[HK]L2 debuut, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
HiFive5

Berichten: 1087
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 11:46

annika_s, zoals Marietje35 zegt, tis maar een hobby. Je kan er niets bij verliezen (of het zijn winstpunten :') )

Marietje35, mijn instructrice zegt dit ook maar er zitten toch mensen naar je te kijken he :')
Thuis rij ik zonder spoor of zweep en op wedstrijd heb ik het beide nodig. Echt sneu voor haar vind ik. Moest ze eens zoals thuis lopen was dat ook niet nodig.

Buxy

Berichten: 2312
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Beltrum

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 12:11

Wij hebben gister ook les gehad en werken momenteel veel aan een stille hoge aanleuning. Hij wil graag te diep en als ik hem iets hoger instel is hij nog niet constant.
Contra pakken wij geregeld mee en is voor ons geen probleem.
Doorzitten echter wel. Nu rij ik dus nog gewoon licht in de proeven maar is wel een werkpuntje.

Hier zijn veel wedstrijden in de avond helaas. Vind het erg jammer omdat dat voor ons niet haalbaar is.

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 12:17

HiFive5 schreef:
annika_s, zoals Marietje35 zegt, tis maar een hobby. Je kan er niets bij verliezen (of het zijn winstpunten :') )

Marietje35, mijn instructrice zegt dit ook maar er zitten toch mensen naar je te kijken he :')
Thuis rij ik zonder spoor of zweep en op wedstrijd heb ik het beide nodig. Echt sneu voor haar vind ik. Moest ze eens zoals thuis lopen was dat ook niet nodig.

Daar moet je al helemaal maling aan hebben ....
Is niet sneu voor haar maar voor jou! Jij werkt je de rambam en zij vindt het wel best.
Echt in de proeven ook consequent zijn, of ze het nou spannend vindt of niet, ze moet altijd naar jouw hulpen luisteren.

HiFive5

Berichten: 1087
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 12:37

Marietje35 schreef:
HiFive5 schreef:
annika_s, zoals Marietje35 zegt, tis maar een hobby. Je kan er niets bij verliezen (of het zijn winstpunten :') )

Marietje35, mijn instructrice zegt dit ook maar er zitten toch mensen naar je te kijken he :')
Thuis rij ik zonder spoor of zweep en op wedstrijd heb ik het beide nodig. Echt sneu voor haar vind ik. Moest ze eens zoals thuis lopen was dat ook niet nodig.

Daar moet je al helemaal maling aan hebben ....
Is niet sneu voor haar maar voor jou! Jij werkt je de rambam en zij vindt het wel best.
Echt in de proeven ook consequent zijn, of ze het nou spannend vindt of niet, ze moet altijd naar jouw hulpen luisteren.

Vind ik ook. Er valt inderdaad niets mee te verliezen. En wie weet is het wel opgelost door enkele 'slechte' proeven te rijden :-)

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 12:43

Ze hebben heel snel door dat het in de proeven niet hoeft als je dat niet corrigeert.
Mocht de proef echt zo dramatisch zijn, dan kan je ook altijd nog afgroeten net voor het laatste onderdeel, maar zo'n vaart zal het echt niet lopen!

HiFive5

Berichten: 1087
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 13:18

Ik denk (ben het vrijwel zeker) dat het ook wel een deel aan mij zal liggen.
Ik neem me dus ook aan om me enkel in de kleine wedstrijden in te schrijven en te gaan met het gevoel van ' i don't care ' :-) Op die manier ervaar ik zelf ook geen stress en kan ik dat dus ook niet overzetten. Als ze idd nog na een paar wedstrijden zo loopt te klooien dan kan ik mezelf niet meer de schuld geven en kan ik ze idd eens duidelijk vertellen dat het anders moet.

Flevolander

Berichten: 3862
Geregistreerd: 24-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 07:04

HiFive5 schreef:
Rijden jullie veel midden in de week wedstrijden? Hier (Zeeuws-Vlaanderen) is alles int weekend.


Er zijn in mijn omgeving wel lokaties waar ze ook avondwedstrijden doen op woensdag of vrijdag. Voor mij ideaal omdat ik het hele weekend werk.. :j

Anoniem

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 23:31

Vanavond dan mijn debuut gehad! 1ste proef ging vet poedersuiker, wou hem bijna afgroeten, afgeleid, wou niet ontspannen lopen, gingen alle kanten op.. Punten vielen me heel erg mee 171..

2e proef liep die echt super voor mijn gevoel, hij liep ontspannen en buigde lekker mee, reed zelf wat slordig helaas, maar zo wil ik vaker rijden, precies 180 weten te rijden dus zijn we toch officieel L2!

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 09:34

Gefeliciteerd Charizard!

