Wedstrijden kletstopic 2024

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-24 09:01

@moniek21: netjes hoor! 58% is niet om je voor te schamen en ook nog uit het hoofd gereden +:)+ ik doe het je niet na! Kon je ook wat met het commentaar op je protocol?

Getup: gefeliciteerd met je dochter! Wat goed zeg *\o/*

Hier gisteren weer wedstrijd gehad, beide geen winst, maar dat was ook niet mijn doel. Tijdje geleden ging het he-le-maal fout op wedstrijd, paard durfde niet langs de heg, 1 bonk spanning en tijdens het inrijden ook nog vuurwerk wat mega veel spanning gaf dus het ging van kwaad tot erger. Uiteindelijk afgegroet want lekker rijden kon niet meer.

Daardoor was mijn doel vandaag lekker rijden en kijken naar hoe onze rijerij beoordeelt wordt. We lessen bij een andere instructie dus ik was heel erg benieuwd. Eerste proef was alsnog heel veel spanning (nieuwe locatie) en ik kreeg hem niet langs de jury auto. Tweede proef er veel meer aan kunnen rijden en 175,5. Super trots op voor in de L2! Er zit nog zoveel rek in onze proef, ik weet zeker dat we heel veel beter kunnen want we hebben niet alles kunnen laten zien (toch ook nog wel een beetje spanning). Tweede deel van de proef dat er meer aan kunnen rijden, dus als we dat eerste deel ook zonder spanning kunnen rijden weet ik zeker dat we door de L2 heen vliegen :D de onderdelen an sich gingen namelijk echt wel goed. Het halthouden een mooie 7, het achterwaarts ook, het wijken een 7. Super trots op.

Melzazu

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-24 19:05

Wat grappig te lezen GabberGill dat je zo niet serieus mee doet en dan toch lekker winst rijdt haha. :D

Pffff Getup wat zal je veel mee hebben. Leuk eerst wedstrijd en daarna door naar het vakantiehuis. Klinkt goed!

Wat ben je druk geweest op wedstrijd zeg maar gefeliciteerd met de resultaten van je dochter en wat fijn dat je her en der nog helpen kon ook.
Ik had het al gevraagd maar misschien had je er overheen gelezen. Beoordelen die 2 juryleden beide paarden of beoordeelt ieder jurylid dan 1 van de paarden. Daar was ik toch nog even benieuwd naar en dat was mij nog niet helemaal duidelijk geworden. :?

Wauw Deeks93! Wat gaaf dat ze zo fijn liep en dat het allemaal weer kan. Wel een beetje balen van de punten maar mooi dat je toch zoveel plezier had. +:)+

Wat knap dat je je proef uit het hoofd wist moniek en sowieso LT, wauw. Dat is toch een droom.
Klopt het dat jij dan nu jouw prachtige nieuwe slipjas aan hebt gehad (dat was jij toch?) :):)

Wat jammer van de spanning Autumn. De cijfers die je noemt klinken erg goed dus inderdaad als je paard de spanning meer thuis kan laten dan worden dat mooie winstpunten. :j

Wij gaan aanstaande zaterdag weer op pad en ik heb al een hele tijd geen online proef opgenomen. Dat wilde ik deze week toch ook nog weer eens als extra doen. Eens zien wat daar dan weer op het protocol komt.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-24 20:03

Melzazu schreef:
Ik had het al gevraagd maar misschien had je er overheen gelezen. Beoordelen die 2 juryleden beide paarden of beoordeelt ieder jurylid dan 1 van de paarden. Daar was ik toch nog even benieuwd naar en dat was mij nog niet helemaal duidelijk geworden. :?

Dat klopt. Ze overleggen vast ook wel, maar ze houden beide 1 combinatie in de gaten.

Was afgelopen weekend trouwens in België op pad. Dus gewoon alleen in de ring.

