Wedstrijden kletstopic 2024

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-24 01:40

Jaaaa ik reed een diagonaal middenstap en deze ging goed. Voor M arbeidsstap M arbeidsdraf en dan C galop links.

Ik rij voorbij de jury en ze zegt "je moet draven he meid!"

Toen dacht ik oooooh nooooo. Dus daar een 3, c galop te laat een 3, paard moest contra maar omdat ik overal te laat mee was kon ik de 2 halve voltes niet mooi meer sturen en dus ook 3e waarvan 1 een dubbelteller is dacht ik. Draf en hals laten strekken heb ij altijd 7 of 8 en ik reed hem nu voor een 5 omdat ik haar wel reed maar toch ook weer niet.

Gewoon balen, maar ik was te gefocust op het stukje middenstap en of ik haar slecht voelde worden en ook in het stuk halsstrekken. Genoeg goede cijfers ertussen. Ook mijn schouderbinnenwaarts voor een 7 en 6,5 terwijl ik alles voorzichtig en ver onder ons kunnen reed.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-24 11:23

melis_93 schreef:
Hoe gaat dat eigenlijk als ze zich vergist, moet de nr 2 dan gewoon volgen?

Nee die moet gewoon de goede afslag nemen :D

Ze moest bij A in stap en KXM van hand veranderen. Ze ging bij K in stap en maakte er KE van. De ander had redelijk wat afstand en deed t gewoon zoals t hoorde.

Wbt proefjes rijden: ik deed ze vaak uit m'n hoofd , mijn paard is ook braaf en er gaat niet zo vaak wat fout. Maar als t dan niet helemaal goed gaat , raak ik er dan toch wel van in de war ( bij m'n vorige paard vaak. Die sprong weg etc)

GG: dat is altijd balen, maar dan weet je , waardoor je scores lager uitgevallen zijn.

Hier net nog een buitenrit gemaakt en droog gebleven. Inmiddels regent het behoorlijk. Morgen weer op pad.
Schijnt tm morgen middaguur nog behoorlijk nat te zijn, en dan droger. Dat hopen we maar.

Melzazu

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-24 11:42

Als je dan zo met 2 in de baan bent en 1 rijdt er dus verkeerd lijkt het me nogal rommelig. Ik zou er helemaal van in de war raken denk ik.
Blijft zo interessant hoe anders het is bij jullie.

Ik duim voor jullie dat het droog is. Ik had gisteren ook geluk dat het droog bleef tijdens mijn proeven.

GabberGill dat is dan wel balen dat het dan als een domino effect zo doorwerkt omdat dan alles zich wel snel achter elkaar opvolgt en je het niet meer goed kan krijgen zeg maar. Wel fijn dat er ook goede cijfers bij zaten.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-24 11:46

Ja of als je met flink afstand op t zelfde moment op dezelfde plek in de bak aankomt. Chaos puur

T wordt trouwens door iemand voorgelezen door de microfoon. 1 x.

Ook best lastig

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-24 11:48

Oh echt :D ik zie het al helemaal voor me. Wat een gestunt. Als ik dan zelf een keer verkeerd zou zitten zou ik het helemaal hilarisch vinden maar ik zie het zure gezicht van de andere ruiter al voor me als je die per ongeluk wat in de weg zit dan _O-
Whaha wat erg.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-24 11:56

Hadden we begin van t seizoen.

Die andere was voor en wilde niet ruilen. Maar beest wilde nergens langs, dus jury zegt voordat de bek ging; laat die andere voor ( mijn dochter dus).

Bij t galop gedeelte komt ze keihard voorbij . Dat kan gebeuren...maar vervolgens parkeert ze m voor de neus van m'n dochter en paard en na 5 meter ziet ie wat en maakt een noodstop.
Dus dochter er voorbij en door. Vervolgens nog n keer t zelfde hé -:(- .

En door die stomme alfabetische volgorde zit ze bijna elke keer achter dat dier ( afgelopen keer gelukkig niet ).

