Harvey1 schreef:Ik kon het eerst helemaal niet en nu kan ik twee proeven uitzitten. Kost me wel werk, makkelijk is het niet. Oefeningen rijden is ook pittig maar moet ik gewoon nog mee door oefenen. Ik heb momenten dat ik m'n benen iets aanspan inderdaad, als ik alles laat bungelen dan beweegt het veel te veel? Ik probeer wel goed te ademen en te tellen, dat helpt echt! En de enige echte tip is: DOEN. Ook al gaat het rijden niet helemaal lekker. Ik had steeds dat ik eerst wilde dat pony 100 % fijn was en dan pas ging ik zitten, nou dan kom je amper aan zitten toe. Zolang je gewoon met de beweging mee gaat en hem niet in de weg zit kun je prima doorzitten terwijl hij nog niet helemaal fijn is. We moeten toch leren om hem ook met doorzitten fijn te krijgen! Ik merk dat hij juist fijner, stabieler en een fijnere aanleuning krijgt als ik blijf zitten! Dus dat is mijn tip en dat komt van iemand die dacht dat ze het nooit zou leren..
Het enige wat ik nu denk is: wanneer ga ik dit fijn vinden? Wanneer ga ik dit met gemak kunnen doen? Van het idee van 2 proeven op wedstrijd rijden krijg ik het nu al spaans benauwd...... Afwerking wordt er soms minder om. Maar goed, dat is kilometers maken.
En voor alle L2 mensen die er moeite mee hebben, begin er echt op tijd mee!
Ja herkenbaar, ik merk ook dat mijn paard best wel terugkomt in tempo als ik ga doorzitten
Hij denkt dan waarschijnlijk, joh je valt er zo vanaf met je gewiebel laat maar wat langzamer gaan