[HK]Wedstrijd springende bokkers.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mistid

Re: [HK]Wedstrijd springende bokkers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 18:44

Ik heb nog even overwogen om toch op NIC te starten, maar vind €100 'startgeld' wel erg veel. Als ik nou het hele weekend had gekund maar ik start de zaterdag in Hattem en de zondag ga ik m'n vriend niet met paarden vervelen :P

Wat balen dat het niet lekker ging Ismy!
In het middagprogramma starten vind ik wel fijn. Allemaal profs die 3 paarden per klasse starten en dus niet de tijd hebben om zo te zemelen en die kijken niet zo vreemd op als je paard met losrijden niet zo braaf is :+ .

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 18:54

100 euro startgeld??!!! 8)7 :wow:

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 19:19

mistid schreef:
Ik heb nog even overwogen om toch op NIC te starten, maar vind €100 'startgeld' wel erg veel. Als ik nou het hele weekend had gekund maar ik start de zaterdag in Hattem en de zondag ga ik m'n vriend niet met paarden vervelen :P

Wat balen dat het niet lekker ging Ismy!
In het middagprogramma starten vind ik wel fijn. Allemaal profs die 3 paarden per klasse starten en dus niet de tijd hebben om zo te zemelen en die kijken niet zo vreemd op als je paard met losrijden niet zo braaf is :+ .

Dat dus...
Gewoon ff lekker rijden, de profs kijken niet op van een lastig dier.
Die kijken ook niet vreemd naar het feit dat dat lastige dier ook nog eens een tinker is. Als hij kan springen is het goed. Daarnaast zijn de meeste profs ook nog niet beroerd om je mee te laten inspringen en geven ze je nog tips tussen door ook...

Anders als die zaterdag en zondag miepen die je uit de hoogte aan kijken omdat je met een tinker komt en met inspringen de hindernis op 1,30 zetten terwijl ze maar B springen. Zodat hun paard lekker losgesprongen is en oh wee als je vraagt of de hindernis wat lager kan... of als je hem wat lager zet. Meestal blijft hun groom die sprong ook nog eens een uur lang in de gaten houden >;)

Nee geef mij de doordeweekse wedstrijden en avond wedstrijden maar... veel fijner rijden :))

Apocalatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 19:28

Hier is een wedstrijd echt een weekend uitje :+ Er zijn hier in de buurt ook niet zo veel grote prof stallen dus ik denk niet dat er genoeg animo is om doordeweeks te starten.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 20:56

Hier ook niet. Alleen warga op woensdag. Aangezien ik tot 16:30 werk en dan nog moet opruimen, haal ik de meeste avondwedstrijden niet.

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 21:33

Ik vind het in het weekend ook echt een uitje. Het is voor me te veel gehaast door de weeks , nu kijk ik altijd uit naar het weekend :-) Ik doe alleen in vakanties Door de weeks. Alle tijd dan :-)

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 21:54

Voor mij is het echt proef/parcours rijden en weg. Vind de prijsuitreiking al veel te lang duren :')

SimonDesteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 22:28

Ik ga meestal ook in het weekend op concours!
Dressuur doen we nog wel eens door de weeks.

M'n nieuwe paard gaat echt super, vandaag even naar de manege geweest zodat ik mooi de ruimte had om te rijden, onze bak bij huis in namelijk niet zo super groot. Kon opstappen en wegrijden en niks geen gemiep om dingen die in en om de bak stonden, heerlijk zo! :o
We hebben ook maar meteen een paar sprongetjes meegenomen. :D Het nieuwe hoofdstel paste ook super.*\o/*

Volgende week gaat hij mee naar de dressuurles, maar zoals het nu lijkt is hij niet snel onder de indruk van dingen en een andere omgeving! :)

Alter_Ego

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 22:28

Daarom vind ik prijs ophalen bij het secretariaat zo ideaal! Geen gedoe met prijsuitreikingen waar de meeste mensen niet op zitten te wachten....

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 22:43

Dat kan hier volgens mij nergens :n Als ik ergens lang moet wachten start ik er niet meer. Als ze gaan wachten tot iedereen er is krijg ik al helemaal de kriebels, zeker omdat veel mensen toch niet komen (zoals ikzelf).

