Wedstrijden kletstopic 2023

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Myrsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-23 17:04

rien10 schreef:
Ik heb 'm !! Beetje ver gezocht, dat wel:
Alle Friese Paarden-Boeren Racen Met Cola Heel Sterk Een Vieze Kat Achterna
Dat Ligt eXtra In t Gehoor

Houd ervan _O-

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-23 18:13

rien10 schreef:

Stuk _O- :')

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-23 18:44

Ik ben weer thuis! 2 mooie winstpuntjes mee naar huis genomen (183 en 186,5) teller staat nu op L1+3. Verder eigenlijk niet heel fijn gereden maar dat komt omdat we rijtechnisch tegen wat dingen aanlopen die vooral heel erg voelbaar zijn en minder goed zichtbaar.
Wel nu voor mezelf gezegd dat eerst thuis op te lossen voor we weer op wedstrijd gaan (ook oa zadelmaker, osteo etc. laten komen).
Hooinetje met knotten had geen nut _-:( nu ging die van voor naar achteren van links naar rechts en dan ook nog omhoog en naar beneden met zijn hals _O- :+ was wel minder panisch dan de vorige keer, maar nogsteeds irritant :')

Flubberboot

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-23 19:20

Mooie punten Fleur! Als ik dit zo lees ben ik extra dankbaar dat Peet lekker staat te slapen tijdens het knotten en wassen :')

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-23 19:41

rien10 schreef:

:') *\o/*

Whaha

Ik ken m'n lijnen inderdaad ook. Rijd meestal uit t hoofd

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-23 19:51

Flubberboot schreef:
Mooie punten Fleur! Als ik dit zo lees ben ik extra dankbaar dat Peet lekker staat te slapen tijdens het knotten en wassen :')

Het stomme is dus dat hij ook echt genoeg dagen heeft dat hij gewoon op rust heerlijk staat te dutten! Maar ik zal zelf wel iets van spanning meenemen ofzo waar hij zo extreem op reageerd... terwijl eenmaal op locatie is hij zo ontzettend makkelijk en rustig, terwijl hij thuis echt de boel afbreekt :Y) blijft een bijzondere hahaha

Deeks93

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-23 19:59

rien10 schreef:

Hahaha deze vind ik leuk!
Mij is altijd gezegd;
Piet Red Sint Vaak
Voor de ‘extra’ letters van de Z baan.
Daarnaast het standaard rijtje;
Alle Friese boeren met centen hebben een knol.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-23 20:01

Ik had voor de extra letters Van Stigt Rijdt Paard.
Maar die gaat met de klok mee en die andere tegen de klok in. Dus alsnog niet heel logisch.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-23 21:25

Ik had Pietje Reed Steeds Verkeerd.
En die extra letters in het midden was gewoon proberen te onthouden.

Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik de extra Z letters alleen voor de jurycursus geleerd heb, natuurlijk vroegen ze er niks over, en ik het zinnetje nu eigenlijk alweer vergeten was. :+

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 08:14

Haha die is ook goed.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 09:59

Gisteren is de wederhelft weer op pad gegaan. Locatie met veel vlaggen en wind dus alle paarden hadden daar wat last van :=
Toch in de tweede proef nog een puntje gehaald. De wederhelft staat nu op L1+6.

Ik sta zelf op L1+2, ik ga in augustus weer, de wederhelft begint teveel uit te lopen :))

Ik knot gewoon met elastiekjes. Met Daisy knotte ik wel met naald en draad, maar zij had dan ook hele dikke manen. Ik was er wel iets langer mee bezig, maar het resultaat was echt veel mooier dan gewoon met elastiekjes.

Deempjexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 10:34

Hoi allemaal,
Ik wil me ook graag melden :=
Sinds een paar maanden een combinatie met mijn ‘nieuwe’ paard.
Zondag hebben wij ons L2 debuut, maar oh wat ben ik nu al zenuwachtig :')
Dus als iemand tips heeft? Ik ben iemand die de verkeerde kant op rijd enzo, vooral naar rechts is een issue vraag me niet waarom _O-
Ik heb zaterdag de proefjes geoefend en dat ging echt heel goed dus ik verwacht geen grote problemen. Als er problemen komen is het echt weer door mezelf.
Zijn er bokkers die dit herkennen? Ik kan nu al amper eten hahaha

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 11:51

In elkgeval blijven eten en drinken.. en ademhalen gewoon gaan rijden en luister na je voorlezer ( en doe wat die zegt.. )

Deempjexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 12:00

snorkel1986 schreef:
In elkgeval blijven eten en drinken.. en ademhalen gewoon gaan rijden en luister na je voorlezer ( en doe wat die zegt.. )

Drinken lukt wel maar eten voor die tijd.. wat een straf is dat :')
Ik ken de proeven zelfs uit mijn hoofd en het is echt alleen bij het binnenkomen. En dan denk ik er extra aan en rijd ik alsnog verkeerd. Ik ben ineens vergeten wat links en rechts is echt absurd. Ik hoop natuurlijk dat het nu niet gebeurt maar ik denk er nu al aan. Met oefenen gebeurt dit overigens niet alleen in het heetst van de strijd.

Enzo_Ollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 12:02

Misschien het over een heel andere boeg gooien: een sportpsycholoog? Het klinkt best heftig om eerlijk te zijn. Of een oefenwedstrijd maar wel helemaal in tenue incl vlechten etc?

Deempjexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 12:14

Enzo_Ollie schreef:
Misschien het over een heel andere boeg gooien: een sportpsycholoog? Het klinkt best heftig om eerlijk te zijn. Of een oefenwedstrijd maar wel helemaal in tenue incl vlechten etc?

