[HK]Wedstrijd springende bokkers.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 16:18

Nies_ schreef:
Volgens mij ben jij net zo'n zeikerd als ik! Vind het een klein drama als mensen de singel er niet helemaal vanaf halen, het dekje laten zitten of de beugels opsteken.
Mensen die aan mij vragen om een zadel te dragen waar nog een bezweet dekje onder zit zijn ook bij de verkeerde. Gadver.

Met opzadelen ben ik net zo erg. Iedereen doet altijd alles verkeerd en scheef vind ik.

_/-\o_ me to...

mistid

Re: [HK]Wedstrijd springende bokkers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 16:21

Ik heb nu hoesjes voor om m'n beugels, nu mogen ze wel weer opgestoken worden :') rijd met van die metalen blokjes en zonder hoesjes beschadigt het hele zadel. Alles wordt los opgeruimd. Waar ik ook zo'n hekel aan heb zijn smerige spullen. Of als mensen groot woord hebben dat ze hun tuig he-le-maal hebben schoongemaakt en vervolgens dus geen enkel gespje los hebben gemaakt. Dan heb je het niet helemaal schoongemaakt :')

Heb er ook een hekel aan als Chall zich vies maakt op de trailer. Afgelopen weekend op SGW ging ik m'n startnummer halen en vriendin haalde hem van de trailer en draaide de proppen er alvast in. Waren al mensen bij haar geweest dat hij zo mooi wit was en of 'ie 's ochtends nog gewassen was. Kom ik er aan, van een afstand al mopperen dat 'ie HELEMAAL SMERIG was :') . Hij had over z'n hakken gepoept en er zat een klein vies plekje op z'n hals :')

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 16:24

Oh ik rijd met een flubbertje onder m'n dekje zodat de boel niet gaat schuiven mocht 'ie heel erg gaan zweten tijdens de cross ofzo, maar de zijkanten van het dekje willen dan nog wel eens wat gaan frommelen. Daarom moeten die klittebandjes nu weer vast. Maar dan gaan ze de klittebandjes van het bontje ook doen. Dat moet niet :')

Ik ben echt een zeikw**f eerste klas en controleer alles.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 16:26

Heel herkenbaar allemaal _O- Angel is het trouwens met mij eens denk ik, want als ik dan eens iets uit handen geef klagen ze we dat ze zo vervelend is :+ Vervolgens klaag ik natuurlijk weer dat ze het niet goed gedaan hebben.

Apocalatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 16:31

Wat herkenbaar allemaal!
Mijn vader is van het stiften indraaien en moeders leest het proefje voor. Hoofdstel, zadel en beenbescherming wil ik echt zelf doen. Hoe de spullen er vervolgens afgehaald worden maakt me dan minder uit, de rommel ruimen we thuis wel weer op :D

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 16:40

Oh dit is zo herkenbaar...

Gil ook altijd lastig met opzadelen bij anderen... dat is dus echt niet waar... Ik heb nergens last van... maar Gil is gewoon van slag zodra er iets anders dan anders gaat (b.v. mensen die zadel en dekje tegelijk op zijn rug leggen ipv apart van elkaar)

Beugels mogen niet opgestoken worden, dan maken ze het zadel kapot. De spullen moeten perfect schoon zijn, bijrijdster krijgt regelmatig te horen dat alles nog vies is want idd de spullen zijn schoongemaakt terwijl er geen enkel gespje los is gemaakt. De singellus van het 5 punts systeem is een regelmatige irritatie punt... dat kan niet losgemaakt worden maar er komt wel regelmatig vuil tussen.

bij het Dressuur zadel moet de voorstesingelstoot niet door de singel riem van het dekje heen maar de achterste wel... Oh wee als dat niet goed zit...

en godzijdank heb ik een zwart paard... maar wel met witte achter voeten. Ik blijf ze wassen want ze moeten wit zijn. Van de week had hij op de trailer zijn voetjes onder gescheten... nou hel en verdoemenis... Ik heb nog van de jury te horen gekregen dat ik zijn sokken in het vervolg moet schoonmaken... en dat had ik dus wel gedaan... tot 4 keer toe omdat ze niet wit genoeg waren... >;)

Nee, hier ook een zeikwijf eerste klas... en niemand die graag op stal is als ik Gil wedstrijdklaar maak hoor :')

