Wedstrijden kletstopic 2023

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MyWishMax

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 08:25

Succes vandaag!
Leuk dat je toch gaat en kan discodipp!

Ik ben met naald en draad ook maar 20 minuutjes bezig, dus geen reden voor die Quick knots. Heb ze wel geprobeerd, maar vind het echt niks haha

Ik moet weer even de kalender erbij pakken. Heb geen enkele wedstrijd meer staan, maar m2 wil ik nog meer voor trainen. September wel weer grote wedstrijd van eigen vereniging, dus wil er in augustus nog 1 mee pikken denk ik. En hopelijk oktober of november m2 starten. Het zijn eigenlijk alleen de keertwendingen, alle andere dingen kunnen we al, maar mogen nog iets beter. Keertwendingen heb ik zelf moeite mee door aandoening helaas.

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 09:24

Iedereen succes gewenst dit weekend! Op naar mooie ervaringen en resultaten!

Roulette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 16:16

Leuk dat je toch kunt gaan, discodipp, veel plezier!

Vlechten doe ik ook met naald en draad, ben op zich dan best snel klaar. Jammere is dat Eva nauwelijks manen heeft, hou ze bewust langer, kan ik er nog iets van maken.

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 18:03

Iedereen succes die dit weekend moet!

Ik vind het zo knap van jullie dat jullie zo snel zijn in naald en draad vlechten. Bij mij duurt het echt een uur voordat ik alles erin heb, en dat dat eruit halen nog..

Ben blij dat ik kan gaan ja! Nina is wel zo fit dat ze een beetje vervelend wordt.. dus ik hoop dat ik er de komende 2 weken nog wat rust in krijg!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 18:43

Heb je al een tormesje? Dat gebruik ik om ze eruit te halen, dat is helemaal maar 5 minuten. Officieel is dat om de stiksel eruit te halen bij kleding enzo.

DemiSisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 19:47

Bedankt voor alle adviezen mbt wedstrijdjasjes en sport bh’s! Sport bh’s ga ik even bestellen, hopen dat het past!

Wat tof Discodipp dat je toch gaat! Nu nog duimen voor een goed resultaat. :)

Hier het vlechten met naald en draad intussen weten te verkorten naar 40 minuten. Dat was eerst anderhalf uur :+

Hier vandaag mijn eerste les gehad van een nieuwe instructrice en wat heb ik fijn gereden. Sinds we op deze stal staan, lijkt mijn paard wel helemaal getransformeerd, wat loopt hij zoveel beter hier. Ik heb echt onderschat wat de verhuizing voor ons zou betekenen. Want het is helemaal niet per se zo dat onze vorige stal superslecht was, ik ben daar puur weggegaan door problemen tussen staleigenaresse en mij.. maar goed, dat betekent dus dat we eindelijk weer groeien. Ik ben zo trots, zo blij! Dat betekent dat we eind augustus in ieder geval weer op wedstrijd gaan en misschien 5 augustus ook al wel! Eerst sowieso nog even een keer B, misschien 2x. Daarna hoop ik dat we in september klaar zijn voor het L1, wat zou dat tof zijn! :D

Myrsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 21:39

Wat fijn demisisa dat je stalwissel zoveel goeds gebracht heeft!

Ik heb vandaag heerlijk gereden. Een foutloze ronde, ze was goed alert en meedenkend zonder rennerig of druk te worden, en, niet onbelangrijk, ik bleef daadwerkelijk rijden ipv mee te liften of alleen maar hard te remmen. Ik kon alleen maar trots op haar zijn, het ging zoveel beter dan ik had durven hopen. (En misschien heb ik me terwijl ik op die roze wolk zat voor de volgende springwedstrijd ingeschreven voor een hogere hoogte, dus het stressen mag opnieuw beginnen _O- )

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 21:48

MyWishMax schreef:
Heb je al een tormesje? Dat gebruik ik om ze eruit te halen, dat is helemaal maar 5 minuten. Officieel is dat om de stiksel eruit te halen bij kleding enzo.

Die heb ik inmiddels wel besteld bij Shein :')
Maar op een of andere manier zien de eerste 3 knotten er ook altijd anders uit dan de laatste 3/4 met draad. Denk dat ik gewoon wat fout doe haha

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 21:54

Ik ga morgen ook weer op pad na de ramp van vorige keer :') poging 2 voor 2 L1 proefjes. Afgelopen week de proeven 2x geoefend. Thuis de luxe van een 30x60 bak waardoor een 20x40 ineens heel klein en krap is, daardoor is oefenen altijd wel even fijn.
Alles al gepakt en klaargemaakt zover het kan.
Hopelijk gedraagt hij zich op de poetsplaats morgen, afgelopen periode namelijk 0 problemen gehad. Wel voor de zekerheid een hooinet gevuld die ik op kan hangen zodat hij iniedergeval stil blijft staan met knotten. :=

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-23 22:02

DemiSisa wat fijn dat het lekker gaat op jullie nieuwe stal :)

Succes FleurSandro!
Vlechten met hooi erbij is echt een life saver vaak, hopelijk werkt het wel voor hem.

Gefeliciteerd Myrsky *\o/*

Ik herken het gevoel waar je het over hebt, ben ook zo'n kansloze stresskip bij elke 10cm erbij :') als ik parcours aan het lopen ben oogt ook alles ineens zo hoog en breed en vraag ik me af wat ik er nou nee moet :=

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 22:14

Gefeliciteerd Myrsky!

En succes morgen Fleur!

