[HK]L2 debuut, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Orthos
Berichten: 380
Geregistreerd: 25-12-12

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 22:01

Hee, mag ik hier mee kletsen? :)
Vandaag mijn L2 debuut gemaakt met 193.5 en 191 en 2 eerste plaatsen.
Dat had ik echt nooit verwacht! Ook voor het eerst buiten en nog maar de tweede keer op verplaatsing.
Trots :D

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34835
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 08:05

Wow wat een punten voor de eerste keer!

HiFive5: ik herken die problemen wel in de L2 hoor. In de B en L1 nergens last van. In de L2 ineens een hele hoop wedstrijden op rij waar ik geen winst of krap aan winst rijd. Steeds door impulsverlies en net niet er door heen zijn. Ik heb de laatste wedstrijd mijn juf mee gehad, ik vond dat erg fijn werken. Ik weet nu waar het fout gaat en nog belangrijker, hoe we het op kunnen lossen.

Wij hebben groen licht om alles weer te doen en zijn weer volop aan het opbouwen. Ik hoop toch wel eind van de maand of begin juli weer ergens te kunnen starten.

HiFive5

Berichten: 1087
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 12:35

Orthos waar had je wedstrijd?
SusanH mijn instructrice heeft komende tijd jammer genoeg geen tijd om mee te gaan :n Wat was bij jou de gouden tip? Of waar moest jij aan werken?

Gisteren ging het echter veel beter :D heb er echt aan gereden alsof er mijn leven vanaf ging.
Naar mijn gevoel heb ik ze teveel gedreven en gepushd maar op die manier hoop ik ze er toch door te krijgen.
2e plaats met 185 en 183 :-)
Laatst bijgewerkt door HiFive5 op 04-06-18 12:39, in het totaal 1 keer bewerkt

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10494
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 12:37

Hier op 28 juni mn L2 debuut gepland.

2,5 maand later dan origineel maar we gaan er voor.

Hij loopt nu weer heel fijn dus hopelijk zet dat mooi door :)

We gaan naar Wezep

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 14:12

HiFive5 schreef:
Orthos waar had je wedstrijd?
SusanH mijn instructrice heeft komende tijd jammer genoeg geen tijd om mee te gaan :n Wat was bij jou de gouden tip? Of waar moest jij aan werken?

Gisteren ging het echter veel beter :D heb er echt aan gereden alsof er mijn leven vanaf ging.
Naar mijn gevoel heb ik ze teveel gedreven en gepushd maar op die manier hoop ik ze er toch door te krijgen.
2e plaats met 185 en 183 :-)


Ik heb dit ook gehad. Ik rij nu op concours met andere spoor dan thuis. Dit was de gouden tip voor ons.

Lena82

Berichten: 225
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Arnhem

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 14:23

Hi! Mag ik me ook melden? Heb de punten voor de L2, maar twijfel nog of we al over moeten gaan of niet.

Is het verschil met de L1 groot volgens jullie en zo ja wat zijn dan belangrijke punten om op te letten?

HiFive5

Berichten: 1087
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 15:19

Ik vond het verschil groot ja. Ondanks dat het verschil niet groot is in de oefeningen. Ze verlangen wel meer van je (dat ervaar ik toch zo)
Je dient nu wel achteruit te gaan en moet 10m wijken ipv 5m.

HiFive5

Berichten: 1087
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 15:20

Shelly21 schreef:
HiFive5 schreef:
Orthos waar had je wedstrijd?
SusanH mijn instructrice heeft komende tijd jammer genoeg geen tijd om mee te gaan :n Wat was bij jou de gouden tip? Of waar moest jij aan werken?

Gisteren ging het echter veel beter :D heb er echt aan gereden alsof er mijn leven vanaf ging.
Naar mijn gevoel heb ik ze teveel gedreven en gepushd maar op die manier hoop ik ze er toch door te krijgen.
2e plaats met 185 en 183 :-)


Ik heb dit ook gehad. Ik rij nu op concours met andere spoor dan thuis. Dit was de gouden tip voor ons.

Thuis heb ik niet eens een spoor nodig. Op wedstrijd altijd met. Misschien moet ik ook eens een andere type proberen :-)

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10494
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 15:32

Ik rijd standaard zonder sporen of zweep. Hij is wakker genoeg en scherp aan mn been is ie zo. Soms zelfs iets te omdat rechtuit dan in eens wel een hele opgave is in plaats van travers of renvers

Lena82

Berichten: 225
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 15:59

HiFive5 schreef:
Ik vond het verschil groot ja. Ondanks dat het verschil niet groot is in de oefeningen. Ze verlangen wel meer van je (dat ervaar ik toch zo)
Je dient nu wel achteruit te gaan en moet 10m wijken ipv 5m.


