Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
PSvanLot

Berichten: 10190
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 13:36

Lielle schreef:
voor degenen die hier beoordelen, in de richtlijnen staat dat er niet ingezoomd mag worden ivm onscherp worden. Nu heb ik met proefmateriaal de ervaring dat het met inzoomen een stuk beter te beoordelen valt, en het niet onscherp wordt (niet met telefoon gefilm maar met een goede camera). Hoe gaan jullie daarmee om?

Ik kan evt de link delen per PB.


Ik zou ook zeggen, wanneer je de ruiter in het midden kunt houden is inzoomen nuttig.

Maar zou het ergens ook niet zo zijn, dat het niet mag omdat er dan niet gezien kan worden wat er om de bak gebeurt?

Queelens

Berichten: 8030
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 13:36

Volgensmij kan je het via watkanditpaard.nl inzien of opvragen of iets online of fysiek behaald is.

PSvanLot

Berichten: 10190
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 13:37

Queelens schreef:
Volgensmij kan je het via watkanditpaard.nl inzien of opvragen of iets online of fysiek behaald is.


Daar kun je iig de winstpunten zien. Ben nu ook benieuwd of online er los bij staat.

Queelens

Berichten: 8030
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 13:39

PSvanLot schreef:
Queelens schreef:
Volgensmij kan je het via watkanditpaard.nl inzien of opvragen of iets online of fysiek behaald is.


Daar kun je iig de winstpunten zien. Ben nu ook benieuwd of online er los bij staat.


Als het goed is wel. Had het ergens gelezen, weet alleen niet meer waar natuurlijk..

Spenk
Berichten: 21865
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 13:41

Ben wel heel benieuwd wat de KNHS verder gaat doen. Ze plaatsen zojuist dat wedstrijden tot 1 septermber verboden zijn..

Is toch een compleet seizoen dat je als Z+ , springer of eventer niks kan met je startpassen.

Hilli

Berichten: 22953
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 13:43

Het gaat denk ik ook om hoe de bepaling voor het predikaat geregeld is. Als een bestuur of ALV daar wat over te zeggen heeft, dan zal dat eerst goed besproken en geregeld moeten zijn. Aan de andere kant is dat eigenlijk het pakkie an van de KNHS niet. En dan nog heb je als dressuurruiter geluk dat je nu zo kunt rijden. Alle andere disciplines moeten toch echt nog even een tijdje op een houtje bijten...

xx_Irisje

Berichten: 12349
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 13:44

Yvank_ schreef:
Ben wel heel benieuwd wat de KNHS verder gaat doen. Ze plaatsen zojuist dat wedstrijden tot 1 septermber verboden zijn..

Is toch een compleet seizoen dat je als Z+ , springer of eventer niks kan met je startpassen.

Ik mag toch hopen dat ze een beetje mee gaan denken dan!

PSvanLot

Berichten: 10190
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 13:51

Heel eerlijk gezegd hoop ik dat ze ook na gaan denken over de ruiters die op deze manier 3 klassen omhoog gaan. En dan heb ik het niet over de fijne ruiters die op concours ook lekker mee doen maar om de winstpunt sprokkelaars die niet of krap 60% rijden als ze van huis gaan en nu met 10 wp overstappen.

EdkingEnzo

Berichten: 3474
Geregistreerd: 18-09-11
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 13:52

Jippie! Punten van 5 mei binnen. Onze aller eerste winstpunt gehaald, 186 punten! *\o/*

Spenk
Berichten: 21865
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 13:53

PSvanLot schreef:
Heel eerlijk gezegd hoop ik dat ze ook na gaan denken over de ruiters die op deze manier 3 klassen omhoog gaan. En dan heb ik het niet over de fijne ruiters die op concours ook lekker mee doen maar om de winstpunt sprokkelaars die niet of krap 60% rijden als ze van huis gaan en nu met 10 wp overstappen.

Juist...

vaaleriee

Berichten: 2744
Geregistreerd: 17-04-06
Woonplaats: Omgeving Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 13:54

PSvanLot schreef:
Heel eerlijk gezegd hoop ik dat ze ook na gaan denken over de ruiters die op deze manier 3 klassen omhoog gaan. En dan heb ik het niet over de fijne ruiters die op concours ook lekker mee doen maar om de winstpunt sprokkelaars die niet of krap 60% rijden als ze van huis gaan en nu met 10 wp overstappen.

Die lopen op wedstrijd vanzelf wel weer vast toch. En ik maak me niet zo druk om hoe andere het doen. Rij voor mezelf en dat is het enige dat ik belangrijk vind. Als zij zichzelf voor de gek willen houden om zo hun punten te halen, prima :j

GiGi_90

Berichten: 658
Geregistreerd: 14-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 13:56

Yvank_ schreef:
PSvanLot schreef:
Heel eerlijk gezegd hoop ik dat ze ook na gaan denken over de ruiters die op deze manier 3 klassen omhoog gaan. En dan heb ik het niet over de fijne ruiters die op concours ook lekker mee doen maar om de winstpunt sprokkelaars die niet of krap 60% rijden als ze van huis gaan en nu met 10 wp overstappen.

