[HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tsplendid

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 15:42

Toch nette winstpunten allebei! :j

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 15:43

Gefeliciteerd ladies

Hier aankomende zaterdag het debuut.. begin nu al zenuwachtig te worden.

Tsplendid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 15:46

Succes Joltsje! Ik ga na de regio denk ik L2!

anoniempje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 15:42

Aan komend weekend hebben wij ons L1 debuut! Na meer dan een half jaar niet op wedstrijd te zijn geweest... Ben benieuwd :P

Dayanara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 16:24

anoniempje1 schreef:
Aan komend weekend hebben wij ons L1 debuut! Na meer dan een half jaar niet op wedstrijd te zijn geweest... Ben benieuwd :P

Oh wat spannend!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 17:01

Spannend, succes!

OliLau

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 18:12

anoniempje1 schreef:

Spannend!!! Komt vast goed!

zebra89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 23:11

Wij volgend weekend weer L1 proef. Doel wordt rustiger tempo rijden en netjes afwerken / tijd nemen

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 10:28

Succes t weekend :)

Hier weinig kunnen doen, bak is steeds vrij hard.
Daarbij is hij aan het puberen + kou is geen succes :=
Gister maar erop gaan zitten en stappen ipv aan de hand, had die toch t idee dat die aan t werk ging..

OliLau

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 14:51

Succes iedereen die wedstrijd heeft!

Hier ook een bevroren bak dus kan niet rijden, volgende week een nieuwe topper ophalen om te gaan uitbrengen. Heel veel zin in!

Ik ga pas in maart weer starten denk ik, en dan L2 proberen onder het motto; niet geschoten is altijd mis

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 15:56

Jaaa... mijn debuut gehad.. 185 en 186,5 punten.

Tsplendid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 11:42

Super Joltsje!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 12:21

Gefeliciteerd !

Dayanara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 13:49

Gefeliciteerd!!

Ingvild

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 15:53

.
Laatst bijgewerkt door Ingvild op 10-12-24 00:17, in het totaal 1 keer bewerkt

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 18:13

Nette punten zag ik voorbij komen!

Ik mag as zondag weer, hopelijk gaat het dan beter dan de laatste keer. Heb hem nu wel veel fijner aan het lopen dus heb goede hoop.

anoniempje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 21:32

Wat een goede punten zie ik !
Wij hadden vandaag ons debuut. 1e proef nog wat spanning maar 186,5 punt. 2e proef heel fijn gereden en 198.5 punt! Met mn super pony tussen de paarden :)

Kimmutjuh89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 21:34

Gefeliciteerd iedereen met de puntjes! En Anoniempje1, veel succes gewenst!

Ik heb vandaag zo hard gelachen! Onze buitenbak is al 1,5 week bevroren... en ik had vandaag wedstrijd. Nog zitten duppen of ik zou gaan, maar er toch voor gekozen dit te doen maar dan mijn doelen aan te passen. Ik zou het zien als een trainingsrondje (maar dan helemaal in het net :+ ), eindelijk een mogelijkheid om te rijden en mijn paard was dan weer mee geweest met de trailer (niet zijn meest favoriete bezigheid)...
Mijn voorbereiding? Elke dag gelongeerd (longeerpaddock was wel goed)..., en de afgelopen 2 dagen een lange buitenrit gemaakt met een mega fris paard :=

Met het losrijden was hij erg fris en kijkerig, maar verder wel erg braaf. Zelfs fijn voor een paard dat zo lang niks gedaan had. Eenmaal in de ring scheet hij 7 kleuren hahaha... Kop erop en gas erop haha. Naderhand was ik blij het overleefd te hebben en had ik voor mijn gevoel twee rommelige turbo-proeven neergezet _O- _O- Maar.... hij was verder wel erg braaf geweest en dat was mijn doel.