Autumn: goed afgesloten dus , dat is echt het belangrijkste en de rest komt

Hier onze New forest:

Afbeelding

Puppetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-24 21:12

Fijn dat je toch een goede ervaring hebt Autumn, die punten komen dan straks vanzelf wel.

Gefeliciteerd Getup! Super van je dochter!!!

Melzazu succes zaterdag!

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 09:08

Deeks, fijn dat je zo hebt genoten! Wel jammer gelijk die sneer naar de jury weer, snap dat op een half puntje niet zuur is hoor, maar dat komt de volgende keer echt wel goed zo te lezen!

Gefeliciteerd Getup!! *\o/* En nu lekker vakantie vieren :)
Jullie systeem met die 2 in de baan klinkt een beetje als Pavo cup rijden (alleen dan met ander doel qua beoordeling denk ik, dat het bij jullie wel ook om de proef gaat en niet om de kwaliteit/rijdbaarheid vooral). Klopt dat?

Moniek, topper! Knappe start alvast en ook fijn dat ie helemaal goed is. En succes vrijdag

Autumn, fijn dat het gevoel iig alweer stukken beter was en idd nette punten met wat je erbij vertelt. Lekker dat je de goede onderdelen gelijk die zevens hebt, dat geeft vertrouwen.

En melzazu succes zaterdag vast! + alle anderen die komende week op pad gaan

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 12:23

Gaat in Luxemburg om de proef, maar in de B vooral om de houding en zit van de ruiter en hoe netjes en precies ze rijden.

Maar we zijn nu even in de vakantie modus...incl paard , dat wel. Maar dit was echt een droom :

Afbeelding

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 14:27

Deeks93 schreef:
Wat een bijzondere manier van wedstrijden get up! Zou niks voor mij zijn, dan zou de lol er gauw af gaan bij mij.

Iemand had het ook over promoveren. Bij mij wisselt dat een beetje. In de Z1 zitten bijvoorbeeld veel draf oefeningen en die van mij draaft voor een 6je, blijft een springpaard dus toen ik eenmaal de 10 winstpunten had ben ik meteen naar de Z2 gegaan omdat daar meer galop in zat. En zz licht proeven lagen ons nog beter, dus toen ook met 10 over.
Maar heb ook paarden gehad die ik pas hoger ging starten als ik aan de max zat. Ik kijk een beetje wat op dat moment bij ons past.

Wij hebben vandaag na bijna 2 jaar ons debuut weer gemaakt in de zz licht! Merrie had er extreem veel zin in en was helemaal happy dat ze weer mee mocht. Ik heb maar 1 proef gedaan want meer kan ik nog niet aan maar wauw!!! Die merrie loopt gewoon en doet braaf haar ding! Paar kleine foutjes maar ik zat zo te genieten en na afloop hebben de tranen rijkelijk gevloeid! Alle artsen, therapeuten en wie dan ook zeiden dat dit geen optie meer was en toch doen we het!
Beetje jammer dat de jury geen eindpunten bij haar had in de tas. Heel zuur gerjureerd maar wel bij iedereen zuur. 209,5 dus echt net geen winst maar voor mij een behoorlijke overwinning! Die punten maken me eigenlijk nooit wat uit, als ik maar plezier heb en dat is gelukt vandaag.
Nu gestrekt op de bank haha

Jij mag het 'zuur' vinden wat de jury doet, maar als je op al die punten een half punt te kort komt
is mijn reactie(als jury) op de paal is net geen doelpunt. Gewoon een half punt beter je best doen. Een jury zit niet te beoordelen om je net onder de winst grens te houden hoor.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 16:10

Zo ook weer een heel stuk bij te lezen :D Sorry als ik nog iets heb gemist.
@GabberGirl wat goed dat je je zo goed heb weten te herstellen tussen de proeven in. Wat meer vertrouwen in jezelf hoor. Flink puntenverschil.
@Deeks. De kop is er weer af en wat fijn dat je toch weer je plezier kan beleven met je paard op dit niveau.
@Moniek21 Dat wordt cashen straks :D :D
@Authumnn Toch fijn gereden en daar gaat het uiteindelijk om.
@Getup: ook een mooie NF. Wat fijn dat je je paardenplezier zo kunt beleven met je dochter. Ziet eruit als een fijne vakantie.