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 22:39

FleurSandro schreef:
Thuis de luxe van een 30x60 bak waardoor een 20x40 ineens heel klein en krap is

Haha ik had t tegenovergestelde :') . Reed vorig jaar m'n eerste proefje in de ( Duitse) L 20 x 60 .
"C rechterhand- B volte 8 meter"

Dus ik rijd de M voorbij en bij de eerstvolgende letter draai ik vrolijk m'n volte 8 m....en hoor dd bel :+ . Was even vergeten dat er dus nog n letter tussen de M en de B zat :')

Het erge is, dat ik dus ook nog steeds niet weet, welke letter waar zit hé... S V , P R ... :Y)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 22:54

DiscoDipp schreef:
MyWishMax schreef:

Die heb ik inmiddels wel besteld bij Shein :')
Maar op een of andere manier zien de eerste 3 knotten er ook altijd anders uit dan de laatste 3/4 met draad. Denk dat ik gewoon wat fout doe haha

Waarschijnlijk zijn die 1e paar veel dikker? Hier zijn de 1e 3 ook anders. Als je nou dichterbij woonde kwam ik een keer spieken, ik houd van vlechten :')

Fleur, succes morgen! En dat is idd wennen met de bak haha. Had ik vroeger ook last van, nu alleen maar 2px40 en mis ik de grote bakken...

Gefeliciteerd myrsky!

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-23 09:14

Getup schreef:
FleurSandro schreef:

Haha ik had t tegenovergestelde :') . Reed vorig jaar m'n eerste proefje in de ( Duitse) L 20 x 60 .

Dus ik rijd de M voorbij en bij de eerstvolgende letter draai ik vrolijk m'n volte 8 m....en hoor dd bel :+ . Was even vergeten dat er dus nog n letter tussen de M en de B zat :')

Het erge is, dat ik dus ook nog steeds niet weet, welke letter waar zit hé... S V , P R ... :Y)

Hahah nou wij hebben een 30x60 bak met alleen de 20x40 letters hoor :') dus dat zou ik ook niet weten nee!

Roulette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-23 09:25

Is stiekem toch echt wel een verschil, zes letters erbij, al is het meeste ook wel logisch te rijden zonder ze te kennen. Ik rij meestal in onze 45x20 binnenbak, omdat de buitenbak een hele enge heg heeft (volgens Eva), maar doel voor de komende tijd is om vaker buiten te gaan rijden zodat we meer gewend raken aan de langere lijnen. Buitenbak is 80x25 oid, dus ruimte genoeg.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-23 10:16

Getup schreef:
FleurSandro schreef:

Precies in de volgorde die je zegt.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-23 10:36

Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik de tussenletters nooit kan onthouden :') Leer mn proeven uit mn hoofd op de lijnen en kan ze dus prima rijden, maar als ik zo een letter moet aanwijzen? :+

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-23 10:41

Ik zou zo uit mijn hoofd niet eens weten of B nou links of rechts zit vanuit A-C gekeken :') rij ook uit mijn hoofd dan zijn de lijnen hartstikke logisch zonder dat je aan letter volgorde hoeft te denken.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-23 11:52

Als je in gedachten de A boven hebt en de C beneden dan is het tegen de klok in. En dan Alle Friese Boeren Met Centen Hebben Een Koe.

De tussenletters heb ik nooit echt een goed ezelsbruggetje voor gevonden, die blijven lastig.

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-23 12:04

Ik kijk tijdens de proef altijd. Al luister ik meer naar wat ik moet doen, dan weet ik meestal ook wel waar ik het moet doen. Maar B proefjes zijn nog niet zo ingewikkeld wat dat betreft gelukkig

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-23 12:15

Gefeliciteerd myrski!
Ik rij hier ook meer op lijnen, geen idee of de b of de e links is. Enige waar dat soms fout gaat is een stukje f-b stap, dan denk ik dat ik een diagonaal moet maken maar eigenlijk moet je dan gewoon op de hoefslag blijven. Snap ook niet helemaal waarom dat een onderdeel is waarop gepunt wordt.

Hier vandaag fijn gereden. Als voorbereiding op het regiokampioenschap gestart op een locatie met lekker veel vlaggen (Peelbergen), was met windkracht 5 voor iedereen een flinke uitdaging :Y) . Maar die van mij was superbraaf, voelde wel iets spanning maar die zorgde juist dat ik wat meer verbinding kreeg met de mond. In de proeven heel fijn, had net iets meer impuls gemogen maar toch 64,8% en 2de en 68% en 1ste. Onze eerste 1ste prijs ben ik toch wel trots op :D.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-23 12:20

Suzanne F. schreef:
Als je in gedachten de A boven hebt en de C beneden dan is het tegen de klok in. En dan Alle Friese Boeren Met Centen Hebben Een Koe.

De tussenletters heb ik nooit echt een goed ezelsbruggetje voor gevonden, die blijven lastig.

Je bedoelt de tussenletters van een Z baan of op de AC lijn?

Wij zeiden altijd: Alle Franse Boeren Met Centen Hebben Een Koe Door X Gemolken

Dan heb je de tussenletters op de AC lijn ook.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-23 12:53

Afbeelding

Zo is het helemaal makkelijk ;)

PRSV voor de tussenletters
LI op de middelijn.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-23 14:51

Ik heb 'm !! Beetje ver gezocht, dat wel:
Alle Friese Paarden-Boeren Racen Met Cola Heel Sterk Een Vieze Kat Achterna