Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

PSvanLot

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 20:56

Dat kan inderdaad ook, maar ik heb soms een erg uitgebreid commentaar en dan is de ruiter 4 onderdelen verder voor ik kaar ben. Ik zet dus even het beeld stil.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 20:58

PSvanLot, dat er handmatige handelingen tussen zitten terwijl werd gezegd dat dat nu geautomatiseerd was. Dat vind ik balen. Betekend namelijk vertraging op de lijn. Als ik op vrijdagavond een proef instuur en hij komt bij een jury die op zaterdag of zondag tijd heeft om te jureren (wat mij logische dagen lijken gezien mensen toch over het algemeen iets meer vrije tijd hebben in het weekend) ligt de proef dus een week te wachten. Terwijl dat zonder tussenkomst van knhs niet nodig zou zijn. En zo ook uitgelegd was dat je hem eigenlijk zelf naar een jury zou doorzetten met de knop “stuur naar jury”. Ik vind het dan balen dat dat anders blijkt.
Ik heb alle begrip voor het moeten wachten op punten als je gewoon moet wachten tot de jury tijd heeft om te beoordelen hoor :j maar iets minder begrip om langer te wachten dan nodig vanwege tussenkomst knhs die er niet meer zou zijn ;)

Mijn proefje was dus vandaag naar een andere jury gestuurd en zojuist gelijk beoordeeld :D heel blij met een nette winstpunt (188). Was jij dat toevallig PSvanLot? :P

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 21:04

Ik had de proeven gisteren al binnen, allemaal L1.

Ik zou als jury niet blij zijn als ik iedere dag een of 2 proefjes zou krijgen. Denk dat de meeste blij zijn met een bundeltje van 10.

Gezien een jury 10 werkdagen over de proefjes mag doen, moet een deelnemer ook geduldig zijn met het terugkrijgen van de punten. Niet iedere jury kan op iedere dag. De een heeft in het weekend tijd, de ander doordeweeks overdag of in de avond.

Je hebt gewoon gruwelijk veel geluk als je proefje meteen beoordeeld wordt. Als je graag wilt dat je proefje meteen naar en jury gaat, dan zou je op maandag in kunnen dienen ipv weekend.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 21:28

@linda2008, ik heb juist doordeweek wat meer tijd/zin.

@psvanlot, als ik veel moet typen of oefeningen snel achter elkaar komen pauzeer ik idd ook, de meeste stukjes lukken wel met blind typen, igg het begin van wat ik wil zeggen, dat kan ik desnoods na afloop van een proef nog af typen.

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 22:21

Mijne staat nog steeds op beoordeling gepland ;(

Ze groeperen de proefjes voor ze doorgestuurd worden. Je krijgt altijd proefjes van dezelfde klasse. Tenminste dat heb ik tot nu toe gehad. Bijvoorbeeld L1 pony's of B paarden

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 22:30

HarmanyL schreef:
Mijne staat nog steeds op beoordeling gepland ;(

Ze groeperen de proefjes voor ze doorgestuurd worden. Je krijgt altijd proefjes van dezelfde klasse. Tenminste dat heb ik tot nu toe gehad. Bijvoorbeeld L1 pony's of B paarden

Dat is niet altijd zo. Ik heb ook wel eens verschillende klassen door elkaar gehad. Heb er vandaag weer 5 L2 beoordeeld. Die had ik maandag ontvangen (de andere 5 zijn woensdag al beoordeeld), maar ivm werk nu pas tijd.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 22:41

PsvanLot, ja ik weet jouw mening en dat jij vind dat een deelnemer zich altijd moet inleven in de jury. En ik denk dat dat over het algemeen ook goed gebeurd (uitzonderende moeders die juryleden gaan bellen daargelaten ;) :P ) Maar dat zou je andersom wellicht ook eens kunnen proberen? Twee weken wachten op een beoordeling is echt gruwelijk lang... niemand durft dat meer toe te geven omdat knhs die tijd gewoon heeft en omdat hier nogal fel op ongeduld word gereageerd, maar je weet zowat niet meer hoe je hebt gereden ...
En natuurlijk kan het voorkomen, en natuurlijk heeft een jury ook een prive leven enz.enz. Alle begrip voor vanuit mijn kant! Maar als de knhs zegt dat ze het gaan automatiseren waardoor er in ieder geval geen vertraging meer ontstaat tussen het insturen vanuit deelnemer en wanneer de jury het ontvangt, dan mag ik best aangeven dat ik het balen vind als dat niet zo blijkt te zijn. :)

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 22:47

Er zit nu geen vertraging meer na de beoordeling. Voorheen stuurden we alle protocollen tegelijk weer terug en nu worden ze per combinatie terug gestuurd zodra we akkoord geven. En dat scheelt echt wel tijd.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 22:51

Ik dacht zelf ook dat het geautomatiseerd was. Zodra ik op stuur naar jury heb geklikt dat die daar dan ook echt naar toe gaat.
Ik ben zelf geen jury maar werk gewoon 40 uur, heb een huishouden, verzorg 12 ponys per dag en als hobby doe ik wat fotografie en flyers maken erbij. Ik probeer toch paar keer per week daar tijd voor vrij te maken en als dat niet lukt geef ik dat bij voorbaat aan bij de opdrachtgever. Ja je hebt 10 werkdagen de tijd, maar ik zou als ik hier aan mee doe ook zorgen dat ik minstens 2x per week ofzo wat kan doen.