Wij starten aankomend weekend weer met 2. Eentje staat er nog op de wachtlijst helaas, terwijl we toch meteen hadden ingeschreven na de vorige keer. Plan is L1 te starten met Polletje. Hoop dat t nog lukt. Maar geen haast met hem.
En Mexx is er ook weer bij in Z2. We hadden een Childeric zadel overgenomen van een stalgenoot. Dat best aardig (maar nog niet helemaal perfect) lag. Bij de schouder moest de vulling iets dunner voor meer schoudervrijheid want Mexx liep nog een beetje met de rem erop.
Voor Polletje moest ons bruine Childeric zadel aangepast (dat eerder op onze merrie heeft gelegen) Van een Frans kussen naar een recht (keilkussen). Dus we hebben een uitgebreide fitsessie gehad bij onze instructeur van een Engelse dame en de zadels liggen nu bij Childeric om aangepast te worden.
En hebben we nu een leenzadel (kosteloos). Eigenlijk kunnen de paarden nu doen met 1 zadel maar het andere had ik al dus toch maar laten aanpassen. En een singel erbij gekocht (een balance girth), die ervoor zorgt dat het zadel goed op zn plek blijft liggen en zorgt voor nog meer schoudervrijheid.
Bij de pas sessie liepen de paarden echt fantastisch en ook onder het leenzadel. Dus ben heel, heel blij. En zijn we voor de komende jaren weer klaar.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 19:44

Ik ga zo lezen maar helaas liggen wij er langere tijd tussenuit.

Ik kopieer het verhaal even van mijn fb en ga zo gelijk even de nieuwe posts lezen.
https://www.facebook.com/share/v/ScvKk6gU1EMYm6Ch/
Hier een filmpje

Paard stond de 26e nog mooi op de wei maar heeft zich helemaal op staan eten in de wei. Ik schrok er oprecht van.

Afbeelding
Afbeelding

Dit is der afgelopen week nog

Het verhaal

Omdat vele toch veel vragen hebben wat het nou eigenlijk is zal ik het typen.

Gisteren kwam ik aan en werd ik niet zo begroet als normaal. Sterker nog er kon geen hinnekje vanaf en je bleef staan. Toen ik je naderde zag ik dat je hele lichaam weer opgetrokken en strak stond. Toen je de 1e stap naar me toe zette zakte de grond onder mijn voeten vandaan.

Gvd zeg wat gingen we weer goed. Jouw mentaliteit is fantastisch maar ook je grootste valkuil tegelijk. Konden we maar praten en kon ik je maar vertellen dat ik je liever een jaar stilzet dan dat ik je zo moet zien. Ik heb je beloofd dat je die plek in het Z krijgt want die verdien jij zeker, maar doe dan wel ff kalmpjes aan.

Ze wilt zo graag dat haar goede dagen ook echt heel goed zijn en dat ze vloeiend overal doorheen gaat. Ze werkt zo graag en wilt alles met je ondernemen. Een paard van goud! Ik snap niet dat mensen zo'n moeite met haar gehad hebben want het is een paard wat haar gewicht in goud waard is (dan moet ze wel weer aankomen, maar pijn tekent erg op een lichaam)

Vanuit de kliniek kregen wij 2 maanden terug mee dat een silicone en zool haar moest gaan helpen en we weer aan de gang konden zodra ze weer liep. Hoefbeenbreuk uitgesloten en eigenlijk kwam alleen haar dunne zool naar voren. Dit was bij ons al bekend. Alles gedaan en ze deed het top tot gisteren.

Gisteren dus gelijk ingeladen en een andere kliniek gepakt. Daar het dossier gedeeld van de vorige kliniek. Zoveel vraagtekens, hoe konden ze dit doen, waarom geen revalidatieprogramma, hoe konden ze dingen met 2 simpele foto's uitsluiten, waarom geen goede kijk samen met de smid, heel veel waarom?????

