[HK]M1 debuut; wie nog meer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 11:48

Ik zou wel willen rijden maar ben aan het werk. En gezien de weersvoorspelling zou het rond de tijd dat ik vrij ben ongeveer 28 graden zijn en worden er onweersbuien voorspeld. Denk dat ik vandaag nog maar ff oversla. Morgen even zien hoe het weer is als ik thuis kom uit het werk en anders is ze komende week veel dagen de sjaak want ik heb nog 2 weken vrij.... *\o/*

Michelle77

Re: M1 debuut; wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 11:59

Dank je Lianne! Snel gaat het zeker met Bo, simpel idd niet :D we trainen er hard voor, hij is erg werkwillig en gaat er altijd voor. Ook als hij iets lastig vindt. Dat maakt het wel makkelijker.

Succes vonneke! Kunt altijd nog je beugels aan je singel vast binden :)

Net al gereden ging wel fijn, niet Super maar wel Ok.

Morgen rondje buiten.

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 14:08

fijn dat het rijden fijn ging michelle.

ik zou vanmiddag met 2 anderen naar buiten gaan, maar de weersvoorspellingen zijn niet al te best. Even kijken wat we doen. En anders mag ze morgen weer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 15:32

Dat durf ik niet Michelle hihi.

Met m'n safestyle gaat dat ook moeilijk hihi

Tsplendid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 22:10

vonneke; toch nette punten idd! Gefeliciteerd! Ik ben ook wel benieuwd naar filmpje!

Melissa; ja we zullen zien!

lianne; dat word Z2!

Ik mag morgen weer op pad :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 23:10

Thanks. Ik heb je de filmpjes oer pb gedaan. Commentaar geven mag gewoon hier ;)

Ik vandaag gereden. Ging op zich wel lekker. Benen gewerkt en tempo. Morgen bosritje en maandag weer aan de gang.

Was grappig, stukje travers en keertwending gedaan. Deed ie eigenlijk heel best!!

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 13:39

Fijn dat het rijden goed ging Vonneke. Leuk dat vos de travers en keertwending best goed oppakt ;D

Gisteren eerst even in de bak gereden, ging wel aardig. daarna besloten dat we toch nog wel een klein rondje naar buiten konden gaan. Ging goed, 1x schrok ze flink van 2 varkens die begonnen te rennen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 15:25

Whaha ik zou ook schrikken van rennende varkens!!!

Wij fijn in het bos gereden. Ineens Vos zijn ijzer kwijt. Zaten er pas 2 weken onder. Hoorde hem al loszitten.
Kaarsrecht eronderuit. Geen idee hoe dat zo komt. Morgen even naar de smid terug laten staan

marijkiiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 21:41

Hallo allemaal,

Een tijdje geleden heb ik hier gemeld dat ik over zou gaan naar de M1, heb ondertussen de vele pagina's niet meer bijgelezen :P
Half mei was mijn debuut, 176 punten, impuls moest nog beter. Daarna ivm examens en vakantie een tijdje geen wedstrijden gereden, maar dit weekend was hij weer aan de beurt. Ik heb 180 (9e) en 176 (7e) punten gehaald, dus mijn eerste winstpunt is binnen! :) In de draf gaat hij halverwege de proef wat krabbelen, wat ook met de impuls te maken heeft, moet ruimer blijven lopen. Verder wel positief commentaar.
Nu woensdag en 16 augustus nog starten en dan begint het sgw-seizoen weer :o

lianne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 11:24

Michelle77 schreef:
Dank je Lianne! Snel gaat het zeker met Bo, simpel idd niet :D we trainen er hard voor, hij is erg werkwillig en gaat er altijd voor. Ook als hij iets lastig vindt. Dat maakt het wel makkelijker.

Succes vonneke! Kunt altijd nog je beugels aan je singel vast binden :)

Net al gereden ging wel fijn, niet Super maar wel Ok.

Morgen rondje buiten.

hard werken word beloond. :)

Tsplendid schreef:
vonneke; toch nette punten idd! Gefeliciteerd! Ik ben ook wel benieuwd naar filmpje!

Melissa; ja we zullen zien!

lianne; dat word Z2!

