[HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

annieeek_x

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 16:57

Tegenwoordig schijnt het inderdaad niet meer uit te maken, maar het is wel eens frustrerend als de gene met de spectaculair lopende paarden dikke punten krijgen, terwijl de oefeningen daar maar een rommeltje zijn... Aan de andere kant vind ik de uitdaging ook wel heel leuk! Lekker laten zien wat we kunnen! We zijn toch al mooi tot het M gekomen!

Oh dat lukt vast! Met je nieuwe zadel helemaal..

NouvelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 16:57

Ik heb ook geen doorsnee paard waarvoor het nu in de M echt lastiger wordt, ik moet gewoon een beetje mazzel hebben dat ik een fijne jury heb die niet alleen top dressuurpaarden wil zien maar ook een paard positief kan beoordelen dat iets minder goed in elkaar zit.
De ene keer heb ik dan ook hele lage punten en de andere keer ineens weer winst...
Ik heb geen haast, hij is echt nog niet Z klaar, dus rustig aan, en beetje een beetje geluk komen die puntjes dit jaar nog een keer en kunnen we ergens volgend jaar misschien wel een keertje die Z ring proberen!
Alleen dat zou al top zijn!

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 18:29

Heb wel bijgelezen allemaal, maar baal hier zelf zo ontzettend dat ik even de puf niet heb.

Vrijdag zadel passen, kwam niet verder dan 1 zadel. Na twee rondjes kwam meneer al omhoog. Nog naar de binnenbak gegaan hielp ook niet op elke beendruk omhoog. Omdat dit periodes zijn en steeds terug komt vandaag de rug op de foto laten zetten. Deze was goed. Daarna klinisch nog onderzocht kreupelheid onderzoek. Op harde goed maar op het zand ineens kreupel aan de longeerlijn. Vanuit de schouder. Nu 10 dagen op novacam en vrijdag komt de fysio/osteopaat. En dan kijken of hij het gedrag nog vertoont...

NouvelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 18:48

Oh wat balen zeg...
Hopelijk niks ernstigs en snel over, sterkte!

Ferro vandaag voor het eerst weer even gereden na de osteo, hij liep slecht, baal ook een beetje, hoop dat het tijdelijk is en vanzelf opknapt...
Heel stijf en achterhand hoog, wilde niet naar voren en alleen maar lang en laag...Sjips, hij liep zo fijn na de eerste behandeling...

annieeek_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 21:04

@Nouvel; dat herken ik inderdaad. Het is heel wisselend bij ons al vanaf het L2. Zou wel heel stoer zijn om straks toch de Z ring in te kunnen!

Wat balen dat je paardje niet fijn was vandaag, misschien wat spierpijn gekregen van de osteo?

Jeetje Shelly wat balen zeg! Hopelijk komt er niks ernstig uit!

Hier vanavond een heel fijne les gehad. Paard werkte goed mee. De komende weken even lekker dooroefenen en 22 september weer starten :D

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 14:00

Dat ben ik helemaal met je eens aniek!
Succes alvast voor de 22e.. fijne lessen zijn altijd leuk :j

Ja gaaf Nouvel, blijft leuk Z :D
Balen met Ferro.. Hopelijk loopt ie wat beter de komende dagen
Shelly ook balen zeg! Heeft ie iets verkeerds gedaan?

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 21:01

Hier had ik een blij paard. Gisteren is de fysio geweest, wss van een en ander wat last gehad zaterdag dat ze zo vol spanning liep.

Vandaar de staart erop en ze zweefde er over. Had alleen extra lintje nodig om de bak af te zetten :')

NouvelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 21:35

Ah dat is goed nieuws!

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 10:06

Welkom Annieeek! Leuk, ook een haflinger. Heel ander type dan de mijne zo te zien :D
Herkenbaar hoor, die middengangen. Erg lastig! Marena wil vooral versnellen ipv verruimen..

Volgens mij een veel voorkomend probleem Shelly, dat te schuin inzetten v/d SB. Heel herkenbaar iig :') Mooi dat je zo'n fijne les hebt gehad!

Wat vervelend van die spanning Harvey. Maar wel fijn dat dit zo naar boven kwam tijdens je les. Ik heb er geen ervaring mee dus kan je verder niet helpen maar hopelijk vind je snel een oplossing! Denk dat 't vooral een kwestie is van veel doen, maar geen idee of dat helpt hoor. Levert wellicht ook weer frustratie op! Qua indoor/outdoor, liefst outdoor eigenlijk. Marena is dan vaak net even wat frisser.. Benieuwd hoe het indoor gaat dit jaar! Ze is de laatste tijd nl. wel scherper en meer voorwaarts dan voor mijn wedstrijdstop dus ik ben benieuwd.