Er is vrij weinig met haar hoefbeen namelijk. Het voornaamste probleem zit hem in haar zool. Waar die bij een normaal paard minimaal 1 cm is dat bij deze bij langer na niet zo. Hierdoor krijg je verkeerde druk en irritaties wat heel lang goed gaat en uiteindelijk een irritatie oplevert. Dus uiteindelijk slaat het wel op de teen en het hoefbeen maar het is echt haar zool die aangepakt moet worden.

Waarom ze dit voorheen niet had is eigenlijk heel simpel. Ze had altijd een lage dunne zool maar door de aanhoudende regen de afgelopen tijd is deze ook nog eens week geworden waardoor de voet het eigenlijk te zwaar heeft.

Ipv de boxrust hebben we na overleg gelukkig akkoord gekregen voor de paddock en dat ze mag blijven rondscharrelen. Van de winter zal deze knapperd verhuizen naar stal om dit allemaal gewoon te voorkomen in de toekomst.

Voor nu een afspraak voor volgende week en hopen dat we dan meer weten en kunnen doen voor haar.

Sydney_Zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 23:03

Door drukte lukt het mij vaak helaas niet om alles bij te houden, dus ik lees op de achtergrond nog wel wat mee!

GabberGill; ik wil je graag heel veel sterkte toewensen hiermee en hopelijk gaat dit snel weer de goede kant op voor jullie :knuffel:

Babootje; Hopelijk kunnen jullie aankomend weekend met beide paarden starten! Alvast veel succes *\o/* Fijn dat de zadels weer helemaal gepast zijn op de paarden. Is toch altijd fijn om te weten dat het straks weer helemaal optimaal is!

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-24 14:20

Sterkte Gabbergill! Wat een pech. Hoe gaat het nu?

Wij vandaag wedstrijd. Vorige keer 175,5 en vandaag 176 en 180. Mooie lijn omhoog :)
Paard had wel weer veel spanning helaas dus hopelijk kunnen we dat morgen beter reguleren. Hoe gaan jullie daarmee om op wedstrijd? Met de les kan ik prima een extra volte rijden maar op wedstrijd natuurlijk niet :Y)
Het monster in spe }:)
Afbeelding

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-24 15:01

Rijden er nog mensen mee met de Nootdorpse dressuurdagen? Ik was er gisteren om te helpen en heb wat mooie combinaties en proeven voorbij zien komen *\o/*

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-24 15:51

Helaas nog niet verbeterd

Staat nog in de watten en het verband. Morgen laatste pijnstiller en dan dinsdag terug

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-24 20:13

Dank voor de uitleg Getup. Mooie combinatie zo om te zien!
En wat ziet de vakantiefoto er geweldig uit. *\o/*

Wat fijn Babootje dat de paarden zo lekker lopen onder de andere zadels. +:)+

Bah GabberGill wat een nare berichten. Sterkte en beterschap gewenst. Y;(

Zulke stijgende punten zijn fijn zeg Autumn. En wat een mooi en leuk monster heb je.
Wat betreft spanning…. Blijf even verder lezen zou ik zeggen :D

Iedereen die me succes had gewenst. Dankjewel! :)
Helaas had mijn paard dit keer weer teveel spanning. Ik merkte het al een beetje aan hem op het voorterrein. Met losrijden kon ik hem wel relaxter krijgen door de aanwijzingen die mijn instructrice me een keer had gegeven dus dat was wel fijn.

Maar in de ring was dan toch weer anders natuurlijk. Iedere prikkel was hem wat teveel.
Mensen op het terras schoven een stoel heel lomp heen en weer. Normaal is hij vaak heel koel met dat soort dingen maar dat was vandaag echt teveel voor hem. :evaw:

Toen hadden we nog een bokpartij 8)7 ergens waar ik (geen idee hoe) wel bleef zitten maar toen stond ik op zo’n gekke plek dat ik toch maar even een volte had gedraaid (dat kan dus wel Autumn alleen ga je het merken in de punten maar dat doet er dan niet altijd toe vind ik) en de proef nog wel uitgereden had.

