[HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dayanara

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 02:29

Balen van jullie wedstrijdjes dames.
En wauw wat een mooie laklaarzen!

Ik heb dinsdag privé les, woensdag heeft ie vrij donderdag clubles en vrijdagavond wedstrijd. De allerlaatste keer in de B.

Starten jullie trouwens flexibel? Of hebben jullie dat gedaan?

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 08:59

Succes dayaneara maar met nog 2x les komende week komt het vast wel goed!
Ik ben van de B overgegaan naar de L1.. heb wel getwijfeld om te begonnen met 1x L1 en 1x B te starten maar toch gegaan voor gewoon L1.. ik vind vooral het gevoel dat je nog terug kunt erg fijn.. dat maakt de drempel minder hoog om het gewoon eens te wagen.. maar heb er nog geen gebruik van gemaakt omdat ik de eerste proeven in een nieuwe klasse gelijk een winstpunt reed. :)

Kimmutjuh89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 09:27

Ik ben eigenlijk nog niet flexibel gestart... Als ik het gevoel heb nog niet klaar te zijn voor de overgang, dan maak ik hem gewoon niet. Als ik over ga, dan ga ik over. Maar kan me wel voorstellen dat het een soort geruststelling is dat je nog een keer een lager niveau mag starten of een hoger niveau kunt uitproberen.
Ik hoop nog 2 wedstrijden te hoeven rijden in de L1 en dan de overstap naar de L2 te kunnen maken. De overstap van de L2 naar de M1 is denk ik wel wat pittiger, dus kan zijn dat ik dan langer in de L2 blijf. Maar dat is niet erg, we wachten gewoon af hoe alles gaat :)

Theduchess

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 13:33

Ik heb gister weer 2 puntjes binnengehaald, een 2e plek met 187,5 en 184,5. Ik had de proef niet kunnen oefenen, omdat het in de vakanties de hele dag door erg druk is in de bak. Maarja wat wil je met een 20x40 binnenbak en 60 pensiongasten :( ik heb de onderdelen wel geofend, maar voelde me niet goed genoeg voorbereid. Losrijden ging niet lekker en ik was enorm gespannen. Maarja wat heb ik te klagen, ik heb toch nog 2 winstpunten gereden en ben nu dus L1+3 :D

Ik start de 21e weer, alleen dan buitenaf. Hopen dat de zenuwen me niet weer overnemen.Afbeelding
(Foto is van deze week, hier liep ze erg fijn. Maar door mijn gespannenheid was ze tijdens de proef erg t.d.h.)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 14:16

Ik ben gisteren weer gestart voor het eerst sinds lange tijd. Hij voelde met losrijden al niet fijn, tegen de hand, geen/weinig rem en over zijn tempo lopen. Lukte me niet om dit op te lossen. Bleek in de proeven ook wel, want ik had geen winstpunten. Jammer want de keren ervoor had ik hem zo fijn aan het lopen. Mijn man is daarna ook nog met hem gestart (wij rijden samen met hetzelfde paard, en heel af en toe starten we op dezelfde dag en wedstrijd) die reed wel 2 fijne proeven en had beide keren een winstpunt. Dat was helemaal balen :+ maar ja, hij is net wat handiger dan ik om het eruit te rijden, en heeft de laatste periode gelest terwijl dat voor mij even geleden was. Donderdag heb ik wel weer les weet ik gelijk waar ik verder aan moet werken.

Iedereen die winst heeft gereden, gefeliciteerd! En iedereen die geen winst heeft gereden, volgende keer beter.

OliLau

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 15:45

Mijn wedstrijd ging gister ook echt niet lekker. Heel erg veel spanning en hij sprong wissels in de galop. Dit gedrag had ik al tijden niet van hem gezien. Jammer, ene proef 170 en andere proef 180, dus toch nog winst mee haar huis.

Volgend weekend beter :)

CdeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 14:19

Zo ik zal me ook maar weer eens melden na alweer 3 maanden niet , ik had eigenlijk afgelopen zondag een Jonge paarden competitie maar daar heb ik me helaas voor moeten afmelden ivb met me werk , heb me wel ingeschreven voor concoursen dus binnenkort weer knallen met ze allebei! en daarbij ben ik nog gaan kijken voor een nieuwe 2 jarige erbij te kopen , een springer van Joop 111 , volgende week eens laten losspringen en dan hopelijk wordt die van mij <3

Gefeliciteerd met jullie behaalde resultaten!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 17:06

Ik heb zondag weer wedstrijd, maar deze week onverwacht een enorm drukke werkweek en daarnaast slecht weer voorspeld, dus ik ben een beetje bang dat er van actieve voorbereiding weinig terecht gaat komen...