Ik mag morgen weer op pad :D

:n Haha, toen ik met opzet een wissel probeerde lukt het natuurlijk niet. Puur geluk was het denk ik.
Hij is daar ook nog niet klaar voor, de basis moet nog veel beter.

vonneke schreef:
Thanks. Ik heb je de filmpjes oer pb gedaan. Commentaar geven mag gewoon hier ;)

Ik vandaag gereden. Ging op zich wel lekker. Benen gewerkt en tempo. Morgen bosritje en maandag weer aan de gang.

Was grappig, stukje travers en keertwending gedaan. Deed ie eigenlijk heel best!!

Fijn gereden dus, mooi!

melissa_93 schreef:
Fijn dat het rijden goed ging Vonneke. Leuk dat vos de travers en keertwending best goed oppakt ;D

Gisteren eerst even in de bak gereden, ging wel aardig. daarna besloten dat we toch nog wel een klein rondje naar buiten konden gaan. Ging goed, 1x schrok ze flink van 2 varkens die begonnen te rennen :')

Lekker buiten uitrijden is ook fijn. Ik stap ook vaak even aan de straat uit.

vonneke schreef:
Whaha ik zou ook schrikken van rennende varkens!!!

Wij fijn in het bos gereden. Ineens Vos zijn ijzer kwijt. Zaten er pas 2 weken onder. Hoorde hem al loszitten.
Kaarsrecht eronderuit. Geen idee hoe dat zo komt. Morgen even naar de smid terug laten staan

Balen zeg!

marijkiiii schreef:
Hallo allemaal,

Een tijdje geleden heb ik hier gemeld dat ik over zou gaan naar de M1, heb ondertussen de vele pagina's niet meer bijgelezen :P
Half mei was mijn debuut, 176 punten, impuls moest nog beter. Daarna ivm examens en vakantie een tijdje geen wedstrijden gereden, maar dit weekend was hij weer aan de beurt. Ik heb 180 (9e) en 176 (7e) punten gehaald, dus mijn eerste winstpunt is binnen! :) In de draf gaat hij halverwege de proef wat krabbelen, wat ook met de impuls te maken heeft, moet ruimer blijven lopen. Verder wel positief commentaar.
Nu woensdag en 16 augustus nog starten en dan begint het sgw-seizoen weer :o

Fijn dat je alleen maar over jezelf komt praten en niet eens de moeite neemt om een bijlees te maken. ;(
Edit: je eerste en toen direct laatste post was 8 december 2013, dat is wel meer dan een tijdje geleden. :')

marijkiiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 12:59

@lianne__ hoop dat je begrijpt dat dat nogal veel is, heb tussendoor nog wel wat gelezen :P

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 19:37

Vonneke balen dat vos zn ijzer kwijt is..

marijki leuk je eerste wp binnen is. Zie dat je uit overijssel komt, wie wets starten we nog eens tegen elkaar

Tsplendid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 21:35

vonneke; Erg leuk paard is vos :D! Vind het soms wel wat gehaast eruit zien.

Melissa; hahaha ja daar zou ik idd ook van schrikken :')

marijkiiii; gefeliciteerd met je eerste wp!

Tsplendid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 21:38

Ik ben gisteren weer geweest. Eerste proef nog redelijk netjes, enigste is dat ze op cc nog wel eens in 4 tact wil galopperen en daar krijg ik haar dan ook niet weer uit helaas. Daar nog 5e prijs met 184 en tweede proef dan is de galop waardeloos en dat tikt aardig aan met 5'en en een 4, plus al sowieso geen midden gangen paard :P. Dus daar 172, was ook wel streng jurylid maar kan me er zeker ook in vinden was gewoon niet goed genoeg punt einde :'). Morgen afspraak maken met de fysio en dan maar eens zien of dat daarvoor ook nog wat kan doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 22:23

Tsplendid schreef:
[naam]; Erg leuk paard is vos :D! Vind het soms wel wat gehaast eruit zien.

Melissa; hahaha ja daar zou ik idd ook van schrikken :')

marijkiiii; gefeliciteerd met je eerste wp!

Veeeeeel te gehaast... weer eens even flink met neus op feiten gedrukt door film. Nu al twee dagen flink aan gewerkt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 22:23

Tsplendid schreef:
Ik ben gisteren weer geweest. Eerste proef nog redelijk netjes, enigste is dat ze op cc nog wel eens in 4 tact wil galopperen en daar krijg ik haar dan ook niet weer uit helaas. Daar nog 5e prijs met 184 en tweede proef dan is de galop waardeloos en dat tikt aardig aan met 5'en en een 4, plus al sowieso geen midden gangen paard :P. Dus daar 172, was ook wel streng jurylid maar kan me er zeker ook in vinden was gewoon niet goed genoeg punt einde :'). Morgen afspraak maken met de fysio en dan maar eens zien of dat daarvoor ook nog wat kan doen.

