Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 14:33

PSvanLot schreef:
Heel eerlijk gezegd hoop ik dat ze ook na gaan denken over de ruiters die op deze manier 3 klassen omhoog gaan. En dan heb ik het niet over de fijne ruiters die op concours ook lekker mee doen maar om de winstpunt sprokkelaars die niet of krap 60% rijden als ze van huis gaan en nu met 10 wp overstappen.

Waarom zou je je daar druk om maken? Wat is daar nu anders aan dan dat ze allerlei wedstrijden aflopen, elk weekend dubbel starten etc. ? Zal mij nou echt een zorg zijn......Tuurlijk denk ik wel eens, je kunt je geld beter uitgeven aan instructie dan eindeloos starten maar hoezo is dat nu anders dan in het echt?

Ik heb niet het idee dat er nu makkelijker gepunt word hoor, ik punt echt niet anders dan in het echt en ik ga ervan uit dat zo ongeveer alle juryleden zo punten. Van wat ik tot nu toe gezien heb, blijkt dat ook zo.

Het kan mij echt niet schelen of iemand een klasse hoger gaat starten dan dat ie aan toe is, dat merkt ie vanzelf in de punten.

Ooit in een heel ver verleden had ik iemand in het L1 en die reed bij mij 181 punten, nou....dat is heel summier en echt in de verste verte niet genoeg om vlekkeloos in het L2 te rijden. Zegt ze doodleuk ha ik mag eindelijk L2. Dus ik nog voorzichtig nou ik zou nog even trainen etc maar weet je, het is mijn zorg niet. Als ik vervolgens zo'n proef in het L2 krijg en ze gaat met 168 naar huis, is die boodschap wel duidelijk....of niet en dan start ze gewoon de week erna ergens anders en ben ik die week de sh*tjury :D :D :D Lekker belangrijk

kimwilliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 14:36

daffodil schreef:
PSvanLot schreef:
Heel eerlijk gezegd hoop ik dat ze ook na gaan denken over de ruiters die op deze manier 3 klassen omhoog gaan. En dan heb ik het niet over de fijne ruiters die op concours ook lekker mee doen maar om de winstpunt sprokkelaars die niet of krap 60% rijden als ze van huis gaan en nu met 10 wp overstappen.

Waarom zou je je daar druk om maken? Wat is daar nu anders aan dan dat ze allerlei wedstrijden aflopen, elk weekend dubbel starten etc. ? Zal mij nou echt een zorg zijn......Tuurlijk denk ik wel eens, je kunt je geld beter uitgeven aan instructie dan eindeloos starten maar hoezo is dat nu anders dan in het echt?

Ik heb niet het idee dat er nu makkelijker gepunt word hoor, ik punt echt niet anders dan in het echt en ik ga ervan uit dat zo ongeveer alle juryleden zo punten. Van wat ik tot nu toe gezien heb, blijkt dat ook zo.

Het kan mij echt niet schelen of iemand een klasse hoger gaat starten dan dat ie aan toe is, dat merkt ie vanzelf in de punten.

Ooit in een heel ver verleden had ik iemand in het L1 en die reed bij mij 181 punten, nou....dat is heel summier en echt in de verste verte niet genoeg om vlekkeloos in het L2 te rijden. Zegt ze doodleuk ha ik mag eindelijk L2. Dus ik nog voorzichtig nou ik zou nog even trainen etc maar weet je, het is mijn zorg niet. Als ik vervolgens zo'n proef in het L2 krijg en ze gaat met 168 naar huis, is die boodschap wel duidelijk....of niet en dan start ze gewoon de week erna ergens anders en ben ik die week de sh*tjury :D :D :D Lekker belangrijk

snap helemaal wat je bedoelt alleen heb ik wel het idee dat er een verschil zit in jury's. de ene kijkt echt wat voor type paard je rijd en beoordeeld je daarop en de andere die doet het hokje open met de vraag wat ik daar kwaqm doen met mijn paard want die hoort niet thuis in de dressuur......

mag ik vragen hoe u als jury met andere type paarden dan dressuurpaarden omgaat? ( puur uit interesse)

daffodil

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 14:39

Maar dat is toch ook niet anders dan op een gewone wedstrijd?

Ik weet ook echt dat ze ertussen zitten.....en ook juryleden die niets kunnen met kinderen op een pony. Jury's die niet in staat zijn een fatsoenlijk protocol af te leveren of dingen gewoon echt niet goed zien. Dat is gewoon jammer maar het is mensenwerk en dat blijft het.

