer tegen, Ella is nog steeds scheef, hier zijn we mee bezig en het wordt al stukken beter. Deze week komt de Chiropractie weer. Dus weer 2x geen winst. De andere haflinger deed het prima! Met 197 en 198,5 punten tussen de warmbloeden en een 2e en 3e prijs, met onze andere amazone.Afbeelding

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 09:45

Euforie schreef:
Gefeliciteerd met je eerste puntje :)

Rood of huidskleur idd. Ik draag graag strings. Maar dat vind lang niet iedereen prettig. Moet wel zeggen dat ik ook een zit heb in mn broek, dus heel veel zie je er niet eens van. :))

Vond dat ook altijd het fijnste maar heb met dit zadel me eigen al paar keer doorgereden.
Ben aan het sparen voor een ander zadel :P

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 14:39

vickiva schreef:
Mijn wedstrijd afgelopen zondag is helaas ook afgelast :( Nu kunnen we wel nog eventjes twee weken doortrainen tot de volgende wedstrijd! Volgende week zaterdag 11 juni gaan we starten in Kaatsheuvel! *\o/*

Zie net dat die afgelast is -O-

Naat3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 18:54

Deze keer maar gauw weer vergeten.
Ze was super heet met losrijden. Begint ze net een beetje te ontspannen, zat in de rechter galop, komt er een oet
Die rijdt vol in middendraf tegen mij aan waarop Helianthus twee keer de lucht in vliegt, met zijn hoofd tegen mijn lip. Bloed lip

Proef met teveel spanning en duiken omdat hij zeiknat was en jeuk kreeg....
177,5 19 e van de 32

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 19:24

Wat vervelend!! dan mag die van mij wel wat pit overnemen als ik thuis me proef oefen is ze ineens niet vooruit te branden.
Zal wel aan mij liggen :P
Maar ben benieuwd wat ze op ander terrein doet.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 22:40

Jee wat een pechvogels.. hopelijk allemaal snel erbovenop.
Toch zie ik mooie punten en winstpunten langskomen.
Gefeliciteerd voor diegene.

Ik start zondag weer ben benieuwd

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 23:16

Nou ons B-debuut (onderlinge wedstrijd) was vooral hilarisch :')

In de ochtend 2 rondjes gesprongen met Copain: 40 en 60 cm. 2e rondje 1 balk, en meneer dacht geloof ik dat het een cross was (gingen beetje hard :D )
In middag met Dylan dressuur gestart (zijn allereerste proefje ever). Met losrijden super zen, in de proef toch (ik denk door onbewuste spanning/ademhaling van mijn kant) erg loperig, en bij aanspringen rechtergalop wilde hij naar binnen vallen, dus corrigeerde ik hem. Alleen doordat ie nu heter was reageerde hij veel scherper en stond ik ineens bij A buiten de hekjes (oepsie :+ ) Mocht gelukkig doorrijden van de jury. Resultaat 164 punten. Aantal zeer terechte opmerkingen op protocol. Een enkele 5 waar ik het niet mee eens was (oa voor het verruimen in draf, wat hij super fijn deed). Maarja blijft een jurysport he...Verder tempo te hoog en dat ie te weinig gehoorzaam was om een proef te doen..sja klopte ook, maarja, je moet t toch oefenen om ze te leren omgaan met wedstrijdspanning.

Later op de dag nog dressuur met Copain, inrijden ook weer prima, dus niet zo lang ingereden ivm hitte. In bak ook relaxt, alleen stond ie nog in de springstand :') Tijdens baan verkenning sprong hij er al keer uit over de hekjes. Toen tijdens proef best fijn, soms wat sterk, en na grote volte op t midden in galop, moest ik tussen M en C terug naar draf, en hij springt zo voor de neus van de jury weer over de hekjes. Gevraagd of ik door mocht rijden. Jahoor: je mag er omrijden of er terug over springen :)) Kortste route was erover, dus dat gedaan (en normaal is meneer altijd angstig van witte sprongen }> ) Uiteindelijk resultaat 180 punten.

Dus al met al best tevreden :) Hoop in zomer/najaar met Copain echt B te starten (wedstrijden in de buurt steeds al vol helaas).

