[HK] B-debuut in 2017

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Eefjahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 22:35

98xsophiex98 schreef:
Eefjahh schreef:
Mijn debuut is helaas verschoven naar 10 juni. Iemand die dan ook naar Beuningen gaat?
Kan nu al niet wachten om de B uit te zijn. Wat een rondgetrek is dat zeg.

Succes alvast voor de mensen morgen!

Beuningen ov. of Beuningen gld.? Is in beide plaatsen wedstrijd vgm.

Gelderland :D

Yevrah

Re: [HK] B-debuut in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 08:48

Iedereen die vandaag of morgen gaat rijden! Succes! Ik ga de verjaardag van mijn knappe man vieren vandaag, de pony is 16 jaar geworden vandaag. <3 Ik ben ook wel een beetje verdrietig omdat hij nu echt ouder gaat worden. :-(

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 18:43

Harvey1 schreef:
Iedereen die vandaag of morgen gaat rijden! Succes! Ik ga de verjaardag van mijn knappe man vieren vandaag, de pony is 16 jaar geworden vandaag. <3 Ik ben ook wel een beetje verdrietig omdat hij nu echt ouder gaat worden. :-(

16 jaar is niet oud joh! Mijne is 19 maar doet nog alles hoor!
Afbeelding

xsensibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 20:08

Ho ik liep 6 pagina's achter. Zag dat ergens iemand had gereageerd op mij met de vraag of ik ga starten.

Ik wil het wel, maar Esprit is een mega heet hoofd & af en toe kan ze zo heftig reageren op dingen dat ik mezelf wel een af vraag of ik er goed aan doe nu al te starten..

De laatste keer dat we met de trailer weg gingen stond ze bizar te trillen op de trailer.. Ze vind het eng dus.. Zelf heb ik 3x een ongeluk zien gebeuren met vrachtwagens/trailers & ben ik zelf ook erg bang om op pad te gaan omdat ze dus zo gestresst is op de trailer..

Maar goed. Morgen gaan we naar t strand mét de trailer, wel 2 paards & een onwijs braaf paard naast haar op de trailer. Dan gaat het goed. Ben benieuwd.

Zal zo eventjes een beetje bijlezen.

Blue_Berry

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 21:57

Vandaag hebben wij onze punten voor het L bij elkaar kunnen rijden. Ons doel was het laatste puntje binnen te slepen en ontspannen te kunnen opzadelen en inrijden. Vorige week 2 mooie proeven gereden maar het opzadelen was een stresspartij :n nu lag het ook wel aan de locatie, wapperende zeilen, paarden op/van de wei halen, losgebroken paarden. Met wat twijfels gingen we vandaag op pad en meneer was de ruste hemzelf, wauw wat kon ik gewoon genieten van het zicht om hem rustig hooi te zien eten en vast te staan aan de trailer alsof ie thuis was <3 beide proeven redelijk constant gereden maar toch een giga verschil. Met 5 winstpunten (218&197) maakt dat het totaal van 14 in 4 wedstrijden. Suuuper blij met mijn topper en ik kijk uit naar het L1 :o

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 23:12

Blue_Berry schreef:
Vandaag hebben wij onze punten voor het L bij elkaar kunnen rijden. Ons doel was het laatste puntje binnen te slepen en ontspannen te kunnen opzadelen en inrijden. Vorige week 2 mooie proeven gereden maar het opzadelen was een stresspartij :n nu lag het ook wel aan de locatie, wapperende zeilen, paarden op/van de wei halen, losgebroken paarden. Met wat twijfels gingen we vandaag op pad en meneer was de ruste hemzelf, wauw wat kon ik gewoon genieten van het zicht om hem rustig hooi te zien eten en vast te staan aan de trailer alsof ie thuis was <3 beide proeven redelijk constant gereden maar toch een giga verschil. Met 5 winstpunten (218&197) maakt dat het totaal van 14 in 4 wedstrijden. Suuuper blij met mijn topper en ik kijk uit naar het L1 :o

jullie zijn toppers! en je moet een topic aanmaken jij! en nu al helemaal!! zodra mijn startpas is aangevraagd zijn we concurrenten whaha je maakt mij dik in!

venivedivici

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 23:33

Wauw sophie geweldig zeg! Dik verdient ook _/-\o_

Jaa de spanning is heledag al te voelen aan mij want morgen verschijnen wij aan de start!
Helaas super slechte training gehad vrijdag dus kan alleen maar beter gaan...

Tymone

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 00:27

xVerax schreef:
Dat denk ik dan ook niet Tymone! :')

Jij ook succes.

Ik vind proef 3 het fijnst, 4 ook fijn. 5 en 6 vind ik maar niks :=

Hoe heb je gereden xVerax? Hier dik tevreden en wat een fijne relaxte locatie. Had een totaal ander paard als 2 weken geleden. Wel voor het eerst tussen de bordjes, maar vond het echt fijn gaan. Was eigenlijk al tijdens het los rijden zo tevreden dat mijn proef er niet toe deed. In de proef iets minder gecontroleerd, maar toch 179 en 181,5. Nu dus officieel B .

Afbeelding

Afbeelding

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 07:25

O was je gister al Tymone? Ik moet vandaag pas :D. Gefeliciteerd met je winstpunt.

Pien1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 08:03

Veel succes voor de starters vandaag!!!

Tymone

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 08:24

xVerax schreef:
O was je gister al Tymone? Ik moet vandaag pas :D. Gefeliciteerd met je winstpunt.

