[HK] B-debuut in 2017

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Badeendje

Re: [HK] B-debuut in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 20:25

Het is gelukt! Ik heb gewoon een jaarkaart gedaan, we zien wel hoe het loopt :).

madeliefjesx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 21:37

haai allemaal,
ik kan het niet laten om me te melden :)

ik heb zo juist een lidmaatschap aan gevraagd en ga 11 juni voor het eerst startten met mijn (bijna) 5 jarige ruin Dreamcatcher. Nog niet alles is perfect maar ik wil ergens naartoe werken.
vooral wil ik hem een goede eerste ervaring geven :)

hij is een zoon van tinkerhengst bing dus hij heeft het zeker in zich ! we houden jullie op de hoogte
Afbeelding

groetjes madelief en hoeffies van dreamer

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 23:01

Wat een knappe bonte! Succes alvast!

Mijn concours zaterdag gaat door, jeey, kon eerder starten. :)

venivedivici

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 23:09

Dankjewell!
Jij ook heel veel succes zaterdag; )

madeliefjesx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 23:33

lidmaatschap is binnen ! woensdag na dat de ponymeter is geweest een startpas aanvragen

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 01:45

Even een ego post tussendoor. Ik kruip de komende maand (?) even onder m'n steen. Mijn paard word verkocht, en ik ga op zoek naar een ander. :) Mocht je nieuwsgierig zijn waarom, mag dat altijd via pb. :D

Blue_Berry

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 15:23

Esaqar schreef:
Even heeeeul veeeul teruggelezen.

Ghostattack, leuk filmpje van jullie debuut! Ook een knappe pony heb je zeg! :)
Roosjenat, wat fijn dat je dat met je paard kan zeg. Dat zijn toch echt wel goals hier voor in de toekomst, lekker zonder zadel en bitloos rondrijden.
Blue_Berry, SUPER! Gefeliciteerd! :D Het ziet er ook netjes uit! Wat heb jij mooi haar trouwens...
Harvey1, super dat jullie L1+4 zijn! Op gras starten lijkt me echt niks, ben veel te bang dat m'n paard spastisch gaat doen en uitglijd of zo (maar mijn paard is ook gewoon een beetje raar...) en dan alleen tussen bordjes, lastig! Je ziet ook wel wat spanning op de foto's, maar dat maakt niks uit. Lekker rustig aan doen en samen leren. :D

Ik hoop dat ik op iedereen heb gereageerd, anders... sorry! Bokt op een telefoon is echt drie keer niks.

Ik heb als het goed is aanstaande zaterdag mijn tweede B concours. Moet nu nog om half 8 's avonds starten alleen moet 's avonds nog weg dus heb gevraagd of ik als eerste van de B (6 uur) kan starten. Anders moet ik me helaas afmelden.
Is bij eigen club dus als ik een beetje geluk heb kan ik als eerste starten. :o

Heb mijn paard trouwens nog nooit laten zien, dus ik zal haar even voorstellen. Dit is Sterre, een 6 jarige barock pinto merrie van +/- 1.65. :)

[ [url=m/icb6TE.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dankjewel! :o normaal altijd last van cap haar maar op deze foto zit het verrassend goed. Veel succes! Hopelijk kan je starten.

@Roosjenat & @Lollieloes thanks! hij is soms echt een draak maar nog steeds wel heel blij met hem <3

venivedivici schreef:
Zondag is ons officiële debuut :') :')
[ [url=m/HaouA4.png]Afbeelding[/url] ]

spannendd, veel succes alvast!

badeendje schreef:
Het is gelukt! Ik heb gewoon een jaarkaart gedaan, we zien wel hoe het loopt :).

*\o/* leuk hoor! Lekker gaan trainen en dan starten, heb je ook wat om naartoe te trainen :D al is het alleen maar de ervaring. Hoe gaat het rijden?

madeliefjesx schreef:
haai allemaal,
ik kan het niet laten om me te melden :)

ik heb zo juist een lidmaatschap aan gevraagd en ga 11 juni voor het eerst startten met mijn (bijna) 5 jarige ruin Dreamcatcher. Nog niet alles is perfect maar ik wil ergens naartoe werken.
vooral wil ik hem een goede eerste ervaring geven :)

hij is een zoon van tinkerhengst bing dus hij heeft het zeker in zich ! we houden jullie op de hoogte
[ [url=m/hX2esP.jpg]Afbeelding[/url] ]

groetjes madelief en hoeffies van dreamer

Wat een onwijs lief koppie heeft die van jou <3

Vandaag mijn nieuwe cap besteld om mijn set af te maken, hopelijk is hij snel binnen en kunnen we er mooi mee shinen op wedstrijd 8-)

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 15:42

Succes iedereen met de komende wedstrijden :D !

