[HK] B-debuut in 2016

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 20:57

gliss schreef:
Vandaag m'n B debuut gereden. Boven verwachting 194 en 200! 1e en 2e plaats. *\o/* leuke start voor ons. Ook het compliment :"leuke combinatie" als opmerking gekregen :D Zeer tevreden en ook leuk als verjaardagscadeau

Wauw, super debuut! Gefeliciteerd! :D

Naat3 schreef:
Selectiewedstrijd 4e van de 30 met 194,5
Heel blij mee. Ze had nog wat spanning maar voetjes bleven netjes op de grond.

+:)+ Super!

_Lois_ schreef:
Ja heb 2 proeven gereden.
Beide gewonnen met 190,5 en 189,5 :D
Dus nu B+11 *\o/*
Hard het wijken oefenen enzo en dan volgende maand L1 starten

Top! Mooie punten om de B mee af te sluiten!

Pistasche schreef:
Mag ik mij nog melden in dit topic? Zit al een tijd mee te lezen en ga zelf 5 juni voor het eerst KNHS starten in de B. Ik ben nooit eerder gestart omdat ik meerdere paarden bijrijd, die heb ik behalve deze nooit eerder kunnen starten omdat de eigenaren dat zelf doen!

Welkom!

Spianne schreef:
Wij hebben weer een puntje erbij! 192 en 177,5 punten gereden gisteren. In de tweede proef viel ze teveel uit elkaar en werd ze loperig, dus dat was helemaal terecht. De 28e starten we alweer tussen de koudbloeden in Winterswijk! :)

Jammer van je 2de proef, maar toch weer een mooie winstpunt erbij! :D

Ik ben gister 'thuis' gestart, op mijn eigen rijvereniging. Losrijden ging fijn, maar in de proeven liet ik het haar uitzoeken, dus niet tevreden (over mezelf). Toch nog 181 en 190, wat het echt niet waard was :P

rebecc1994

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 21:01

Gefeliciteerd allemaal, goede punten weer!

Ik had 29 mei weer een wedstrijd staan, maar ik heb me afgemeld. Ik heb 2 weken niet kunnen rijden vanwege een slecht zadel en paard wat hoestte. Is nu gelukkig allemaal opgelost, maar we hebben wel een stap terug gedaan. Dus 4 juni nog een onderlinge wedstrijd om te kijken hoe het gaat en dan 26 juni weer voor het echie.

jessicadewit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 21:03

Pistasche schreef:
Mag ik mij nog melden in dit topic? Zit al een tijd mee te lezen en ga zelf 5 juni voor het eerst KNHS starten in de B. Ik ben nooit eerder gestart omdat ik meerdere paarden bijrijd, die heb ik behalve deze nooit eerder kunnen starten omdat de eigenaren dat zelf doen.

Lijkt me leuk om mijn ervaringen te delen en van jullie ervaringen te leren :) Als ik mij nog kan toevoegen in jullie topic zal ik mij zeker verder voorstellen!

Leuk juist! Welkom :D

patricia2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 00:44

Eerste officiële start was niet zo'n succes, waar ik vorige week 184 en 189 reed in de BB, reed ik afgelopen weekend 168.5 en 169 in de BB.. Wis was erg gespannen en was gewoon niet lekker te rijden, balen maar volgende keer beter! Misschien dat ik woensdagavond start in Vaassen, anders 4 juni weer in Mariënheem :) Dan gaan we iedergeval voor een winstpuntje, hihi

Super punten allemaal, gefeliciteerd!

moonday

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 08:51

Mijn officiële start was ook geen succes. We moesten op het gras en daarom bosjes met daar achter een voetbal wedstrijd |o . Fiësta was doodsbang.
Ze wilde maar niet ontspannen, maakte allemaal rare bokken sprongen en gleed in de galop erg uit. Maar wonder boven wonder krabbelde ze wel overeind en galoppeerde weer verder. We hebben wel alle figuren kunnen rijden, al leek het er echt nergens op.
We hadden 166, 5 en 169 punten. Met reactie; Leuk paard maar moet nog te veel leren.

