[HK]M2 debuut: wie nog meer??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

smurvaas

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 23:42

Wat een pech! Maar gelukkig viel t mee.

Ja, dat zou ik eigenlijk ook moeten doen melissa, maar wil zo graag, dus ga gewoon 1 x starten en dan lekker thuis verder oefenen en volgend jaar weer starten.

Wel fijn dat je t goed kan afsluiten. Is het echt tante wat dat betreft?

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 21:25

Laura wat super dat Toy toch door de zee heen durfde!
Ik doe die oefening idd ook wel eens, alleen dan niet met schuine balkjes wegens gebrek aan cavalletti's :P

Smurvaas ja dat kan ook inderdaad! Kun je wel mooi zien waar je tegenaan loopt.
Ja af en toe is wel echt een merrie, meestal gedraagd ze zich wel goed. Maar soms heeft ze van die uitspattingen :') Soms frustrerend maar anderzijds maakt haar dat ook wel weer extra leuk, hou wel van paarden met karakter

Laura01234

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 17:22

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 20:25

Mag ik meekletsen? Heb 6 weken terug mijn ( of nouja niet mij, maar paard z'n debuut ) m2 debuut gemaakt met een 6 jarige merrie. Gister de laatste punten binnen gehaald en mag Z1 starten maar blijf nog even twee maanden in het M2 omdat ik vind dat mevrouw het in de proef teveel overneemt haha.

En ik ben sinds vorige week gewisseld van instructie en train nu toch in een iets ander systeem, wat het er even niet makkelijker op maakt voor ons.

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 21:08

Laura ja dat is zeker saai, mag wel wat inzitten
Ga je topic zo kijken!

Welkom AukeLizzy, heb je een foto?

Don heeft zaterdag BB gesprongen met me zusje, eerste rondje had ze nog wat overtuiging nodig, 2e rondje ging ze mooi foutloos rond en goed voor een 2e prijs. voor de liefhebbers evt nog een filmpje.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 21:24

Ik heb wel foto's. Alleen geen idee hoe ik doe hier geplaatst krijg?

smurvaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 00:05

Welkom Auke.

wat stoer van je zus! Filmpje is altijd leuk

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 22:13

Auke al je bij een bericht wat je wil plaatsen op voorbeeld klikt dan krijg je een mogelijk om foto's toe te voegen.

Vanavond clubles, ging aardig fijn :)

Schrok wel een beetje van de mail van de knhs voor de nieuwe tarieven. Vind de startpas verhoging belachelijk hoog.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 22:18

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Zijn geen recente foto's helaas, zal er binnenkort eens wat maken.

Ja ik schrok mij ook kapot van de nieuwe tarieven, is echt een behoorlijke verhoging...

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 22:25

Wat een stoer paard! Wat is het voor een?

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 13:03

Een 6 jarige Ziësto, super fijn dier!

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 13:12

Oefening met verzameling over balkjes ga ik eens proberen, bedankt voor de tip. :D

Wij hebben nog best een beetje moeite met stap-galop. Scheef aanspringen door de kont naar binnen te gooien, verkeerd aanspringen, rug wegdrukken. Iemand goede tips hiervoor?

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 13:45

absque_dubio schreef:
Oefening met verzameling over balkjes ga ik eens proberen, bedankt voor de tip. :D

Wij hebben nog best een beetje moeite met stap-galop. Scheef aanspringen door de kont naar binnen te gooien, verkeerd aanspringen, rug wegdrukken. Iemand goede tips hiervoor?

Kont naar binnen en verkeerd aanspringen komt vaak doordat paard dan net ietsje in de buitenschouder hangt. Goede oefening om ze uit de schouder te rijden is door met twee handen naar binnen van de schouder af te wijken. Dus geen been geven hierbij maar net zo lang en duidelijk twee handen naar binnen totdat ze vloeiend uit de schouder komen. Dan zal je zien dat aanspringen daarna heel gemakkelijk gaat. Hoop dat je snapt wat ik bedoel, is lastig uit te leggen. En als paard uit de schouder is, beetje schoudervoor denken tijdens het aangalopperen om te voorkomen dat hij op moment van aanspringen alsnog in de schouder klapt.

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 14:16

Zo nou ik ben weer terug in het land der levenden. Afgelopen oktober was een echte dipmaand voor ons, Cadiz was zichzelf niet ohz en was zelf ook helemaal niet fit. Wedstrijd van eind oktober heb ik dan ook maar laten schieten, wil niet halfbakken op wedstrijd verschijnen. Sinds anderhalve week is ie dankzij een kennis van me weer helemaal op de rit na uurtje rijden en wat aanpassinkjes dus ik ben helemaal blij! Trainen gaat ook erg fijn allemaal, zondag onze tweede M2, ben heel benieuwd. Hij gaat zo fijn, eergisteren zelfs een kleine wisselserie gereden, om de 3 a 4 passen op de 'korte' diagonaal (in 20x60 baan), doet ie zo braaf allemaal <3 pak het expres wel eens mee omdat ie graag teveel meedenkt en ik dat voor wil zijn. Dus eerst wisseltje en dan contragalop, wisseltje en dan uitgestrekte galop e.d. Merk dat z'n contra er enorm van verbeterd is omdat ik er juist zo bewust mee bezig ben.