Gebeuren er dingen die echt niet kunnen, moet dat gemeld worden bij de KNHS maar dat gebeurt in de regel dus niet en dan kunnen ze er niets mee.

Nogmaals, ik maak geen onderscheid, geef alles les (op voorwaarde dat we een wederzijdse klik hebben) en ik jureer alles. Interesseert me echt niet waar je op rijdt, als je maar laat zien wat de bedoeling is.....

tammiebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 14:41

PSvanLot schreef:

Wij hebben als "regel" dat er minimaal 20 wp in die klasse gereden moet zijn. Soms is ze erover gegaan, soms precies met 20. En dan nog rijdt ze soms 165 en soms 195, ook op het eind van die klasse

kimwilliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 14:46

daffodil schreef:
Maar dat is toch ook niet anders dan op een gewone wedstrijd?

Ik weet ook echt dat ze ertussen zitten.....en ook juryleden die niets kunnen met kinderen op een pony. Jury's die niet in staat zijn een fatsoenlijk protocol af te leveren of dingen gewoon echt niet goed zien. Dat is gewoon jammer maar het is mensenwerk en dat blijft het.

Gebeuren er dingen die echt niet kunnen, moet dat gemeld worden bij de KNHS maar dat gebeurt in de regel dus niet en dan kunnen ze er niets mee.

Nogmaals, ik maak geen onderscheid, geef alles les (op voorwaarde dat we een wederzijdse klik hebben) en ik jureer alles. Interesseert me echt niet waar je op rijdt, als je maar laat zien wat de bedoeling is.....

ja klopt, heb toen ook nagedacht het te melden bij de knhs want de jury was totaal niet vriendelijk en maakte alles zwart. waarom rij je met je paard in de dressuur als hij er niet tussen hoort? waarom rij je eigen zo'n type paard? ik zou als ik jou was het paard weg doen, als je dressuur wilt rijden want je rijd voor *** met dat paard.

het heeft me toen best een klap gegeven, maar ik geniet er samen met me paard van en we vinden het allebei leuk. oke het is geen dressuurpaard maar hij doet zijn oefeningen alleen heeft hij meer knie actie lijkt me toch niet heel erg ... gelukkig de draad weer opgepakt en rijden we nog steeds met plezier en succes wedstrijden.

hierdoor heb ik wel de interesse gekregen hoe een jury vanuit haar oogpunt ermee omgaat, vandaar mijn vraag.

SweetVanille

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 14:53

Sterre98 schreef:
Je mag vanaf maandag weer met 10 mensen bij elkaar komen, mits 1.5 meter etcetc. Volgende maand worden dat er 30 en in juli dachten ze aan 100.

Ja van de 30 en 100 mensen wist ik. 10 kan ik dus nergens vinden op de rivm of rijksoverheidsite. Iemand de bron?

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 14:54

Twilight1 schreef:
Ik heb in de L2 in 5 proeven nog niet onder de 191.5 gereden maar wil eigenlijk nog 1 keer L2 op echte wedstrijd rijden voor het gevoel maar als ik dan echt tot september moet wachten ga ik misschien toch wel ergens over naar het M.

Maar ik denk dat met deze online wedstrijden je niet 3 klasses uitrijdt als je net je winstpunt haalt.

En voorlezen gaat denk ik niet mogen ergens staat ook dat dat de extra moeilijkheidsgraad is omdat we het voordeel hebben van bijvoorbeeld overnieuw rijden als het niet goed gaat.

Dat heeft qua moeilijkheidsgraad niets met het rijden te maken.
Vroeger kreeg je +1 Als je uit je hoofd reed. Dat hebben ze niet voor niets afgeschaft.

swatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 15:09

Je zou juist verwachten dat deze proeven correct en goed gepunt zijn. Want volgens de KNHS zijn hier juist de betere juryleden voor gevraagd. Subtop en ook grand prix juryleden. Dit leek mij juist erg fijn om goed commentaar te krijgen en wat is er leuker om jouw proef beoordeeld te krijgen door een vooraanstaand jurylid en dan winst te rijden.
De KNHS heeft de proeven op film en de protocollen. Ze kunnen dit ook best gebruiken om juryleden te beoordelen of ze jureren zoals zou moeten. Ze zijn nu eigenaar van de filmpjes en als ze dat een educatief etiket geven dan kan dat zomaar gebeuren.
In ieder geval heb je nu niet dat er sprake is van vriendjespolitiek op een klein concours waar stalgenoten elkaar beoordelen.

