Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
keshia schreef:Veel succes!
Kimmetjuh, ambitieus plan, deze zomer al over naar de m1.. ben je momenteel al bezig met de m oefeningen? Ik vind het wijken vaak moeilijker netjes te krijgen dan het schouderbinnenwaarts, maar vooral het bergop in de galop is hier nog een werkpuntje.. De contra, schouderbinnenwaarts en kwartwendingen gaan al best aardig..
SusanH schreef:Wat gaan jullie snel! Hier eerst maar eens netjes kunnen wijken voor we denken aan een overstap naar de L2. Heb de punten ook nog lang niet. Gisteren wedstrijd gehad, eerste proef wat slordig en verzet bij het eerste wijken doordat hij moest mesten. Dan komen hulpen niet meer door. Geen winstpunt dus. Tweede proef iets beter en net winst met 181 punten. Op zich tevreden. Maar ik krijg het nog absoluut niet cadeau en moet er heel hard voor werken. Als niet ervaren wedstrijdruiter vind ik de L1 wel een stuk pittiger als de B. Ik had ook als doel in februari de punten voor de L2 te hebben. Maar door ziekte afgelopen winter (2 wedstrijden af moeten zeggen) en een wedstrijd zonder winstpunten gaat dat iets langer duren. Eerst maar werken aan nettere afwerking en het wijken.
Dayanaera schreef:Welkom Shelly, ik start ook met een tinker
Zaterdag oefenwedstrijd. Heb gelukkig eergisteren en gisteren kunnen rijden (in het bos weliswaar maar dat geeft niet). Rechts houd hij weer onwijs vast dus ik hoop dat ik dat er weer uit krijg voor zaterdag. Ons L1 debuut komt ook steeds dichterbij en vind het heel spannend
Shelly21 schreef:Dayanaera schreef:Welkom Shelly, ik start ook met een tinker
Zaterdag oefenwedstrijd. Heb gelukkig eergisteren en gisteren kunnen rijden (in het bos weliswaar maar dat geeft niet). Rechts houd hij weer onwijs vast dus ik hoop dat ik dat er weer uit krijg voor zaterdag. Ons L1 debuut komt ook steeds dichterbij en vind het heel spannend
Wat leuk! Start je ook wel eens koudbloeden wedstrijden of van het tinker stamboek?
keshia schreef:Goh susan, dat klinkt als de mijne! Haha.. die van mij is totaal niet schrikachtig, maar wel nog enorm stug in haar mond.. hiervoor beetje kapot gereden door de vorige eigenaars door met slof te rijden.. en ze heeft bijna 2 jaar stilgestaan waardoor ze nog stijver is geworden.. ook zij maakt zich sterk en versnelt dan, waardoor ze helemaal uit elkaar knalt haha.. middendraf was eerst meer, je kop in de lucht en gaaaaaaaaan! Haha.. ook hier de eerste keer dat ik dit doe op wedstrijd, en helemaal versteld dat we zo hard gaan en soms zelfs met prijzen thuis komen haha..
Dayanaera schreef:Shelly21 schreef:Oh wat leuk! Doe je ook mee in de competitie?
Ben nu ook heel fanatiek op die wedstrijden, in maart de finale in leusden.
Ja ik doe wel mee, Leusden heb ik ook ingeschreven![]()
Vorige keer Heeze hebben we gigantisch verpest dus ik hoop hem nu normaal de bak door te krijgen
SusanH schreef:keshia schreef:Goh susan, dat klinkt als de mijne! Haha.. die van mij is totaal niet schrikachtig, maar wel nog enorm stug in haar mond.. hiervoor beetje kapot gereden door de vorige eigenaars door met slof te rijden.. en ze heeft bijna 2 jaar stilgestaan waardoor ze nog stijver is geworden.. ook zij maakt zich sterk en versnelt dan, waardoor ze helemaal uit elkaar knalt haha.. middendraf was eerst meer, je kop in de lucht en gaaaaaaaaan! Haha.. ook hier de eerste keer dat ik dit doe op wedstrijd, en helemaal versteld dat we zo hard gaan en soms zelfs met prijzen thuis komen haha..
Nou die van jou bleef tenminste draven dan, Chaplin had toen wij hem kochten alleen de stap en galop erop zitten. Alleen springen kende hij. Draf was alleen heel hard, of galop. En idd hoofd in de lucht, of net iets voor de loodlijn maar dan wel gigantisch hangen in je hand. Maar bij jou is het ook goed gekomen zie iken bij ons gaat het ook steeds beter dus ik heb hoop! Maar ja, ik heb liever toch 1 die safe is en wel mee wil werken (maar het soms moeilijk vindt), dan zo'n schrikachtig paard waarmee het alles of niets is.