Maar goed weer kleine update. Zal nog even wat bijlezen gelijk:

Laura gaaf zeg naar het strand, heerlijk. En klinkt als een leuke oefening!
Melissa gaaf zeg je paard kan dus ook wel lekker springen zo te lezen.
Aukelizzy 'kende' ik al, indoor tegen gereden op de kring, tijdje terug alweer :P vosjes blijven het allerleukste! Welkom hier.
absque_dubio, net wat aukelizzy zegt, Cadiz deed het in het begin soms beetje maar idd beetje schoudervoor zetten (beetje dus). Voor het aanspringen goed op het binnen voorbeen letten, net nadat deze wordt opgetild je hulp geven dan springen ze eigenlijk nooit fout aan. Vlak erna komt namelijk het buiten achterbeen van de grond. In het begin is het even oefenen met de juiste timing.

YvvvWedg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 10:56

Mag ik ook mee doen ?:D
Ik heb in augustus m'n laatste punten in het M1 gereden en zijn dus sinds die tijd al M2 startgerechtigd. Sinds die tijd nog meer gestart, omdat ik wat langer door wil trainen, want ik start namelijk met m'n pony tussen de paarden. Nu gaat het met rijden al stukken beter en gaan we in 2016 ons debuut maken. We lopen alleen nog een beetje tegen de travers op 1 kant aan, iemand nog tips? Ik ben heel benieuwd wat het ons gaat brengen en kan niet wachten om weer te gaan starten!

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 19:54

Aukelizzy tip gebruikt en het ging spontaan fantastisch! Bedankt! :D

Myour daar heb ik nog nooit van gehoord, die ga ik zeker even uittesten! Was het de laatste keer helaas vergeten om erop te letten. En wat gaaf wisseltjes. Ik wil zo graag wissels kunnen maar krijg het helaas nog niet voor elkaar met m'n pony. Heb het nu maar laten rusten, nu met de contragalop vind ik het niet handig om ermee te prutsen. Komt later wel weer.
Hoe ging je wedstrijd?!

Welkom! Lastige gebruikersnaam heb je zeg. Wat lukt er niet met travers aan een kant? Zit he pony nog te vast in het lichaam op een kant? Ik start ook met een pony tussen de paarden, gaaf is dat he.

Zo ik heb m'n debuut opgegeven. De 29e gaan we M2 proberen. 2 weken erna nog een wedstrijd opgegeven.

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 21:23

Tuurlijk welkom!

Absque dubio: ja ik heb dat van de vorige eigenaresse van Cadiz. Vind m super handig! Maar timing is dus wel essentieel, en je paard moet wel direct reageren.
Cadiz kende de wissels al, alleen die naar rechts sprong ie voorheen in tweeën of met n hupsje. Dat doet ie nu eigenlijk niet meer :)

Wedstrijd was ik tevreden over, wel paar dikke stomme fouten :o maar ach we zijn pas n week weer echt aan het trainen. Jury kon ik totaal niet volgen. Voor echt wel goede onderdelen allemaal zesjes, en voor verkeerd aanspringen in galop ook een 6 :? Was n oudere man. Heb delen op film staan dus heb t nog even terug kunnen kijken. Maar ach zoals ik ook altijd tegen anderen zeg, je kan t nu eenmaal niet altijd eens zijn met de jury. Had uiteindelijk 182 en 190 en daarmee 2x 1e. Had met m'n voorlezer t Z2 nog gekeken en dat zag er echt wel netjes uit (waren er 2), die hadden gewoon heel dik geen winst bij diezelfde jury.
We prutselen gewoon lekker verder :D ben zelf tevreden en over twee weken gaan we weer! We zijn alweer halverwege het M2, m'n pennydroom komt steeds dichterbij :):)

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 21:57

Welkom Yvv, wat is je echte naam? :P
Heb je foto van je paard?

Absque super dat de tip geholpen heeft

Myour jammer van de fouten. toch 2 mooie wp

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 22:04

Absque, fijn dat de tip geholpen heeft!

Yvv, wat is je probleem precies bij je travers? Te weinig buiging?

Myour, wat goed! Gefeliciteerd met je prijzen en winstpunten!

Hier zijn we nog lekker verder aan het knutselen. Donderdag naar les en dan hoop ik dat we een beetje de puntjes op de i kunnen zetten, volgende week nog keertje m2 starten en als ik daar een fijn gevoel bij heb is het denk ik toch maar de laatste keer M2. Vind zo'n rot klasse haha. Maar eerst maar eens lekker lessen donderdag, kijk daar altijd wel naar uit want zet dan altijd weer een stap vooruit.