Volgende week nog een BB crossje rijden met Copain in Voorhout.

glenstorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 23:38

Marjolein mooie punten zeg!
Wil als je zelf maar tevreden bent, tegenvallende punten zijn wel jammer.
Naat balen zeg, maar zoals je zegt op naar de volgende
Helga, rij je bij het oefenen van je proef zelf niet onbewust anders dan normaal. Omdat je bijvoorbeeld te veel focust op wat je moet doen in je proef en daardoor anders gaat rijden. Anders kun je eens de proef in delen oefenen. Dus een paar oefeningen van de proef, dan weer wat voltes en rijden zoals je normaal doet en dan weer wat oefeningen van de proef.
Darkadia volgens mij moet jij gewoon fulltime springruiter worden ofzo. Maar lekker doorgaan en dan komt het vast goed.

Ik keek zojuist nog even op de uitslagenlijst en ik snap er echt niks van. Vond mijn punten al een beetje bijzonder, maar in vergelijking met de rest al helemaal. Waarschijnlijk als ik aan het eind had gestart had ik gewoon een wp gehad echt heel vreemd. De eerste 5 starters staan onderaan, terwijl een paar daarvan zeker niet onderdoen voor sommige prijswinnaars. Maar ach daar doe je niks aan.

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 23:53

Renske me instructrice zegt idd dat ik zelf te veel verander van voren vraag ik niks meer en consequent been geven ook niet ben te gefocussed op het rijden van de proef.
Zal eens proberen om kleine stukken van de proef te rijden.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 09:59

Patricia gefeliciteerd met je punt!

glenstorm schreef:
Patricia gefeliciteerd!

Ik was zelf heel erg tevreden na de dressuur, maar al wel verwacht dat ik niet veel punten zou hebben. Hij liet eindelijk een beetje los en bleef niet zo strak in de bovenlijn, moet alleen nog veel meer bevestigd worden. Kreeg vervolgens 172 punt en commentaar waar ik me niet in kon vinden. Ach tja, we gaan vooruit in ieder geval en ik was zelf in ieder geval tevreden.
Springen deed die erg goed zijn best, ben hem rustig aan het opleiden, dus me niet druk gemaakt om de tijd, helaas 3 tijdsfouten oeps. Had ook geen idee hoe de tijd stond, want iedereen voor mij was uitgebeld :') Hij is nog erg groen en wiebelig, dus ik maak me er ook niet druk om.
Voor de geïnteresseerden heb ik wel een filmpje https://www.facebook.com/renske.holleboom/posts/1117107458355204?notif_t=like&notif_id=1465076333198042

Jammer van de dressuur, maar vind het springen er netjes uit zien hoor! Tempo ligt misschien wat laag maar het is wel heel gecontroleerd. :j
Gibbie die gaat uit haar enthousiasme nog zo hard af en toe maar is gelukkig in de bochten of in een dubbel wel terug te rijden. Knap dat hij ook zo dat muurtje sprong, denk dat die van mij daar gestopt was of een enorme noodsprong had gemaakt. :')

Marjolein dat is schrikken zeg na zo'n val! Fijn dat je paard en jij nog heel zijn, de rest is materiële schade, ook zuur maar liever dat dan zelf in de kreukels. :j
En wat super gereden in de dressuur, gefeliciteerd met je punten!

Naat jammer van de spanning in de proeven.

darkadia leuk zo'n onderlinge wedstrijd! :)

Hier afgelopen zaterdag selectie gestart. In de 1e proef 186.5 punt en in de 2e proef waren we beide oververhit met een jasje aan en heb ik wat slordiger gereden, 177 punten. Al met al best tevreden, 1e proef telde voor selectie.
Daarna rondje BB springen, deed ze heel fijn alleen af en toe een beetje hard nog, waren we foutloos met 70.5 stijlpunt. Vervolgens Gib even op de trailer gezet en water gegeven want we hadden bijna een uur voordat we B moesten springen.
Dat liep een half uur uit dus daar weer rekening mee gehouden en vervolgens weer opgezadeld en kwartiertje van tevoren erop. Liep het vervolgens nog 3 kwartier uit dus heb ruim een uur op het paard gezeten voordat we de ring in konden. Niemand snapte er wat van, maar wat bleek nou? De ringmeester heeft een tijdje iedereen die erin wilde er maar gewoon in gelaten. Dus ook mensen die pas 2 uur later aan de beurt waren maar er toch al waren en al wel wilden springen want dan hadden ze dat vast gehad. :roll: Allemaal ruiters en mensen die erbij waren boos, secretariaat is er volgens mij nog bij gehaald en toen moest ze de volgorde aan blijven houden.
Afijn, met al 2 dressuurproeven en een rondje springen erop was paardlief aardig door haar energie heen en ik was het ook zat. Totdat we de ring in moesten want ineens leefde ze op *\%/* en toen reed ik verkeerd en wilde ik hindernis 7 pakken ipv hindernis 3. ^) 8)7 Om die nog te redden moesten we helaas een volte rijden dus daar strafpunten voor gekregen.