Bedankt voor jullie leuke reacties op mijn foto's! :*

Fijn dat je even zo'n leuke jury tussendoor had Harvey! Wel erg jammer van de jury in de tweede proef maar dat moet je maar weer gauw loslaten.

Ja scheelt dat je niet veel paarden hebt Meya. En net wat je belangrijker vindt natuurlijk. Ik heb liever meer weiland dan een grote bak maar dat is voor iedereen anders ;-) Jammer van je wedstrijd zaterdag!

Fijn dat je wat aan de les hebt gehad Nouvel. Komt vast helemaal goed! Ferro lekker opgeknapt van de behandeling?

Jammer dat je dochter haar dag niet had Yom, maar lekker dat ze alsnog fijne punten had! :))

Leuke doelen allemaal. Ik heb niet écht een doel eigenlijk, gewoon zien hoe ver we komen en er vooral lol in houden! Begin dit jaar had ik überhaupt niet verwacht dat ik zo snel alweer zou starten..

Wat vervelend Shelly. Hopelijk is het gauw weer over! Wel apart.. En het kwam niet door dat ene zadel? Sommige paarden kunnen nogal extreem reageren op een niet-passend zadel. Maar wel vreemd dat ie ineens kreupel was aan de longe!

Ah wat jammer van Ferro, Nouvel! Is er veel aan hem gedaan tijdens de behandeling? Soms hebben ze echt even de tijd nodig om hun lijf weer goed te bewegen.

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 10:09

Zo, ben weer bij!

Afgelopen dinsdag wedstrijd gehad. Waaaardeloze bak, echt om te huilen. Je hoorde 't gewoon zuigen. Glad, dikke drek. Slecht onderhouden ook, mest lag nog in de bak terwijl er nog geen paard de ring in geweest was :+ Erg bijzonder.. Tweede bak was iets droger maar erg zwaar. Marena was in de eerste proef erg voorzichtig, tweede proef was de batterij ineens leeg. Nou ja, ze heeft, gezien de bak, wel echt haar beste beentje voor gezet. Ze liep niet zo fijn als anders maar daar kon ze niets aan doen. Resulteerde al met al op 2x 180 punten. In de eerste proef waren maar 2 winstpunten gegeven (1 in de M1 en 1 in de M2) dus daar werd ik tweede (eerste van de M1) := Mijn haflingertje doet 't toch allemaal maar even <3

September had ik dezelfde locatie nog opgegeven maar die heb ik maar gauw afgezegd. Ga niet nog een keer in zo'n slechte bak rijden. Wilde alsnog de Haflingerwedstrijd opgeven in Vinkega 9 september maar dan heb ik helaas een verjaardag waar ik niet onderuit kan. Dan september maar even een maandje vrij.. Alles verfijnen, beginnetje maken met de M2 oefeningen en wat buitenritjes maken en dan gaan we in oktober wel weer verder :)

annieeek_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 12:53

@Meya; Fijn dat je paardje baat had bij de fysio!

@Rianne; Die middengangen zijn echt vreselijk. Moet wel zeggen dat ik nu wel eindelijk vooruitgang merk, maar dat moet ik er op concours ook maar net uit weten te rijden.

Vervelend zo'n bagger ring. Maar toch twee puntjes erbij! Gefeliciteerd! Op naar de M2.

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 18:42

Dat klinkt inderdaad als een belabberde bak, maar ja 180 is goed genoeg dus mooi weer 2 wp er bij

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 18:59

Nou normaal vind ik 180 wel rot punten hoor := Maar dat er maar 2 winstpunten in een ring, gemengd M1 en M2 worden gegeven door een jury die normaal helemaal niet zo streng is, zegt wel genoeg denk ik. Dus gezien de omstandigheden ben ik heel tevreden met de punten, ja... :D

Ah dat is fijn Aniek! Ik vind t nog erg lastig, die middengangen.

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 07:25

Oeps... jammer van de bakken, maar hé toch nog 2 wp!
Zijn ook nog wel andere wedstrijden op zand toch? of is dat niks ?
Bij wie heb je les of heb je geen les ?

Hier lang weekend, vanmiddag weer een lesje. Gisteren eventjes simpel gereden, tja dat verschil was erg groot met vorige week :+ Vriend ging naast me fietsen ook, kon Hope vast wennen aan fietsers :') Gaf er niks om, zolang het maar niet te krap werd, maar dat heeft ze met meerdere dingen

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 08:58

Dit was ook op zand Meya. Start momenteel alleen maar op zand. Kan verder alleen maar gras wedstrijden vinden helaas. Nu eind september wel Kollum opgegeven, dat is al indoor! Ik les bij P.ytrick A.dema :)

Ah, aan het oefenen voor buitenritje? Mooi dat ze er niet om gaf.