Dayanara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 23:04

Ik ben ook bang dat het hier afgelast gaat worden vanwege het weer. Op de fb pagina van de vereniging staat dat we de pagina en startlijsten.nl goed in de gaten moeten houden.

Tsplendid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 14:57

Ik meld mij ook weer! Af en toe lees ik nog wel eens wat bij, leuke berichten komen er weer voorbij!

Voor de mensen die ons nog niet kennen, ik rijd samen met Gaga (5 jarige, dit jaar 6, merrie van Sandreo) in het L1. Eind zomer begonnen en 1 á 2 keer per maand zo'n beetje gestart. Gaga is een sensibel paard maar is goudeerlijk. Indoor seizoen waren we lekker begonnen eind oktober wat een 3e prijs opleverde, ze vond het reuze spannend maar liep aardig door. Begin november stond onze 2e keer indoor gepland, deze keer vond ze het zo spannend dat ik haar de baan gewoon simpel weg niet rond kon sturen, toen helaas af gegroet en even een dipje. Begin december toch weer gestart met het idee, dood of de gladiolen :') of terwijl teugels kort, hakjes laag en gas geven haha. Toen wel mooi 2 puntjes meegepakt. Vervolgens de week erop weer gestart, weer heel spannend en kwam niet in de buurt van de juryhokjes maar uiteindelijk wel rond gekomen en 3 winstpunten en een 5e prijs mee naar huis mogen nemen, vraag me niet hoe :P.. En toen was het jaar 2016 alweer om! Afgelopen maandag een nieuwe frisse start met nieuwe voornemens gemaakt tijdens de kringkampioenschappen. En man man man wat ging ze fijn! De allereerste keer dat ze enigszins ontspannen op concours rondliep en zelfs in de ring zich kon gedragen! Normaal was het losrijden dan wel fijn maar eenmaal in de ring bouwde ze weer opnieuw veel spanning op en dan zijn 6 minuutjes best krap! Halverwege proef dacht ik meteen, wauw ik ben voor het eerst met mijn proef bezig ipv rondsturen!!! Heel erg fijn. Moest als een na laatste dus het was al vrij laat voor we gingen afzadelen. De prijsuitreiking was meteen toen we de kantine binnen kwamen, ik had er al wel een goed gevoel over maar om dan ook nog kringkampioen te worden is toch wel speciaal voor mij als je kijkt waar we vandaan komen en wat we al hebben bereikt in dat ene jaartje dat ik haar nu heb!! :D Heel erg blij mee natuurlijk! Ik hoop deze stijgende lijn een beetje vast te kunnen houden en in ieder geval met minder spanning de ring in te kunnen, presteren kan ze wel!

Het weer is inderdaad afwachten.. Afgelopen zaterdag zouden van onze kring de kringkampioenschappen plaats vinden, deze waren door de ijzel afgelast en verplaatst naar afgelopen maandag.

OliLau

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 18:30

Super mooie prestatie Splendid! Leuk om zulke resultaten te behalen met je merrie. Heb je een foto van dr? Wil je binnenkort L2 gaan starten of nog even doorrijden? Je hebt niet al te lang meer de tijd als je zo snel gaat joh!

Ik baal enorm dat het dit weekend gaat sneeuwen, heb net zo'n zin om lekker op concours te gaan. |(

Tsplendid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 14:31

Foto van afgelopen zomer staat in mijn profiel! Nog geen recentere, wel jammer want ze is zoooooo veranderd! Ik ga bij 30 winst gewoon de overstap maken! Dus ergens in maart waarschijnlijk, in ieder geval na de kampioenschappen! Maar even kijken hoe ze zich de komende concoursen gedraagt :D!

Ik hoop inderdaad ook niet dat de sneeuw daadwerkelijk uit de lucht komt vallen :+ ik heb hoop op van niet haha.

OliLau

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 17:16

Heel leuk paard! Ben benieuwd hoe jullie het gaan doen op de kampioenschappen!

