[HK]M1 debuut; wie nog meer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lianne__

Re: M1 debuut; wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 21:02

Ja dat lijkt mij ook wel moeilijk.
Als je eerst een hele fijne M1 combinatie hebt en daarna een B combinatie met veel verzet.
Zou je dan al snel strenger jureren bij de lagere klasse?
Ik ben geen jury, dus geen idee, maar zo'n gevoel heb ik daar dan bij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 21:06

Ik denk het wel Lianne. Ikzelf heb er wel wat moeite mee als ik zit te jureren en kreeg verschillende klassen na elkaar.

Bv 5xB, 4xL1, 8xL2. Dan moet ik echt even aanpassen tussendoor

lianne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 21:13

ja dat geloof ik graag.
hoe doe je dat, dat aanpassen per klasse?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 21:37

Ik laat de combinatie nieuwe klasse even extra rondrijden en lees de proef goed door.

Tsplendid

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 11:23

Lianne; haha goed bezig! Heb ik ook vooral met Guess als die er een halve week uit is geweest dan heb ik ook echt een aantal dagen nodig hoor! Super zeg, gefeliciteerd met je punten :D

vonneke; wat fijn zeg dat je de draad zo weer kunt oppakken!

Ik heb altijd 1x in de 2 weken les, komt mij wel goed uit altijd en vaak om en om met de paarden. En is ook een half uur, maar wat vaak wel wat uitloopt!

Dat lijkt mij ook wel lastig jureren idd die klasses door elkaar!

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 14:42

Ik les sowieso elke week en vaak 2 dagen in de week. Volgende week doen we een train weekje dus dan 4 dagen achter elkaar les. Mijn instructrice is ook jurylid, geeft les tm lichte tour en orun 4. Maar het allerbelangrijkste is dat ze weet hoe mijn paard is. En dat het beeld totaal niet gelijk is met het gevoel.
Verder rij ik hem ook bijna altijd 7 dagen in de week. Het is een paard wat totaal niet beter word van stilstaan. Dus dan maar elke dag even rijden.

@Vonneke: Fijn dat Vos goed gaat. En nog 4 weken vakantie inderdaad. Gaat vast snel genoeg voorbij!
@Caro: Ik zou inderdaad donderdag ook even een spoortje aan doen. Om te kijken of ze verschil ziet! Ik rij Gijs afwisselend met en zonder sporen.
@Lianne: Gefeliciteerd! Super gereden :D

Vanmorgen kwam om 7 uur al mijn hoefsmid :') Kon dus vroeg uit bed. Vanavond nog maar even terug naar stal om Gijs te rijden :D Hij gaat sinds hij naar de Fysio is geweest weer super fijn. Moet nodig weer wat wedstrijden plannen. Maar vind het altijd zo'n gedoe dat ik misschien wel tot indoor wacht en gewoon weer thuis kan starten. We hebben in het indoor seizoen nog 8 dagen wedstrijd tot januari.

lianne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 19:06

Dankjewel allemaal.

Coquette, jemig wat vroeg zeg! Waarom vind je wedstrijden plannen zo'n gedoe?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 20:02

Dat is fijn Coquette, wedstrijden aan huis!

Ik kan in de zomer een keer per maand bij de buren. Ook makkelijk. In de winter kan ik ook redelijk in de buurt starten.

Morgen moet ik 5 km ver hihi

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 21:58

Gwenn hoe gaat het nu met Guess?

Michelle super dat je les zo lekker ging :D

Vonneke super dat de osteo hem zo goed heeft gedaan!

Ik bekijk vaak per week wat ik doe. Maar is meestal per week wel het zelfde. maandag vrij, dinsdag clubles, woensdag priveles, donderdag of naar buiten, longeren, kort in de bak rijden, sprongetje oid. vrijdag vrij, zaterdag + zondag rijden/wedstrijd/ soms naar buiten. Dag na wedstrijd heeft ze altijd wel vrij

Concoursen en les staan ook altijd in mijn agenda, anders wordt het vergeten :P

Vonneke wat fijn dat vos het zo goed oppakt! heerlijk is dat
Ik les ook vaak met zn 2en en dan een uur. En als ik alleen les dan vaak 3 kwartier. Maar ligt er ook wel aan hoe het gaat, als het fijn gaat zijn wel ook wel eens met 3 kwartier klaar. laatst toen ze zo vervelend was hebben we dik een uur gedaan.

ik les ook bij een lichte tour amazone, en ze mag tm ZZ licht jureren

MIchelle fijn gereden

Gefeliciteerd Lianne. Mooie punten
Nog nooit gehoord dat ze het op die manier doen. Hebben ze dus ook maar 1 ring?

Coquette dat is mooi optijd. Fijn dat gijs na de fysio stuk fijner is geworden.

Vorig jaar kon ik ook 4 wedstrijden dichtbij starten. Ideaal.
Gwenn organiseren jullie nog weer 3 wedstrijden?