Juist...


Ik denk dan altijd... wie houd je voor de gek...

Pattypaard

Berichten: 11720
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Nederweert-Eind(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 13:57

Hier ook de punten gekregen, 184,5 met veel commentaar. Iets aan de strenge kant maar kan me wel vinden in wat er gezegd wordt, das veel belangrijker :)

Mijn plan is overigens om in de L2 te blijven rijden tot we vrij stabiel +195 punten kunnen rijden.
Dat zal nog wel even duren met mijn paard lopend als pony, omdat dan ook alles goed moet zijn en we weinig bij te zetten hebben. En ik ook best slordig van mezelf ben haha.
Maar alleen dan kunnen we ook straks in de M1 gaan meedraaien denk ik. (En dan heb ik het over wp rijden niet over prijzen haha)
Zo heb ik het overigens niet altijd gedaan. Ik ben ook zo iemand die prima in een klasse kan rijden terwijl we nog niet helemaal klaar zijn voor die klasse. Maar zolang je zelf dat besef hebt en er mee om kan gaan vind ik daar ook weinig mis mee.

Sterre98

Berichten: 6340
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 13:59

Ik vind het wel ideaal eigenlijk. Mijn bijrijdpaarden zijn op het moment drachtig, dus dan kan ik straks sneller toch een proefje rijden dan dat ik zou moeten wachten tot ik echt met de trailer weg zou kunnen.
Nu kan ik de merries uit de stal halen, en dat de veulens hooguit een uurtje alleen blijven.

kimwilliam

Berichten: 1208
Geregistreerd: 04-04-19
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 13:59

PSvanLot schreef:
Heel eerlijk gezegd hoop ik dat ze ook na gaan denken over de ruiters die op deze manier 3 klassen omhoog gaan. En dan heb ik het niet over de fijne ruiters die op concours ook lekker mee doen maar om de winstpunt sprokkelaars die niet of krap 60% rijden als ze van huis gaan en nu met 10 wp overstappen.

Juist...[/quote]

Ik denk dan altijd... wie houd je voor de gek...[/quote]

Ja daar moet ik ook vaak aan denken en zie het ook op stal gebeuren.... bij mij is het juist omgekeerd... op ander terrein loopt meneer fijn, thuis ziet hij spoken en zijn alle kleine dagelijkse dingen eng }> 8)7 _-:( .... juist een extra uitdaging om dan punten te rijden denk ik dan <<) :+

Queelens

Berichten: 8030
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 14:00

PSvanLot schreef:
Heel eerlijk gezegd hoop ik dat ze ook na gaan denken over de ruiters die op deze manier 3 klassen omhoog gaan. En dan heb ik het niet over de fijne ruiters die op concours ook lekker mee doen maar om de winstpunt sprokkelaars die niet of krap 60% rijden als ze van huis gaan en nu met 10 wp overstappen.


Mee eens. Maar ik mag ook wel hopen dat die zichzelf vroeg of laat wel tegenkomen. In een hogere klasse of als ze toch weer fysiek op wedstrijd willen. Beetje zelfreflectie is vaak wel goed maar voor sommigen lastig. Fysiek zijn er ook genoeg mensen die vaak net wel of net niet een wp rijden (of vaker niet dan wel, en als ze het wel hebben is het 180-185) en die gaan met 10wp al over. Die kwamen zichzelf later ook tegen gelukkig :+

Ik ga mooi oefenen via de online proeven, beetje kijken waar we staan en later als het hopelijk weer kan zo veel mogelijk fysiek. Zeker voor de selecties als die weer gaan komen.

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 14:03

PSvanLot schreef:
Heel eerlijk gezegd hoop ik dat ze ook na gaan denken over de ruiters die op deze manier 3 klassen omhoog gaan. En dan heb ik het niet over de fijne ruiters die op concours ook lekker mee doen maar om de winstpunt sprokkelaars die niet of krap 60% rijden als ze van huis gaan en nu met 10 wp overstappen.

Op zich eens maar wij scoren heel variabel: de ene keer ergens in de 170, de andere keer rond de 185 met uitschieters naar boven de 190. En nu dan voor het eerst boven de 200.

En ja, de 28e ga ik toch de L proberen. (Want starten deden we haast nooit, vorig jaar een paar keer en in 2018 zelfs maar één keer)
Laatst bijgewerkt door Caritas op 07-05-20 14:04, in het totaal 1 keer bewerkt

veertje99

Berichten: 1187
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 14:03

Wat ik mij afvraag, vanaf maandag mogen we weer met max 10 mensen bij elkaar zijn. Betekend dat (niet dat ik het zou doen) de proeven wel weer voorgelezen mogen worden?