Ohja en 1 x vergiste degene die aan t voorlezen was zich...was ook apart

Puppetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-24 13:05

Wat een bijzonder manier Get Up, nog nooit van gehoord.
Voor het paard van mijn vriend zou dit echt perfect zijn. Die wil niet bij andere paarden weg en huppelt het er het liefst achter aan.....

Jammer dat het dan zo mis gaat Gabber Gill, maar wel goed herpakt.
Ik vind jullie zo van de foto's die je altijd plaatst een fijne combinatie.

Gisteravond zijn Jam en ik weer op wedstrijd gegaan en wat ben ik trots....
Zo braaf tijdens het inrijden en tijdens de 1e proef. Nog wel wat hakkeltjes en wat uitzwaaien, maar ik kon echt rijden ipv overleven.
Bij het naar binnen gaan van de ring voor de 2e proef werden er een merrie en veulen uit de box gehaald en deze liepen vlak voor ons langs. Geen idee wat hij dacht, maar ik dacht dat ik op een hengst zat. Alleen nog maar brullen en de concentratie was compleet weg. Ik had moeite om hem bij de les te houden en om de proef nog door te komen. Toch nog 169 punten gereden en ik ben eraan blijven rijden ipv stoppen en op standje overleven. Ik vond het wel heel spannend, omdat ik hem zo niet ken. Maar we hebben het gedaan en de 1e punt is binnen.

Ook nog leuk jurycommentaar gekregen; Paard met een fijne instelling en de ruiter idem dito.
Dat vind ik eigenlijk nog mooier dan de winstpunt.

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-24 14:45

Wat mooi puppetje dat het al met al zo goed ging ondanks dat zijn concentratie totaal verdween door merrie met haar kind.

Dat soort commentaar is zeker geweldig om te krijgen!

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-24 18:28

Dat klinkt ook best spannend, Puppetje . Wel goed , dat je blijft en durft te rijden!

Morgen weer op pad. 90 km van huis :')

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-24 07:47

Babootje, wat vervelend dat Mexx even niet helemaal fit was. Gelukkig helpt jullie goede zorg wel!

Welkom aan alle nieuwe mensen, gezellig! Pearl ook gelijk gefeliciteerd met je punten in het L2 en GabberGill met je punt in t :)

Lekkere oplossing Charmaine, is weer eens wat anders dan een telefoonnummer op een bierviltje :D

Getep, lekker chaotisch dus weer met voor en achter moeten. Gelukkig viel het nu eindelijk eens goed voor jullie! Wel prachtige omgeving inderdaad zeg! en succes met de reis vandaag :+

Puppetje wat goed zeg!!

Wij hadden gister proefgerichte clinic. Gelijk proef 45 maar gereden, denk als we toch oefenen, dan het lastigere proefje maar. Iig die met veel wissels erin. Had een gekke storing in de zigzag en een hele dure fout in de uitgestrekte galop voor de wissel en nog wat rommels, maar kwam wel op 215, dus dat is hoopgevend! Daarna echt superfijn nog even doorgetraind op een aantal onderdelen en hele nuttige tips gehad waardoor de lijnen zoveel beter werden. Dus echt fijne training zo.

Wat betreft doorrijden of niet, ik wil eigenlijk sowieso al minstens 2x 65+ rijden voor ik over ga. Dan zit je in principe snel aan 10 punten en beest is 6, dus geen enkele zin om te overhaasten. Soms blijf ik wel even thuis en ga ik sneller over, soms rijd ik ook lekker door tot we echt het ritme in de proeven goed te pakken hebben. Sowieso wil ik dat de klasse waarin ze loopt makkelijk voelt voor ik over ga. (oke, Z1 naar Z2 ben ik wel iets eerder gegaan dan echt het makkelijke gevoel, maar ze had al wel goede scores gelopen. Z2 wil ik wel echt goed bevestigen voor ik door wil).