Bleek dat gekke paard in de eerste proef een 3e plek gelopen te hebben met 185,5 en in de tweede proef een 2e plek met 184,5. Dus heeft hij toch nog 2 winst gelopen! Whahaha, ik heb zo gelachen!! Maar wat ben ik trots! *\%/* Dus nu L1+9 :D

Tsplendid

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 00:02

Super dames!

xemmafalcon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 14:24

Even een grote bijlees actie sinds december :j

Gefeliciteerd OliLau. Op hoeveel sta je nu? Wat heb je een geluk gehad met de jury! Dat je opnieuw mocht beginnen toen je de peesbeschermers vergat :). Wat leuk dat je een vivaldi merrie erbij krijgt! Zijn paarden met een erg fijn karakter hoor ik.

Spottedponie Super fijn als je paard zijn karakter voor jou inzet!

Nouvel Gefeliciteerd met je punten. Oeehh jaloers! Dat is wel fijn als je zo het strand op kan <3 Ik vind het echt een prachtig paard!

Joltsje Ik ben gelijk doorgegaan naar de L1. Vond de overgang niet heel erg groot, maar er zijn wel een paar dingetjes waar de jury strenger mee is. En zoals keshia zegt; je kan altijd flexibel starten. Gefeliciteerd met je punten!

Dayanaera ik heb er volgens mij wel wat langer over gedaan om in de L1 te komen en dat was met een warmbloed. :+ . Heb je alleen een buitenbak tot je beschikking of ook een binnenbak? Hier is de binnenbak nog redelijk goed te doen. Voor de rest is alles keihard. Ik heb nog nooit flexibel gestart en heb er geen ervaring mee.

Kimmutjuh89 Leuk die selectie! Ik ga de 29e mee als groom voor de regiokampioenschappen in Utrecht. Wanneer moet jij? Wat een fijne buitenbak zeg en mooie laklaarzen <3 . Haha jou voorbereiding vind ik echt geniaal. Ik had de wedstrijd waarschijnlijk afgezegd :') . Blijkbaar vond de jury het dus helemaal geen rommelige turbo-proeven. Gefeliciteerd met je punten :o

Onley. Wat vervelend dat je zoveel last hebt van demotivatie. Ik herken de situatie. Ben inmiddels gestopt met mijn studie en zit een stuk beter in mijn vel. Misschien is er ook een reden voor jou moeheid/demotivatie?

Lis_Ol Jammer dat je moest afgroeten. Wel fijn dat je naderhand nog even een paar rondjes door de baan mocht rijden. Hoe oud is Freek?

Keshia Met dit weer kan het goed zijn dat ze inderdaad een glijer heeft gemaakt. Of misschien was ze wat stijf van het koude weer? Ben je inmiddels alweer van de griep af?

Theduchess een drukke bak met losrijden is nooit fijn :( . Gingen de proeven voor je gevoel wel beter? En gefeliciteerd met je punten!

CdeB Jammer dat je de competitie moest afzeggen! && heb je een jonkie erbij gekocht?

Tsplendid Wat fijn dat het weer beter gaat en gefeliciteerd met je punten!! Laat je weten hoe het gaat met de kampioenschappen?

Ingvild Toch nog een puntje!

Anoniempje1 Mooie punten hoor! Daar mag je trots op zijn.

Voor de nieuwe mensen: op mijn manege is een wedstrijdteam en als je daar in zit dan heb je de mogelijkheid om met een manegepaard KNHS te starten. Nu zijn we aan het door wisselen, maar ik heb twee paarden op het oog die ik wel erg leuk vind. De ene is een haflinger die Guusje heet en de ander is een 13 (??) jarige Fjord die Bo heet.

Afgelopen zaterdag heb ik toevallig de F18 op Bo (fjord) gereden. 222 punten. Ik denk dat ik met hem tot en met de F20 wil rijden. De KNHS staat nu even op een laag pitje omdat je dan een startpas moet hebben.