Oeh, wat voor cap heb je besteld?

madeliefjesx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 17:35

vandaag begonnen met het inrijden van mijn petrie olympics, heb ze vorig jaar al gekocht maar wilde ze nog niet gebruiken tot ik wedstrijden ga rijden ! nu ben ik dus begonnen heb nog 3 weken om ze soepel te rijden :)
verder is mijn wedstrijd set erg simpel !
heb alleen een foto waar ik super sacherijnig kijk :) maar vooruit :0

Afbeelding

Eefjahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 14:42

Hee leuk topic. Ik moet zondag voor het eerst. Mijn eerste keer maar ook dat van paardlief van 4.
Hij zou me kunnen verbazen in positieve zin maar doe het toch nog net niet in m'n broek.
Moet het ook maar gaan doen op pijnstillers dankzij een olifant op m'n voet. Gelukkig is het niet gebroken en hopelijk pas ik zondag weer in m'n laarzen. Tot die tijd hobbel ik maar rond met krukken :( Goed voorteken!
Wie gaat er nog meer dit weekend starten?

Leuke set Madeliefje, waar is je jasje van?

madeliefjesx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 16:41

Eefjahh schreef:
Hee leuk topic. Ik moet zondag voor het eerst. Mijn eerste keer maar ook dat van paardlief van 4.
Hij zou me kunnen verbazen in positieve zin maar doe het toch nog net niet in m'n broek.
Moet het ook maar gaan doen op pijnstillers dankzij een olifant op m'n voet. Gelukkig is het niet gebroken en hopelijk pas ik zondag weer in m'n laarzen. Tot die tijd hobbel ik maar rond met krukken :( Goed voorteken!
Wie gaat er nog meer dit weekend starten?

Leuke set Madeliefje, waar is je jasje van?

heej eef leuk dat je gaat starten zondag !
mijn jasje komt van Harrys Horse het is de st tropez als ik het goed heb

NickyNK

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 22:14

hoe bereiden jullie de proef voor voor een wedstrijd?
en doen jullie tijdens een spring wedstrijd altijd een paard in knotten?

Tymone

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 23:08

Jaaa ook bij ons dit weekend een wedstrijd. Hopelijk wat minder spanning dan de eerste keer. Maar eigenlijk heb ik het hele seizoen al afgeboekt en gaan we alleen de rest van het seizoen om de spanning af te laten vloeien. Starten er nog meer mensen bij Bussloo ?

Blue_Berry

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 23:16

Josien_ schreef:

Een KEP :D wou hem eigenlijk als een 'cadeautje' voor mezelf geven als ik L2 zou zijn, ook ivm sparen maar afgelopen zondag was de laatste keer dat ze nog korting konden geven op het merk dus nu maar een vervroegd cadeautje :') scheelt toch een boel geld en dan moet het maar een motivatie zijn om in het L2 te komen haha.

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 23:36

Excuse de binnenval, ik lees zo nu en dan nog eens wat hier maar ben niet erg actief meer. Paard is een tijdje af en aan onregelmatig en weer goed geweest met voor ons onbekende oorzaak maar ze is nu weer helemaal goed.. Onze laatste wedstrijd was in maart en dit weekend gaan we weer..

Tymone schreef:
Jaaa ook bij ons dit weekend een wedstrijd. Hopelijk wat minder spanning dan de eerste keer. Maar eigenlijk heb ik het hele seizoen al afgeboekt en gaan we alleen de rest van het seizoen om de spanning af te laten vloeien. Starten er nog meer mensen bij Bussloo ?

Ik start ook bij Bussloo, om 10.00 en 10.08 :)

Eens kijken of we deze wedstrijd een winstpuntje mee naar huis kunnen slepen.

venivedivici

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 23:50

Ik start zondag, zelfde proeven als met mijn oefen dressuur dus ben benieuwd.

Nicky ik lees hem een week lang 100x door.
Ik vind knotten zelf netter staan maar met springen kan het alle 2.

Vandaag super lekker getraind, morgen nog even trainen en hopelijk houden we dit vast zondag.

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 00:10

Blue_Berry schreef:
Josien_ schreef:

Een KEP :D wou hem eigenlijk als een 'cadeautje' voor mezelf geven als ik L2 zou zijn, ook ivm sparen maar afgelopen zondag was de laatste keer dat ze nog korting konden geven op het merk dus nu maar een vervroegd cadeautje :') scheelt toch een boel geld en dan moet het maar een motivatie zijn om in het L2 te komen haha.

Waar heb je 'm gehaald?

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 07:31

NickyNK schreef:
hoe bereiden jullie de proef voor voor een wedstrijd?
en doen jullie tijdens een spring wedstrijd altijd een paard in knotten?

Ik deel de proef op in stukken en oefen de onderdelen los. Leer de proef zo goed als het kan uit m'n hoofd. Maar het zijn vaak dezelfde onderdelen die terug komen dus leer gewoon de figuren, zorg ervoor dat je weet wat er komt na een oefening en dan komt het goed!