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-24 09:40

@Gabbergirl
Wel goed dat je je hebt herpakt en gewoon een punt hebt gereden! Gefeliciteerd daarmee :D
Maar nu heb je waarschijnlijk ook gewoon wat meer rust in je hoofd over of het wel goed gaat en blijft gaan met paard, en gaat het de volgende keer vast en zeker beter!

@Getup
Ik ben maar aan het lezen en teruglezen en snap er niks van :'). Wat voor soort wedstrijd rijdt je dochter? Zal er vast overheen gelezen hebben hahah

@Melzazu
Hier ook 1 die de impuls/activiteit mist. Vooral in stap en draf. Als we van de galop teruggaan naar draf heb ik een paar passen een heel actief paard onder m'n kont en daarna stort dat weer in haha. Ik moet van mn instructrice veel (schijn)overgangen rijden en veel balkjes/cavelttiwerk doen om de achterhand sterker te maken. Die is bij Janouk niet zo sterk zegmaar.. Misschien werkt dat ook bij die van jou?

@Puppetje
Oh ik kan heel goed begrijpen dat je op zo'n moment 'stopt' met rijden. Dat zou ik zelf ook hebben haha. Heel stoer dat je toch hebt doorgereden! :D Die ervaring kun je weer in je broekzak stoppen, haha.

@Noukie
Die proefgerichte clinics kunnen soms zo handig zijn haha. En helemaal als je er dan nog goede tips bij krijgt.

Hier ging ik altijd redelijk snel over naar de volgende klasse, helemaal toen met m'n eigen paarden haha. Maar ik had ze thuis dan ook al wel een klasse hoger 'klaar' dan wat ik op wedstrijd reed.
Met Janouk is dat wel iets anders. Maar ik ben perfectionistisch en wil de proeven op wedstrijd goed en fijn hebben voor ik over ga. Sowieso meerdere proeven +195 punten rijden

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-24 19:12

Wat fijn puppetje!

Getup, ik vind die manier van wedstrijden rijden altijd zo apart. Lijkt me ook lastig om dat echt eerlijk te maken met dat achteraan rijden ivm alfabetische volgorde.

Hier zojuist uitgeschreven voor van het weekend. Haal de merrie van stal van morgen en ze stond met een dik been. Goed gekoeld, en na een dag op de wei zat er duidelijk een ei aan de buitenkant net boven de kogel. Gelukkig alleen vocht en geen harde plek. Ze loopt wat ongelijk, maar gelukkig niet echt kreupel. Ze is kleinzerig, dus dat zie ik maar als een positief teken. Ze zal wel een trap hebben gehad, of zelf tegen het schot aan hebben geslagen of iets. Ik had wel een leuker begin van mijn vakantie verwacht :Y)

Puppetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-24 19:39

Oh balen denisesilver, hopelijk valt het mee.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-24 19:45

Duim mee , dat t meevalt en snel over is , DS !

Dat geeft hoop, Noukie , dat zijn toch goede punten.

XPearl : we wonen in t grensgebied België/ Luxemburg. In Luxemburg gaat t zoals in Duitsland: de eerste 2 klassen rijd je met 2 ruiters tegelijkertijd in de ring. In Duitsland zelfs soms net 4 ruiters .

Vandaag in België geweest en met 2x ruim 69 % ook 2 x gewonnen.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-24 21:01

Das super Getup, gefeliciteerd! Was de rit waard dus! Is jouw paard trouwens helemaal geconfisqueerd door je dochter of mag je zelf soms ook nog? :D

Balen zeg Denise! Hopelijk knapt ze snel op

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-24 21:34

Ik mag ook nog. Rijd m vaker als zij eigenlijk. Soms rijd ik haar even los en zet haar er op om even te voelen.

Als ik er tig weken niet op zit , merk je dat wel. Minder los etc. Ze rijdt netjes , maar krijgt haar nog niet zo aan elkaar gereden .

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-24 22:35

@denisesilver
Oei, niet fijn! Hopelijk valt het mee..

