[HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

NouvelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 16:11

Meya en trysteffi fijn aan het lessen!
Lekker als het goed gaat!

Yom fijn dat de osteo wat kon vinden!

Ik vind Ferro nog steeds niet optimaal na de 2e behandeling, echt balen, na de eerste keer was hij gelijk zo super fijn, hoopte dat het nu weer zo zou zijn, maar helaas...
Hopen maar dat het snel verbetert weer.

Shelly21

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 16:18

Allemaal lekker aan het lessen.

Rianne gefeliciteerd met de winstpunten.

Yom fijn dat ze volgende week al komt

Nouvel, wat balen zeg. Hoop voor je dat hij snel
weer fijn is.

Hier inmiddels ook de fysio gehad. Hij zat rechts achterin de rug/lendenen vast, waar hij dus echt laat van had en compenseerde door links voor te kreupelen. Helemaal los gemaakt en heb hem vandaag weer onder het zadel gehad. Niet gebokt of gesteigerd dus ben er blij mee en hij ook denk ik! Advies was wel hem ook aan de longeerlijn meer op de achterhand te trainen heb nu een passoa aangeschaft. Veel balkjes lopen etc etc. Tijdens de training probeer ik hem wel op de achterhand te zetten natuurlijk, maar moet gewoon rustig aan sterker worden. Dus al met al ben ik blij!

annieeek_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 20:50

@Meya; je paardje weer lekker aan het sjouwen dus. Fijn hoor!

@Yom; wat fijn dat de ostheo al zo snel kan! Nu hopen dat het paard na de behandeling weer beter gaat!

@Shelly; gelukkig niet heel ernstig Shelly! Fijn dat hij er baat bij gehad heeft. Nu maar lekker door oefenen om hem meer op achter te krijgen!

annieeek_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 20:51

@Nouvel; vervelend dat Ferro nog niet lekker loopt. Misschien nog een keer laten nakijken? Wellicht dat er toch nog ergens een kleine blokkade zit.

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 21:22

Afbeelding

Even een egopostje, morgen klap ik mijn laptop even open en lees ik bij. :)

Gisteren het NK gehad en wat was het een onvergetelijke dag. :)F Losrijden was echt chaos, haha. Maar we hebben onze proef echt gereden voor wat we waard zijn. En ik ben dan ook keitrots op Dior die als pony zo tussen de paarden mee sjouwt, we hebben een keurige middenmoot plek (18e) behaald. Natuurlijk hoopte ik op een top 10 plek maar ik heb genoten, Dior heeft het TOP gedaan en met deze plaatsing kan ik ook alleen maar tevreden zijn. Nu op naar ons Z debuut! *\o/*

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 07:26

He bah Nouvel.. wat vervelend zeg. Heeft ie ergens last van gehouden of spierpijn/ stijfheid ?

Shelly dat is ook vervelend! Wel fijn dat het opgelost lijkt te zijn!

Sanne super zeg, gave ervaring en mooie foto! :D

Ik doe thuis met rijden toch iets verkeerd, gisteren begreep ze soms helemaal niet wat ik wou. Grr dat perfectioneren in simpel en niets doen moet ik toch ff aan sleutelen :Y)

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 14:35

Hier vanochtend op buitenrit geweest, eerste x samen :D rondje bos is het geworden. Moesten klein stukje langs een weg, Hope heeft weer veel gezien en was super braaf.
Wat lekker zeg.. <3 Is al 4 jaar geleden zo'n buitenrit voor mij..

NouvelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 14:49

Ah wat heerlijk zeg, dat is genieten, fijn dat het goed ging!

Ja wel balen dathij zoveel minder is dan na de vorige keer, niet op gerekend omdat hij toen juist zo fijn was...
Hij wil moeilijk op achter, voor liefst alleen lang en laag, krijg ‘m niet meer bij elkaar...
Dus maar even rustig opbouwen weer, misschien stijfheid of iets veranderd in zijn lijf waar hij aan moet wennen.

Ik heb via Mp eindelijk een blauw jasje met een bruin kraagje weten te scoren! *\o/*
Wel een ouder model, maar leuk om even kijken of dit staat!

NouvelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 18:14

Oh ik vergeet Sanne helemaal...
Super gaaf dat je daar hebt mogen rijden, top gedaan! *\o/*

Gisteren naar strand geweest, vandaag weer even in de bak pakt, veel stukken tussendoor lang gelaten en dan weer even wat ronder ingesteld.
Hij begint beter te worden, ik krijg ‘m nog niet boven in en met doorzitten trekt ‘ie nog wat meer strak dan met lichtzijden maar hij gaat wel meer sluiten en zijn lijf gebruiken.
Ik moet er wel flink aan rijden, maar hij pakt het dan wel weer stukjes goed op, dus we hebben weer hoop!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Let niet op mijn slechte beenligging/opgetrokken benen, ik moet hem meer met been gaan rijden en minder met mijn zweep, dat resulteert nog even in geen mooie plaatjes, wordt aan gewerkt... :+

annieeek_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 20:04

Wauw Sanne! Wat een ervaring zeg! Gefeliciteerd met je plaatsing!

Genieten zeg Meya! Fijn dat hope het goed deed!

Echt heel erg balen Nouvel dat Ferro niet fijn is! Gelukkig knapt hij wel iets op al. Je ziet hem op de foto's inderdaad nog wat lang worden, maar geduld is een schone zaak :o

Hier heel druk met een verhuizing. Volgende maand pas weliswaar, maar wat kun je daar dan druk mee zijn :Y). Dus ik kom niet helemaal aan mn paardjes toe zo als ik zou willen. Werkt ook niet mee dat ik nu nog een uur rijden van mn paardjes vandaan woon.. Volgende maand woon ik lekker op 3 min fietsen :D

NouvelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 22:18

Succes met je verhuizing en alle drukte er omheen!

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 07:45

Ik kom me hier voorzichtig melden :o

We starten komende zaterdag onze laatste keer en staan nu op L2+11, dus puntjes zijn sowieso al binnen.

Normaal gezien zie ik het echt zitten om naar een hogere klasse te gaan maar deze keer ben ik wel wat voorzichtiger :') Het is allemaal veel serieuser nu!
15/09 staat mijn debuut gepland. Al ben ik er nog niet aan uit of ik 1 proef ga starten of direct 2.
Op wedstrijd hebben we soms wel nog eens ons zweepje nodig.

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 07:51

Misschien moet ik mezelf voorstellen.

Afbeelding
Dit zijn wij.
Een 6 jarige merrie en voor ons beiden is dit allemaal nieuw dus we hebben nog eeeeenoooorm veel te leren. Ik had ooit als ‘grote’ doel om in de M te geraken, en 1,5j later zijn we er al :D

Nou als er nog vragen zijn, vraag maar raak.

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 09:32

Fijn dat je nieuwe instructeur goed bevalt trysteffy!

Goed dat de osteo even is geweest en je meteen een afspraak hebt gemaakt dan Yom!

Klinkt goed van je les Meya. Jammer dat 't thuis dan nog niet gaat zoals je wil. En heerlijk, bosritje! <3 Waar zijn jullie geweest?

Wat vervelend dat Ferro nog niet echt fijn loopt na de behandeling Nouvel.. Inderdaad hopen dat ie gauw weer is verbeterd!

Wat fijn dat je zo'n verschil merkt Shelly! Mocht je er zo snel alweer op, ja? Sterker worden heeft idd even tijd nodig. Fijn dat je nu weer lekker verder kan.

Wat goed Sanne! En mooie foto, knappe pony heb je toch.. <3

Leuk dat je een jasje hebt kunnen scoren zoals je dat in je hoofd had Nouvel. Leuk weer om foto's te zien. Hij wordt idd nog wel lang.. Maar komt vast vanzelf! Al fijn dat 'ie het goed op begint te pakken, die stukjes worden dan steeds langer.

Jammer is dat Aniek, succes! Maar wel heerlijk dat je straks de paarden zo dichtbij hebt. Een uur is wel een lange afstand!

Welkom HiFive! Leuk dat je je debuut hebt gepland. Ik had eerst ook wel even moeite met het rijden zonder zweep. Maar oefening baart kunst.. Ik rijd thuis ook niet meer met zweep!

annieeek_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 09:42

Dankjewel iedereen!