Beide proeven zo iets van 170 punten. Voor alle spanning die er was vond ik het nog best nette punten en het was al met al een hele verbetering ten opzichte van de laatste keer dat hij zulk soort spanning had. Toch apart hoe het zo kan verschillen want afgelopen keer was hij zo fijn juist. Ik en mijn draak (soms dan dus :D ) sukkelen dus nog maar weer gewoon even verder in de B

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-24 20:28

Och Melzazu, wat een verhaal. Wel heel herkenbaar hoor. Het was een dag vol spanning want mijn stalgenootje haar merrie was ook aan het bokken geslagen vanwege spanning en die daarvoor ook :))
Was er bij jouwe een Trigger voor? Nieuwe locatie oid?

Ja het is wel een knap monster hè, dank je wel <3
Daarom vergeef ik het hem ook maar weer elke keer _O-

Keebish

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-24 23:56

Na een tijdje meegelezen te hebben, wil ik ook m’n eerste bericht in dit forum delen.. ik heb namelijk ingeschreven voor m’n eerste proefje! *\o/*

Het is pas over een maand, maar de buikpijntjes zijn al begonnen :') .

We hebben “al” een eerste winstpunt gereden online en oefenen hiermee regelmatig, maarja.. buiten de deur is wel echt voor ‘t echie. Heel nieuwsgierig hoe ‘t gaat zijn!

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 08:59

Ik heb geen idee Autumn. Het was wel een locatie waar we niet eerder waren maar dat is tot dusver nog altijd zo geweest. Het is bij die van mij gewoon wel spanning of niet en waarom? :o?
Dingen met paarden, het blijft een uitdaging zullen we maar zeggen :D

Wat leuk keebish! Welkom hier. Ook leuk dat je online iets doet. Dat doen wij ook. +:)+

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 09:35

babootje, hoe is het gegaan? Fijn dat alle zadels weer gecheckt en goed zijn! Wat een verschil kan dat maken he?

autumn gefeliciteerd met je punt! En wat melzazu ook zegt, waarom niet een keer een volte. Ja, dan krijg je -2, maar als die volte je nu even helpt in het proces.. Ik heb zelf gelukkig geen kijkerige paarden. Wel 1 die echt op slot kan gaan bij spanning, daar is het vooral kwestie van in gesprek zien te blijven, ingang vinden en balans tussen vertrouwen geven en duidelijk blijven. En niet zozeer meegaan in dat het eng/spannend is, maar zelf in standje neutraal. Niet echt concrete tips dus :+

Wel balen Melzazu dat jij er nu ook weer zo'n last van had! Of je paard dus eigenlijk. En Welkom Keebish! Gewoon blijven ademen, dan komt t allemaal goed :D

Wij zijn gister weer op pad geweest, beetje spontaan, donderdagavond besloten. Twee brave proeven, wel nog wat fouten, en alles mag nog wat meer aan elkaar uiteindelijk. Maar voor de 2e keer in t Z2 echt superblij, gewoon goed voor waar we nu zitten in het proces. Had beide proeven winst, dus ook daar blij mee!

melis_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 11:24

Deeks toch een hele mooi comeback zo, jammer van het halve puntje.

Getup dat klinkt als een geslaagd weekend! Super knap dat je dochter kampioen is geworden, gefeliciteerd!
FIjn dat de pony ook goed vooruit gaat.

Moniek fijn dat de foto's goed waren! Toch altijd een geruststelling.
Jammer dat je nog net niet aan de 60% kwam, maar toch heel knap op dat niveau.

Autumn fijn dat je met een tevreden gevoel de baan uit kwam, de punten komen dan gauw genoeg weer!