Proficiat!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 08:44

Heb nog foto's uit het filmpje van donderdag. Geen technische hoogstandjes maar wel leuk beeld!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 08:56

Netjes hoor Vonneke

lianne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 10:04

Tsplendid schreef:

Gefeliciteerd met je WP.

vonneke schreef:
Heb nog foto's uit het filmpje van donderdag. Geen technische hoogstandjes maar wel leuk beeld!

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Jullie zijn een leuke combinatie. Dat blauw bruin staat ook goed bij elkaar.

Ik had gisteren privéles, dat ging goed.
Veel galopwerk gedaan, wel zwaar hoor.

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 11:52

Vonneke: Leuke foto's! Ziet er goed uit! :D Leuk dat hij de keerwending en de travers eigenlijk heel goed oppakt! Altijd makkelijk! En ijzer er al terug onder?

Melissa: Ik zou ook schrikken van rennende varkens :')

Marijki: Gefeliciteerd met je eerste wp :)

Tsplendid: Jammer van je galop, wel fijn dat je in je eerste proef nog wp hebt gereden.

Lianne: Fijn dat je les goed ging. Was inderdaad best pittig kwa temperatuur.

Ik ben gisteren begonnen aan een bootcamp weekje. Elke dag lessen :D Gisteren liep die eigenlijk best wel fijn, veel in de galop gewerkt wat hij heel moeilijk vind. En als hij het moeilijk vind gaat hij heel snel wisselen in de galop. En vind het zelf dan lastig om rustig te blijven en hem keer op keer rustig te blijven corrigeren. Dus nu mooi de gelegenheid om er een weekje aan te werken :D

lianne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 12:40

Coquette, dat komt mij bekend voor. Probeer echt niet boos te worden, het word elke dag beter.
Zorg dat je consequent blijft en dan heb je over een paar weken een groot verschil.

Ik ben hier 2 misschien wel 3 weken mee bezig geweest, ik vond het ook echt niet leuk meer.
Die van mij wisselde ook telkens in de bochten, heel frustrerend.
Maar geloof mij, over een aantal weken heb je een zoveel fijnere galop. Het is de moeite (bloed,zweet en tranen) waard hoor.

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 13:03

Het is al 1000x beter als het is geweest. Maar vind het als ik voor mezelf rij zo frustrerend dat hij zo wisseld. Dus is wel fijn dat we daar nu een weekje zo mee aan de slag kunnen!

Wel fijn dat het die van jou ook zo veel verbeterd is daarna :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 13:10

Hihi wordt je vlug boos Coquette?

Ik vanavond weer les. Beentjeswerk doen.

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 13:36

Het valt opzich wel mee geloof ik :') Maar soms zou ik hem wel wat aan kunnen doen :p

Succes Vonneke! Ik mag om 2 uur lessen. Lekker warm :')

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 14:35

Succes Vonneke, op wat voor manier train je er nu op? Krijg je constant commentaar? Of heb je nog goede tips and tricks?

haha herken het wel hoor coquette, kan Bo soms ook echt wat aandoen. Maar eigenlijk is het niet eerlijk, meestal zal ik diegene zijn die iets niet helemaal goed doet met loswerken etc. Maar vind het soms ook echt goed lastig.

whoehoe, heb fijn gereden!! Heerlijk is het dan :+ Kreeg gelijk op mijn lazer met aandraven, hoppa gas erop! Even flink ertegenaan rijden om die power mee terug te nemen. Oeps, wat gaat die dan fijn draven. Als ik dát nou eens onthoud en op dezelfde manier doe als ik zelf rijd...

Daarna echt lekker kunnen sturen, proefjes even doorgereden en dat ging best fijn. Veel fijner dan afgelopen zaterdag, toen had ik ze ook doorgereden, maar was het erg rommelig. Dit was gewoon genieten, heerlijk! Was best warm, maar we hadden er weinig last van. Bo trok er flink aan.

Morgen ga ik kort rondje naar buiten en hem daar even kort aan het werk zetten. Donderdag nog een lesje en dan vrijdag knallen (en zaterdag hopelijk nog wat beter :D)