Ja hahaha, nou jij succes dan vandaag. Was er nog nooit geweest maar echt een fijne kleine wedstrijd voor dat jonge spul. Tussen de bordjes was even wennen. Overweeg om wat met het werk te regelen zodat ik ook met de avond dressuur mee te kunnen doen.

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 12:13

Whaaaaaa ik heb ook een winstpunt binnen! Mega trots haha. Was inderdaad een fijne locatie, losrijbak wel een beetje zwaar maar je kan niet alles hebben :P. We hadden 175 en 184 :)
Heb erg lekker gereden!

Tymone

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 12:24

xVerax schreef:
Whaaaaaa ik heb ook een winstpunt binnen! Mega trots haha. Was inderdaad een fijne locatie, losrijbak wel een beetje zwaar maar je kan niet alles hebben :P. We hadden 175 en 184 :)
Heb erg lekker gereden!

Gefeliciteerd *\o/*

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 13:57

Van harte!

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 14:25

Gefeliciteerd Vera.

Ik ga vandaag F16 starten en volgende week weer B

Blue_Berry

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 14:54

Gefeliciteerd Tymone en Vera! *\o/*

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 16:43

Bedankt! :D

Leuk Ynske, ik heb volgende week en de week erop ook nog wedstrijd. Dan een weekje niks en daarna weer 2 weekenden achter elkaar. Eens kijken of ze het zo wat minder spannend gaat vinden. Ze heeft een beetje last van wedstrijdstress :=.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 16:54

Zo ik ben terug van de meest dramatische wedstrijd ooit. Ze was zo verschrikkelijk aan het kloten dat ik er niks meer mee kon, wilde eigenlijk tijdens het inrijden al afmelden. Toch maar gereden, maar dat had ik beter niet kunnen doen. Letterlijk alles ging fout. Jury vroeg zich zelfs af of die pony wel normaal was, zo erg was het.

Het enige wat ze nog kon was teugelkreupel lopen, de achterhand wegzetten (dus alleen travers lopen), bit vastpakken, dribbelen, met alle 4 de benen iets anders doen, over de schouder wegknallen, geen stuur meer. Moet ik nog even doorgaan? _-:(

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 17:13

Jammer GA, maar paardrijden gaat met ups en downs, mijn jonkie is momenteel ook onmogelijk... Komt vanzelf weer goed succes!

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 17:41

Ghostattack schreef:
Zo ik ben terug van de meest dramatische wedstrijd ooit. Ze was zo verschrikkelijk aan het kloten dat ik er niks meer mee kon, wilde eigenlijk tijdens het inrijden al afmelden. Toch maar gereden, maar dat had ik beter niet kunnen doen. Letterlijk alles ging fout. Jury vroeg zich zelfs af of die pony wel normaal was, zo erg was het.

Het enige wat ze nog kon was teugelkreupel lopen, de achterhand wegzetten (dus alleen travers lopen), bit vastpakken, dribbelen, met alle 4 de benen iets anders doen, over de schouder wegknallen, geen stuur meer. Moet ik nog even doorgaan? _-:(

Jeetje! Wat was er anders dan de vorige keer? Is het een idee om haar van te voren misschien kort te longeren? Even de spanning/energie eraf? Of had ze gewoon een bui? Heb je dit ook gevlogd?

Pien1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 17:41

Balen deze ervaring GA.... :-( hou vol! Maar snap dat het super k. Is.
Andere die puntjes hebben: gefeliciteerd.
Ik mag donderdag weer.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 17:51

Ze heeft totaal geen spanning, het heeft niet te maken met rijden op een andere locatie :=

Ik ga morgen de kliniek bellen en haar op de foto laten zetten. Ben helemaal klaar met het onvoorspelbare gedrag, ik wil weten of er niet iets mis is..

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 17:52

Ghostattack schreef:
Ze heeft totaal geen spanning, het heeft niet te maken met rijden op een andere locatie :=

Ik ga morgen de kliniek bellen en haar op de foto laten zetten. Ben helemaal klaar met het onvoorspelbare gedrag, ik wil weten of er niet iets mis is..

Sterkte :-(

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 18:03

Vaag GhostAttack.. Ben benieuwd of er wat uit komt op de kliniek, goed van je dat je dat laat onderzoeken.. Gewoon zien als een rondje voor de ervaring denk ik maar..

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 18:09

Ik hou dit topic echt niet bij. Vooral omdat ik 9 van de 10 keer op bokt zit via mijn telefoon en enkel op maandag op school via de laptop.

Ik zal dus morgen even reageren op de updates van jullie!

Gisteren had ik concours met Sterre! Ze liep super fijn tijdens het inrijden, viel wat door het binnenbeen zo af en toe, maar het ging boven verwachting! :)
Eenmaal in de ring verbaasde me het dat ze nergens van schrok, aangezien ze nogal snel over de zeik kan zijn, alleen ging ze vol op de rem bij de jury auto.
Na een aantal minuten moest ik toch echt starten en heb ik mijn proef niet echt fijn kunnen rijden. Ik probeerde er toch nog het beste van te maken, wat resulteerde in 179,5.

In de tweede ring hetzelfde alleen heb ik me toen maar gefocused op een ontspannen paard aangezien ze in de eerste proef toch wat spanning had. Ze liep meer ontspanning omdat ik de zijde van de auto (C) niet doorreed en halsstrekken en stap verruimen niet heb getoont (in de eerste proef werd ze hier wat onrustig van en ging met de verruimde stap dribbelen). Wat resulteerde in 162,5.

Ondanks dat heel fijn gereden en weer een ervaring rijker. Op naar 7 juni! :D