Melzazu hoe is het bij jullie gegaan? :)

Getup wat een stoere pony!

Babootje wat fijn dat de paarden zo goed liepen onder de zadels met de passessie, daar kun je inderdaad dan weer mooi mee vooruit!
Hopen dat beide paarden mogen starten :)

wat enorm oliebol gabbergill.. hopelijk knapt hij gauw weer op!

Melzazu jammer dat jullie teveel spanning hadden.. Lekker kilometers blijven maken samen

Welkom Keebish!

Noukie lekker gereden dus, fijn dat je ook beide proeven winst had!

Wij zijn vrijdagavond weer op pad geweest, beide proeven best heel fijn gereden. De 2e proef blijf ik zelf wel wat lastig vinden met de wissels die heel snel achter elkaar komen. Daar komen we nog niet fijn vloeiend door heen. Beide proeven een keer een foutje in de wissel, maar ook hele fijne stukken. we hadden 223,5 en 3e prijs en 215,5 en een 2e prijs :)

Over 2 weken starten we een dag zilveren ster (meerdaags dressuurevenement in Haaksbergen). toevallig meer die daar starten?

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 13:03

GabberGill schreef:
Ik ga zo lezen maar helaas liggen wij er langere tijd tussenuit.

Ik kopieer het verhaal even van mijn fb en ga zo gelijk even de nieuwe posts lezen.
https://www.facebook.com/share/v/ScvKk6gU1EMYm6Ch/
Hier een filmpje

Paard stond de 26e nog mooi op de wei maar heeft zich helemaal op staan eten in de wei. Ik schrok er oprecht van.

[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Dit is der afgelopen week nog

Het verhaal

Omdat vele toch veel vragen hebben wat het nou eigenlijk is zal ik het typen.

Gisteren kwam ik aan en werd ik niet zo begroet als normaal. Sterker nog er kon geen hinnekje vanaf en je bleef staan. Toen ik je naderde zag ik dat je hele lichaam weer opgetrokken en strak stond. Toen je de 1e stap naar me toe zette zakte de grond onder mijn voeten vandaan.

Gvd zeg wat gingen we weer goed. Jouw mentaliteit is fantastisch maar ook je grootste valkuil tegelijk. Konden we maar praten en kon ik je maar vertellen dat ik je liever een jaar stilzet dan dat ik je zo moet zien. Ik heb je beloofd dat je die plek in het Z krijgt want die verdien jij zeker, maar doe dan wel ff kalmpjes aan.

Ze wilt zo graag dat haar goede dagen ook echt heel goed zijn en dat ze vloeiend overal doorheen gaat. Ze werkt zo graag en wilt alles met je ondernemen. Een paard van goud! Ik snap niet dat mensen zo'n moeite met haar gehad hebben want het is een paard wat haar gewicht in goud waard is (dan moet ze wel weer aankomen, maar pijn tekent erg op een lichaam)

Vanuit de kliniek kregen wij 2 maanden terug mee dat een silicone en zool haar moest gaan helpen en we weer aan de gang konden zodra ze weer liep. Hoefbeenbreuk uitgesloten en eigenlijk kwam alleen haar dunne zool naar voren. Dit was bij ons al bekend. Alles gedaan en ze deed het top tot gisteren.

Gisteren dus gelijk ingeladen en een andere kliniek gepakt. Daar het dossier gedeeld van de vorige kliniek. Zoveel vraagtekens, hoe konden ze dit doen, waarom geen revalidatieprogramma, hoe konden ze dingen met 2 simpele foto's uitsluiten, waarom geen goede kijk samen met de smid, heel veel waarom?????

Er is vrij weinig met haar hoefbeen namelijk. Het voornaamste probleem zit hem in haar zool. Waar die bij een normaal paard minimaal 1 cm is dat bij deze bij langer na niet zo. Hierdoor krijg je verkeerde druk en irritaties wat heel lang goed gaat en uiteindelijk een irritatie oplevert. Dus uiteindelijk slaat het wel op de teen en het hoefbeen maar het is echt haar zool die aangepakt moet worden.