En wat dan nog als je het beste filmpje opstuurt. Je hebt al kritisch gekeken en je vindt het zelf niet overtuigend en je vindt dat het beter kan. Dat is dan toch al een mooi reflectief leermoment?

We weten allemaal dat het gevoel en het beeld niet altijd overeenkomt. En dan is een goed filmpje fijn om zelf van te leren.

Ik heb overigens punten gekregen waar ik me helemaal in kon vinden.
Niet te beoordelen door het niet goed kunnen filmen bij C was 2x een 5. Ik heb ook nu 3 klasses overgeslagen en paard is M geklasseerd.
Laatst bijgewerkt door swatch op 07-05-20 15:16, in het totaal 2 keer bewerkt

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 15:11

daffodil schreef:

Deze uitspraak triggert mij wel. Ben benieuwd (los van of een proef online of op wedstrijd is gereden) wat juryleden als handvat hiervoor meekrijgen. Mij zou het nl heel logisch lijken, als de opdracht zou zijn dat je een wp geeft op het moment dat de proef in de basis voldoende zou zijn om te kunnen promoveren. Dat zou in mijn ogen moeten betekenen dat je bij een score tussen de 170-180 een best nette proef hebt neergezet voor de klasse waar je in rijdt, maar dat het duidelijk is dat je nog niet toe bent aan een klasse verder. Vanaf 180 zou het dan in mijn theorie zo zijn dat de jury in wezen vindt dat je klaar bent voor de volgende klasse. Dat zou voor mij een logische verklaring van het fenomeen winstpunt/promotiepunt zijn. Dat komt in mijn ogen ook overeen dat in het proevenboekje staat beschreven dat in principe een 5 een voldoende is ipv de 6 die op scholen gehanteerd wordt. Dus rij je allemaal 5-en en 6-en dan zou je proef in principe voldoende zijn, maar niet promotiewaardig. Maar in de praktijk vind ik dat er nogal vaak >180 uitgedeeld worden voor proeven die echt niet laten zien dat de combinatie toe is aan de volgende klasse en wordt de 6 volgens mij als net aan voldoende gehanteerd ipv de 5. Dus ik ben heel benieuwd wat jullie in de jury opleiding hier als referentiekader voor meekrijgen.

Overigens vind ik wel dat je als jury juist wel verantwoordelijk bent voor het al dan niet laten promoveren van een combinatie. Dat "je gaat wel op je bek in de volgende klasse" niet het uitgangspunt van de jury zou mogen zijn. Maar dat is mijn mening.
Laatst bijgewerkt door oji op 07-05-20 15:12, in het totaal 1 keer bewerkt

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 15:12

PSvanLot schreef:

Dat hoop ik ook. Al zullen die zichzelf wel weer tegen komen als ze op concours kunnen gaan.

Zo ga ik nu het online wedstrijd rijden alleen maar gebruiken om lekker kilometers te blijven maken in de Z1. Dus ik vind het op dit moment helemaal niet erg dat die winstpunten niet mee tellen. Ga puur voor de ervaring van ons beiden meedoen. Ben afgelopen winter al een aantal keren gestart, ook voor de ervaring.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 15:16

oji schreef:
Deze uitspraak triggert mij wel. Ben benieuwd (los van of een proef online of op wedstrijd is gereden) wat juryleden als handvat hiervoor meekrijgen. Mij zou het nl heel logisch lijken, als de opdracht zou zijn dat je een wp geeft op het moment dat de proef in de basis voldoende zou zijn om te kunnen promoveren. Dat zou in mijn ogen moeten betekenen dat je bij een score tussen de 170-180 een best nette proef hebt neergezet voor de klasse waar je in rijdt, maar dat het duidelijk is dat je nog niet toe bent aan een klasse verder. Vanaf 180 zou het dan in mijn theorie zo zijn dat de jury in wezen vindt dat je klaar bent voor de volgende klasse. Dat zou voor mij een logische verklaring van het fenomeen winstpunt/promotiepunt zijn. Dat komt in mijn ogen ook overeen dat in het proevenboekje staat beschreven dat in principe een 5 een voldoende is ipv de 6 die op scholen gehanteerd wordt. Dus rij je allemaal 5-en en 6-en dan zou je proef in principe voldoende zijn, maar niet promotiewaardig. Maar in de praktijk vind ik dat er nogal vaak >180 uitgedeeld worden voor proeven die echt niet laten zien dat de combinatie toe is aan de volgende klasse en wordt de 6 volgens mij als net aan voldoende gehanteerd ipv de 5. Dus ik ben heel benieuwd wat jullie in de jury opleiding hier als referentiekader voor meekrijgen.