In welk opzicht wordt er meer verwacht?

Achterwaarts en wijken is (in de training iig) geen probleem.

Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 16:17

Lena82 schreef:
HiFive5 schreef:
Ik vond het verschil groot ja. Ondanks dat het verschil niet groot is in de oefeningen. Ze verlangen wel meer van je (dat ervaar ik toch zo)
Je dient nu wel achteruit te gaan en moet 10m wijken ipv 5m.


In welk opzicht wordt er meer verwacht?

Achterwaarts en wijken is (in de training iig) geen probleem.



De aanleuning, impuls en activiteit in stap draf galop.

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 16:52

Ik vond het zelf meevallen. Ik rijd de L2 proeven veel makkelijker door dan de L1 proeven.

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10494
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 16:55

Lena82 schreef:
Hi! Mag ik me ook melden? Heb de punten voor de L2, maar twijfel nog of we al over moeten gaan of niet.

Is het verschil met de L1 groot volgens jullie en zo ja wat zijn dan belangrijke punten om op te letten?


De afwerking van de oefeningen moet steeds preciezer...

Daarnaast moet je aanleuning 100% in orde zijn in de L2 storingen gaan steeds zwaarder wegen.

HiFive5

Berichten: 1087
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 17:29

wat ynskek zegt :-) Ze willen het paard ook al iets meer op de achterhand dan in de L1.

Flevolander

Berichten: 3862
Geregistreerd: 24-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 17:51

HiFive5 schreef:
wat ynskek zegt :-) Ze willen het paard ook al iets meer op de achterhand dan in de L1.



Vooral dat.. Ik had al een paar keer op mijn protocol gemeld staan dat die van mij meer op het achterbeen moet..

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34835
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 18:23

HiFive5 ons probleem is de impuls en activiteit en daaraan gekoppeld het niet los door het lijf zijn. Vooral op rechts houdt hij dan vast. Ook is de aanleuning niet altijd even constant met overgangen terug bijvoorbeeld. Ik moet hem dus meer activeren dan ik deed, en dmv stelling en buiging op de volte zorgen dat hij vooral rechts los wil laten. Lastig is dat ik toch wat spanning ervaar en er minder aan rij als thuis, en dat ons paard op wedstrijd nog wat meer moeite heeft om los te laten als thuis. Werkt niet echt handig die combinatie. Maar ik weet nu hoe ik hem wel zo fijn kan krijgen.

Ik vind idd dat ze in de L2 strenger letten op bepaalde dingen waar je in de L1 nog wel mee weg kan komen. Het moet allemaal netter en constanter.

MarianneW

Berichten: 707
Geregistreerd: 15-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 19:01

Leuk zoveel verschillende ervaringen! Ik vond zelf het verschil wel mee vallen, maar dat komt denk ik ook wel omdat ik verwacht had dat de overgang groot was.
Ik heb vorige week mijn L2 debuut gereden, met het warme weer. Dat vond ik nog veel lastiger! Ik had zelf nog niet helemaal het gevoel er klaar voor te zijn, het halthouden-achterwaarts zit er totaal nog niet in. Maar omdat ik zwanger ben, was het voorlopig ook mijn laatste wedstrijd dus toch maar L2 gestart :)

Uiteindelijk de eerste dag te kort los gereden en geen fijne eerste proef neergezet, niet fijn nagevelijk en daardoor niet fijn kunnen sturen, zoals we kunnen. Maar desondanks toch tweede met 180. Tweede proef ging zoveel fijner, toen had ik 195,5.
Het was ook de eerste keer dat ik twee dagen achter elkaar startte, op zondag reden we 197 en 207,5 punten bij elkaar :o het leukste was het punten verschil met nummer 2, die had 180 punten

Flevolander

Berichten: 3862
Geregistreerd: 24-11-01
Woonplaats: Utrecht

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 19:36

Zo dat is geen 7 wp in één weekend.. dat heb ik nog niet gered, ik heb nou 4 proeven L2 gereden en het hoogste was 190,5. Vrijdag weer op pad, hoop dat hij zijn beste beentje voor zet..

annika_s

Berichten: 2513
Geregistreerd: 10-12-06

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 19:43

Zo dat is nog eens een mooi debuut ! Gefeliciteerd !

Hier ook zondag weer op pad !

Orthos
Berichten: 380
Geregistreerd: 25-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 22:02

HiFive5 schreef:
Orthos waar had je wedstrijd?
SusanH mijn instructrice heeft komende tijd jammer genoeg geen tijd om mee te gaan :n Wat was bij jou de gouden tip? Of waar moest jij aan werken?

