[HK]M2 debuut: wie nog meer??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Myour

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 16:50

Dat leg ik toch uit? Ík vind het binnenkomen en groeten erbij horen, dat is gewoon persoonlijk. Dus mocht t eruit moeten omdat het hh al 2/3x beoordeeld wordt gedurende de proef, dan zou dat een alternatief kunnen zijn. Maar goed ik slaap er anderzijds geen minuut minder om hoor.

smurvaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 17:59

Wow mooie punten! Gefeliciteerd!

Ik vind het er ook bij horen, even groeten naar de jury. Maar ja, kunnen vinden wat we willen, ze doen toch wat ze zelf willen :+

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 19:36

Bedankt!

Het halsstrekken vind ik zelf erg fijn. Even een stukje ontspanning. Tommie kan erg heet worden in de proef.

Het halthouden en groeten vind ik er eigenlijk bijhoren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 20:23

Het even groeten naar de jury is 9 van de 10 keer een verplicht nummertje. De meeste kijken me niet eens aan... Ik denk een goede keuze.

Ik hoop ook dat ze snel eens aan 'hoofdstel'nummers gaan beginnen.

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 20:53

Ik kijk de jury altijd recht aan met groeten en zie ze bijna altijd netjes terug groeten zoals het hoort :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 20:57

Zoals het hoort. Ik kijk alle deelnemers aan. Bijzonder veel deelnemers kijken je niet aan.

Och we zijn er weer zo aan gewend. Over paar maanden zullen de proeven bekend zijn

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 21:38

Sascha prima toch om de selecties nog M1 te rijden! wanneer heb je ze?

Mooie resultaten Myour! gefeliciteerd

Net wat Vonneke zegt, we zijn er zo aan gewend. Als we de proeven 2 maanden oid gereden hebben weten we al niet meer anders.

Don gaat weer een heel stuk fijner de afgelopen dagen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 21:46

Wat fijn Melissa!!!!
Wij zijn er sowieso zo aan gewend, wij zijn traag hihi

Ik morgen weer lessen bij mijn favo juf! Ze is naar Borculo verhuisd in januari en komt nog een paar keer per maand naar het zuiden. Ze is zo fijn en ziet het zo goed. Int. jury t/m middentour en zelf heel fijn kunnen rijden.
Les bij haar nog ongeveer 1x pm. Nu helaas alweer sinds begin augustus niet meer gelest bij haar!

[naam] 3 dagen vrij geweest. Vandaag gerent aan de longe wiewwwww

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 21:49

Vonneke mag ik weten wie je juf is?Ben wel benieuwd. Borculo is de plaats wat naast het dorp ligt waar ik woon. (mag ook pb)
Wel superfijn dat ze af en toe nog naar het zuiden komt om lessen te geven!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 21:50

Doe het even per pb. Zij is zo fijn!!

smurvaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 22:27

Beter dat ze weer fijn gaat!

Wilde vandaag weer gaan rijden, maar hij heeft denk ik zn been gestoten ofzo, beetje dik aan de voorkant, precies waar je beschermers zitten.
Beetje of je zelf je scheenbeen gestoten hebt. Maar gelukkig niet kreupel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 22:31

Dat kan natuurlijk heel goed Smurvaas! Hopelijk is het snel beter.

Laura01234

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 13:22

ooh dat klinkt niet zo fijn smurvaas :( hopelijk is het morgen alweer wat beter!!

ik vind het jammer voor de stijl van een dressuurproef dat het groeten eruit is, de achterliggende gedachte snap ik wel (alleen niet het deel dat men van mening is dat het teveel spanning oplevert aan het begin van de proef, elk paard moet dat toch kunnen in de M/Z)

ik ben ook heel blij met mijn instructrice! :) heb nu ook al 3 weken geen les gehad omdat ze op vakantie is, volgende week weer, ik merk dat ik het wel mis! heb zoveel dingen die ik wil vragen tijdens het rijden haha
heb er zin in

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 21:55

Smurvaas hopen dat het been gauw weer dun is!

Laura een klik met instructeur/instructrice is ook wel heel belangrijk denk ik.
Ik les nu denk ik zo'n 2,5 jaar bij mijn huidige instructrice, elke les is weer super leerzaam.

Don ging erg fijn vandaag in de les, nog 2x een rare uitspatting maar verder heerlijk te rijden.

smurvaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 22:38

Ja gaat weer goed gelukkig. Vandaag weer gereden na een week. Hij ging weer heel fijn, zijn met appuyementen bezig.

Ik heb al heel lang les van dezelfde instructrice, gaat echt heel goed. Hebben echt een klik. Het grappige is, ze is eigenlijk meer van t springen maar toch gaat t heel goed :D

Gelukkige gaat ze weer fijn. Wanneer ga je weer starten?