Maar al met al wel tevreden, ze heeft naar geen enkele sprong gekeken en ging overal zo overheen.

glenstorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 10:13

Kaitlyn, ja ik rij liever zo rond dan hoe het vorige week ging. Toen gingen we als een soort rodeostier over het voorterrein. Als ik hem in het normale grondtempo rij is die helemaal van zijn apropos. Dus daar wacht ik nog even mee tot hij er klaar voor is.

Je hebt in ieder geval de goede dressuurproef uitgekozen om beter te rijden ;)
Jammer van je eigen fout met springen, maar ach volgende keer beter toch!

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 10:30

Ja dat is ook niet fijn. Gibbie gaat af en toe nog wel wat hard maar blijft gelukkig fijn te sturen en als ze terug moet komen doet ze dat ook. Overigens had ik een heel erg kwaad paard tijdens het warmrijden voor het springen. Er waren een paar paarden bij die gek werden op het voorterrein als ze over een sprong heen mochten. Heb tot 5/6 keer toe iemand tegen ons op gehad, waarvan 3x dezelfde ruiter. Er kan best een keer wat gebeuren maar heb de 3e keer van me af gesnauwd dat ze beter op moest letten omdat ik na zoveel keer niet kon garanderen dat mijn paard haar benen bij haar zou houden. :+
Het is maar goed dat we daarna de ring in mochten want ik denk dat ze echt van zich af geslagen zou hebben als dat nog een keer gebeurd was. :o

glenstorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 12:17

Ah vervelend is dat ja. Mijne misdraagt zich de laatste tijd ook echt op het voorterrein waardoor ik ook wel eens bijna tegen mensen aanrij. Bied dan wel altijd mijn excuses aan, maar ja ik doe er niks aan. Kan wel boos worden op paard maar dan wordt het alleen maar erger. Het is puur zijn enthousiastme die die niet onder controle kan houden. Zal ook wel niet meer overgaan aangezien die al 16 is, ondanks dat die helemaal groen is.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 12:50

Ik vind het ook niet erg als het een keer gebeurt hoor, maar zo vaak achter elkaar en dan de meeste keren door dezelfde persoon; ja dan raakt mijn geduld een keer op. Ze zullen mijn paard even verkeerd raken als ze erop klappen.

Overigens heb ik ook een hekel aan ruiters die niet even roepen over welke hindernis ze willen gaan op het voorterrein. Vorige week zaterdag ook, ik riep duidelijk dat ik over de oxer wilde gaan, ik rijd er op af en komt er snel één voor me langs piepen waardoor ik hard in moest komen bij de mijne omdat ik er anders zo tegenaan geklapt was. Ik gefrustreerd en paardlief wordt daar (geheel terecht) hectisch van. Ik heb wel gemerkt dat ik het beste kan stappen, wat draven en een galopje en een paar sprongetjes. Daar blijft ze het meest helder van. Als ik haar tig keer over een hindernis heen laat gaan op het voorterrein wordt ze onrustig van en in het parcours zelf is ze toch helder. :j

vickiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 12:56

Oke nu ben ik stiekem toch wel weer een beetje zenuwachtig aan het worden! Zaterdagmiddag om 12:37 mag ik met m'n eerste proef starten, dus ik kan in de ochtend wel lekker rustig aan doen (in vergelijking tot de vorige keer).. Eigenlijk zou ik in Kaatsheuvel gaan starten, maar de wedstrijd is afgelast vanwege te weinig inschrijven. Nu hebben we ingeschreven in Sprang-Capelle. Meer mensen die zaterdag gaan starten? Zijn jullie al druk bezig met de voorbereidingen? En hebben jullie een soort standaard rooster/planning wat je gebruikt voor wedstrijden? Ik werk m'n paardje de dag voor de wedstrijd alleen een beetje los onder het zadel (+/- 15 min.) en geef haar de dag daarvoor (vandaag dus) vrij van het zware werk. Ik ga vanavond alleen even naar stal om lekker te longeren. Heb gemerkt dat ze op de wedstrijd zelf dan fijn loopt, maar dit kan heel erg verschillen natuurlijk. En poetsen jullie je spullen altijd een dag van tevoren?

Benieuwd naar andere ervaringen! :=

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 15:23

Ik zorg in het algemeen goed voor mijn spullen dus voor een wedstrijd ga ik het niet speciaal poetsen. Mijn laarzen vaak wel extra een doek overheen ivm eventueel zand wat er nog aan kan zitten.