Gisteren ging het echter veel beter :D heb er echt aan gereden alsof er mijn leven vanaf ging.
Naar mijn gevoel heb ik ze teveel gedreven en gepushd maar op die manier hoop ik ze er toch door te krijgen.
2e plaats met 185 en 183 :-)


Ik had wedstrijd in Zeeuws-Vlaanderen, magrette. Tevens mijn eerste buitenwedstrijd ... :p

Super ook bij jou! Soms moet je inderdaad even door pushen om er net uit te halen wat er nog in zit.

Lena82

Berichten: 225
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Arnhem

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 22:13

Dank voor alle reacties! Ik kijk mijn komende lessen even hoe het gaat met proefjes oefenen en beslis dan of ik L2 start of doortrain tot na de zomer.. punt is dat we op een goeie dag een fijne aanleuning hebben en keurige proefjes kunnen rijden, maar op een mindere dag gaat t echt niet. Is dus nog niet erg constant allemaal..

HiFive5

Berichten: 1087
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 07:24

Orthos schreef:
HiFive5 schreef:
Orthos waar had je wedstrijd?
SusanH mijn instructrice heeft komende tijd jammer genoeg geen tijd om mee te gaan :n Wat was bij jou de gouden tip? Of waar moest jij aan werken?

Gisteren ging het echter veel beter :D heb er echt aan gereden alsof er mijn leven vanaf ging.
Naar mijn gevoel heb ik ze teveel gedreven en gepushd maar op die manier hoop ik ze er toch door te krijgen.
2e plaats met 185 en 183 :-)


Ik had wedstrijd in Zeeuws-Vlaanderen, magrette. Tevens mijn eerste buitenwedstrijd ... :p

Super ook bij jou! Soms moet je inderdaad even door pushen om er net uit te halen wat er nog in zit.

Ik dacht het :D ik reed achter jou, met die bonte! Gefiliciteerd, echt mooie punten voor de eerste keer buiten :j

HiFive5

Berichten: 1087
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 07:24

SusanH schreef:
HiFive5 ons probleem is de impuls en activiteit en daaraan gekoppeld het niet los door het lijf zijn. Vooral op rechts houdt hij dan vast. Ook is de aanleuning niet altijd even constant met overgangen terug bijvoorbeeld. Ik moet hem dus meer activeren dan ik deed, en dmv stelling en buiging op de volte zorgen dat hij vooral rechts los wil laten. Lastig is dat ik toch wat spanning ervaar en er minder aan rij als thuis, en dat ons paard op wedstrijd nog wat meer moeite heeft om los te laten als thuis. Werkt niet echt handig die combinatie. Maar ik weet nu hoe ik hem wel zo fijn kan krijgen.

Ik vind idd dat ze in de L2 strenger letten op bepaalde dingen waar je in de L1 nog wel mee weg kan komen. Het moet allemaal netter en constanter.

Bij mij net hetzelfde, ook rechts vast houden en thuis is valt dat allemaal op te lossen, maar op wedstrijd, tja :') Ik houd het maar op kilometers maken en ervaring opdoen :Y)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34835
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 07:41

Wat ik wel fijn vond was dat de juf zag dat hij op wedstrijd dus echt anders is als thuis. En dat dit dus niet allemaal helemaal aan mij ligt. Hij is gewoon echt niet makkelijk te rijden. Dus dan ben ik extra trots als het toch een keer lukt om fijn te rijden. Nu hopen dat die momenten steeds vaker komen, en dat dit steeds constanter wordt.

aaidaa

Berichten: 611
Geregistreerd: 14-06-09
Woonplaats: Veenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 10:45

Ik las al even stiekem mee, maar meld me nu toch ook maar :)
Eigenlijk had ik nooit gedacht zo ver te komen, maar mijn lieve merrie en ik zijn nu toch ook L2 :)
De eerste twee keren ging het wel oke voor mijn gevoel, maar steeds nét geen winstpunt (die 179 is toch altijd zo jammer...) Gelukkig had een oud stalgenootje mijn 2e keer L2 gefilmd en ik kon wel beamen wat ik hierboven lees, het moet gewoon net iets netter en constanter dan in de L1.
Na wat tips gevraagd te hebben aan mijn instructrice ben ik laatst weer gestart en nu wel 2 winstpunten erbij, waarvan één bij een jury waar ik in de L1 echt elke keer 175 punten had (of het voor mijn gevoel nu goed ging of niet := ), dus die 182,5 bij haar voelde nog meer als een overwinning dan de 190 bij de tweede jury *\o/*