Laura01234

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 22:53

wat een ontzettend gave pony aukelizzy!
@absque: idd schoudervoor denken, mijn paard heeft een probleem met middengalop, hij vind het moeilijk om met vol vermogen recht middengalop te doen, als ik hem gewoon controleer en focus op het rechthouden dan blijft hij wel recht maar is het maar een flauw middengalopje, al sik hem echt ''alle remmen los'' laat gaan zeg maar dan komt er een mega middengalop uit maar gooit ie meteen zijn kont naar binnen, ik oefen hiermee door altijd schoudervoor te denken inderdaad, en daarbij mijn beide handen naar binnen te plaatste zoals auke zegt.

@myour: ik ga ook op dat binnenbeen letten! goede tip dankjewel, en jullie gaan zo lekker he : D gefeliciteerd met je punten!! Z is wel echt gaaf ja :D

@welkom yv!

bij mij rust er echt een vloek op mijn M2, en dan niet zo'n beetje ook.....

Eerste keer dus af moeten melden omdat hij niet lekker liep en de osteo erbij gehaald, 2e keer waren we zowaar bijna op de wedstrijd maar dus auto pech, nu wilde we het vrijdag weer gaan proberen maar wat denk je?? heeft die sukkel een spiertje verrekt waarschijnlijk met uitglijden in de paddock of een trap op zijn borst gekregen :') :') :') :? |o :\ :x _-:(

zaterdag had hij een rare bult op zijn borst, leek niet pijnlijk of warm, zondag werd die bult iets uitgezakt en wat groter, vandaag hinger er nog meer ''zakjes'' vocht om de bult heen en was hij nu hard geworden, de dierenarts maar gebeld dus.

die heeft vanalles gevoeld en getest en kwam op de conclusie dat de stabilisatie spier in zijn borst is verrekt/scheurtjes heeft dus vandaar dat die spier verhard is. Verder is het niet pijnlijk, ze moest echt heel ver en hard en diep drukken wilde hij reageren :P stond er maar een beetje bij te slapen

verder loopt hij wel normaal en is hij gewoon fit maar nu wel een weekje stappen en op de metacam zodat die spier goed kan herstellen.
natuurlijk heb ik het beste voor hem en dat hij gewoon goed hersteld maar gewoon de 3e keer dat ik af moet zeggen!! ook gewoon 60 euro inschrijfgeld al down the drain voor helemaal niks....

heb nu de 29e gepland stan maar durf me gewoon bijna niet meer op te geven, bang dat er weer iets gebeurd %)

verder loopt hij wel top en zijn we er helemaal klaar voor (al 3-4 weken maar goed :P) steeds maar die proefjes uit mijn hoofd leren en oefenen en dan steeds voor niks :')
Laatst bijgewerkt door Laura01234 op 16-11-15 22:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Laura01234

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 22:54

dit was zaterdag
Afbeelding

zondag
Afbeelding

en vandaag

(hier was zijn borstspier ook duidelijk meer opgezwollen, zat allemaal vocht in)
Afbeelding

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 23:09

Jeetje Laura dat ziet er apart uit =/ met 3x pech zal t de 4e keer vast goed gaan!
Dat met de middengalop heb ik ook gehad, ik pak de sb in galop vaak mee beide kanten op.

Vanavond even kort gereden, meneer was ff heet poeh, ging er ff gaaf overheen draven <3 nog niet helemaal van mij haha maar wel blij mee, hij zit weer helemaal lekker in z'n velletje! Die controle komt vanzelf wel, hij moet er ook nog meer kracht voor ontwikkelen :)

Veel plezier met lessen aukelizzy, M2 valt best mee toch hihi.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 23:27

Sb in middengalop doe ik idd al, dat was echt de beste tip ooit want die van mij gooide ook altijd haar kont naar binnen dan.

Jeetje al 3 keer achter elkaar af moeten melden, dat is echt niet tof! Zit je dan niet mee dan. Ik heb ook de 29e m'n debuut (ben dan jarig dus leuk cadeautje hihi) dus kunnen we samen in spanning zitten.
Wat een mega bult zo op z'n borst, ziet er apart uit zeg. Hoe krijgt hij het voor elkaar!

Lessen is leuk altijd he :D wat vind je zo rot aan de M2? Ik zie er zelf ook echt tegenop.

Laura01234

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 23:29

sb in galop pak ik ook altijd mee ja :) in de verzamelde galop gaat het prima maar de middengalop blijft echt een puntje omdat hij zooo graag wil vertrekken en ik de controle dan gewoon verlies eigenlijk!

@myour: wat gaaf zeg!! heerlijk als ze zo voor je willen werken :) een keer een filmpje maken!

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 23:32

Ik ben ook wel benieuwd naar een filmpje!

Hoe doen jullie dat eigenlijk met sb, door een S van hand veranderen, en dan weer sb. Voor de B of E rechtstellen? en dan de S maken? Of vanuit de sb de S maken?