PSvanLot schreef:Heel eerlijk gezegd hoop ik dat ze ook na gaan denken over de ruiters die op deze manier 3 klassen omhoog gaan. En dan heb ik het niet over de fijne ruiters die op concours ook lekker mee doen maar om de winstpunt sprokkelaars die niet of krap 60% rijden als ze van huis gaan en nu met 10 wp overstappen.
Waarom zou je je daar druk om maken? Wat is daar nu anders aan dan dat ze allerlei wedstrijden aflopen, elk weekend dubbel starten etc. ? Zal mij nou echt een zorg zijn......Tuurlijk denk ik wel eens, je kunt je geld beter uitgeven aan instructie dan eindeloos starten maar hoezo is dat nu anders dan in het echt?
Ik heb niet het idee dat er nu makkelijker gepunt word hoor, ik punt echt niet anders dan in het echt en ik ga ervan uit dat zo ongeveer alle juryleden zo punten. Van wat ik tot nu toe gezien heb, blijkt dat ook zo.
Het kan mij echt niet schelen of iemand een klasse hoger gaat starten dan dat ie aan toe is, dat merkt ie vanzelf in de punten.
Ooit in een heel ver verleden had ik iemand in het L1 en die reed bij mij 181 punten, nou....dat is heel summier en echt in de verste verte niet genoeg om vlekkeloos in het L2 te rijden. Zegt ze doodleuk ha ik mag eindelijk L2. Dus ik nog voorzichtig nou ik zou nog even trainen etc maar weet je, het is mijn zorg niet. Als ik vervolgens zo'n proef in het L2 krijg en ze gaat met 168 naar huis, is die boodschap wel duidelijk....of niet en dan start ze gewoon de week erna ergens anders en ben ik die week de sh*tjury