Welkom HiFive! Toch je doel al gehaald! Knap! Ik had ook altijd mn zweep nodig, heb hem uiteindelijk maar gewoon weggelegd en wonder boven wonder maakte het niets uit! Blijkbaar zat het gewoon tussen mn oren :'). Succes met je debuut de 15e!

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 10:24

Dankjewel!
Hopelijk kan ik hier lekker meepraten :-)

Thuis rijd ik altijd zonder. Op wedstrijd plakt ze vaak nog wat aan mijn been maar eigenlijk gebruik ik tijdens de proef mijn zweepje amper. Het zal ook wel tussen mijn oren zitten :')

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 11:22

Welkom High Five!
Rianne waren naar Steenbergen.
Nouvel ah jammer, andere kant fijn dat er vooruit gang in zit! Leuk foto's :D
Zal kijken of ik Vd week weer wat kan plaatsen.

Succes met de verhuizing. Lekker hoor zoveel dichterbij je paard ook!

Jaa.. kreeg net bericht, zadel is binnen. 12 sept passen *\o/*

Zal vanavond even op de rest reageren, ben geloof ik nog wat vergeten..

annieeek_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 11:22

@HiFive; als je thuis je proeven rijd plakt ze dan ook aan je been? Misschien dan vaker je proeven thuis oefenen? Of eens op vreemd terrein zonder zweep je proeven rijden?

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 11:27

HiFive5 schreef:
Dankjewel!
Hopelijk kan ik hier lekker meepraten :-)

Thuis rijd ik altijd zonder. Op wedstrijd plakt ze vaak nog wat aan mijn been maar eigenlijk gebruik ik tijdens de proef mijn zweepje amper. Het zal ook wel tussen mijn oren zitten :')

Haha oh hier was het echt drama. Ik kon in eerste instantie echt niet zonder zweep rijden. Zodra ik 'm (na het inrijden) weggooide, was het meteen mis. Merkte ze direct. Een les even flink bezig geweest om haar scherper aan mijn been te krijgen ipv zweep en sindsdien is het klaar :=

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 11:49

Meya_: leuk zeg een nieuw zadel. Iets om naar uit te kijken!

annieeek_x: Dat paard weet verdomd goed wanneer ze in de wedstrijd ring is :') Dat laatste is inderdaad een goede tip! Ik rijd wel af en toe op vreemd terrein maar oefen dan nooit mijn proeven.

Rianne_: wat heb je in die les gedaan om dat te bekomen?

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 12:02

Mijn paard denkt teveel terug HiFive.. Dus veel bezig geweest met het voorwaarts rijden. Wanneer ik te veel moest aansporen aangalopperen en zelf het tempo bepalen. Zodra ze terug kwam terwijl ik dat nog niet wilde, meteen door naar middengalop tot ik zelf het moment kon bepalen dat ze terug kwam. En daar goed consequent in zijn. Dat heeft bij Marena heel erg geholpen..

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 12:30

Mijn paard denkt ook terug...
Idd consequent zijn, dat is zowat het belangrijkste denk ik.

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 13:51

Sorry dames wel even meegeleze maar te druk om te reageren :o

Balen als je paard na de osteo nog niet lekker loopt. Ben nu ook blij dat de isteo die altijd bij dit paard komt er weer is. Ze was met zwangerschapsverlof en de invaller kent de mankementen vh paard dan toch minder

Met zweep rijden zit denk ik idd meer tussen de oren. Mijn dochter pakt af en toe de zweep in de training maar rijdt verder zonder

Wwlkom High5, nog een keer je vertrouwde L2 en dan weer een niveau hoger. Klinkt gelijk ook serieuzer he M starten :D

Niemand naar Geldrop Hippique 10 oktober?? Wij zijn sws de enige uit kring Eindhoven hier denk ik

annieeek_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 14:10

Eens met Rianne! Ik denk dat het vooral belangrijk is dat je paard beter aan het been moet. Als een paard fijn scherp aan de beenhulpen is, heb je (in bijna alle gevallen) geen zweep meer nodig!

Ik niet Yom. Geldrop is een beetje ver uit de richting voor ons haha

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 14:58

Hier ook een terug denkend paard, is echt wel lastig. Ben nog heel benieuwd hoe ons dat af gaat zonder zweep.