Overigens vind ik wel dat je als jury juist wel verantwoordelijk bent voor het al dan niet laten promoveren van een combinatie. Dat "je gaat wel op je bek in de volgende klasse" niet het uitgangspunt van de jury zou mogen zijn. Maar dat is mijn mening.

Een jury zit er niet om te bepalen of jij klaar bent voor de volgende klasse. Die hoort te beoordelen wat op dat moment getoond wordt, afgezet tegen het niveau van de klasse waarin gereden wordt. Wordt dat beloond met winst, dan is dat winst voor die klasse en niet bedoeld voor de volgende klasse. Daar ligt immers de jurering anders.

Geen enkele jury hoort te punten naar of iemand "klaar" is voor de volgende klasse.....absolute onzin!
Dat je dat zelf hanteert als uitgangspunt om in een bepaalde klasse te starten, prima maar je wordt nog steeds beoordeeld voor die klasse en hetgeen je daar laat zien.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 15:17

FriesWytske schreef:
PSvanLot schreef:

Dat hoop ik ook. Al zullen die zichzelf wel weer tegen komen als ze op concours kunnen gaan.

Zo ga ik nu het online wedstrijd rijden alleen maar gebruiken om lekker kilometers te blijven maken in de Z1. Dus ik vind het op dit moment helemaal niet erg dat die winstpunten niet mee tellen. Ga puur voor de ervaring van ons beiden meedoen. Ben afgelopen winter al een aantal keren gestart, ook voor de ervaring.

Eens, van mij mag het hele systeem wel eens onder de loupe. Zou het ook goed vinden als er voor promotie, naast een minimum aantal winstpunten, ook een minimum aantal verschillende locaties waar de punten gehaald zijn zou gelden. En omdat er (zie eerdere post) in mijn ogen nogal gestrooid wordt met wp, dat je minimaal 2 x ofzo >65% gereden moet hebben. Voor mij zou het voor de sprokkelaars veel moeilijker gemaakt mogen worden om maar door de klassen heen te sprokkelen omdat als je maar vaak genoeg start, kom je vaak genoeg sinterklaas tegen. Maar goed, ik maak me meestal niet populair met dit soort theorien… I know. Maar van mij zou het in een bepaalde klasse starten veel meer mogen staan voor een bepaalde kwaliteit van de combinatie en zou het dus allemaal wel een stukje strenger mogen om te promoveren.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 15:19

swatch schreef:
Je zou juist verwachten dat deze proeven correct en goed gepunt zijn. Want volgens de KNHS zijn hier juist de betere juryleden voor gevraagd. Subtop en ook grand prix juryleden. Dit leek mij juist erg fijn om goed commentaar te krijgen en wat is er leuker om jouw proef beoordeeld te krijgen door een vooraanstaand jurylid en dan winst te rijden.
De KNHS heeft de proeven op film en de protocollen. Ze kunnen dit ook best gebruiken om juryleden te beoordelen of ze jureren zoals zou moeten. Ze zijn nu eigenaar van de filmpjes en als ze dat een educatief etiket geven dan kan dat zomaar gebeuren.
In ieder geval heb je nu niet dat er sprake is van vriendjespolitiek op een klein concours waar stalgenoten elkaar beoordelen.

En wat dan nog als je het beste filmpje opstuurt. Je hebt al kritisch gekeken en je vindt het zelf niet overtuigend en je vindt dat het beter kan. Dat is dan toch al een mooi reflectief leermoment?

We weten allemaal dat het gevoel en het beeld niet altijd overeenkomt. En dan is een goed filmpje fijn om zelf van te leren.

Ik heb overigens punten gekregen waar ik me helemaal in kon vinden.
Niet te beoordelen door het niet goed kunnen filmen bij C was 2x een 5. Ik heb ook nu 3 klasses overgeslagen en paard is M geklasseerd.

