[HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Meya_

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 18:34

Is ook zo Rianne, dan kan het wel handig zijn indd!

Bah regen die er een stokje voorstelt. . Balen Nouvel!

Hier moet ik ook gewoon werken. Werk gemiddeld 38 per week dus kan ook niet altijd iets posten :o

Thnx allemaal :o Doet me goed haha.. is ook zo, vriend deed t niet met opzet. En dat is mijn valkuil Nouvel, ik heb vaak de lat hoog liggen en niet alleen met sporten :o

Zo dacht ik vandaag dat ik me voor morgen wel ff kon afmelden. Best wat regen gevallen en komt nog meer en heb achter geen ijzers. Zei vriend zo makkelijk kom je er niet vanaf, komt de beste hoefsmid, zo flexibel als ie is, vanavond achter nog ijzers onder zetten... Gaat mijn plannetje :+ :')

annieeek_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 20:48

Wat balen Nouvel! Geen andere bak in de buurt die je even mag gebruiken als het nat is?

Heerlijk dat jou vriend zo achter je staat zeg! Geweldig! Heel veel succes morgen! En geniet er van!

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 20:20

Nou dat genieten was ver te zoeken _O- Jury had ik laatste x ook, beide afgegroet. Ze kwam uit de auto, wat een ontzettend leuk paard heb jij. Maar ze is zeker ontzettend moeilijk te rijden? Uhm ja.. laatste tijd wel weer :roll: :=

annieeek_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 21:39

Jemig, dat is balen! Jury kon zich wel in je keuze vinden? Morgen nog een kans toch? :D

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 21:41

Oeps!
Volgende keer beter, leuk paard is wel een leuk compliment!

Ik ben even aan het balen, Ferro loopt heel gevoelig. Combi van bekappen en extreme natte wei en paddocks nu ineens weer vermoed ik. Zijn hele imuunsysteem lijkt met de omslag van het weer wel weer van slag, open plekken op zijn benen, ontstekingsplekjes op zijn hoofd, overal reactie op insectensteken...
Bah, baal echt even!
Heb zondag clinic van Herman Wientjes, ben nog stil aan het duimen dat hij morgen beter loopt, ik ben altijd zo blij met die lessen...

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 22:02

Wel fijn dat de jury ook inziet dat het lastig rijden was Meya

Balen he Nouvel als je paard net niet lekker loopt als er een les gepland staat. Hadden wij ook vandaag, paard had woensdag een ei op haar been/kont en liep er echt niet lekker op. Doorgegeven aan stalbaas dat ze donderdag ook even die wond goed moesten verzorgen en de les voor vandaag al afgemeld.

Zegt stalbaas gister van we hebben met 4 gekeken en er is echt niks meer te zien in draf. Nou nam ik dat al met een pot zout, want ze zien niks wat dat betreft, maar ja dan toch maar de les dan.
En ja hoor, ik zag het al meteen paard liep echt niet lekker. Toch wel blijven rijden in hele lichte mate want het been was een beetje dik vh vocht en dat moest toch wegzakken door stappen (instructrice is Ineke Jansen, iemand die hele goede kijk heeft op paard en ruiter en ook paardenmasseur en dry needling doet.) De les is dus geen dressuurles geworden maar een hoe kun je in deze situatie het beste rondstappen/rijden geworden :(

En aangezien het eigenlijk al een hele tijd lastig rijden is, is de lol er af bij mijn dochter. We hebben het leasen dan ook opgezegd per nov tenzij het paard nu na de behandeling vanmiddag nog vd osteo nog wel echt oke te rijden is, dan nog een maandje langer

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 22:36

Jammer dat het zo gelopen is.
Hopen dat het paard nog goed op knapt.

Ik baal er vooral van dat hij dan weer niet in orde ie, pijn heeft, niet lekker in zijn vel zit en dat ik hem niet kan helpen...
En natuurlijk baal ik ook van de les en de geplande strandrit morgen, maar eigenlijk is dat natuurlijk van ondergeschikt belang...

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 07:19

Ja, jury begreep waarom ik alle proeven heb afgegroet.. Dat was wel fijn. Ze zei zie ook wel eens mensen in de baan dat ik denk het is niet bevestigd. Maar bij jou zie je dat het er wel in zit, want het is een ontzettend leuk dier die echt goed kan lopen. Maar je ziet dat ze aan het ouwehoeren is en jij je handen vol hebt. En ze begreep ook wel dat ik gewoon op wedstrijd ga om dit te overwinnen :o
Maar super lief, ik was de laatste. Zei ze als je wil blijf ik nog met auto staan en doe je net of je gewoon weer een proef rijdt. Je mag wel lichtrijden langer lager wat dan ook en kijk maar of het zo wat beter lukt want ze moet toch een keer gaan luisteren. Dus dat was top, werkte niet maar Hope moest nu gewoon weer opnieuw. }:) _O-
want als ze zo doet, heb ik nog nooit zo'n moeilijk paard gereden. Maar als het mee zit, doet ze alles..