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 16:53

Ik neem op SGW ook altijd even de tijd om m'n spullen weer te re-organiseren :')

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 16:55

Jup absoluut...
En alles wordt na elke discipline gewoon netjes opgeruimd... :')

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 16:56

Nee dat doe ik dan weer niet, heb vaak te weinig tijd tussendoor. Ik sta tussendoor ook liever ergens te leuten en dan na de cross even een momentje voor mezelf :')

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 17:00

OMG jullie zijn echt erg!!! hahahaha nee hoor. Ik geloof dat dat ook moet. Met onze sport kunnen vervelende dingen gebeuren als iets niet goed zit.

Ik ben de enige die mijn zadel om mag doen. Mijn vader weet dan dat hij moet opletten want Cherry doet altijd narrig als je de singel om doet. (en ja mijn zadel is nagekeken en ja mijn paard is nagekeken. Zo doet ze met poetsen en dekens ook altijd) Ik ben ook de enige die mijn cross beschermers om mag doen ivm wondjes. Mijn vader doet dan wel weer de kous want dat lukt mij niet haha

Hoofdstel kan iemand wel doen maar ik ga er zelf altijd aan prutsen en veranderen. Mijn schimmel is nog mooi donker dus soms poets ik haar alleen maar. Staart was ik wel altijd 1000x maar ze heeft ook bruine haren erin zitten dus spierwit word die helaas nooit.

Schoonmaken van mijn spullen mag dan wel door anderen gedaan worden. hahaha :)

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 17:01

Oh nee, ik kan pas leuten als ik klaar ben :')

Ik heb een hekel aan chaos en viezigheid. Als ik alles zo de trailer in mik dan haal ik het er nooit meer uit want dan is het dus chaos en dan kan ik mij er niet meer toe zetten :')

Ik kan naderhand vaak wel lekker leuten...
En tussendoor ook wel een beetje... als ik weet dat ik genoeg tijd heb :')

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 17:03

_Elke schreef:
OMG jullie zijn echt erg!!! hahahaha nee hoor. Ik geloof dat dat ook moet. Met onze sport kunnen vervelende dingen gebeuren als iets niet goed zit.

Ik ben de enige die mijn zadel om mag doen. Mijn vader weet dan dat hij moet opletten want Cherry doet altijd narrig als je de singel om doet. (en ja mijn zadel is nagekeken en ja mijn paard is nagekeken. Zo doet ze met poetsen en dekens ook altijd) Ik ben ook de enige die mijn cross beschermers om mag doen ivm wondjes. Mijn vader doet dan wel weer de kous want dat lukt mij niet haha

Hoofdstel kan iemand wel doen maar ik ga er zelf altijd aan prutsen en veranderen. Mijn schimmel is nog mooi donker dus soms poets ik haar alleen maar. Staart was ik wel altijd 1000x maar ze heeft ook bruine haren erin zitten dus spierwit word die helaas nooit.

Schoonmaken van mijn spullen mag dan wel door anderen gedaan worden. hahaha :)

Oke, die kous moet je even uitleggen, waar gebruik je die voor?

glenstorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 17:18

Jemen sommigen van jullie zijn echt heel erg. Mijn bonte is echt een smeerkaas. Het schoonmaken heb ik opgegeven. Tref haar regelmatig met stonden aan de ochtend voor wedstrijd, als ze dan lichtgeel invloed donkerbruin zijn ben ik al fik tevreden.
Ik ga ook rustig naar de club terwijl ze meer bruin dan witte vlekken heeft. Kijkt op de club niemand meer van op :')

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 17:28

Desiree; ik heb dalmar cross beschermers en die schuren ietsje aan de kogel aan haar voorbenen. Ik gebruik om dat te voorkomen. Het zijn van die kousen die mensen onder hun gips krijgen. Soort steunkous. Maar mijn paard heeft een grote hoef en de kousen zijn wel elastisch maar niet zoooo elastisch. Ik krijg ze dus niet om haar hoef heen getrokken en pap wel :)

En ja ik zit heeeeel erg te twijfelen om mijn dalmars te verkopen en een ander soort beschermer te kopen maar ik vind de bescherming die de dalmars geven zo goed.. en luchtdoorlatend vind ik ook een pré

Apocalatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 17:35

Ik heb de Dalmars ook gehad, mijn paard had er na de eerste keer gebruiken meteen open plekjes van. Heb nu Styles en die zijn echt top!