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 07:32

Nou... Ik heb gister top gereden buiten, voor het eerst zonder spanning en een geweldig gevoel. De jury's konden mijn pony en ik niet waarderen want we zijn dik afgestraft met 17 en 174. Geen grote fouten, eerder schoonheidsfoutjes.. Ik snap er niks van... Jurysport..

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 09:12

Als ik alleen een springwedstrijdje heb (oefen in mijn geval) vlecht in mijn pony nooit in.
Laat het dan lekker los hangen.

Oeh, een KEP. Mooi hoor! Ben ook opzoek naar een nieuwe cap, maar mijn budget laat het nog niet zo goed toe.

Succes met de spanning Tymone! Komt vast goed!

Oeh vervelend Harvey! Maar dat is helaas soms met jurysport.
Mijn instructrice heeft me voor een soortgelijke situatie ook gewaarschuwd voor de wedstrijd waar ik straks officieel ga starten. Maar dat komt ook omdat de wedstrijden die hier in de buurt zijn ook allemaal selecties zijn. Achja, uiteindelijk voor je eigen gevoel gaan!

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 09:25

Josien_ schreef:
Als ik alleen een springwedstrijdje heb (oefen in mijn geval) vlecht in mijn pony nooit in.
Laat het dan lekker los hangen.

Oeh, een KEP. Mooi hoor! Ben ook opzoek naar een nieuwe cap, maar mijn budget laat het nog niet zo goed toe.

Succes met de spanning Tymone! Komt vast goed!

Oeh vervelend Harvey! Maar dat is helaas soms met jurysport.
Mijn instructrice heeft me voor een soortgelijke situatie ook gewaarschuwd voor de wedstrijd waar ik straks officieel ga starten. Maar dat komt ook omdat de wedstrijden die hier in de buurt zijn ook allemaal selecties zijn. Achja, uiteindelijk voor je eigen gevoel gaan!

Dit is de eerste keer dat ik zo laag gepunt ben door twee jury's. Ik ben hoe dan ook trots op de pony, hij liep zo goed! Ik was ook de enige met een pony daar haha.

venivedivici

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 09:41

Harvey maar je hebt een kei knappe pony.
Ik start ook met een e pony dus ben benieuwd zondag

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 10:00

venivedivici schreef:
Harvey maar je hebt een kei knappe pony.
Ik start ook met een e pony dus ben benieuwd zondag

Ik weet het! Niet om interessant te doen, maar mijn pony is echt heel knap! En sinds hij wat meer body heeft gekregen door al het trainen lijkt hij wat meer paard dan echt een smalle pony. Hoe dan ook.. Sinds L1 op gras zijn gestart vond ik het echt wel tegenvallen, dat gevoel van strijden om de proef te overleven. Maar de eerste proef ging zo fijn, flinke verruiming bij het stukje middendraf. Hij was wel iets onrustig in de aanleuning maar wel ontspannen, het is l1 geen m2? Maar goed. Weer een les geleerd! Wat ga je starten? Het komt hoe dan ook wel goed hoor, alleen was ik best op een elitaire wedstrijd en liepen er een hoop dikke paarden met grote namen rond. Dan valt mijn oninteressante pony natuurlijk wel weg voor hun.

Afbeelding

brittms

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 10:11

Succes allemaal dit weekend! Ik zorg dat ik mijn proefje in de week voor de wedstrijd één keer met paard heb gereden en dan doe ik hem de avond/ochtend voor wedstrijd nog een keer, ik bedenk dan de bak in mn hoofd en bedenk daarbij hoe ik de lijnen wil rijden. Ik heb altijd een lezer, maar tis toch wel fijn (zeker met een paard op snelheid 300) dat je weet wat je volgende onderdelen zijn

Voor dressuur knot ik altijd in, springen (gaan we binnenkort doen :D ) ga ik voor de oefen niet doen, misschien een keer als ik laat moet rijden en tijd over heb haha. Als we nog eens bij de B komen misschien wel, je krijgt daardoor voor de combinatie wel vaak een stijlpunt hoger

Wat jammer van je punten Harvey, gelukkig is je eigen gevoel het belangerijkste. Niet teveel bij blijven hangen en volgende keer beter !

Hier eerst maar eens de examens maken, nog één te gaan, daarna leuke dingen op de planning: weer dressuurwedstrijdjes rijden, springparcourtjes BB gaan rijden en vooral veel plezier beleven :P

venivedivici

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 10:20

Harvey ik ga zondag voor de eerste keer officieel in de B starten.
Vind dat niet interessant doen hoor je hebt een mooie pony valt niet om heen te draaien :)

Die van mij ziet er ook uit als een paard en 2 weken terug was ik op oefen springen waar ik nu ga dressuren. Kreeg ik wel heel veel complimenten over dat het een prachtige pony was om te zien..
Mijn doel is vooral controle en genieten dan maken me de punten nog niet zo uit.

En over grote namen is idd wel vreselijk.
Ken mensen die echt lekker rijden en dan rijd er een goede naam tussen hup die word 1ste met dik 200 punten. Na de andere word niet eens meer gekeken