HiFive5

Berichten: 1087
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 11:20

De jury kan toch raar zijn soms he :+ Heb je een kl*te gevoel, krijg je nog best deftige punten.

(En omgekeerd ook vaak, als je denkt dat het super ging, lijken je punten nergens naar.)

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 11:30

Ik probeer altijd te laten filmen, dan kijk ik het achteraf terug met het protocol erbij.

leeneliefje

Berichten: 4417
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Rheden

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 13:25

Hoi, wederom is het mislukt van mijn kant uit om actief deel te nemen aan dit topic :')

ik ga weer een poging wagen! Voor de mensen die mij nog niet kennen (veel waarschijnlijk)
Ik ben Eileen, 24 jaar, woon in Rheden en mijn paard woont in Arnhem.
Start nu l2 met hem en we hebben nog 2 wp nodig voor de overstap!
Afgelopen week 2 x gestart en dat heeft maarliefst 5 winstpunten opgeleverd, dus we gaan lekker hard nu. We hadden 192 en 197.5 punt en de tweede wedstrijd tweemaal 190.
Ook bij alle proeven 1ste of 2de plaats dus echt mega blij mee! :D

Nu gaan we dus goed en gaan we vrij rap richting m1.... Zijn er al mensen die de overstap hebben gemaakt? Ik ben heel hard aan het oefenen op het doorzitten en schouderbinnenwaarts, maar vooral dat doorzitten vind ik nog pittig.

Wie is ook al voor het m1 aan het trainen? :D gezellig om weer aangesloten te zijn hier.,

Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 14:13

Ik ben bikkelhard aan het trainen! Doorzitten is idd pittig, sb gaat steeds iets beter.. niet altijd. Contra zijn we ook mee bezig!

leeneliefje

Berichten: 4417
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 15:18

Harvey1 schreef:
Ik ben bikkelhard aan het trainen! Doorzitten is idd pittig, sb gaat steeds iets beter.. niet altijd. Contra zijn we ook mee bezig!

Doe jij nog iets specifieks voor het doorzitten?
Heb nu gemerkt dat je benen juist wél iets aanspannen beter helpt dan steeds zo los mogelijk te willen zitten. Wat merk jij daarvan?

Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 16:09

Ik kon het eerst helemaal niet en nu kan ik twee proeven uitzitten. Kost me wel werk, makkelijk is het niet. Oefeningen rijden is ook pittig maar moet ik gewoon nog mee door oefenen. Ik heb momenten dat ik m'n benen iets aanspan inderdaad, als ik alles laat bungelen dan beweegt het veel te veel? Ik probeer wel goed te ademen en te tellen, dat helpt echt! En de enige echte tip is: DOEN. Ook al gaat het rijden niet helemaal lekker. Ik had steeds dat ik eerst wilde dat pony 100 % fijn was en dan pas ging ik zitten, nou dan kom je amper aan zitten toe. Zolang je gewoon met de beweging mee gaat en hem niet in de weg zit kun je prima doorzitten terwijl hij nog niet helemaal fijn is. We moeten toch leren om hem ook met doorzitten fijn te krijgen! Ik merk dat hij juist fijner, stabieler en een fijnere aanleuning krijgt als ik blijf zitten! Dus dat is mijn tip en dat komt van iemand die dacht dat ze het nooit zou leren..

Het enige wat ik nu denk is: wanneer ga ik dit fijn vinden? Wanneer ga ik dit met gemak kunnen doen? Van het idee van 2 proeven op wedstrijd rijden krijg ik het nu al spaans benauwd...... Afwerking wordt er soms minder om. Maar goed, dat is kilometers maken.

En voor alle L2 mensen die er moeite mee hebben, begin er echt op tijd mee!

leeneliefje

Berichten: 4417
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 16:19

Harvey1 schreef:
Ik kon het eerst helemaal niet en nu kan ik twee proeven uitzitten. Kost me wel werk, makkelijk is het niet. Oefeningen rijden is ook pittig maar moet ik gewoon nog mee door oefenen. Ik heb momenten dat ik m'n benen iets aanspan inderdaad, als ik alles laat bungelen dan beweegt het veel te veel? Ik probeer wel goed te ademen en te tellen, dat helpt echt! En de enige echte tip is: DOEN. Ook al gaat het rijden niet helemaal lekker. Ik had steeds dat ik eerst wilde dat pony 100 % fijn was en dan pas ging ik zitten, nou dan kom je amper aan zitten toe. Zolang je gewoon met de beweging mee gaat en hem niet in de weg zit kun je prima doorzitten terwijl hij nog niet helemaal fijn is. We moeten toch leren om hem ook met doorzitten fijn te krijgen! Ik merk dat hij juist fijner, stabieler en een fijnere aanleuning krijgt als ik blijf zitten! Dus dat is mijn tip en dat komt van iemand die dacht dat ze het nooit zou leren..