Nouvel ach jee man. Super balen!! Hij is daar wel echt gevoelig voor hè? Hoop met je mee dat ie beter loopt vandaag..
Je brengt me trouwens wel op een idee, sinds dik 2 weken is Hope ook anders. Het is ook etteren maar man ik herken haar bijna niet meer (alhoewel dit gedrag vaker heeft voorgedaan en de aanhouder wint..) misschien dat her weer meespeelt, en bij haar haar hengstige gedrag :Y)

Ah balen Yom dat het dan zo moet eindigen. Sneu voor jullie omdat je her beste met t paard voor hebt, zuur voor je dochter ook.. Je zou het eigenlijk zo leuk moeten afsluiten zoals het altijd was..

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 08:52

Nou het was niet altijd leuk, wij maar iok anderen, hebben al vaker gezegd maak een foto vd nek en bekken-rug of het nog wel goed zit. Maar nee dat wordt niet gedaan want het is toch echt de manier van rijden.
Nou mijn dochter kreeg vandaag weer complimenten van de instructrice dat ze het paard zo goed door de les heen geloodst had dus rijdt ze dan echt zo verkeerd???
Maar ze zijn niet vh geld uitgeven en komen iedere keer met iets wat wij wel zouden kunnen doen

Ik hoop dat het paard weer even lekker kan lopen nu na de osteo en dat 10 oktober Geldrop Hippique een mooie afsluiter gaat worden

Meya wat fijn dat de jury zo meedenkt, op die manier nog even door mogen rijden is vast heel leerzaam nog

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 09:12

Ja dat is wel super zuur zeg yom... Hopen op een mooie afsluiter!
Nadeel als je paarden bot anderen rijdt of least. Bah balen...

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 09:20

Yom wat sneu voor zo’n paard vooral, die is er de dupe van.
Straks komt er een andere ruiter op en moet ze weer alles geven terwijl ze misschien wel pijn heeft of het gewoon niet kan.
Triest is dat, en he blijft het nadeel als een paard niet van jezelf is, dan houd je daarmee te maken.

Meya,
Ja ik baal echt, nauwelijks het najaar in en we zijn weer aan het tobben, ik ben zo bang dat het elk jaar erger gaat worden.
Qua gevoeligheid van de hoeven ga ik misschien toch maar een ijzertje voor proberen, dat was het advies van mijn smid, zelf houd ik hem liever zonder, maar als het hem zoveel gevoeligheid scheelt moeten we het denk maar proberen.
En de plekken op zijn benen en andere plekken op zijn hoofd en lijf, dat blijft zoeken, vond ik maar iets dat ik van te voren kon geven zodat ik het tegen kon houden...

Ja dat omslaande weer worden ze ook vaak niet rustiger van, dat zie ik bij ons andere paard ook, die reageert daar qua drukte ook echt op.

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 09:33

Is er niet iets wat je bij kunt voeren ofzo Nouvel om beter door de overgang vh weer te komen?

Ja ze gaan vast weer zeggen dat het een fantastisch paard is en Z heeft gelopen tegen de volgende leaser
Dat dat met heeeeel veel hangen en wurgen is gegaan en ze eigenlijk eens foto’s moeten maken zeggen ze er niet bij

Dochter en ik hadden het erover dat we benieuwd waren in welke klasse ze nu zou rijden als ze die 2 jaar een goed gezond paard zou hebben
Voordeel wel van dit paard is dat ze supermakkelijk is op wedstrijd en ( in haar hoofd) de oefeningen wel kent

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 09:38

Triest voor zo’n paard...

En ach, en gezond paard moet je ook de tijd geven om zich te ontwikkeling in z’n lijf en koppie, zeker als je met een jong paard start.
Dus veel sneller zal het dan niet gaan, dan kommer vast weer iets anders tegen...
Jullie hadden nu het voordeel van een ervaren paard dat alles al kende, dat is ook fijn.

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 09:57

Oh dat zeker, ze is met dit brave paard wel in 1.5 jaar tijd van B naar bijna M2 gegaan ( nu M1+7)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 09:58

Nou dat vind ik heel snel hoor, met een jong paard red je dat zeker niet!

