[HK]M1 debuut; wie nog meer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 21:25

Ik heb een boekje waar ik iedere week in bij houd wat ik gedaan heb. Geen details overigens. Plan ik meestal 1 of 2 weken vooraf.

Voorbeeld:

Week 30
Ma: osteo
Di: vrij
Wo: vrij
Do: longe
Vr: longe
Za: zadelmaker / rijden
Zo: vrij

Week 31
Ma: rijden
Di: les
Wo: vrij
Do: wedstrijd
Vr: longe
Za: rijden
Zo: vrij/bos

En dat iedere week. Heb al veel pagina's vol hihi.

Michelle77

Re: M1 debuut; wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 21:30

haha

Wel handig!

Ik rijd meestal 2 of 3, heel soms 4 dagen achtereen. Dan altijd een vrije dag. Uitrij mogelijkheden hebben we hier niet veel, dus dat is altijd een beetje jammer. Ik plan het meestal alleen zo vooruit in de week voor wedstrijd. En dan nu al langer.

Ben van 17 tm 24 aug op vakantie. Mocht ik me plaatsen voor het NK dan is die week al gepland qua beweging. Kennisje doet hem paar dagen longeren, en mijn instr rijdt hem dan 2x net voordat ik terug ben. Dan blijft hij in conditie en lekker los, zodat ik als ik terug ben gelijk verder kan trainen. Niet dat ik een week aan het stoeien ben om hem weer los en in conditie te krijgen :D

Tsplendid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 21:35

Ik heb dat altijd in me telefoon staan :') vooral planning wat betreft concoursen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 21:36

Concouren staan idd ook in mijn agenda.

Hier kun je prachtig buiten rijden. Super groot natuurgebied.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 21:41

Heb het nu ook in mijn telefoon gezet, mijn digitale agenda.

Aangezien ik zo ongeveer alles vergeet, moet ik het wel noteren _O-

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 22:24

Ik heb een white board aan de binnenkant van m'n kast met 2 weken planning. Kan het anders ook niet meer bijhouden met 3/4 paarden.

lianne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 11:52

LoveMickey schreef:

Wat leuk dat je een ponykamp hebt begeleid. Gefeliciteerd met je reservekampioenschap, Jammer dat je niet door mag.

vonneke schreef:

Fijn dat je zadel goed bevalt, ik vind hem erg mooi. En eindelijk loopt je paard weer fijn.

Tsplendid schreef:

Wat jammer dat je niet kon starten vanwege het bekappen. Gefeliciteerd met je punten in het M2 met Ufo.

Michelle77 schreef:

Als je een beter bent als de rest en veel wint is er altijd afgunst. Gewoon boven staan. Je weet van jezelf dat je heel hard traint en je best doet. Dat mag je ook best goede resultaten halen.

Caro_MarjaH schreef:

wat jammer dat je concours niet fijn ging, vooral nu het juist in de training zo goed gaat.

melissa_93 schreef:

gefeliciteerd met je winstpunten

liesen7 schreef:

gefeliciteerd met je punt, balen dat de fanfare je proef verknalde. Dan kun je ook geen kant meer op en is afgroeten de beste optie.

TeeGee schreef:

Een paard als 4 jarige al verreden.. hoe kan dat?
Gefeliciteerd met je punt, jammer dat een beetje meer druk uitoefenen nog niet helemaal goed uitpakte.

Michelle77 schreef:

Fijn dat je les goed ging, mooie planning heb je ook voor de kampioenschappen. Komt vast helemaal goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 12:20

Jij hebt mooie quotes gemaakt hihi.

Gelest. En zo fijn!!! Super fijn paard wat gewoon verder gaat waar we paar weken geleden gebleven zijn.

lianne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 12:28

Haha, ja anders krijg je een heel lang bericht en dat leest niet fijn.
En nu heb ik volgens mij op iedereen gereageerd. ;)

Ik ben er ook een paar weken uit geweest, maar dan ben ik wel een aantal dagen nodig om weer op niveau te komen waar we waren gebleven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 12:37

Ik zaterdag even gereden ivm nieuw zadel

Gisteren een half uurtje en toen ging hij eigenlijk al fijn. Vandaag weer top.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 12:38

Haha wat leuk gedaan Lianne!

Ja knap he om een vierjarige alleen maar de andere kant op te laten lopen. Kon nog geen volte rijden of de bak dicht doen want we gingen zo weer naar stal.