PSvanLot

Berichten: 10190
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 14:09

veertje99 schreef:
Wat ik mij afvraag, vanaf maandag mogen we weer met max 10 mensen bij elkaar zijn. Betekend dat (niet dat ik het zou doen) de proeven wel weer voorgelezen mogen worden?


Daar moet je een berichtje voor wagen bij de KNHS.

Zou logisch zijn. Dan is er toch weer een groep die mee gaat doen die het nu niet kunnen.

Rosanna1990
Berichten: 702
Geregistreerd: 29-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 14:11

kimwilliam schreef:
PSvanLot schreef:
Heel eerlijk gezegd hoop ik dat ze ook na gaan denken over de ruiters die op deze manier 3 klassen omhoog gaan. En dan heb ik het niet over de fijne ruiters die op concours ook lekker mee doen maar om de winstpunt sprokkelaars die niet of krap 60% rijden als ze van huis gaan en nu met 10 wp overstappen.


Ja daar moet ik ook vaak aan denken en zie het ook op stal gebeuren.... bij mij is het juist omgekeerd... op ander terrein loopt meneer fijn, thuis ziet hij spoken en zijn alle kleine dagelijkse dingen eng }> 8)7 _-:( .... juist een extra uitdaging om dan punten te rijden denk ik dan <<) :+



Haha, heel herkenbaar. Hier precies hetzelfde, thuis gaat moeilijker dan op concours, maar die uitdaging is inderdaad ook wel eens goed :)
Laatst bijgewerkt door Rosanna1990 op 07-05-20 14:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 14:11

Ik rij nu al voor de oefening steeds ergens anders. De ene keer in de ene wei, de andere keer in de andere, bij kenissen in de bak, thuis in de bak. Dus nu er weet wat meer mag kun je ook best voor je online proeven op verschillende plekken rijden voor je eigen oefening.

Twilight1

Berichten: 1427
Geregistreerd: 02-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 14:12

Ik heb in de L2 in 5 proeven nog niet onder de 191.5 gereden maar wil eigenlijk nog 1 keer L2 op echte wedstrijd rijden voor het gevoel maar als ik dan echt tot september moet wachten ga ik misschien toch wel ergens over naar het M.

Maar ik denk dat met deze online wedstrijden je niet 3 klasses uitrijdt als je net je winstpunt haalt.

En voorlezen gaat denk ik niet mogen ergens staat ook dat dat de extra moeilijkheidsgraad is omdat we het voordeel hebben van bijvoorbeeld overnieuw rijden als het niet goed gaat.

SweetVanille
Berichten: 1777
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 14:26

veertje99 schreef:
Wat ik mij afvraag, vanaf maandag mogen we weer met max 10 mensen bij elkaar zijn. Betekend dat (niet dat ik het zou doen) de proeven wel weer voorgelezen mogen worden?


Waar heb je zit zien staan? Kan het nergens terugvinden dat je met 10 mensen zou mogen zijn..

Sakura789

Berichten: 2833
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 14:32

PSvanLot schreef:
Heel eerlijk gezegd hoop ik dat ze ook na gaan denken over de ruiters die op deze manier 3 klassen omhoog gaan. En dan heb ik het niet over de fijne ruiters die op concours ook lekker mee doen maar om de winstpunt sprokkelaars die niet of krap 60% rijden als ze van huis gaan en nu met 10 wp overstappen.


Daar hebben ze toch al vooral zichzelf mee? In het echt zijn er ook rijders die alleen bij bevriende jury X gaan rijden om zo aan hun 180 punten te komen. Als je betaald voor de info, kun je zien of/waar de punten zijn gehaald. Dus niet in de normale overzichten die iedereen gratis in kan zien.

Er zullen ook veel zijn die geen mogelijkheid hebben om op pad te gaan, maar zo wel fijn kunnen toewerken naar een doel. Wellicht dat het de verenigingen ook verder gaat helpen qua lessen en dat ook de kwaliteit van de lessen daarmee omhoog kan gaan.

Ik rij ook niet voor klassementen of prijzen, maar om mijn paard fijn voor elkaar te hebben, een doel te hebben en vanuit daar een fijn getraind, gezond en happy paard te hebben.

Sterre98

Berichten: 6340
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 14:32

SweetVanille schreef:
veertje99 schreef:
Wat ik mij afvraag, vanaf maandag mogen we weer met max 10 mensen bij elkaar zijn. Betekend dat (niet dat ik het zou doen) de proeven wel weer voorgelezen mogen worden?


Waar heb je zit zien staan? Kan het nergens terugvinden dat je met 10 mensen zou mogen zijn..


Je mag vanaf maandag weer met 10 mensen bij elkaar komen, mits 1.5 meter etcetc. Volgende maand worden dat er 30 en in juli dachten ze aan 100.