Hier gisteren punten terug gehad. 211.5 punten! Natuurlijk hartstikke tevreden.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 22:55

Anoeska27 schreef:
Er zit nu geen vertraging meer na de beoordeling. Voorheen stuurden we alle protocollen tegelijk weer terug en nu worden ze per combinatie terug gestuurd zodra we akkoord geven. En dat scheelt echt wel tijd.

Ja dat klopt zeker :j

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 23:07

linda2008 schreef:
PsvanLot, ja ik weet jouw mening en dat jij vind dat een deelnemer zich altijd moet inleven in de jury. En ik denk dat dat over het algemeen ook goed gebeurd (uitzonderende moeders die juryleden gaan bellen daargelaten ;) :P ) Maar dat zou je andersom wellicht ook eens kunnen proberen? Twee weken wachten op een beoordeling is echt gruwelijk lang... niemand durft dat meer toe te geven omdat knhs die tijd gewoon heeft en omdat hier nogal fel op ongeduld word gereageerd, maar je weet zowat niet meer hoe je hebt gereden ...
En natuurlijk kan het voorkomen, en natuurlijk heeft een jury ook een prive leven enz.enz. Alle begrip voor vanuit mijn kant! Maar als de knhs zegt dat ze het gaan automatiseren waardoor er in ieder geval geen vertraging meer ontstaat tussen het insturen vanuit deelnemer en wanneer de jury het ontvangt, dan mag ik best aangeven dat ik het balen vind als dat niet zo blijkt te zijn. :)

Ik vind twee weken ook te lang, maar als de KNHS als maximale tijd aangeeft, dan kan een jury daar toch niet veel aan doen?

Ik denk dat het met dit programma ook veel minder vaak voorkomt dat mensen lang moeten wachten. Soms heb je pech, ik had gister L1 proeven met datums van rond 20 februari, daar was echt wat mis gegaan.
Zeker nu een beoordeelde proef direct terug is bij de deelnemer gaat het stukken sneller, uitzonderingen daargelaten.

En het is onzin dat ik vind dat een deelnemer zich altijd naar de jury moet schikken, een jury heeft hier geen aandeel in. Het zijn de regels die de KNHS heeft ingericht. En helaas heeft de KNHS ook niet altijd invloed op de juryleden wat betreft beoordeling. Ze zijn er echt wel goed mee bezig, maar online is het allemaal moeilijker organiseren en controleren.

Ik weet niet of de KNHS er tussen zit, dat zou je na moeten vragen. Misschien is het systeem wel zo georganiseerd dat een jury een potje heeft waar proeven in komen en zodra dat er 10 zijn dat het systeem dan doorstuurt? Daar moet je de KNHS voor contacten, zij weten dat.

Je krijgt als jury meestal proeven uit dezelfde klasse, dus het zou zo heel goed kunnen werken.

janna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 23:36

.
Laatst bijgewerkt door janna op 01-09-24 07:31, in het totaal 1 keer bewerkt

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 18:07

Jeej 183 punten in mn 2e L1 proefje. Heel fijn gepunt en goed (terecht) commentaar. Maar variërend van 4,5 tot 8. Van waar we vandaan komen is dit een fijn resultaat. We zijn er nog lang niet, maar dit motiveert wel! T is en blijft een apart geval die hittepetit van mij!

meliss1812

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 22:40

Hier deze week ook weer 10 proeven gehad.

Ik heb door de weeks weinig tijd bij komt het dus ook op het weekend aan :). Helaas wel 3 moeten afkeuren :( , verkeerde proef, geen datum en knippen in de proef.

AtillaFlash

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 00:00

Als ik in dit topic lees over de afgekeurde proeven en dit soort redenen denk ik altijd zo zonde van de tijd en moeite van iedereen.....en wat zal de deelnemer teleurgesteld zijn en balen :(

Maris__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 01:08

AtillaFlash schreef:
Als ik in dit topic lees over de afgekeurde proeven en dit soort redenen denk ik altijd zo zonde van de tijd en moeite van iedereen.....en wat zal de deelnemer teleurgesteld zijn en balen :(

Behoorlijk zonde, begrijp gewoon niet wat er zo moeilijk aan is om je gewoon aan alle stappen te houden. Ze lezen gewoon half denk ik dan

Wij inmiddels ook punten terug van afgelopen zondag, nette 194,5 in de B, kon me zeker in de punten en commentaar vinden :j

meliss1812

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 13:29

AtillaFlash schreef:

Is het ook, ik vind het ook echt niet leuk om af te keuren. Maar regels zijn regels, soms kun je nog wel wat met feedback onderaan maar met bepaalde filmpjes kun je helaas niks anders dan afkeuren.

