[HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 11:28

Manen lijken op die van Sjol nu...

En Sjol in slank modus 2009 toen nog sport pony.
Afbeelding

Sjol vorig weekeinde (die van haar dracht waren helemaal hilarisch)
Afbeelding
foto van FB van stal de ronde, fotograaf staat eronder op.

ivorysgirl1

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 16:51

nou combinatie nummer is binnen , startpas komt over ongeveer 2 weken binnen, dus wij kunnen beginnen, mijn vraag is mag je met dressuur een bontje achter de oren hebben voor het hoofdstel?

test178

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 17:02

Ooit wel over nagedacht, toch besloten om het niet te doen..

Lisan_Vicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 17:16

Zo het spits is eraf vandaag voor het eerst gestart en meteen m1 gestart net buiten de prijzen met 180 en 182 punten zal na de carnaval filmpje plaatsen

Pepper2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 17:23

ivorysgirl1: Er staat niks over in het reglement.

Lisan_Vicky: Toch gefeliceert met je punten. De prijzen komen nog wel hoor ik wel. ;)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 17:37

Hmf, Sam heeft nu echt inmens last van zijn vacht nu de temperaturen sneller de hoogte in gaan dan hij kan verharen.. :\

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 17:37

Lisan_Vicky schreef:
Zo het spits is eraf vandaag voor het eerst gestart en meteen m1 gestart net buiten de prijzen met 180 en 182 punten zal na de carnaval filmpje plaatsen

Ik ken niks van het nederlandse systeem maar het lijken me ook geen hele slechte punten of wel?

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 18:05

Ayasha schreef:
Lisan_Vicky schreef:

Ik ken niks van het nederlandse systeem maar het lijken me ook geen hele slechte punten of wel?

180 is 60%, dus precies winst

Wat een leuke foto's Sjol!
Ik heb vandaag weer voor 't eerst sinds een week op smurfje kunnen rijden, had mijn rug geblesseerd. Ze was het er in 't begin niet helemaal mee eens, maar op het eind liep ze heerlijk.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 18:33

ivorysgirl1 schreef:
nou combinatie nummer is binnen , startpas komt over ongeveer 2 weken binnen, dus wij kunnen beginnen, mijn vraag is mag je met dressuur een bontje achter de oren hebben voor het hoofdstel?

Dat wisselt wie van de KNHS je aan de telefoon krijgt, de een zegt van wel en de ander van niet.
Ook word je regelmatig voor de proef naar de jury geroepen om te vragen waarom je dat bontje hebt wat heel storend werkt voor je concentratie. Als het dus niet echt heel erg nodig is zou ik hem aflaten.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 18:34

Lisan_Vicky schreef:

proficiat

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 18:34

Ayasha schreef:
Hmf, Sam heeft nu echt inmens last van zijn vacht nu de temperaturen sneller de hoogte in gaan dan hij kan verharen.. :\

Nou! Ik had na het borstelen nagenoeg een tweede paard op de poetsplaats liggen :=

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 19:02

Pret verhaard al goed maar Sam nog niet. :n

ivorysgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 19:37

Urielle , bedankt voor de tip, zal even kijken of ik het hoofdstel anders kan maken is een rondgenaaid hoofdstel met een andere neusriem, eraan...

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 19:55

Ayasha schreef:
Pret verhaard al goed maar Sam nog niet. :n

Och, ik hoorde net het weerbericht dat ze morgen sneeuw/smeltende sneeuw geven in België afhankelijk van de regio waar je woont 8)7
Dus dan is dat vachtje ineens weer welkom :):)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 19:56

ivorysgirl1 schreef:
Urielle , bedankt voor de tip, zal even kijken of ik het hoofdstel anders kan maken is een rondgenaaid hoofdstel met een andere neusriem, eraan...

Graag gedaan. Een van mijn paarden loopt zich door achter de oren dus die loopt met een bontje maar heb het eigenlijk na drie wedstrijden al wel weer gehad met het commentaar :7

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 19:57

Ja maar dat vachtje is van erg slechte kwaliteit (daarom ook dat ie alsnog onder een deken moet vermoed ik) en zijn dek schuurt. Dus nu heeftie twee kale plekken onder de boord van zijn dek achter het zadel (maar ruim cm van waar mijn kussens eindigen dus het is echt van het dek, het boordje komt er precies op).

hoezo commentaar urielle?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 20:11

Dat je dan steeds moet verantwoorden bij de jury waarom dat bontje er zit. Ik wil gewoon lekker geconcentreerd mijn proef in en niet eerst moeten uitleggen dat een bontje bij mijn paard ECHT het meest paardvriendelijke is en dat ik het niet doe omdat ik het mooi vind.