Dat was heel leuk bedacht subtop en gp juryleden, maar dat gaat je nooit lukken met zoveel deelnemers en een kwartier beoordelen per proef.

Stiekem hoe je niet zo heel blij te zijn met een hoog opgeleide jury bij basisproeven. Het gros van deze mensen jureren alleen maar subtop en nooit in de lagere klassen.
Kun je naar mijn mening beter een fijne jury hebben de regelmatig op dit niveau jureerd.

vaaleriee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 15:20

Ik snap wat je zegt hoor Oji, maar wat kan het jouw schelen wat anderen ruiters doen? En wanneer ze promoveren? En of ze punten sprokkelen? Je rijdt toch voor jezelf?

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 15:21

daffodil schreef:
oji schreef:

Een jury zit er niet om te bepalen of jij klaar bent voor de volgende klasse. Die hoort te beoordelen wat op dat moment getoond wordt, afgezet tegen het niveau van de klasse waarin gereden wordt. Wordt dat beloond met winst, dan is dat winst voor die klasse en niet bedoeld voor de volgende klasse. Daar ligt immers de jurering anders.

Geen enkele jury hoort te punten naar of iemand "klaar" is voor de volgende klasse.....absolute onzin!
Dat je dat zelf hanteert als uitgangspunt om in een bepaalde klasse te starten, prima maar je wordt nog steeds beoordeeld voor die klasse en hetgeen je daar laat zien.

Zo is het precies. Ik beoordeel naar de eisen van de proef die gereden wordt.

Ik zet er wel ooit een tip onder voor volgende klasse zodat ze daar thuis mee aan de gang kunnen.

swatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 15:23

Het kan wel zijn dat de KNHS om aan de vraag te voldoen en om inkomsten te genereren ze hun eis qua juryleden naar beneden bijstellen waardoor er weer discutabele uitslagen/ punten ontstaan die ook niet goed van feedback voorzien zijn.
En dan gaat deze pilot aan zijn eigen succes ten onder.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 15:24

swatch schreef:
Het kan wel zijn dat de KNHS om aan de vraag te voldoen en om inkomsten te genereren ze hun eis qua juryleden naar beneden bijstellen waardoor er weer discutabele uitslagen/ punten ontstaan die ook niet goed van feedback voorzien zijn.

Wat is dit nu voor een bijzonder rare reactie.
Je zegt dus dat juryleden in de basis niet kunnen beoordelen?

En ik denk daarbij dat ze zeker wel selectief geweest zijn in de juryleden die ze benadert hebben.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 15:29

Okay, helder Daffodil en PSvanLot. Bedankt voor het antwoord. Ik heb altijd dus anders tegen winstpunten aangekeken.

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 15:32

swatch schreef:

Volgens mij is het een tegemoetkoming aan de startpashouders en ruiters in het algemeen dat de online proeven in het leven zijn geroepen. Niet zo nodig als inkomstenbron. Van het inschrijfgeld gaat een deel naar een stichting om maneges etc te kunnen helpen. Wees blij dat er geschoolde juryleden zijn, die zich aan een dergelijke pilot willen verbinden. En daarnaast, de KNHS heeft ook gewoon mensen in dienst die maandelijks graag hun salaris blijven ontvangen. Jammer dat er soms zo wordt afgegeven op de KNHS. Ik ben juist reuze blij met dit initiatief, ook al start ik maar 1x thuis. Mensen die nu ineens hun startpas of vereniging opzeggen, die snappen het dus echt niet.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 15:33

oji schreef:
Eens, van mij mag het hele systeem wel eens onder de loupe. Zou het ook goed vinden als er voor promotie, naast een minimum aantal winstpunten, ook een minimum aantal verschillende locaties waar de punten gehaald zijn zou gelden. En omdat er (zie eerdere post) in mijn ogen nogal gestrooid wordt met wp, dat je minimaal 2 x ofzo >65% gereden moet hebben. Voor mij zou het voor de sprokkelaars veel moeilijker gemaakt mogen worden om maar door de klassen heen te sprokkelen omdat als je maar vaak genoeg start, kom je vaak genoeg sinterklaas tegen. Maar goed, ik maak me meestal niet populair met dit soort theorien… I know. Maar van mij zou het in een bepaalde klasse starten veel meer mogen staan voor een bepaalde kwaliteit van de combinatie en zou het dus allemaal wel een stukje strenger mogen om te promoveren.