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 15:20

Op 1 april gaat de volgende proef in. Geldt datum opname, datum inzenden of iets anders?

Alvast bedankt

SweetVanille

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 16:09

Rex_Rolfo schreef:
Op 1 april gaat de volgende proef in. Geldt datum opname, datum inzenden of iets anders?

Alvast bedankt

Dit vraag ik me ook af, aangezien het midden in de week valt

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-21 16:21

Maris_ hele mooie punten! Gefeliciteerd.

HarmanyL Gefeliciteerd met je winstpunt!

Door alle afkeur verhalen heb ik vandaag alles extra goed gecheckt :+

En volgens mij zit de KNHS er niet altijd tussen. Anders kan zondag insturen en paar uur later punten terug krijgen nooit lijkt mij. Maar als je het zeker wilt weten kun je het beter na vragen inderdaad. Vind het ook wel gek dat sommige juryleden 1 binnen krijgen en andere 10 gelijk. Die zullen niet allemaal precies op dat moment ingestuurd zijn.

Dustinlover, wauw super score zeg! Gefeliciteerd :D

Linda2008,gefeliciteerd met je dikke winstpunt. Je gaat lekker door!

Hier proefje opgenomen, lag r met losrijden bijna af vanwege een rotsprong. Hij was niet zo braaf. Op beeld valt het nog mee dus afwachten. Niet heel fijn gereden maar na het proefje wel goed afgesloten dus zie het maar als een leerzame ervaring voor hem.

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 16:50

AtillaFlash schreef:

Als jury ervaar ik ook die teleurstelling en baal ik hoor.... Ik zit niet achter mn pc om af te keuren ;-)

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 17:21

urosa schreef:
En volgens mij zit de KNHS er niet altijd tussen. Anders kan zondag insturen en paar uur later punten terug krijgen nooit lijkt mij. Maar als je het zeker wilt weten kun je het beter na vragen inderdaad. Vind het ook wel gek dat sommige juryleden 1 binnen krijgen en andere 10 gelijk. Die zullen niet allemaal precies op dat moment ingestuurd zijn.

De KNHS wijst de proeven toe aan een jury. Voorheen moesten ze handmatig de filmpjes uploaden en per mail doorsturen, nu gaat dat allemaal digitaal, ze moeten alleen wel toewijzen. Die zitten er dus nog altijd wel tussen, alleen is het voor hun veel minder werk en dus minder tijdrovend.

Afkeuren is idd altijd balen. Veel leuker om gewoon de proeven te kunnen beoordelen en tips te kunnen geven. Heeft de deelnemer ook meer aan. Ik vind de richtlijnen die we als jury laatst ontvingen wel heel fijn, geeft meer eenduidigheid in het jureren denk ik, er is veel meer duidelijkheid.

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 17:32

Ik ben ook erg blij met de richtlijnen. Die geven inderdaad veel duidelijkheid!

tessie98xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 18:51

Ik ben nog steeds (heel geduldig :') ) aan het wachten op mijn punten van het proefje dat ik vorige week zondag heb ingeleverd.
Die ik maandag had ingeleverd had ik snel terug! Alleen deze laat nog even op zich wachten :))

Ik kreeg een mail van de KNHS dat het in maart en april mogelijk is om ‘evenementen’ te organiseren voor eigen leden. Toen weer een soort meetmoment. Moet zeggen dat ik daar toch wel weer aan toe ben. Die online proefjes zijn leuk, als alternatief. Maar ‘live’ wedstrijd rijden zou toch wel weer heel erg leuk zijn :j

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 19:07

tessie98xx schreef:
Ik ben nog steeds (heel geduldig :') ) aan het wachten op mijn punten van het proefje dat ik vorige week zondag heb ingeleverd.
Die ik maandag had ingeleverd had ik snel terug! Alleen deze laat nog even op zich wachten :))

Ik kreeg een mail van de KNHS dat het in maart en april mogelijk is om ‘evenementen’ te organiseren voor eigen leden. Toen weer een soort meetmoment. Moet zeggen dat ik daar toch wel weer aan toe ben. Die online proefjes zijn leuk, als alternatief. Maar ‘live’ wedstrijd rijden zou toch wel weer heel erg leuk zijn :j

Dat is tot 27 jaar