[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 18:22

Hier net zo :))

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 18:40

Ja klopt, wij maken ons debuut!
In Magrette trouwens, ik zit net “iets” zuidelijker.

Wij trainen altijd binnen. Ik vins buiten zelf niet fijn

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 23:12

Spannend optiwolk! Alvast veel succes :)

Hier ook buiten starter. Thuis sowieso alleen een buitenbad. Met mn merrie maakt het niet zoveel uit of ik binnen of buiten start die is bijna altijd braaf maar mn ruin hoef ik binnen niet eens meer te proberen. Die klapt volledig dicht van een dichte bakrand 8)7

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 21:12

Haha, ik moest oprecht opzoeken waar Magrette ligt := das idd stukje meer naar beneden!
Succes alvast allemaal!

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 08:32

En ik -Belgje van dienst- zit dus nog zuidelijker. Al verhuizen we binnenkort dus naar vlak tegen de grens.

Dankje!
Gisteren toch maar even in de buitenbak gereden. Wijze beslissing want de eerste minuten waren eeeh. Vooruit.

xKylian

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 19:29

Noukie, even terugkomend op jouw vraag, het is een Maxflex zadel geworden. Dat is een Duits merk :)
Ik ben er in ieder geval erg blij mee, hij ligt super op mijn paard en ik zit er ook heel fijn in.
Zelf rijd ik ook liever buiten, mijn paard is binnen wat kijkeriger.
Ik ben gisteren weer gestart, we gingen met 2 winstpunten en 2 eerste prijzen naar huis :D

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 19:41

Hier vandaag ook gestart. Veel fijner gereden als 2 weken terug. Toch geen winst. Bij de eerste proef vond ik dat niet zo gek. 2e proef echt veel fijner kunnen sturen en maar 5 punten meer en nog geen winst. Echt flink balen.

Maargoed. Oefening voor de volgende keer. Blijft een jurysport.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 19:52

Maxflex ken ik helemaal niet! Maar als t goed bevalt is het altijd goed! En dat t goed bevalt blijkt wel uit je uitslag, gefeliciteerd!

Balen Peelie! Maar idd...

Ik had gister ook een typische dag. Mocht van de ringmeester de ring in, moest er van de jury weer uit, toen schrok paard zich buiten de ring helemaal kapot van een hond die gewoon rustig achter de sloot op een pad liep en daarna kreeg ik m 0 voor elkaar, de bubbel was weer aan zeg maar. En vervolgens rijdt halverwege mijn proef de combi na mij mijn ring binnen. Ook zij had begrepen dat ze de ring in mocht, had mij niet gezien en doordat ik uit mijn hoofd rijd ook geen lezer gehoord. Afijn, ik heb dus wel eens beter gereden zeg maar. Ohja, en dan hadden we ook nog de 2 kindjes die op de hekjes aan het spelen waren toen ik de ring in mocht _O- (trouwens, geen verwijt naar dat meisje dat binnen reed hoor, voor dat moment reed ik ook niet goed en kreeg 100x excuses, dus no hard feelings. Erna was misschien zelfs nog ietsje beter :'))

xKylian

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 22:55

Ja precies, helemaal blij mee. Dank je!

Jeetje wat had jij een obstakels allemaal zeg! Dan kan het een volgende keer alleen maar beter gaan lijkt me! :)

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 05:00

Noukie schreef:
Maxflex ken ik helemaal niet! Maar als t goed bevalt is het altijd goed! En dat t goed bevalt blijkt wel uit je uitslag, gefeliciteerd!

Balen Peelie! Maar idd...

Ik had gister ook een typische dag. Mocht van de ringmeester de ring in, moest er van de jury weer uit, toen schrok paard zich buiten de ring helemaal kapot van een hond die gewoon rustig achter de sloot op een pad liep en daarna kreeg ik m 0 voor elkaar, de bubbel was weer aan zeg maar. En vervolgens rijdt halverwege mijn proef de combi na mij mijn ring binnen. Ook zij had begrepen dat ze de ring in mocht, had mij niet gezien en doordat ik uit mijn hoofd rijd ook geen lezer gehoord. Afijn, ik heb dus wel eens beter gereden zeg maar. Ohja, en dan hadden we ook nog de 2 kindjes die op de hekjes aan het spelen waren toen ik de ring in mocht _O- (trouwens, geen verwijt naar dat meisje dat binnen reed hoor, voor dat moment reed ik ook niet goed en kreeg 100x excuses, dus no hard feelings. Erna was misschien zelfs nog ietsje beter :'))

Zie daar waarom ik liever niet bij stad en lande start :') Nash die schrikt zich daar ook altijd helemaal de piep.

Ik vind het ook altijd mega aso als mensen met kleine kinderen dicht langs de kant gaan staan. Kk zeg daar ook altijd wat van.

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 07:53

Ik sis dan altijd heel giftig tussen Mn tanden “ga weg!”
Ga dan altijd wel steeds even excuseren hoor, en uitleggen waarom.

Wat jammer Peelie, volgende keer vast wel gewoon winst

Next time better Noukie!

Nou de kop is er af en hoe.
Last minute toch nog wat in de buitenbak geoefend en maar goed, want het was outdoor dus e.
Inrijden binnen, dat ging prima. Lekker los en wat complimentjes gekregen van wat toeschouwers.
(En dan moet ik steeds gaan halthouden om uit te leggen dat het ja, echt wel een ruin is uit een Duitse lijn maar dat er via moeders kant veel volbloed inzit en daarom zo fijn is etc etc)
Nou goed als we de bak binnen mogen ben ik blij dat we wat tijd Krijgen, zo kon ik paar keer een diagonaal oefenen, want we hadden nog niet op 20x60 gereden.
Appuyementen kwamen ee niet helemaal uit maar meneer gedroeg zich gewoon en was helemaal in zn nopjes.
Tweede proef net iets pittiger proberen rijden, daardoor kwamen er wel wat rommeltjes en achterwaarts was een fiasco.