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 10:02

Klopt, maar ik bedoelde meer zo’n zelfde paard maar dan gezond :o

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 10:08

Die zijn heeeel duur ben ik bang.... :D

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 10:11

Dat weet ik wel heel zeker :D

Mijn dochter zei als je nou met Totilas aankomt wil ik er nog wel over denken om weer te gaan rijden. Dus als iemand hier iemand kent van die stal...let me know :D :D

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 10:17

Lekker met een gewoon paard gaan trainen, des te knapper is het als je iets bereikt, dan heb je het echt zelf gedaan!

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 10:26

Haha yom :D Die zijn onbetaalbaar!
Is ook zo Nouvel, als je het zelf allemaal doet... is wel erg gaaf.

Hmm balen!Miss is t voor hem wel een idee op ijzers.. je kan het altijd proberen.
Tja.. raar van die plekken. En was er indd maar iets dat je het voor kan zijn. Wel sneu zeg dat ie er dan weer last van heeft.

Ik zal later vandaag eventjes rijden. Morgen gewoon weer mee op wedstrijd. Vriendin gaat mee, kan vriend thuis blijven en klussen.

Ik zit in de weer met dekens. Wil eigenlijk een regendeken op, maar is fleece gevoerd. Dacht ohja. Dit dacht ik vorig jaar precies zo... en daar is het nog wel iets warm voor.
Laatst bijgewerkt door Meya_ op 08-09-18 10:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 10:29

Ja ik heb altijd het meeste respect voor de mensen die rustig aan zelf een paard opleiden, er de tijd voor nemen en uiteindelijk net zo ver komen als iemand die het snel snel doet!
Al is starten met een braaf en ervaren paard natuurlijk wel super fijn om te leren!

Ferro heeft ook hele mooie hoeven, kreeg ook altijd advies om hem zonder ijzers te laten en vind ik ook fijner met de wei en evt aftrappen enzo.
Maar als hij steeds zo gevoelig is schiet dat ook niet op...
Ik ga straks maar even kijken hoe hij loopt...

Succes morgen!

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 10:34

Ja precies. Ben benieuwd!

Ja echt wel. Hier ook zo.. Geef Hope wel alle tijd om het wat te bolwerken, maar moet ze zich wel gedragen :')

Hmm. Stukje uit mijn vorige. Zou het even beetje aanpassen maar is het eruit .. enfin. Ik heb Hope dus nu ook voor op ijzers, terwijl er aan haar hoeven niks mankeert. Heb liever zonder, maar als paard er net iets beter voelt met dan maar met.
Gevoelig ding is het eigenlijk. En heb je de enter Fries, die sjokt rustig mee. Super makkelijk.. Wordt wel een verademing als die het ook zo onder het zadel doet :D

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 10:53

Heerlijk een simpel paard, jij scheurt door de klassen straks! :D
Wat saai...

Ja ik ga denk toch ook maar proberen met ijzers, wil het ergers echt liever niet, maar iedere keer een week uitgeschakeld zijn met zere voeten is ook niet ideaal...

Volgende week wedstrijd opgegeven, hoop dat hij dan weer echt helemaal goed is, is alweer zo’n tijd geleden dat ik heb gestart, iedere keer is er iets anders...

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 11:43

_O- _O- hahaha Ja moet ook wel wat uitdaging inzitten. Zijn nu 2 uitersten van elkaar.

Ja, gewoon proberen of dit het is dan. Of het iig een steentje bijdraagt :) Leuk weer opgegeven!

Toen ik van bed kwam, Hope voeren. Zie je die oogjes.. ahh <3 Gisteren ook, knotten uit etc. Meestal knuffel ik dan nog even, nu niet. Deed stal deur dicht was er zo klaar mee, zag je haar kijken. Heb ik wat verkeerd gedaan? *zucht*
Heb filmpje van vriendin gekregen. Nou proesten in lachen uit toen ik het zag. O-my-God.
Mem en vriend zeiden. Ze stapte gewoon op haar plaats, net zoals ze op de olympische spelen ook doen. Ja maar dan moet dat paard het doen, nu niet _O-

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 13:14

Hahaha!
Agossie arm paard, snapt er niks van, ene keer baasje blij en andere keer niet...

Wat de dekens betreft, ik heb ze met dit rare weer onder de dunne Amigo hero’s staan, dat zijn net mooie dekentjes voor dit weer, niet heel duur en lekker dun en licht.