Maar volgende keer beter. Nu even een maandje weer oefenen en dan 16 juni weer een poging doen.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 18:04

Dat is balen zeg
Maar wel weer een ervaring en km's rijker

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 18:20

Vind het nog knap dat je je proefje uit kon rijden. Die van mij heeft inmiddels al wel een aantal wedstrijden meegemaakt maar ik denk, dat zij niet in de baan zou blijven, als ernaast een voetbalveld zou zijn :=

Ik mag vrijdag weer voor de 3e x l1. Op een voor ons vreemd terrein..
Ben benieuwd :))
Hoop dat t nog een beetje beter weer wordt, want trainen gaat nu niet echt, gezien de bak onder water staat. :\

lovemario

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 22:57

mijn 2e L1 wedstrijd ging super!met los rijden was hij wel erg sterk en fel voor mn been, maar in de ring ging er een knop om. 187 en 197,5 punten en een 5e prijs.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 09:58

Spianne schreef:
Patricia2403 heel veel succes morgen! :)

Wij hebben weer een puntje erbij! 192 en 177,5 punten gereden gisteren. In de tweede proef viel ze teveel uit elkaar en werd ze loperig, dus dat was helemaal terecht. De 28e starten we alweer tussen de koudbloeden in Winterswijk! :)

Gefeliciteerd met je punt! Jammer van je andere proef.

Pistasche schreef:
Mag ik mij nog melden in dit topic? Zit al een tijd mee te lezen en ga zelf 5 juni voor het eerst KNHS starten in de B. Ik ben nooit eerder gestart omdat ik meerdere paarden bijrijd, die heb ik behalve deze nooit eerder kunnen starten omdat de eigenaren dat zelf doen.

Lijkt me leuk om mijn ervaringen te delen en van jullie ervaringen te leren :) Als ik mij nog kan toevoegen in jullie topic zal ik mij zeker verder voorstellen!

Gezellig, welkom!

_Lois_ schreef:
Ja heb 2 proeven gereden.
Beide gewonnen met 190,5 en 189,5 :D
Dus nu B+11 *\o/*
Hard het wijken oefenen enzo en dan volgende maand L1 starten :)

Hoe ging het springen?

Gefeliciteerd met de punten en prijzen!

Naat3 schreef:
Selectiewedstrijd 4e van de 30 met 194,5
Heel blij mee. Ze had nog wat spanning maar voetjes bleven netjes op de grond.

Super! Gefeliciteerd!

gliss schreef:
Vandaag m'n B debuut gereden. Boven verwachting 194 en 200! 1e en 2e plaats. *\o/* leuke start voor ons. Ook het compliment :"leuke combinatie" als opmerking gekregen :D Zeer tevreden en ook leuk als verjaardagscadeau

Gefeliciteerd! Netjes!

Marjolein gefeliciteerd!

patricia2403 schreef:
Eerste officiële start was niet zo'n succes, waar ik vorige week 184 en 189 reed in de BB, reed ik afgelopen weekend 168.5 en 169 in de BB.. Wis was erg gespannen en was gewoon niet lekker te rijden, balen maar volgende keer beter! Misschien dat ik woensdagavond start in Vaassen, anders 4 juni weer in Mariënheem :) Dan gaan we iedergeval voor een winstpuntje, hihi

Super punten allemaal, gefeliciteerd!

Jammer! Lekker blijven starten! Ik heb met Gibbie tijden vreselijk last van spanning gehad en telkens zonder punten thuiskomen. Wel een aantal keer net niet maar gewoon teveel spanning. Sinds een nieuwe instructeur en 2 wedstrijden terug is het kwartje pas gevallen. :+

lovemario schreef:
mijn 2e L1 wedstrijd ging super!met los rijden was hij wel erg sterk en fel voor mn been, maar in de ring ging er een knop om. 187 en 197,5 punten en een 5e prijs.

Gefeliciteerd!

Jeetje wat is er goed gereden dit weekend!

Ik heb zondag met Gibbie meegedaan aan een crossclinic. Dat vond ze in eerste instantie maar zozo, maar toen ze mocht gaan springen was ze blij :') *\o/*
Aankomend weekend weer wedstrijd en volgende week selecties.

aniquegraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 23:43

Vanavond voor de 2e keer gestart en de eerste proef 176.5 punten gehaald en de 2e proef 203.5 punten :')
Ik vond het zelf wel heel erg hoog gejureerd en een groot punten verschil. Maargoed nu dus 2 winstpunten erbij!

Naat3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 07:08

Gefeliciteerd Anique, een andere keer krijg he te weinig punten.
Ik weet ook niet of het toeval is maar ik heb het idee dat er hoger gepunt wordt nu er ook halve punten gegeven worden ??