5050Sacha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 14:45

@Melissa: Selecties zijn pas november en december. Dus heb nog even. Fijn dat het weer wat beter gaat!

@Smurvaas: Gelukkig niets ernstigs.

Altijd fijn een goede instructeur te hebben. Ik heb heel lang geleden ook gelest bij mijn huidige instructeur. Toen een paar jaar beetje gezworven, maar niet echt de juiste klik gevonden (ik ben ook wel een beetje eigenwijs). Nu weer terug bij hem en helemaal gelukkig. Het is belangrijk een goede klik (met z’n drieën!) te hebben. Heb ervaren dat het ook nog wel eens kan uitmaken op welk paard je zit.

Ik ben weer heerlijk bezig met Fifty. Travers en appuyeren neem ik langzaam mee in de trainingen en lijkt hij te gaan snappen (nu zo'n 3-4 keer gedaan). Keertwendingen zijn nog wat groot, maar pakt hij goed op. Hij blijft iig mooi doorstappen. Stap galop is geen probleem. In de galop kan ik hem nog net niet voldoende sluiten om een mooie overgang naar stap te maken. Vaak zit er nog een drafpasje tussen.

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 19:49

Smurvaas ik start 25 oktober weer.

Sacha lekker aan het trainen voor de M2.

Vandaag in de wei gereden. Ze waren met een mega kraan de sloten langs de bak aan het schoonmaken. Leek me niet zo heel verstandig om daar te gaan rijden. Liep er lekker overheen.

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 17:33

Balen smurvaas hopelijk snel weer beter! En lees even verder dat je weer hebt kunnen rijden na een week, hartstikke fijn!

vonneke weer bij d'r favoriete instructrice gelest.

Melissa met een kraan langs de bak is idd niet zo fijn haha.

Sacha lekker bezig met trainen voor het M/Z.

Ik pak zo nu en dan ook wel eens Z oefeningen mee, maar aangezien de knopjes er al op zitten is vaak ook niet nodig. Vandaag in de les hebben we wat eenvoudige wisseltjes gereden en dat deed ie heel fijn. Ook gewerkt aan strakker wegrijden in de middengalop en het terugnemen, lb in de travers. Echt genoten in de les <3 <3 Buiten de les om pak ik ook wel eens appuyementen mee draf/galop en spelenderwijs wel eens vliegende wissels, wil graag de controle houden met contra dus eigenlijk doe ik dan expres een wisseltje en daarna contra om 'm te laten wachten. Heeft iig wel nut want hij wordt nu veel stabieler in z'n contra, moet 'm dan toch stuk bewuster daarin rijden. Indoor gaan we de kampioenschappen lekker in het M2 doen en daarna hopelijk mijn ultieme pennydroom in vervulling laten gaan :P

Laura01234

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 19:32

wat lekker dat je les goed ging Myour!!

ik heb vandaag ook weer wat proefgericht geoefend omdat ik vrijdag mn debuut heb :D

had eerder al proef 21 (met sb) uit mn hoofd geleerd dus vooral die geoefend maar begon vandaag toch ook maar met proef 22, en ineens heb ik een heel stuk minder vertrouwen in vrijdag :oo

hij werd zooo heet van al dat galop-stap en stap-galop achter elkaar, losse overgangen zijn altijd wel te doen maar galop-stap en dan scherp afwenden en een keertwending gaat echt helemaal de mist in :P ben blij als ie überhaupt stapt en niet dribbelt.... een stukje extra controle weer waar nog flink wat winst te behalen valt maar we zien wel hoe het gaat vrijdag :P proef 21 gaat in ieder geval redelijk dus vestig ik daar mn hoop maar op haha maar proef 22 is echt een stuk lastiger!! vinden jullie dat ook?

en dan die rare lijn met middenstap...
F afwenden, dan keertwending naar links, en dan F-E-H middenstap, je maakt dus een wending van 45 graden bij F... hoe rijden jullie deze? heb er vandaag dus wat mee geoefend en het lukte het beste als ik nog een soort van kwart keertwending reed bij F :P of is het de bedoeling dat het een vloeiende bocht wordt... maar dan kom ik nooit uit?

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 20:16

Laura01234 schreef:
en dan die rare lijn met middenstap...
F afwenden, dan keertwending naar links, en dan F-E-H middenstap, je maakt dus een wending van 45 graden bij F... hoe rijden jullie deze? heb er vandaag dus wat mee geoefend en het lukte het beste als ik nog een soort van kwart keertwending reed bij F :P of is het de bedoeling dat het een vloeiende bocht wordt... maar dan kom ik nooit uit?