Verder train ik in de week zelf net zoals ik altijd met haar bezig ben. Ik rijd vaak ook de dag van tevoren, maar als ze loslaat en fijn haar rondje loopt is ze klaar en gaan we lekker ontspannen een rondje naar buiten. Even het koppie extra fris maken.

Vaak was ik haar ook niet (met uitzondering van het witte voetje). Ik poets haar goed, babydoekjes om het stof te verdoezelen, staart goed uitpluizen en cowboy magic in en met een half uur ongeveer heb ik de knotten erin zitten.

Allemaal niet zo bijzonder dus. Op de dag zelf gaat ze ook niet volledig in de transportbeschermers op de trailer, want o jee ze zal haar witte voetje onder poepen. Doet ze het op de trailer niet dan doet ze het op wedstrijdterrein wel. :+
Overigens nog nooit minder punten gehad omdat ze wat mest op haar witte voetje had zitten. Denk dat dat haast niet te voorkomen is. :n Uiteraard is ie niet helemaal zwart van het zand (behalve soms als we net gesprongen hebben :') )

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 15:53

Ik heb zondag me debuut.
Heb deze week wel 2 lesjes geplant maar is meer omdat ik de twee weken ervoor niet heb kunnen lessen.
Maandag gelongeerd, dinsdag vrij, woensdag les, donderdag gereden vrijdag denk ik longeren of anders rijden en zaterdag nog een lesje om de laatste puntjes op de i te zetten.

Moeten zondag wel beetje haasten want me insturctrise moet om half 12/kwart voor 12 starten komt dan meteen terug naar stal hop paard eruit die van mij erin.
En tot nu toe moet ik om 13:49
Maar zal wel goed komen wil maar 20 min ongeveer maximaal los rijden.

Dus zondag ochtend kunnen we wassen en vlechten :)

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 15:55

Kaitlyn schreef:
Ik zorg in het algemeen goed voor mijn spullen dus voor een wedstrijd ga ik het niet speciaal poetsen. Mijn laarzen vaak wel extra een doek overheen ivm eventueel zand wat er nog aan kan zitten.

Verder train ik in de week zelf net zoals ik altijd met haar bezig ben. Ik rijd vaak ook de dag van tevoren, maar als ze loslaat en fijn haar rondje loopt is ze klaar en gaan we lekker ontspannen een rondje naar buiten. Even het koppie extra fris maken.

Vaak was ik haar ook niet (met uitzondering van het witte voetje). Ik poets haar goed, babydoekjes om het stof te verdoezelen, staart goed uitpluizen en cowboy magic in en met een half uur ongeveer heb ik de knotten erin zitten.

Allemaal niet zo bijzonder dus. Op de dag zelf gaat ze ook niet volledig in de transportbeschermers op de trailer, want o jee ze zal haar witte voetje onder poepen. Doet ze het op de trailer niet dan doet ze het op wedstrijdterrein wel. :+
Overigens nog nooit minder punten gehad omdat ze wat mest op haar witte voetje had zitten. Denk dat dat haast niet te voorkomen is. :n Uiteraard is ie niet helemaal zwart van het zand (behalve soms als we net gesprongen hebben :') )

Ik spuit haar alleen even af en was der straat en der voetjes.
Heb eigenlijk nog nooit z'n vacht gewassen kan dat eigenlijk wel of is dat slecht voor de vet laag ofzo?

vickiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 16:03

_helga_ schreef:
Kaitlyn schreef:

Ik spuit haar alleen even af en was der straat en der voetjes.
Heb eigenlijk nog nooit z'n vacht gewassen kan dat eigenlijk wel of is dat slecht voor de vet laag ofzo?

Spannend je debuut! Nu komt het er eindelijk aan haha :D Paarden hebben inderdaad een soort vet(bescherm)laag over de vacht. Het is niet zo goed om heel vaak te wassen, maar af en toe mag best hoor! Wel zou ik het dan met speciale paardenshampoo doen, omdat deze vaak net iets minder geconcentreerd zijn en daardoor die beschermlaag beter in stand houden. Ik was m'n paardje vaak óf voor wedstrijden óf als mevrouw echt letterlijk een varken is geworden in de paddock. Anders spoel ik gewoon lekker af met water :) Succes met je voorbereidingen!

Ik ga me misschien inschrijven in Hilvarenbeek 17 juli trouwens! Daar rijd jij ook wedstrijden toch? Weet je toevallig of je daar een beetje fijn kan longeren voorafgaand aan het losrijden?