Gisteren clubles ging best fijn. Vandaag priveles. Ging heerlijk. Zo fijn als ze zo goed mee werken :)

Tsplendid

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 23:13

Melissa; gaat de goede kant op ze is nog niet weer helemaal fijn met rijden maar kan alles wel gewoon weer. Morgen even de fysio vragen :). Het is een beetje moeilijk allemaal verschillende dingetjes dus denk of maar 1 wedstrijd of niet. Zou nog ff met M.arcel.le overlegd moeten worden geloof ik. Heb je elke week les privé eigenlijk?

lianne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 23:23

Melissa, wel 2 ringen.
Vonneke, lekker dichtbij. Die luxe heb ik niet. Meestal wel langer dan 15-20 minuten met auto om op cc te kunnen.
Tsplendid, hopelijk helpt de fysio

ik heb vandaag alleen wat losgewerkt, meneer was al fijn, snel weer gestopt.

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 21:24

Gwenn heb je ook dom.iniq.ue of een andere fysio? Wil haar van de week ook even bellen voor een check. Heb niet het idee dat ze ergens last van heeft maar vind 1x in de zoveel tijd een check nooit verkeerd.
ah oke jammer, had gehoopt dat julie er weer 3 deden, zo ideaal dichtbij en 2 proeven. Zijn maar weinig locaties waar dat kan.
ja ik heb idd elke week priveles. Soms samen met m.arj.ol.ie of p.as.cal en anders alleen.

hier vandaag ook alleen wat losgewerkt en wat drafbalkjes gedaan. morgen heeft ze vrij, dan mag de reus van me zusje weer aan het werk.

Tsplendid

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 22:06

Melissa; ik doe ook altijd 1 keer in de zoveel tijd idd :). Ik heb S.usa.n S.te.ge.hu.is als fysio. Ja en volgens mij word het ook maar 1 proef als we cc houden ivm het losrijden dat kleine bakje heel veel klachten over gehoord toen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 22:34

We zijn weer thuis.

Eerste proef ging aardig. Had wat spanning van luchtballon schuin boven de ring. Daardoor reed ik ook nog eens fout... resultaat: 4e 197. Heb er mooi de tweede plaats mee weggegeven. Domdom

Tweede proef was ie beetje dol. Eerst koppeltje duiven in de bosjes
Toen een paard wat langs de ring kwam waar hij het echt van op zijn heupen kreeg en later ook nog een duif op de diagonaal...
Met de vijven en vieren nog niet 184 over.

Nynke_Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 23:04

Hoihoi,

Ik meld me ook weer eens :o Ik ben net terug van ponykamp vorige week, heel fijn les gehad. Topic staat in m'n onderschrift :)

Toch nette punten Vonneke, je mag ook al bijna over zie ik :))

lianne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 17:48

Gefeliciteerd Vonneke, hoorde ik jou een paar weken geleden niet zeggen dat je nog niet klaar was voor het M1? ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 19:51

Thanks Lianne, hij moet aan alle kanten nog heel veel beter hoor+

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 21:23

Gwenn oh dat zou ik echt jammer vinden. Losrijden is misschien niet ideaal maar ik denk dat als je maar 1 proef doet je heel wat minder deelnemers krijgt, juist omdat er al zo weinig locaties zijn waar 2 preoven kan

Vonneke ondanks de spanning toch weer mooie punten gereden!
Moet je nagaan wat voor punten je gaat rijden als de spanning eruit is

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 21:25

Willen jullie filmpje zien?

Priscilla_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 21:32

Ja zou graag een filmpje willen zien vonneke. toch nette punten gereden gefeliciteerd.

eens in de zoveel tijd laat ik me paard ook controleren Door nico Speksnijder ken nooit kwaad

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 22:03

Ik zal hem via pm doen voor geïnteresseerden. Reageren mag hier.

Moet echt iets aan mn benen gaan doen. Ben ik mee begonnen nadat ik een goede twee jaar niet gereden heb ivm zwangerschap en peesblessure...
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 01-08-14 22:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 22:27

Ik zie wat je bedoelt! Erg zonde want het is zeker een fijn beeld, maar qua benen wel storend. Het lijkt ook of je je knieën wat optrekt en een beetje naar stoelzit neigt?
Vind het op zich een fijne proef Ondanks de storingen. Alleen misschien vertekent het filmpje wat, hij lijkt in draf iets over tempo te lopen? Waardoor je je oefeningen en figuren net niet helemaal fijn kunt afwerken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 22:32

Jep. Veel te hoog tempo waardoor ik hem van het achterbeen jaag.

Doordat ie zoveel kwalitieit valt het niet zo op maar dit is een groot werkpunt. Juf gaat binnenkort mee op wedstrijd.

Stoelzit heb ik nog nooit van iemand gehoord. Vind dat zelf ook niet zo als ik filmpjes bekijk.

Morgen weer eens flink oefenen op houding.

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 22:33

Ik vind het beeld er fijn uit zien vonneke. Na toch een aantal flinke storingen vind ik de punten wel wat aan de royale kant. Als de storingen eruit zijn ga je denk ik wel echt dik in de punten rijden.

Benen stilhouden kan ik ook niet goed. Zo ergelijk.

lianne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 22:36

Ik vind je paard echt mooi stil in de aanleuning. Hij is ook goed actief!
In de punten kan ik mij vinden. Je zit verder netjes.
Jammer van de spanningsfouten. Wel een grappige locatie zo met die heg en bosjes aan de zijkanten.

Ik heb ook wiebelbenen, vreselijk vind ik dat. Van de zijkant valt het niet op, maar van voren wel.
Op andere paarden heb ik geen wiebelbenen, alleen op mijn eigen. Dat is frustrerend!
Wat doe je eraan om het te verhelpen vonneke?