Waarom ze dit voorheen niet had is eigenlijk heel simpel. Ze had altijd een lage dunne zool maar door de aanhoudende regen de afgelopen tijd is deze ook nog eens week geworden waardoor de voet het eigenlijk te zwaar heeft.

Ipv de boxrust hebben we na overleg gelukkig akkoord gekregen voor de paddock en dat ze mag blijven rondscharrelen. Van de winter zal deze knapperd verhuizen naar stal om dit allemaal gewoon te voorkomen in de toekomst.

Voor nu een afspraak voor volgende week en hopen dat we dan meer weten en kunnen doen voor haar.

Heel veel sterkte met je paard Gabbergirl.
Ik herken het verhaal van jou wel. Bij 1 van onze paarden met gevoelige zool ook het advies gehad voor speciaal ijzer met zooltjes en silliconen. De tegendruk van de silliconen bevorderen de groei van de zool.
En inderdaad, weidegang op blote voeten bevordert de hoefgroei niet als het zo nat is.
Het is wat het is, maar gelukkig is het met management en een goede smid wel iets aan te doen.

@Autumn Wat een plaatje van een paard! Hoe houd je hem zo mooi wit? :+
@Noukie en Melissa Gefeliciteerd met de punten!

We hebben idd kunnen starten met beide paarden. Polletje in L1 met 2 wp met 188 en 193,5.
Mexx had in Z2 59,5% en 61%. Een half puntje te weinig voor 2 WP.
En, ik heb nog niet zo'n rare jurymevrouw meegemaakt. Dat zeg ik niet snel. Ik heb de 1e proef gefilmd en dan sta ik vlakbij het juryhok en kan ik zo'n beetje horen wat er wordt gezegd.
Het regende 6-en de in de slangenvolte in contra sprong hij over dus een 4. Dat is prima. Maar vervolgens stonden er 5-en voor oefeningen waar die normaal niet zo laag scoren. Goed het zijn geen 8-en maar wel goed uitgevoerd al mag er wat meer lengtebuiging zijn of iets meer bergopwaarts. Een 6 voor de stap uitstrekken waar hij normaal minstens een 7 of 8 krijgt. Uitgestrekte galop een 6 terwijl hij dat echt goed deed. Laag gejureerd dus. (Alle Z starts (inclusief ons NL kampioen bij de pony's) hadden geen of net winst gereden).
Ze kregen ook een 5 voor een goed uitgevoerd changement (was gefilmd) terwijl de andere changementen inclusief de zigzag 6 of 6,5 waren. Stond niks bij dus achteraf gevraagd waarom het een 5 was. Zei ze, het changement was wel goed uitgevoerd ook van achter naar voren, maar ze vond m wat te "klein" gesprongen. Ze had dus meer afdruk willen zien. Nu kan ik meer voorstellen dat het geen 8 is, maar goed uitgevoerd is volgens mij een 6 en geen 5.
Maar enfin toen we zo achteraf met haar spraken viel het op dat ze met dr linkeroog in dr rechterbroekzak keek. En toen snapte ik ook waarom ik haar af en toe hoorde zeggen "ik kan t niet goed zien".
Het changement was ook aan haar linkerkant op de rechte zijde. Dus ik vermoed dat ze t gewoon niet goed zag, maar dan kun je toch ook niet jureren lijkt me?
Ik heb echt geen lijstje juryleden waar we niet bij starten, maar dit is er wel 1.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 13:11

Aaaah babootje ik heb dit zelf helaas nog nooit gehad waardoor ik misschien te weinig weet. Ik heb haar eigenlijk altijd op een ijzer maar zelfs dat kon deze natte tijd niet aan.