Tja en dan benadeel je de mensen die voor de leuk op wedstrijd gaan, zoals mijzelf. En ik rijd ook op maar een aantal locaties hier in de omgeving. Denk dat dat in totaal een stuk of 4/5 zijn. Denk eerder dat er meer werk aan de winkel is voor de instructie. Velen willen heel graag dat hun leerling zo snel mogelijk zo hoog mogelijk starten. Ik ben in alle gevallen ook al gingen de winstpunten heel snel niet bij de 10 winstpunten over gegaan. De M2 ben ik binnen een winterseizoen doorheen gevlogen. Maar ben heel bewust daar langer in gebleven. Omdat ik vond dat mijn paard nog helemaal niet toe was aan de Z1.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 15:33

oji schreef:

Maar dat is al lastig. Ik ben geen sprokkelaar, maar start 8 van de 10 wedstrijden wel op dezelfde locatie, omdat ik dan niet met e trailer weg hoef en dat beter vol te houden is met mijn gezondheid. Die 2 buiten de deur zijn de selecties, tenzij die hier gehouden worden. Bij alleen locatie zou ik dus een 'probleem' hebben, maar mijn gemiddelde over alle klasses ligt wel tussen de 65 en 70 procent. Ook op andere locaties en selecties. Mijn stal organiseer ongeveer 1 keer per maand een wedstrijd, maar wel elke keer andere juryleden en ook grotere concoursen. Vroeger ging ik in de winter altijd naar 1 locatie, want die hadden 3 binnenbakken en fijn parkeren, maar dus wel 5 wedstrijden daar en 1 of 2 ergens anders maar...

Ik ga ook pas over als ik meerdere malen 65 procent kan halen, vreemd terrein geen enkel probleem voor ons als combinatie, alleen voor mijn gezondheid.

Promoveren zou iedereen zelf moeten weten als ze de punten hebben, alleen dan wel eerlijk naar jezelf kijken en niet de schuld bij een jury leggen of bij het type paard dat je rijdt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 15:34

Hoezo snappen die het niet Padoertje? Jij bent blij ermee. Wat denk je van de vele springers , eventers, subtoppers die tot september dom kunnen kijken?

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 15:44

Het gaat mij niet om het starten, maar het blijven steunen van je vereniging of bond. Tuurlijk is het pindakaas als je hele wedstrijdseizoen in duigen ligt, maar bedenk eens wat een ellende het is voor alle verenigingen en organisaties. Die startpas of contributie heeft vrijwel iedereen in het begin van het jaar al betaald, dus waarom nu vragen of je je geld terug kunt krijgen. En je weet niet wat er nog aan oplossingen komen. Alle sportbonden zijn onwijs druk met van alles..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 15:45

De startpas betaal je wanneer je aanvraagt. Ik heb er toevallig 1 inderdaad in januari maar ook 1 later in het jaar. Ik snap best als mensen die opzeggen. Vereniging blijven steunen vindt ik een heel ander verhaal. De KNHS haalt nu gewoon ook inkomsten uit de online wedstrijden. Er zijn ook genoeg mensen die nu op straat gezet zijn he... Of waarvan hun eigen bedrijf een enorm verlies lijdt. Dat die hun startpassen opzeggen snap ik heel goed.

swatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 15:48

PSvanLot schreef:
swatch schreef:

Wat is dit nu voor een bijzonder rare reactie.
Je zegt dus dat juryleden in de basis niet kunnen beoordelen?

En ik denk daarbij dat ze zeker wel selectief geweest zijn in de juryleden die ze benadert hebben.

Zo bedoel ik het niet hoor. Maar in de eerste berichtgevingen vanuit de KNHS werd benadrukt dat ze selectief juryleden voor benaderd hebben en dat was ook wat ik bedoelde.

Je hoort mij niet zeggen dat juryleden in de basis niet kunnen jureren.
Maar ik hoor wel in dit topic dat er mensen zijn met weinig feedback, en dat is toch ook niet de bedoeling. En dat zou dan best kunnen komen doordat er nu opgeschaald is in het aantal juryleden en startplaatsen.

In eerste instantie is iedereen in dit topic heel positief en na de eerste uitslagen lijkt het alsof de sfeer in dit topic wat verandert en kritischer wordt naar het hele concept.

Ik vind het leuk om te doen en ben positief over de geboden optie om lekker bezig te zijn en feedback te krijgen op mijn rijden.