Guusje:
Afbeelding

Bo:
Afbeelding

OliLau schreef:
Dankje Emma! Hopen dat je snel een nieuwe topper onder je kont krijgt!

Toevallig ben ik vandaag gevraagd om een paard (Flow) bij te rijden en dit ga ik ook doen! Per 1 februari stop ik met mijn opleiding omdat ik erg ongelukkig ben daar, dus ik heb tijd zat :+ .

Met dit paard mag ik in de toekomst ook FNRS en KNHS starten. Fijn vooruitzicht, maar hier zijn wij nog lang niet aan toe :D .

Flow:
Afbeelding

Dayanara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 01:40

Wow respect voor je bijleespost!

Ik heb geen bak! Ben lid van de club en kan gebruik maken van de binnenbak maar daar moet ik wel met de trailer heen :j

De laatste wedstrijd op de club blokkeerde hij volledig terwijl we er ook lessen. Heb me dus ingeschreven voor oefendressuur om even te kijken hoe het dan gaat. Wel BB haha

CdeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 11:16

Tsplendid schreef:
Ik meld mij ook weer! Af en toe lees ik nog wel eens wat bij, leuke berichten komen er weer voorbij!

Voor de mensen die ons nog niet kennen, ik rijd samen met Gaga (5 jarige, dit jaar 6, merrie van Sandreo) in het L1. Eind zomer begonnen en 1 á 2 keer per maand zo'n beetje gestart. Gaga is een sensibel paard maar is goudeerlijk. Indoor seizoen waren we lekker begonnen eind oktober wat een 3e prijs opleverde, ze vond het reuze spannend maar liep aardig door. Begin november stond onze 2e keer indoor gepland, deze keer vond ze het zo spannend dat ik haar de baan gewoon simpel weg niet rond kon sturen, toen helaas af gegroet en even een dipje. Begin december toch weer gestart met het idee, dood of de gladiolen :') of terwijl teugels kort, hakjes laag en gas geven haha. Toen wel mooi 2 puntjes meegepakt. Vervolgens de week erop weer gestart, weer heel spannend en kwam niet in de buurt van de juryhokjes maar uiteindelijk wel rond gekomen en 3 winstpunten en een 5e prijs mee naar huis mogen nemen, vraag me niet hoe :P.. En toen was het jaar 2016 alweer om! Afgelopen maandag een nieuwe frisse start met nieuwe voornemens gemaakt tijdens de kringkampioenschappen. En man man man wat ging ze fijn! De allereerste keer dat ze enigszins ontspannen op concours rondliep en zelfs in de ring zich kon gedragen! Normaal was het losrijden dan wel fijn maar eenmaal in de ring bouwde ze weer opnieuw veel spanning op en dan zijn 6 minuutjes best krap! Halverwege proef dacht ik meteen, wauw ik ben voor het eerst met mijn proef bezig ipv rondsturen!!! Heel erg fijn. Moest als een na laatste dus het was al vrij laat voor we gingen afzadelen. De prijsuitreiking was meteen toen we de kantine binnen kwamen, ik had er al wel een goed gevoel over maar om dan ook nog kringkampioen te worden is toch wel speciaal voor mij als je kijkt waar we vandaan komen en wat we al hebben bereikt in dat ene jaartje dat ik haar nu heb!! :D Heel erg blij mee natuurlijk! Ik hoop deze stijgende lijn een beetje vast te kunnen houden en in ieder geval met minder spanning de ring in te kunnen, presteren kan ze wel!

Het weer is inderdaad afwachten.. Afgelopen zaterdag zouden van onze kring de kringkampioenschappen plaats vinden, deze waren door de ijzel afgelast en verplaatst naar afgelopen maandag.