Dinsdag gaan we weer naar de kliniek en hoop dat we dan meer weten. Het zal een lang traject zijn waar ik het vooral heel naar voor haar vind omdat ze mentaal het werk nodig heeft maar lichamelijk de rust. Ze staat dus oprecht een beetje weg te kwijnen en ongelukkig te zijn. Echt verschrikkelijk om je beestje zo te zien

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 13:24

GabberGill schreef:
Aaaah babootje ik heb dit zelf helaas nog nooit gehad waardoor ik misschien te weinig weet. Ik heb haar eigenlijk altijd op een ijzer maar zelfs dat kon deze natte tijd niet aan.

Dinsdag gaan we weer naar de kliniek en hoop dat we dan meer weten. Het zal een lang traject zijn waar ik het vooral heel naar voor haar vind omdat ze mentaal het werk nodig heeft maar lichamelijk de rust. Ze staat dus oprecht een beetje weg te kwijnen en ongelukkig te zijn. Echt verschrikkelijk om je beestje zo te zien

Ik heb momenteel een paard met een peesblessure die al bijna 3 maanden stil staat. Ik heb een snuffelmat geïntroduceerd en merk echt dat ze er mentaal geprikkeld wordt daardoor. Ik dacht eerst wat een onzin want het is een paard maar merk dat het wel werkt. Ze wordt ook rustiger als ik daarna met haar ga stappen.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 15:58

xxxmh schreef:
GabberGill schreef:

Ik heb momenteel een paard met een peesblessure die al bijna 3 maanden stil staat. Ik heb een snuffelmat geïntroduceerd en merk echt dat ze er mentaal geprikkeld wordt daardoor. Ik dacht eerst wat een onzin want het is een paard maar merk dat het wel werkt. Ze wordt ook rustiger als ik daarna met haar ga stappen.

Ah ga ik is naar kijken. Vandaag besloot ze dat der verband er wel af kon. Dus mocht net met zweet op mijn rug stoeien met nieuw verband.

Afbeelding

Ze wilde denk ik een ander kleurtje

Ze staat gelukkig wel gewoon met der 2 vriendjes nog steeds 24/7 buiten. Kan dus lekker eten want heeft altijd ruw tot haar beschikking.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 16:12

Dat laatste is zeker fijn!
Babootje oh oeps , dat is ook wel apart dan, als ze het letterlijk niet goed kunnen zien >;) .

Poeh wat n hitte. Wij hadden sowieso nergens voor ingeschreven, maar xou vanmiddag ook niet zijn gegaan. T is 30 graden, maar zo benauwd , bah

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 08:00

Gabbergirl hier ook een paard met snel gevoelige voeten. Een ijzer biedt bij ons echt uitkomst. Ze liep binnen een dag weer helemaal goed. Met een dunne zool zou ik inderdaad ook aan een zooltje denken, dat biedt tegendruk en extra bescherming.

Babootje: Jeetje dat is wel heel zuur zeg met zo'n jury.

Wij zijn zondag voor het allereerst gestart. Voor de merrie is het 11 jaar geleden en voor mij alweer 8 jaar. Bizar.. maar goed, we gingen er voor! Had dispensatie aangevraagd voor het niveau want eigenlijk moesten we M2 starten ivm het hoogste gezamenlijke niveau maar ik kon gebruik maken van de verjaringsregeling. Dus we beginnen in de L1 :D Dikke prima!

Het voelde nog rommelig aan en Jeetje wat zijn die proeven veranderd. Galopperen over de diagonaal en dan de overgang terug naar draf? Dat kende ik vanuit het L2 of de M1. Nu was het voor ons gelukkig geen probleem maar het is wel echt anders :') De eerste proef moesten we echt even in komen, resultaat was 180,5. De tweede proef vond ik rommeliger voelen. Ik had trouwens überhaupt geen winst verwacht maar we reden 193 en zelfs nog een 3e prijs! En een 8 op het wijken. Super trots!

Op beide protocollen stond dat ik vriendelijk heb gereden. Dat vond ik nog mooier dan de prijs en de winstpunten.

Hebben jullie aankomend weekend nog wedstrijden?