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 23:36

Haha grappig. Ik wacht altijd (mocht ik in de prijzen zitten) kletsen met bekende, andere combi's kijken etc ff wat drinken en traditie getrouw samen met pap broodje hamburger eten haha :-D bij spring en cross wedstrijden vind ik de sfeer vaak gezelliger dan bij dressuur. Daar blijf ik nooit..

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 08:24

Ik blijf vaak ook nog wel even hangen, vind het leuk om de andere combinaties nog te bekijken.
Dressuur vind ik de sfeer echt niks aan := daar ben ik altijd zo snel mogelijk weg.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 08:45

Bij mij hangt het er echt van af hoe het paard zich gedraagt op de trailer. Staat hij rustig en hebben we tijd dan blijven we zitten. Begint hij de trailer te slopen dan vertrekken we...

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 10:54

Ik heb er vaak niet veel over te zeggen over het blijven hangen. Eigenaren vinden het heerlijk om rond te slenteren op wedstrijd vaak. Dressuur vind ik ook minder en het is vaak lang wachten. Springen gaat vlot door en vind het zelf ook heerlijk om het te zien. Soms steek je wat op en het is ook vaak gezellig. Kom meestal wel een bekende tegen.

Als je een wat gek paard hebt is het inderdaad lekker om in het middag programma te rijden mistid.

Inderdaad Assen is 100 euro inschrijfgeld. Ik betaal het ook niet en de eigenaar had het er ook niet voor over eerlijk gezegd. Via stage twee passe partous geregeld die je moet hebben om te starten. En die zijn 50 euro per stuk. Maar ja nu moet ik niet zo gaan rijden als donderdag :')

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 11:07

Hoef je alleen maar te laten zien dat je 2 passe partous hebt? Dat scheelt dan.

Ik blijf graag nog even hangen op concours.

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 12:07

Je hebt een verplichte afname van passe patrous. Neem aan dat het nu gewoon geregeld is? Sommige mensen verkopen ze ook.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 17:24

Ik vind doordeweekse wedstrijden ook wel prima, maar vaak red ik het met werk (en reistijd) niet. Weekenden is voor mij op het moment ook lastig, omdat ik door krapte op het werk erg veel weekenden moet werken. Maar dan ben ik dus doordeweeks ook weleens vrij :P

Ik ben ook voor prijsuitreikingen op het secretariaat Alter_ego ;)

f4bjheu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 00:35

Hi, even een vraagje tussendoor:

Welke beeneschermers zonder harde schaal aan de achterkant raden jullie aan? Vanwege een blessure mag ze die namelijk niet meer om, en ik vind beenbeschermers altijd fijn aangezien ze van die ielige beentjes heeft (Arabier)

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 09:03

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 09:54

Die vind ik wat 'lomp'. Zeker met springen.
Zou dan eerder kiezen voor de 'indra' beschermers.
Zit op mobiel dus kan even geen foto tevoorschijn toveren. Divoza heeft ze sowieso in het assortiment.

Paar pagina's terug een discussie over opzadelen/schoonmaken etc.
Dat wil ik allemaal graag zelf doen :D zelfs mijn kast heeft een indeling, dus do not touch my stuff. :')

Gisteren onderling BB gesprongen.
Ging goed! Vorige keer terugkomen op de sprong en kijkerig. Gisteren flink gas er op en sterk. Nu de middenweg!

Afbeelding

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 10:43

Ja ze zijn zeker wat groot ja.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 16:21

Lekker galop training gedaan vandaag. Paard in topconditie. 10 km vnl. Stap en galop afgewisseld. Amper zweten en vrijwel gelijk weer op adem na 2 minuten vlot galopperen. Paard blij, veel leuker dan dat geknutsel op de cm in een bak.

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 16:32

Anne_GTI schreef:
Lekker galop training gedaan vandaag. Paard in topconditie. 10 km vnl. Stap en galop afgewisseld. Amper zweten en vrijwel gelijk weer op adem na 2 minuten vlot galopperen. Paard blij, veel leuker dan dat geknutsel op de cm in een bak.

Helemaal mee eens!!

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 18:04

Is ook veel leuker. Wilde ik in het land doen, naar paard wilde niet.

Voor volgende week b en l opgegeven, maar ben nog een skupke nodig momenteel.

Apocalatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 19:53

Wij doen de galoptraining altijd op het strand, heerlijk!