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 09:10

Rianne_ schreef:
Dit was ook op zand Meya. Start momenteel alleen maar op zand. Kan verder alleen maar gras wedstrijden vinden helaas. Nu eind september wel Kollum opgegeven, dat is al indoor! Ik les bij P.ytrick A.dema :)

Ah, aan het oefenen voor buitenritje? Mooi dat ze er niet om gaf.

Ja dat zei je laatst indd, dus vandaar zand gerichte wedstrijden..
Ah oké! Ken der niet qua lesgeven, maar is vast leuk!

Klopt, had ik gezien indd.

Jep. Wil het toch eens proberen op buitenrit met der..

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 09:23

Ja maar loopt allemaal wat op z'n eind. Die zand wedstrijden worden ook allemaal zo nat en zwaar nu vind ik! Ook beetje afhankelijk van het weer natuurlijk, maar zo aan het einde van het seizoen droogt alles zo langzaam -O-

Ja, heb heel veel aan haar lessen. Sinds ik bij haar les kan ik eindelijk zonder zweep rijden, haha.

Leuk, ben benieuwd! Mooi even proberen op rustig dagje. Wij kwamen laatst een tractor tegen, daar houd Marena niet zo van.. :=

annieeek_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 10:26

Ligt ook maar net aan de bodem die ze hebben natuurlijk. En aan de streek waarschijnlijk, onze bak is nog steeds iets te droog |(.

Buitenritjes zijn heerlijk, al gaan wij niet zo heel vaak. We gaan momenteel vaker met de menwagen op pad, lekker uitwaaien :D

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 11:19

Is ook zo hoor. De bak op stal is super, die is eigenlijk altijd goed te rijden :) Locatie waar ik dinsdag was, is gewoon heel slecht.. Erg jammer!

Is ook fijn!

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 12:08

Wij hebben geluk dat er hier bijna altijd wel goede zandbodems zijn bij de wedstrijdlocaties

Helaas was de instructeur gister ziek. Hij zou even op het paard stappen of hij kon voelen wat er weer speelt bij het paard. Deze houdt namelijk op beide zijde enorm vast

Gelukkig komt vandaag de vaste osteopaat toch op stal dus die mag even voelen of ze iets tegen komt

annieeek_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 12:55

Oh dat is wel super, kun je in ieder geval normaal trainen! Op concours kun je natuurlijk gewoon pech hebben. Gelukkig hebben wij de binnenbak van de vereniging op 500m afstand, maar rijd liever buiten met dit weer :o

Yom; Balen zeg Yom! Hopelijk vind de ostheopaat wat! Dan kun je daarna weer lekker verder oefenen!

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 13:20

Vervelend dat het paard zo vastzit Yom, zou 'm dan inderdaad even laten checken. Benieuwd of er iets uit komt!

Ah ideaal straks met het slechte weer Anniek!

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 16:07

Zo wij hebben onze les na 2 maanden ook weer gehad en van een nieuwe instructeur echt super fijne les geeft die man.

Voor de les:
Afbeelding

Tijdens de les:

Afbeelding

Wij willen de 30ste weer oo wedstrijd hopelijk halen we dan de laatste punten

Ook nog een topic gemaakt
[AR-ITP] Nieuwe stal is ook nieuwe instructeur

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 17:33

Tja, maar er komt weer mooi weer aan! Ik gok het er nog even op voor buiten..

Balen Yom, osteo nog wat gevonden?
Trysteffy goed bezig! Groot verschil nu een andere instructeur?

Hier ook les gehad. Man o man, wat kan ze súper fijn en op achter lopen. Maar pff, dan moet ik wel werken aan het perfectioneren.. Moet zo min mogelijk doen, precies zo.. en duidelijk, en wow.. wat een gevoel hadden we toen <3 Draf super lichtvoetig, keertwendingen doorgereden, travers, sb, stap-galop-stap... Maar moet continue bij de les blijven, anders heb ik letterlijk mijn handen vol, gaat ze ouwehoeren en gaat het met horten en stoten... :') Net een auto die afslaat haha

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 22:08

Osteo voelde wel dat haar rug/bekken (ergens daarzo :D ) vast zat en aandacht nodig had. Dus meteen afgesproken voor volgende week vrijdag en dan maar even een rustig longeerweekje oid