Ik duim echt voor goed weer haha! Ik krijg over 2 weken een nieuwe merrie te rijden, we moeten echt vanaf het begin beginnen dus ben erg benieuwd hoe zij zich gaat ontwikkelen. Eerst lekker trainen en dan hooop ik outdoor een keertje B te kunnen starten

Tsplendid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 20:53

Haha bedankt! We gaan ons best doen!

Leuk! Wat voor een merrie is het welke je gaat rijden?

OliLau

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 21:10

Een vivaldi merrie!

Dayanara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 00:37

Ik heb morgen mijn laatste proefjes in de B. Had vandaag clubles, ging wel lekker :j

Tsplendid

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 20:46

Leuk OliLau! Ben benieuwd :)

Nog mensen op pad geweest?!

Ik ben vandaag ook weer weg geweest. Wederom was ze braaf en ontspannen! Heel erg blij mee, eindelijk dat knopje gevonden :+ ze was niet helemaal fijn voor mijn gevoel maar was tevreden en jury's waren er wat enthousiaster over dan ik! Had niet verwacht nog 193 en 3e prijs en 197,5 (ook nog -6 :') ) met een 4e prijs te rijden!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 22:30

Super, gefeliciteerd !

Ik moet morgen, door het weer echt heel weinig kunnen doen deze week. Dus ik zie het maar als lekker een keertje binnen kunnen rijden nu buiten alles blank staat...

Dayanara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 22:56

Wat goed, gefeliciteerd!

Mijn laatste keer in de B was dramatisch 166 en 172,5. Was op eigen terrein, donderdag nog in zelfde bak gelest en tijdens de proeven blokkeerde hij volledig. Wegrennen, achteruit lopen, stilstaan.

Succes morgen Nouvel!

OliLau

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 23:20

Super resultaat Splendid!
Wat jammer Dayanaera, zul je altijd zien dat het de laatste wedstrijd slecht gaat.

Ik heb net weer een winstpuntje gereden op concours :D

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 23:31

Tsplendid, -6 wat heb je gedaan? Haha... toch knap zoveel punten nog overhouden!Gefeliciteerd!

Ik heb me voor donderdag opgegeven maar heb nu al een week niet gereden door de griep.. en heb het nog steeds flink te pakken.. maar eerder bleek een pauze haar ook goed te doen, dus hopen er maar het beste van.. als ik dinsdag nog zo ziek ben meld ik me wel af :)

OliLau

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 08:01

Beterschap Keshia!

Wow -6 :wow: was je vergeten de navigatie aan te zetten hihi?

Tsplendid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 10:57

Jammer Dayanaera, idd zul je altijd zien..

Netjes OliLau!

En beterschap Keshia!

Succes iedereen die nog gaat!

Haha ja die -6... dat krijg je bij 2x verkeerd rijden. De eerste keer was mijn fout, eigenlijk luisterde ik niet en ging ik links ipv rechts, ik volgde gewoon mijn hart want dat was logischer in mijn hoofd :+ haha! Vervolgens was mijn vader de kluts kwijt en was ik al voorbij A en toen moest ik nog wijken. Gelukkig mocht ik vanaf het wijken opnieuw beginnen van de jury haha. Wel jammer anders was ik met 203,5 2e geworden, Achja volgende keer niet weer verkeerd rijden :')

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 20:02

Hier na een week bijna niks kunnen doen door het weer vandaag superfijn los gereden, maar daarna was hij in de proeven in een zwaardere bak een stukje minder fijn jammer genoeg, hij werd wat sterk en dan wordt hij wat lang voor, en als ik hem meer bij elkaar wil rijden wordt hij priegelig en springt aan in galop enzo...
Dus geen spetterende proeven maar voor mijn gevoel ook niet heel slecht en geen echte fouten er in.

Jury vond echter dat ik te voorzichtig reed wat resulteerde in 177 en 181, nou ja, toch een puntje erbij en even binnen kunnen rijden zullen we maar denken...
Afbeelding

OliLau

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 23:18

Mooi Nouvel, toch nog winst gereden dus! Jammer dat het niet helemaal ging zoals je wilde.

Ik heb 2 fijne proeven gereden, 182 en 184. Had eerlijk gezegd wel wat meer verwacht maar goed. Nu wel L2 startgerechtigd dus volgende keer dat maar eens proberen!

Afbeelding