Hard works pays off ! en vooral bij eentje met Jazz in het bloed , deze zijn inderdaad sensibel en hierbij heb je gewoon veel geduld bij nodig , en als ze je vetrouwen hebben dan gaan ze ook echt voor je! hartstikke goed dat je gewonnen hebt , gefeliciteerd! keep up the good work in 2017

Kimmutjuh89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 23:13

xemmafalcon schreef:
Kimmutjuh89 Leuk die selectie! Ik ga de 29e mee als groom voor de regiokampioenschappen in Utrecht. Wanneer moet jij? Wat een fijne buitenbak zeg en mooie laklaarzen <3 . Haha jou voorbereiding vind ik echt geniaal. Ik had de wedstrijd waarschijnlijk afgezegd :') . Blijkbaar vond de jury het dus helemaal geen rommelige turbo-proeven. Gefeliciteerd met je punten :o

Nee, dit was geen selectie ;) Ik heb in november 2 selectiewedstrijden gereden, de 3e wedstrijd ben ik niet heen geweest ivm het weer (mensen reden 25km op de snelweg en er waren heel veel glijpartijen); dus dat durfde ik niet aan. Ben wel als 8ste geëindigd in de totale score. In het outdoorseizoen proberen we het nog eens.

Mijn vorige wedstrijd was een "normale" wedstrijd, dus vandaar dat ik toch gegaan ben. Ik zag het ook niet als een wedstrijd, maar meer als een mogelijkheid om (eindelijk) weer op Franco te kunnen rijden. Plus, mijn paard heeft een echte routine nodig met trailer laden (vindt hij wat minder leuk - in juli 2016 op bootcamp geweest), dus vond het wel weer goed als hij weer mee ging.
Haha, meestal als ik het gevoel heb op een mega kanon te zitten, vindt de jury ons extra leuk := . Maar mijn instructrice had ergens wel verwacht dat we toch winst zouden rijden. We zijn tot nu toe altijd met winst thuis gekomen, maar dat komt hoogstwaarschijnlijk omdat Franco in de training meer op L2/M1 niveau zit. Dus als we straks wedstrijden rijden die het niveau hebben van wat we thuis trainen, gaat dat ergens wel ophouden en moeten we hard aan de bak, denk ik :o

Maar heb mijn laatste L1 wedstrijd gepland op 19 februari. Ik verwacht daar ons laatste winstpunt te rijden. En op 26 februari maken we ons L2 debuut! Mijn doel om in februari L2 te starten lukt dan ook! *\%/* Super trots op dat gekke paard! Mijn volgend doel is om het outdoorseizoen in het M1 te kunnen starten. Maar we wachten nog even af en trainen hard door!
Laatst bijgewerkt door Kimmutjuh89 op 28-01-17 23:35, in het totaal 2 keer bewerkt

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 23:20

In april al naar de m1? Of bedoel je indoor?

Ik ben net voor het eerst deze maand weer op stal geweest.. ben zo ontzettend ziek geweest! Ben 3.5 week gevloerd geweest. Nu eindelijk weer op gang. Paard heeft ondertussen vakantie gehad. Dat was wel fijn voor haar. Na de vorige wedstrijd had ik het idee dat ze een glijer gemaakt had in de wei. Nu liep ze net aan de longe weer heerlijk..
Deze week longeren en dan zondag op wedstrijd. Klinkt als een raar plan, maar dat zijn vaak de beste wedstrijden voor ons haha.. Dus gaan het er weer op wagen.. in de L2 weer..
Plan is om de komende tijd flink te trainen voor de selecties deze zomer in de L2.. mijn grootste droom: Brabantse kampioenschappen :)

Ook ga ik in maart voor een classificatie keuring bij de knhs. Daarmee kan ik een pas krijgen om aanpassingen te mogen doen aan oa mijn harnachement. Aangezien ik een lijf heb dat niet mee werkt. Ben erg benieuwd wat eruit komt :)

Kimmutjuh89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 23:37

Ik bedoel om in de zomer M1 te kunnen starten. Maar eerst maar eens hard trainen om de L2 door te komen! -:)