@getup
Aha! Nog nooit van die 'manier' gehoord haha. Interessant! Je rijdt dus beide dezelfde proef, achter elkaar. En dan is er 1 jury?
En gefeliciteerd! :D

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-24 22:59

Yep achter elkaar. En er zijn 2 jurys

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 07:44

Dank voor de gegeven tips.

Hè bah wat naar denisesilver. Hopelijk komt het snel weer goed.

Gefeliciteerd Getup!
Oh wel 2 jury’s ook? En is het dan zo dat de ene jury het ene paard beoordeelt en het andere jurylid het andere paard?

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 13:13

Getup ik ken dat wel. Ik heb dst hier ook!

Afbeelding

Dochter pikt paard vaak maar mag er niet mee starten omdat ze 1 aug pas 9 jaar is geworden.

Ik vind jullie wedstrijden wel aparts zeg.

@denisesilver wat rot om dit te hebben!

@Noukie die dingen snap ik inderdaad. Ik rijd zelf eigenlijk naar mijn zin als alles vloeiend verloopt. Ik ben gewoon een persoon die niet heel serieus start denk ik. Ik mis de gedrevenheid. Het is voor ons oprecht gewoon een uitje. Ik rij vaak verkeerd enzo. Zo ook zondag!

Daar rijden we winst mee hahahahaha.
Ook ben ik stil gaan staan in mijn proef om een daas weg te halen van der flank.

Ja en dan toch gewoon winst rijden dan denk ik agh het is allemaal opzich best goed. Ik denk alleen dat ik de drive mis en het echt leuk vind dat we zo overal doorheen rollen gewoon heel grappig denk ik. We zijn nog geen dag zonder winst naar huis gekomen. Daarom rollen we met 10 eigenlijk gewoon door.
Afbeelding

Gister 1x winst
In de andere proef helaas 179.5 omdat ik aftrek had voor mijn verkeerd rijden.

Ik rijd momenteel gewoon los en voel daar of ze goed is. Als dat niet zo is laad ik der gewoon in en meld me af. Als ze proef 1 loopt alsof ze moet overleven start ik de 2e niet. Mag het in de proef niet goed voelen dan groet ik gewoon af.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-24 22:12

De druk van moeten is er bij mij al lang af. Ik wil graag uiteindelijk boven de 65% zitten, maar de eerste paar keren is dat geen must.

Zo, ben aan t inpakken.

2 dagen wedstrijd, paarden op stal daar en wij in n hotel.
Zondag door naar ons vakantiehuis met wei voor de paarden .

Dus er gaat echt veel mee :=

Ohja de paarden staan die nacht op 2 verschillende plekken. Op de locatie zelf was er geen 2e stal meer vrij.
De pony gaat op stal bij n kennis vlakbij ons hotel .

En ze mogen elkaar niet zien ook , dan wordt m'n brave freiberger hysterisch :roll: .
Dus heb voor de pony een taxi geregeld, die mag met n andere pony amazone mee naar concours rijden.

melis_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-24 22:36

Getup schreef:
melis_93 schreef:
Hoe gaat dat eigenlijk als ze zich vergist, moet de nr 2 dan gewoon volgen?

Nee die moet gewoon de goede afslag nemen :D

Ze moest bij A in stap en KXM van hand veranderen. Ze ging bij K in stap en maakte er KE van. De ander had redelijk wat afstand en deed t gewoon zoals t hoorde.

Wbt proefjes rijden: ik deed ze vaak uit m'n hoofd , mijn paard is ook braaf en er gaat niet zo vaak wat fout. Maar als t dan niet helemaal goed gaat , raak ik er dan toch wel van in de war ( bij m'n vorige paard vaak. Die sprong weg etc)

GG: dat is altijd balen, maar dan weet je , waardoor je scores lager uitgevallen zijn.

Hier net nog een buitenrit gemaakt en droog gebleven. Inmiddels regent het behoorlijk. Morgen weer op pad.
Schijnt tm morgen middaguur nog behoorlijk nat te zijn, en dan droger. Dat hopen we maar.