Die lijn valt nog wel mee, de lijn in proef 19 of 20 is veel gekker, daar moet je na de kw tussen D en F meteen uitgestrekte stap op de lijn D-K-B-M, dus in uitgestrekte stap een haakse bocht bij K maken. In de proef die jij aanhaalt is het tenminste pas vanaf F uitgestrekte stap. Ik probeer die bocht wel scherper als normaal te maken maar je ontkomt er volgens mij niet aan om er toch een klein bochtje van te maken, paard kan moeilijk haaks draaien lijkt mij.

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 20:19

Na al mijn concoursen die niet doorgingen zou ik a.s. zaterdag eindelijk weer concours hebben. Sta ik verdorie niet op de startlijst. Blijkt mijn email helemaal aangekomen te zijn. Pfff, lijkt wel alsof er vloek rust op mijn M2 concoursen op het moment. Nou ja, de organisatie baalde er ook van en ik sta nu bovenaan de wachtlijst, dus hopen dat er nog iemand afmeld.
Zo niet, dan train ik lekker verder en heb ik pas 8 nov mijn volgende concours (waar ik wel een bevestiging van heb gekregen dus dat gaat zowiezo door).

Laura01234

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 22:00

ooh wat een pech zeg caro!! dat is wel heel erg balen... meestal is het wel zo dat er nog iemand afmeld toch :D laten we het hopen! zijn er geen andere concoursen tussendoor? of op dezelfde datum?

hier is er echt een overschot voor concoursen, soms zelfs zo erg dat verenigingen gaan adverteren voor extra inschrijvingen :=

en je rijdt dus wel echt een bochtje in die wending, ik heb vandaag verschillende varianten uitgeprobeerd, een dus met een gewoon bochtje alleen dan draai ik dus bijna een paardlengte na de letter F, wat ook raar is, en een bijna haakse bocht - dus een kwart keertwending - toen kwam ik wel precies uit maar dacht wel van weet niet of dit de bedoeling is :P

morgen heb ik eindelijk weer les na de vakantie van mijn instructrice dus kan ik al mijn vraagtekens op haar afvuren haha ~~}>

heb hiervoor maar 1 wedstrijd M2 gereden in 2011 (die heel erg slecht ging door weinig voorbereiding) bij de pony's, en toen waren de proeven nog anders, dus dit is voor het eerst weer een hele nieuwe klasse waar ik nog niet mee kan lezen en schrijven, wel weer een leuke uitdaging

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 09:30

Laura01234 schreef:
ooh wat een pech zeg caro!! dat is wel heel erg balen... meestal is het wel zo dat er nog iemand afmeld toch :D laten we het hopen! zijn er geen andere concoursen tussendoor? of op dezelfde datum?

Ik werk ook af en toe weekenden dus ik kan niet elk weekend. Afgelopen weekend verjaardagen, 17/10 heb ik een etentje en aangezien de M2 steeds in de avond is tijdens de meeste indoors lukt dat dus niet, 18/10 ga ik aan de Autumn Desert Trail meedoen, ook heeeeeel leuk! En dan 2 weekenden werken en dan is het 7/8 nov. Helaas had mijn werkgever bedacht dat er op 7/11 een verplichte bijscholing gaat plaatsvinden, anders had ik 7 en 8 aan de koudbloedenwedstrijd mee gedaan, nu dus alleen 8.
Ik hoop idd dat er nog wat afmeld voor deze zaterdag, we zullen en zo niet dan is het jammer.

Laura01234

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 13:37

en zijn er geen wedstrijden doordeweeks? hier is best vaak vrijdagavond wedstrijd, ideaal voor mij want werk ook altijd in de weekenden :)

wat leuk dat je ook een trail mee doet! wat houd deze precies in?

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 14:05

Jawel, er zijn wel concoursen doordeweeks maar mijn man is mijn groom en voorlezer en ik weet nooit wanneer/hoe laat hij thuis is van zijn werk. Dan moet ik iemand anders regelen om mee te gaan en dan gaat alles anders als normaal en dat geeft bij mij veel spanning. Dat werkt dus niet bij mij :oo

De desert trail is 1x in het jaar, dan mogen er paarden in de Kale Duinen in het Drents Friese Wold komen. Normaal mogen daar geen paarden komen. Maar de paardenhoeven woelen de grond om en dat komt de vegetatie ten goede dus laten ze 1x per jaar georganiseerd paarden toe. Dit jaar is dat op 2 dagen, 17 en 18 okt. Op 18 okt doen er iig al 300 deelnemers mee. Er komt nog een startlijst en er wordt in groepjes van 4 vertrokken om de 10 minuten (geloof ik). Dat wordt dus crossen door de hei en mul zand ;-)