En Vonneke lekker gelest, doe jij een half uur of een uur?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 12:43

Een uur. Vandaag samen met vriendin en volgende week alleen.

Vind half uur zo kort.

Maar als school weer begint ga ik naar een keer in de veertien dagen een uur met vriendin en sporadisch een uur alleen.

Heb het afgelopen jaar veel gedaan maar ik geloof niet dat mijn rooster zo positief uitvalt dat ik weer een dag vrij ben hihi

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 13:13

ik les altijd een half uur, maar komt er met het stappen tussendoor meestal op uit dat ik er stuk langer op zit. :D En volgens mij rijden we 9 vd 10 keer meer een 45 min effectief les dan 30. Weet het eigenlijk niet, kijk nooit op mijn klok haha

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 13:15

Fijn dat het nu zo goed gaat Vonneke. Het zadel bevalt dus wel goed?

Ik had gisteravond ook weer mijn reguliere 1x per 2 weken les. Ging super, maar ze moet nog erg wennen aan de hogere instelling aan de voorkant. Volgens de subtopjury waar ik 2 weken geleden les van had en a.s. donderdag weer, moest ik toch maar wel sporen gaan dragen omdat ze daar in de zijgangen beter op reageert. Gister tijdens de les samen besloten om ze weer af te doen en paard liep meteen weer een stuk beter. Nu besloten om gewoon zonder sporen te trainen en de wedstrijden te rijden en dan maar even zien hoe het met de zijgangen gaat.
Donderdag heb ik weer les van de subtopjury, dan gaan de sporen dus wel even om........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 13:38

Ik les bij een middentour amazone en jurulid.

Super fijn.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 13:44

Ik rijd altijd met spoortjes eigenlijk. Misschien bij je les donderdag even aangeven en misschien als je ze omdoet ziet zij het verschil ook. Of heeft ze een tip erover :D

Klinkt goed Vonneke!

Net wel redelijk fijn gereden, gisteren iets fijner. Maar kon er lekker aan rijden, dus komt goed. Morgen dagje vrij voor hem :D

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 13:44

vonneke schreef:
Ik les bij een middentour amazone en jurulid.

Super fijn.

Ik ook, 1x per 2 wkn les van een orun 4 instructrice die zelf lichte tour rijdt, jury is én niet onbelangrijk ook weet hoe friezen gereden moeten worden. En af en toe pik ik her en der wat clinics mee, liefst van iemand die bekend is met friezen. De gewone lessen heb ik altijd privé, een uur.

lianne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 19:52

Ik heb wanneer het uitkomt privéles met een clubgenoot. Elke vrijdag heb ik verenigingsles, de ene week dressuur de andere week springen. Maar vaak als er springles is, kan ik ook wel in de dressuurles.

Vanmiddag had ik concours. (gisteren opgegeven ;) ) en kon met 3 winstpunten naar huis :)
Ik had 187 en 197 punten, ben er blij mee.
Met het losrijden stond hij al fijn aan de hulpen, toen ik opstapte had ik het gevoel dat ik niet eens meer los hoefde te rijden.
Halverwege de tweede proef was de energie op, logisch met deze hitte, maar toch nog goed weten op te lossen.
Ik ben blij *\o/*

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 19:53

goed zo!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 19:53

Goed bezig Lianne!! Had je nog prijs?

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 20:06

Gaat goed Lianne *\o/*

lianne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 20:11

Dat weet ik niet, er word daar gereden op voorkeurstijd.
Dat houdt in dat alle combinaties van B t/m M2 door elkaar rijden, aan het eind wordt er per klasse een klassement opgemaakt waarop je kunt zien of je prijs hebt.
Daarop heb ik niet gewacht, dat duurt mij te lang. Mijn vriend rijdt er straks nog langs om te kijken of ik nog prijs had.
(vanavond wordt Z1 en Z2 verreden)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 20:13

Wat raar dat ze dat zo doen. Hoe maken ze het prijzenstelsel op? Gewoon per klasse?

lianne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 20:31

Voorbeeld volgorde:
1. combinatie B
2. combinatie M2
3. combinatie L1
4. combinatie L1
5. combinatie M1
6 combinatie L2
enz.

aan het einde maken ze een klassement op per klasse en dan weet je of je prijs hebt.
De prijs kun je dan bij het secretariaat ophalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 20:33

Ok. Pfffff dat een jury dat wil...

Steeds enorm wisselen in graad van africhting.