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 10:54

Gefeliciteerd Anique!

Naat3 schreef:
Ik weet ook niet of het toeval is maar ik heb het idee dat er hoger gepunt wordt nu er ook halve punten gegeven worden ??

Zal grotendeels toeval zijn denk ik. Wellicht dat het een paar puntjes scheelt op een coupon als je ze je een halve punt extra geven als in: Het is geen 6 maar ook geen 7, dus een 6.5 en anders had je waarschijnlijk een 6 gehad.

wil94

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 22:40

Naat3 schreef:

Hier juist andersom, waar ik normaal een 5 voor krijg, krijg ik nu een 4,5 voor en een 6 wordt hier al snel een 5,5. Maargoed daar leren we ook van als er commentaar bij staat.

Naat3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 06:53

Vanavond mag mijn dochter weer op ons paard. Haar tweede wedstrijd. Gisteren had ze les en toen ging het super!

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 17:00

Naat3, succes! Leuk dat je dochter start. :)

Ik merk ook geen verschil met de halve punten. En je moet ook maar net een jury hebben die het geeft. Vooral de ''oudere garde'' geven niet zo gauw halve punten. Heb er nu in ieder geval al 2 gehad die geen halve punten gaven, zag ook geen halve punten op de uitslagen lijst.

Hoe gaan de trainingen/wedstrijden hier? :)

Spianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 20:26

Succes Naat3!

Ik heb deze week heel hard geoefend op de dingen die afgelopen donderdag niet zo goed gingen, omdat we overmorgen alweer starten. Voor mijn gevoel ging het wel lekker deze week, dus nu maar hopen dat het zaterdag ook allemaal lukt! Morgen gaan we de proeven een keer oefenen en dan zijn we er hopelijk klaar voor :D

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 20:36

Afgelopen week ging de training mega goed.
Gister dan weer wat minder...
Vandaag wezen uitrijden ze was relaxt en voelde fijn. Ben morgen benieuwd hoe ze gaat..
Denk dat ik voor de afwisseling een sprong neerzet.
Ik start volgende weekend weer.. ben benieuwd.

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 21:10

Ik ga morgen ook weer, eerste keer op gras... ik ben benieuwd

Naat3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 07:02

Ze was 6e van de zes. Wel nog 188,5 (ja, een halve)
Ze was te heet en mijn dochter liet teveel het tempo overnemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 13:10

188,5 is een mooie score hoor :)

Ik mag vanavond ook weer op wedstrijd. 3e x L1. Was gister een btje ziekig maar voel me gelukkig iets beter nu. Ga zo nog een uurtje slapen. Kan alleen nergens mn haarnetje en parelnetje vinden. Daar baal ik dan weer van maar komt vast goed.

Iedereen die ook moet starten of van het weekend. Veel succes! +:)+

Michelletjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 14:11

Gefeliciteerd met jullie winstpunten!! En voor degene die dit weekend op wedstrijd gaan zet m op! :)

Ik heb mijn L debuut voor morgen afgezegd helaas. Ben van de week van een jonge fries afgevallen en dat ging niet zachtjes, dus nu lukt paardrijden voorlopig even nog niet. Hoop er volgende week ergens toch wel weer op te zitten.

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 14:41

Naat3 schreef:

Ik vind het nette punten hoor. :j

Balen Michelle.. Waar heb je last van? :(:)

Euforie beterschap en heel veel succes vanavond!

Voor iedereen die moet starten dit weekend trouwens succes! :) Wij mogen volgende week weer.

Michelletjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 14:45

@Nann__, Een gekneusde heup en een zere onderrug en buik. Heb een poging gedaan om weer paard te rijden, maar het ging er alleen maar zeerder van doen, dus toch maar even rust.
http://www.bokt.nl/img/avatar/leuX3Z.jpg
Dit is een foto ervan haha, maar hij maakt m wel heel klein zo..

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 14:53

Oh jeetje.. Je hebt een behoorlijke klap gemaakt! Sterkte en beterschap! Het rijden komt vanzelf wel weer :)

Naat3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 17:22

Nann__ schreef:
Naat3 schreef:

Ik vind het nette punten hoor. :j

.

Het zijn ook nette punten. Maar het gevoel voor mijn dochter niet. Ze was te heet voor haar waardoor ze het gevoel had niet zoveel controle te hebben. Voor het oog ziet het er dan nog best leuk uit. Al zie ik de spanning goed.