Het enige wat ik nu denk is: wanneer ga ik dit fijn vinden? Wanneer ga ik dit met gemak kunnen doen? Van het idee van 2 proeven op wedstrijd rijden krijg ik het nu al spaans benauwd...... Afwerking wordt er soms minder om. Maar goed, dat is kilometers maken.

En voor alle L2 mensen die er moeite mee hebben, begin er echt op tijd mee!


Ja herkenbaar, ik merk ook dat mijn paard best wel terugkomt in tempo als ik ga doorzitten -O-
Hij denkt dan waarschijnlijk, joh je valt er zo vanaf met je gewiebel laat maar wat langzamer gaan :')

HiFive5

Berichten: 1087
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 16:27

Zo raar hoe jullie praten over dat doorzitten :')
Ik doe dit al sinds de L1! Krijg mijn paard gewoon beter voor elkaar als ik blijf doorzitten.
Hier ook al hard aan het oefenen hoor, maar wij blijven momenteel wat steken in de contra galop.
Niet dat ik er veel op oefenen eigenlijk :Y). Ben momenteel vooral bezig met de constant aanleuning en voldoende impuls en het scherp aan het been te zetten. Daarmee krijg ik gerust een uur gevuld :+

Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 16:30

@leeneliefje probeer hem dan toch actief te houden! Dat zit echt fijner. Desnoods even met zweepje kriebelen om hem wel lekker actief te houden in zijn beweging! Anders verlies je sowieso impuls.

Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 16:32

HiFive5 schreef:
Zo raar hoe jullie praten over dat doorzitten :')
Ik doe dit al sinds de L1! Krijg mijn paard gewoon beter voor elkaar als ik blijf doorzitten.
Hier ook al hard aan het oefenen hoor, maar wij blijven momenteel wat steken in de contra galop.
Niet dat ik er veel op oefenen eigenlijk :Y). Ben momenteel vooral bezig met de constant aanleuning en voldoende impuls en het scherp aan het been te zetten. Daarmee krijg ik gerust een uur gevuld :+



Sinds ik in de contra mijn (in de contragalop) binnenbeen er goed aan houd gaat dat veel fijner! Rond houden is soms ook nog wel een ding! Die van mij wordt wel lekker fel van de contra. He loves it!

leeneliefje

Berichten: 4417
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 16:41

HiFive5 schreef:
Zo raar hoe jullie praten over dat doorzitten :')
Ik doe dit al sinds de L1! Krijg mijn paard gewoon beter voor elkaar als ik blijf doorzitten.
Hier ook al hard aan het oefenen hoor, maar wij blijven momenteel wat steken in de contra galop.
Niet dat ik er veel op oefenen eigenlijk :Y). Ben momenteel vooral bezig met de constant aanleuning en voldoende impuls en het scherp aan het been te zetten. Daarmee krijg ik gerust een uur gevuld :+

heb jij een ijslander? :D

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 16:42

Ik vind t ook zo lastig en train het elke training even! Ik hoop echt dat ik het ooit fijn ga vinden om door te zitten :')

leeneliefje

Berichten: 4417
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Rheden

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 16:44

scheelt dat ik vaak zat ruiters in het m1 zie losrijden en die stuiteren ook alle kanten op...
We zijn niet de enigen!

HiFive5

Berichten: 1087
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 17:26

Nope, een giga warmbloed merrie van 1m75 :')

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10494
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 17:47

HiFive5 schreef:
Zo raar hoe jullie praten over dat doorzitten :')
Ik doe dit al sinds de L1! Krijg mijn paard gewoon beter voor elkaar als ik blijf doorzitten.
Hier ook al hard aan het oefenen hoor, maar wij blijven momenteel wat steken in de contra galop.
Niet dat ik er veel op oefenen eigenlijk :Y). Ben momenteel vooral bezig met de constant aanleuning en voldoende impuls en het scherp aan het been te zetten. Daarmee krijg ik gerust een uur gevuld :+


Heb ik ook gedaan hoor... vanaf de 1e keer L1 ben ik op mn kont blijven zitten.

Lichtrijden kost bij mij veel meer kracht in mn benen.

Halsstrekken of verruimen kijk ik wel nog wat goed voelt... blijven zitten of lichtrijden.

leeneliefje

Berichten: 4417
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Rheden

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 19:12

Oh ik ben jaloers op jullie. Ik rijd een paard met veel beweging en hij zit dus totaaaal niet lekker :roll: had niet verwacht zo snel door het l2 heen te gaan en ben qua oefeningen wel aan een m1 proefje toe (hoop ik) maar goed dat doorzitten altijd maar uitgesteld en nu krijg ik 't benauwd!