Dan moet de gene die achter rijd zelf ook wel goed scherp erbij zijn, kan me voorstellen dat je bij zoiets toch gauw de voorganger volgt

Puppetje toch een mooi begin, en de 2e proef voor beide een mooie leer ervaring!

Noukie dat zijn mooie punten zo voor de eerste keer! Klinkt als een fijn leermoment

Gefeliciteerd Getup!
Veel succes en plezier op wedstrijd en vakantie!

Deeks93

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-24 20:05

Wat een bijzondere manier van wedstrijden get up! Zou niks voor mij zijn, dan zou de lol er gauw af gaan bij mij.

Iemand had het ook over promoveren. Bij mij wisselt dat een beetje. In de Z1 zitten bijvoorbeeld veel draf oefeningen en die van mij draaft voor een 6je, blijft een springpaard dus toen ik eenmaal de 10 winstpunten had ben ik meteen naar de Z2 gegaan omdat daar meer galop in zat. En zz licht proeven lagen ons nog beter, dus toen ook met 10 over.
Maar heb ook paarden gehad die ik pas hoger ging starten als ik aan de max zat. Ik kijk een beetje wat op dat moment bij ons past.

Wij hebben vandaag na bijna 2 jaar ons debuut weer gemaakt in de zz licht! Merrie had er extreem veel zin in en was helemaal happy dat ze weer mee mocht. Ik heb maar 1 proef gedaan want meer kan ik nog niet aan maar wauw!!! Die merrie loopt gewoon en doet braaf haar ding! Paar kleine foutjes maar ik zat zo te genieten en na afloop hebben de tranen rijkelijk gevloeid! Alle artsen, therapeuten en wie dan ook zeiden dat dit geen optie meer was en toch doen we het!
Beetje jammer dat de jury geen eindpunten bij haar had in de tas. Heel zuur gerjureerd maar wel bij iedereen zuur. 209,5 dus echt net geen winst maar voor mij een behoorlijke overwinning! Die punten maken me eigenlijk nooit wat uit, als ik maar plezier heb en dat is gelukt vandaag.
Nu gestrekt op de bank haha

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-24 07:14

Wat geweldig! Jammer van de gewoon net geen wp. Maar wow , jij hebt daar goed gereden en jouw paard was helemaal blij 8-) . Heel knap. Snap , dat dat een emotioneel moment is.

Hier een erg druk weekend gehad. 4 proeven met 2 verschillende paarden vlak achter/ door elkaar. Heb daarna geschreven en vervolgens een kennis geholpen .
Dus amper tijd gehad er bij stil te staan , maar:
Dochter is kampioen B niveau met mijn merrie met 70 tot 72% per proef *\o/* . Zelfs van 1 jurylid 75.6% . Waren er 2 per proef.

Pony was de eerst proef knetterheet en deed niet aan stappen.2e proef beter.
Zondag andersom. Maar ondanks grote fouten was ze echt n stuk beter als een paar maanden geleden. Goede ervaring en erg leerzaam.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-24 08:19

Wauw wat een hoop bij moeten lezen weer .. ik ga later reageren :D

Vorige week maandag met Mac naar Bodegraven geweest om hem weer op de foto te zetten ( alvast voor eventuele verkoop) hij is precies als 2,5 jaar geleden dus daar waren we ( de arts en ik ) heel blij mee *\o/*

En we zijn afgelopen zaterdag LT gestart.. mijn doel was de proef onthouden hahaha, dat is gelukt *\%/*
Nu nog werken aan de afwerking, er zaten wat rommels in en een fout in m’n 3ers. Het resulteerde in 58%
Maar hieratic tevreden mee voor de eerste keer, ik heb me voor aanstaande vrijdag ook nog een keer ingeschreven bij Phanta Rhei .. hopelijk kan ik hem daar beter afwerken met hopelijk winst.