Maar ... twee keer een eerste plaats (we waren met drie :P) en in de eerste proef 205, dus net winst!
Helemaal blij! We zijn dus gewoon Z+1!

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 08:27

Goed bezig optiwolk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 08:48

Hele obstakels dus noukie :))

Jammer peelie. Heb je het op film? Misschien dat je er dan meer in kan komen? Wat ik veel zie in het Z (en wat ook ons moeilijkste werkpunt is) is dat het net niet verzameld en gesloten genoeg is. Lopen ze iets teveel van het achterbeen af of ze worden juist wat traag en verliezen impuls. Dan kan je over te totaalbeeld heel snel punten verliezen.

Netjes optiwolk :j

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 08:53

Yvank_ schreef:
Hele obstakels dus noukie :))

Jammer peelie. Heb je het op film? Misschien dat je er dan meer in kan komen? Wat ik veel zie in het Z (en wat ook ons moeilijkste werkpunt is) is dat het net niet verzameld en gesloten genoeg is. Lopen ze iets teveel van het achterbeen af of ze worden juist wat traag en verliezen impuls. Dan kan je over te totaalbeeld heel snel punten verliezen.

Netjes optiwolk :j

Dat is nu ook wat er is gebeurd.

2 weken terug wel verzameld maar stukken te weinig impuls. Nu wel impuls, maar te weinig verzameld. Ik moet er ergens tuseenin gaan zitten. Dat wordt even zoeken maar komt ook vast weer goed.

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 09:10

Wat schakelen, Peelie?

Terugkomen op t achterbeen en als er impulsverlies is terug paar pasjes vooruit rijden.

Ik heb eigenlijk al zin in 't Z2 :o
Maar dat zal vermoedelijk ook eerder zijn omdat de vliegende wissels beter gaan dan de enkelvoudige :Y)

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 09:19

Gefeliciteerd Optiwolk :D Altijd leuk complimentjes vanaf de kant.

Jammer Peelie... maar wel fijn dat je lekker hebt kunnen rijden, dat is toch wel het belangrijkste.

Noukie jouw verhaal is gewoon een blamage :+ Niet echt een eerlijke wedstrijd zullen we maar zeggen.

Ik heb zaterdag ook gestart bij de Stad en Lande ruiters en ik vind het er juist heel fijn rijden. Je moet zelf wel een beetje opletten maar dat doe ik toch altijd wel dus dat vind ik niet zo probleem. Dat verhaal van Noukie is natuurlijk echt heel triest... Watse vond het zaterdag echt onwijs spannend, hij bleef maar hinniken en om zich heen kijken. Maar goed hij is dan ook 2 jaar niet meer mee geweest dus kon ik hem niet kwalijk nemen. Eenmaal uitgekeken lekker los gereden maar hij sloot zich helaas wel wat voor mij af. Toen liep het 5 minuutjes in maar ik had opzich alles geoefend wat ik wilde oefenen met hem. In de ring was hij heel braaf eigenlijk, was er zelf over verbaasd :+

Proeven waren niet spetterend, maar hij bleef lekker doorlopen in ieder geval en dat was mijn doel dus die heb ik bereikt :) Tweede proef bleef hij ook lekker lopen maar niet zo vanzelfsprekend als de eerste proef. In de eerste proef was ik eerste en had ik net een winstpunt en in de tweede proef net niet. Ik ben super tevreden. Nu is de stand M2 + 8 heeeeeeel langzaam maar zeker komen we er wel... ;)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 10:48

Jeej ik ben ook weer aan de rit! Sinds een paar weken hoor. Maar wel af en aan vanwege het weer. Geen volledige bak tot onze beschikking ivm met bouw (straks op ijzers dan kunnen we weer op het gras). Dit schiet nu wel redelijk op gelukkig. Hij reageert erg fijn, de vakantie heeft ons allebei goed gedaan.

Vrijdag hebben we een clinic van Malene Noteboom. Binnenkort ff een checkup bij de fysio en ik hoop eind mei/begin juni weer te starten. Even afhankelijk van nieuwe baan en de voortgang in het rijden. :)

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 11:04

Yeahh Janine, jij ook weer hier! Ik vroeg me al af waar je gebleven was haha :+

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 11:06

droversrun schreef:
Yeahh Janine, jij ook weer hier! Ik vroeg me al af waar je gebleven was haha :+

Weet je dat ik pas sinds kort weet waar jouw naam vandaan komt? :')

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 11:32

Hahahaha ben je ingeschakeld op rtl8? :')

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 11:59

droversrun schreef:
Hahahaha ben je ingeschakeld op rtl8? :')

Jep :')

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 12:55

Is die clinic van haar via Celeris?

Gespiekt, mag jij om 10:30?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 13:04

Lithya schreef:
Is die clinic van haar via Celeris?

Gespiekt, mag jij om 10:30?

Jep!

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 13:19

Haha had je het ervoor nog nooit gezien?? Ik kijk het ook, weer... Voor de 6de keer denk ik (niet overdreven). Boktnaam wel al 10 jaar geleden ongeveer aangemaakt, dus dan mag het he? :+

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 20:00

droversrun schreef:
Haha had je het ervoor nog nooit gezien?? Ik kijk het ook, weer... Voor de 6de keer denk ik (niet overdreven). Boktnaam wel al 10 jaar geleden ongeveer aangemaakt, dus dan mag het he? :+

Die serie is gewoon verslavend!!