Klopt, maar ik heb dus ook wel wedstrijden dat het wel gewoon goed gaat. Vroeger hier ook helemaal geen last van gehad.

Mijn vorige paard had af en toe probleempjes op de ac lijn, dan reed ik er op af en stond ze op de x stil (dit was alleen de eerste paar wedstrijden wat ik met haar reed, paard was nog nooit uitgebracht dus was onder de indruk van de juryhokjes) Dan was ik helemaal van mijn stuk omdat ik met haar bezig was. Terwijl ik wel gewoon netjes mijn proef kon uitrijden.
Maar dan begon je je wedstrijd al met: oh oliebol die ac lijn, als ze maar doorloopt.

Verwacht ik bij het paard waar ik nu mee start geen problemen mee overigens, die is al wat meer gewend.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 12:30

Deempjexxx schreef:
Hoi allemaal,
Ik wil me ook graag melden :=
Sinds een paar maanden een combinatie met mijn ‘nieuwe’ paard.
Zondag hebben wij ons L2 debuut, maar oh wat ben ik nu al zenuwachtig :')
Dus als iemand tips heeft? Ik ben iemand die de verkeerde kant op rijd enzo, vooral naar rechts is een issue vraag me niet waarom _O-
Ik heb zaterdag de proefjes geoefend en dat ging echt heel goed dus ik verwacht geen grote problemen. Als er problemen komen is het echt weer door mezelf.
Zijn er bokkers die dit herkennen? Ik kan nu al amper eten hahaha

*komt even weer uit de meeleeshoek*

Je moet maar zo denken. Je gaat er niet dood aan. En je zal op dit soort concoursen ook geen wereldkampioen worden. Dus gewoon lekker gaan rijden en vooral genieten. En gaat het mis? De volgende keer beter.. Nieuwe ronden nieuwe kansen.

Deempjexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 12:36

Klopt mistral, ligt aan mezelf.
Maar daarom vind ik het wel spannend. Maar wel gezonde spanning hoor heb er ook heel veel zin in.
Ik weet dat hij het kan, dus ben dan bang dat ik het weer verpest :roll:
Ik moet denk ik de lat niet zo hoog leggen, alhoewel ik er super veel plezier in heb.

Enzo_Ollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 12:58

Deempjexxx schreef:
Enzo_Ollie schreef:

Klopt, maar ik heb dus ook wel wedstrijden dat het wel gewoon goed gaat. Vroeger hier ook helemaal geen last van gehad.

Mijn vorige paard had af en toe probleempjes op de ac lijn, dan reed ik er op af en stond ze op de x stil (dit was alleen de eerste paar wedstrijden wat ik met haar reed, paard was nog nooit uitgebracht dus was onder de indruk van de juryhokjes) Dan was ik helemaal van mijn stuk omdat ik met haar bezig was. Terwijl ik wel gewoon netjes mijn proef kon uitrijden.
Maar dan begon je je wedstrijd al met: oh oliebol die ac lijn, als ze maar doorloopt.

Verwacht ik bij het paard waar ik nu mee start geen problemen mee overigens, die is al wat meer gewend.

Ja dan snap ik het probleem idd, ik heb dat met de linkergalop gehad. Sprong die heel vaak aan in de rechter dus lang voor die galop was ik al bezig met "hopelijk springt ie in de goede aan".
Nu gaat het eigenlijk nooit meer mis, die gedachte is er dan ook niet meer dus hopelijk gaat het bij jou ook na een aantal keer beter!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 13:02

Deempjexxx schreef:
Klopt mistral, ligt aan mezelf.
Maar daarom vind ik het wel spannend. Maar wel gezonde spanning hoor heb er ook heel veel zin in.
Ik weet dat hij het kan, dus ben dan bang dat ik het weer verpest :roll:
Ik moet denk ik de lat niet zo hoog leggen, alhoewel ik er super veel plezier in heb.

Verkeerd rijden is maar -2 he? Dus je verpest niks. Op elk niveau maken mensen fouten dus je bent niet de enige en je kan alsnog heel goed rijden na 1 foutje

Deempjexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 13:17

Enzo_ollie, nou dat precies. Je probeert er toch al rekening mee te houden of zoiets. Waardoor je en moet luisteren, je oefening goed moet rijden, je het probleem voor probeert te zijn. En dan vaak (bij mij dan) gaat er een van de drie mis :')

Mywishmax, klopt -2 maar.. vaak ging de proef verder gewoon goed hoor maar dan denk je toch van potverdorie waarom nou weer.
Kan mezelf dan wel voor mijn kop slaan dan.
Het slaat natuurlijk nergens op dat je de verkeerde kant op rijd terwijl er voorgelezen word, ik weet heus wel wat links en rechts is maar er is gewoon een kortsluiting op een of andere manier haha. En de grapjes die anderen dan achteraf maken maakt het allemaal nog stommer _O-

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 13:18

Ik heb het ook wrl eens gedaan ondanks voorlezer hoor. Kan gewoon gebeuren bij iedereen. Je bent echt niet de enige

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 13:20

Ik lees wel mee, maar reageer niet zoveel. Komt ook omdat ik op dit moment weinig wedstrijden rijd. We hebben wel net een nieuwe merrie aan onze collectie toegevoegd en als ik deze foto zie dan lonkt het wel om ook met haar straks ook op wedstrijd te gaan :D

Afbeelding

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 17:18

rien10 schreef:

in Belgie leerden wij altijd: Alle Franse Polder Boeren Rammelend Met Centen Hebben Steeds Een Vette Koe Door Leerling X Immers Gemolken. Voor zij die nog opzoek waren haha

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 17:19

Die is veel beter ja!