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 17:42

_Elke schreef:
Desiree; ik heb dalmar cross beschermers en die schuren ietsje aan de kogel aan haar voorbenen. Ik gebruik om dat te voorkomen. Het zijn van die kousen die mensen onder hun gips krijgen. Soort steunkous. Maar mijn paard heeft een grote hoef en de kousen zijn wel elastisch maar niet zoooo elastisch. Ik krijg ze dus niet om haar hoef heen getrokken en pap wel :)

En ja ik zit heeeeel erg te twijfelen om mijn dalmars te verkopen en een ander soort beschermer te kopen maar ik vind de bescherming die de dalmars geven zo goed.. en luchtdoorlatend vind ik ook een pré

Aaahhh, kijk... Nu snap ik hem :')

Op dit moment cross ik nog met gewone beschermers, niet ideaal... maar voor een tinker is het erg lastig om goede bescherming te vinden wat zowel in de breedte als de lengte past (lang genoeg is te smal en breed genoeg is te lang) ik heb ze nog niet gevonden... :(

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 18:01

Heb je zn sokken geschoren of niet? Angel past al niet meer in bescherming als ik het twee weken niet doe. Mu heeft ze gewoon maat S van Veredus :) crossbescherming kan ik niet.over meepraten.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 18:09

Nies_ schreef:
Heb je zn sokken geschoren of niet? Angel past al niet meer in bescherming als ik het twee weken niet doe. Mu heeft ze gewoon maat S van Veredus :) crossbescherming kan ik niet.over meepraten.

Euhm...
Tjah... normaal scheer ik zijn sokken aan de voorkant weg...
Momenteel heb ik ze helemaal weg geschoren vanwege mok... maar ik wil ze wel weer laten terug groeien...
Als ze helemaal geschoren zijn heeft hij hele dunne beentjes. Als ze alleen aan de voorkant geschoren zijn dan heeft hij verkorte peesjes in maat L.
nu ze helemaal geschoren zijn kan ik er wel een s omheen vouwen :')

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 18:10

Gewoon lekker geschoren houden :Y)

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 18:28

Ja, maar die sokken...
Hij had van die prachtige sokken...
en met sokken beweert iedereen al dat ik geen tinker heb en krijg ik commentaar op de tinker concoursen.
Met sokken is dat nog 20 x zo erg geworden :')

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 18:42

Ik vind sokken echt te lelijk voor woorden, sorry :') Krijg met Angel ook altijd commentaar van die fjordenmiepdozen en dan heeft ze ook al niet het goede kapsel..

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 18:44

Ze horen bij het ras...
En ze zijn zo'n beetje het enige rastypische wat Gil heeft :')

glenstorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 20:21

Ik vind sokken ook echt vreselijk.
Lees nu mijn bericht na en zie dat mn autocorrect er iets heel bijzonders van heeft gemaakt.

Het had dit moeten zijn:
Jemig, sommigen van jullie zijn echt heel erg. Mijn bonte is echt een smeerkees. Het schoonmaken heb ik opgegeven. Tref haar regelmatig met strontbenen aan de ochtend voor wedstrijd, als ze dan lichtgeel in plaats van donkerbruin zijn ben ik al flink tevreden.
Ik ga ook rustig naar de club terwijl ze meer bruine dan witte vlekken heeft. Kijkt op de club niemand meer van op.

Net een lekkere springles gehad. Door de warmte en hengstigheid was ze niet helemaal fijn, maar als nog een fijn L/M parcours gesprongen inclusief driesprong.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 20:32

Als ik 'de deur uit' ga dan was ik eigenlijk altijd, niet altijd met shampoo hoor. Heb een solarium thuis dus binnen een uur is 'ie weer schoon en droog.

Fijn dat het weer zo lekker gaat met jullie!

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 20:33

Klinkt goed Glenstorm.

Sokken tjah... Hij heeft ze nu eenmaal.
Ik hou er ook niet van, maar net wat ik zeg... Het is zo'n beetje het enige rastypische aan hem en ze horen toch bij een tinker...
Volgende paard wordt er wel een zonder sokken O:)