Pepper2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 20:14

Dat is wel raar dat je dat bij de jury elke keer moet aangeven. Er staat niks over in het reglement. dat lijkt me vreselijk irritant dat de jury er steeds over zeurt

ivorysgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 20:18

en omdat te voorkomen start ik wel gewoon zonder, in mijn trainingen rij ik ook gewoon met een bontje , maar nu zal ik kijken of ik eventueel wat kan veranderen..

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 21:02

Pepper2010 schreef:
Dat is wel raar dat je dat bij de jury elke keer moet aangeven. Er staat niks over in het reglement. dat lijkt me vreselijk irritant dat de jury er steeds over zeurt

Nou er zit een artikel in iets over geen bontjes of andere dingen aan het hoofdstel die het orientatievermogen van het paard beïnvloeden. Met Wrangler heb ik toen eens bij de KNHS geïnformeerd want die had ook zo'n gevoelig kopje maar er mocht op geen enkele plaats aan het hoofdstel een bontje of viltje of ander lapje. Alleen eventueel rond de singel. Dus met veel ellende en moeite en zalfjes uiteindelijk zo ver dat hij alleen een hoofdstel verdroeg zonder bontje. Later was er op Bokt iemand en die mocht het wel van de KNHS >;) grrrr

Dus ik denk dat de jury's daaraan refereren en dat het maar ligt aan wanneer iemand de jurycursus heeft gehad. Maar goed, daar heb je natuurlijk geen boodschap aan als je bijna de ring weer wordt uitgezet vanwege dat bontje. |o

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 21:55

Lisan_Vicky schreef:

Netjes toch! 2 wp's.

Bontje achter oren weet ik niet.
Om baktstukken mag volgens mij zeker niet, want dan kan je het als soort oogkleppen gebruiken.
Om neusriem mag volgens mij weer wel. (ik heb in ieder geval tijd zo gereden, want zijn vel ging steeds kapot, nooit commentaar op gehad).

Sneeuw?! argghhh!!! Neeeeeee, niet hier laat maar daar!

Ayasha, als Sam 1 x begint zal het wel snel gaan.
Hier laat mijn fjord een regen aan haartjes achter als het waait, niet tegen te poetsen..

Mooney, lekker dat je weer kan rijden.

Jipppieeee, vanaf vandaag mag ik ook vaardigheid starten! Nieuwe kar gekocht en die voldoet aan de KNHS regels (mijn oude ook.. tot ze die per 1 jan 2013 gewijzigd hadden, stel knuppels).

Plaatjes van het testritje voor aankoop.
Toobs was nog nooit in het bos geweest voor de wagen, dit was vals plat dus zal hem wel tegen gevallen zijn.

Afbeelding

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 22:18

Knappe toobs voor zijn nieuwe wagen!

Mooie punten in het m1, voor de eerste keer,

hier verhaard ook alles al, poets me de rambam......

Geen idee hoe het zit met bontjes, heb ik gelukkig nog nooit hoeven gebruiken bij mij paarden, wel af en toe bij de manegepaarden of pony's maar die gingen toch niet op concour.

Ik heb vanmorgen mijn bijzettafeltje weer gereden en oh wat loopt ze al weer fijn, na 3 dagen hobbelen, moet echt opletten dat ik niet te lang wil doorrijden.

enne sneeuw, laat dat maar mooi ergens anders vallen, ik geniet van dit vroege voorjaars weer!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 22:34

Natte sneeuw in de hoogste punten van de Ardennen. Dan ziet Limburg hoogstens wat hagel. En dan nog, smeltende sneeuw of regen maakt ook weinig uit. Liggen blijven doet het toch niet met deze temperaturen

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 22:38

Van mij mag het een paar dagen blijven als vandaag! Mijn bak is nu min of meer droog, met nog wat plassen erin dus als het nu even droog wil blijven kan dat herstellen en ik mooi weer eens gaan trainen.

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 22:43

Onze bakken waren droog afgelopen week, maar gister een hoosbui gehad, dus nu staat alles weer onder water....